AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #121 Del Skrevet 25. februar 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Herlighet, så dyre er da verken fargeleggingsbøkene eller de pennene (hadde de faktisk selv en gang) At venninna di trodde fargeleggingssakene var til barn er en ærlig feil, det er faktisk ikke alle som har fått med seg at fargelegging har blitt en "greie" for voksne nå. Å bli så sur som du ble pga. dette var litt i overkant, det er en enkel hobby og du er ikke den neste Picasso som fikk mesterverket sitt ødelagt. Anonymkode: 37c3c...969 Hvordan vet du hva slags penner TS har? Ja, for det har blitt skrevet at bildet ikke er hennes fryktelig mange ganger nå. Og det var vel heller venninnen som ble sur og dro hjem. Anonymkode: d4343...626 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #122 Del Skrevet 25. februar 2017 Har du tenkt på at reaksjonen din og det du sa kan ha vært i overkant frekk dersom hun faktisk reiste seg oppå og GIKK? Tviler på noen ville gjort det bare ved at noen sa fra på en vanlig måte. Anonymkode: b6d09...0cd 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #123 Del Skrevet 25. februar 2017 Jaja, når jeg først leste overskriften trodde jeg det var dritdyre tegnesaker. Moren burde vært mer observant å ha gått med seg at det er sånn tegnebok som voksne driver med(vært en del om de i avisene) og spurt først. Men ser også at det ligner på type tegnesaker/tegneblokker man kjøper til barna sine og at det er en ærlig feil. Men så dyre at man må lage drama for det er det ikke. Anonymkode: 96f53...35f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #124 Del Skrevet 25. februar 2017 Hva sa du til dem at de kunne gjøre mens du var i dusjen, da? De kunne jo ikke akkurat komme inn til deg på badet og spørre om lov til å farvelegge i tegneblokken din. Anonymkode: 3061c...2d1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #125 Del Skrevet 25. februar 2017 16 minutter siden, Drakan skrev: Det er lett å bli sint, og noen vet rett og slett ikke forskjellen på kvalitet å ting som er greit å kluse med. Derimot så ser jeg for meg at du kan ha overreagert. Det er penner, og en tegnebok. Du kunne tadd det privat etterpå, og ikke, som det fremstår du gjor, blitt aggressiv foran barna... Gjort er gjort, spist er spist og om du hadde vært mer behersket ser jeg for meg at erstatning ikke hadde vært et problem for henne. Så klart burde venninnen din innse at det var dyre saker, og forstått deg, men ikke alle vet sånt. Du burde tatt en rolig samtale. Punktum. Blitt aggressiv forann barna? Ærlig talt, hvor er det du leser dette? Svært så du synser og ser for deg ting da. Jeg føler ikke at jeg overreagerte ved å si ifra, og jeg var ihvertfall ikke aggressiv... TS Anonymkode: 3614b...2e0 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
The Kitten Skrevet 25. februar 2017 #126 Del Skrevet 25. februar 2017 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sa du til dem at de kunne gjøre mens du var i dusjen, da? De kunne jo ikke akkurat komme inn til deg på badet og spørre om lov til å farvelegge i tegneblokken din. Anonymkode: 3061c...2d1 Man klarer faktisk å sitte 10-15 minutter i ro i sofaen og vente på noen som dusjer. Selv om man har med seg barn. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleopatra. Skrevet 25. februar 2017 #127 Del Skrevet 25. februar 2017 (endret) 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hva sa du til dem at de kunne gjøre mens du var i dusjen, da? De kunne jo ikke akkurat komme inn til deg på badet og spørre om lov til å farvelegge i tegneblokken din. Anonymkode: 3061c...2d1 Haha så du forventer en liste med ting du kan gjøre hvis du er på besøk hos noen og må vente mens de dusjer? Herlighet, er man usikker så klarer man å vente; man holder seg i alle fall unna andres ting til man får spurt om lov. Endret 25. februar 2017 av Fireball Skrivefeil 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #128 Del Skrevet 25. februar 2017 Hva og hvordan sa du til venninnen din at barna ikke fikk bruke tegnesakene dine? Siden hun reagerte såpass at hun dro, så må du ha sagt noe som fikk henne til å gjøre det, tenker jeg. Samtidig synes jeg dere begge overreagerer. Ble pennene ødelagt? Rev de i stykker boken? Hvis det var kun noen av sidene de tegnet på, så synes jeg du kan ta det første skrittet hvis dette er et vennskap du vil beholde. Har selv slike bøker og penner som er på bildet du la ved. Bruker alltid å legge dem utilgjengelig for barna mine, men en gang ble det glemt mens jeg var i dusjen. De hadde besøk av venner. Faren tenkte heller ikke noe over det. Det var litt ergelig, ja, men det var faktisk ikke verre enn at de fikk bruke sine egne tusjer og fortsette å tegne i boken. En slik bok koster 100-150 kr på norli. Så da kjøpte jeg like så greit en ny en til meg selv. Anonymkode: 0dab0...d49 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiyo Skrevet 25. februar 2017 #129 Del Skrevet 25. februar 2017 Teit venninne. Det var dine ting og du ble lei deg fordi barna hennes rabla utover DIN bok og brukte DINE tusjer. Hun er en dårlig venninne som ikke prøver å forstå hvorfor du ble lei deg. En god venninne ville sagt unskyld, ikke angrepet deg og sat at DU var frekk. Hun har gjort en feil, og du ga henne beskjed. Greit nok at hun ble flau, men hun må da kunne ta ansvar for sine egne handlinger, og hun må da kunne se forskjell på en fargebok som en voksen bruker og en fargebok barn bruker. Jeg har hatt slike tusjer selv, jeg hadde aldri latt mine tantebarn bruke dem fordi de koster penger. Det er jo over 20 kroner pr tusj, og det blir en del hvis man skal drive og erstatte ødelagte tusjer barna har brukt. Personlig fargelegger jeg ikke, men alle i min familie vet at jeg tegner. Jeg har egne penner og blyanter jeg bruker (og de koster skjorta), men jeg har en egen boks med blyanter og tusjer som barna kan bruke når de kommer på besøk. Tillegg har jeg en del fargebøker som er for barn, type Frozen og Mikke Mus. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #130 Del Skrevet 25. februar 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Hva og hvordan sa du til venninnen din at barna ikke fikk bruke tegnesakene dine? Siden hun reagerte såpass at hun dro, så må du ha sagt noe som fikk henne til å gjøre det, tenker jeg. Samtidig synes jeg dere begge overreagerer. Ble pennene ødelagt? Rev de i stykker boken? Hvis det var kun noen av sidene de tegnet på, så synes jeg du kan ta det første skrittet hvis dette er et vennskap du vil beholde. Har selv slike bøker og penner som er på bildet du la ved. Bruker alltid å legge dem utilgjengelig for barna mine, men en gang ble det glemt mens jeg var i dusjen. De hadde besøk av venner. Faren tenkte heller ikke noe over det. Det var litt ergelig, ja, men det var faktisk ikke verre enn at de fikk bruke sine egne tusjer og fortsette å tegne i boken. En slik bok koster 100-150 kr på norli. Så da kjøpte jeg like så greit en ny en til meg selv. Anonymkode: 0dab0...d49 Kunne plusset denne hundre ganger! Anonymkode: ecc1a...228 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 25. februar 2017 #131 Del Skrevet 25. februar 2017 Jeg har unger og jeg kunne aldri bare latt dem leke med noe hos andre uten å få klarsignal først... Skal innrømme at som flere andre i denne tråden så har jeg tenkt at ts er ute etter å sanke skryt for verket sitt, det fordi at hvis jeg selv skulle vist hva det gjaldt så hadde jeg selvsagt tatt bilde av ''herverket'' og lagt ut det... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kattugla Skrevet 25. februar 2017 #132 Del Skrevet 25. februar 2017 Slik jeg ser det, handler det ikke bare om hvorvidt disse pennene og bøkene kostet 200 kr eller 600 kr, men at dette er en hobby TS har (mest sannsynlig) lagt mengder av tid i og å begynne på nytt er mer enn å si det. Det er nemlig ikke bare de fysiske gjenstandene som er muligens ødelagt men hele TS sitt prosjekt som var å fullføre å fargelegge denne boken. Timevis av arbeid er borte. Jeg synes venninnen oppførte seg i utgangspunktet veldig frekt som bare fant ting til ungene uten å spørre, men enda verre er det hvor liten respekt hun har for TS ved måten hun reagerer når TS sier ifra. Jeg tror det er egentlig problemets kjerne; at TS føler seg krenket av venninnens respektløse oppførsel. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
korallrev Skrevet 25. februar 2017 #133 Del Skrevet 25. februar 2017 1 minutt siden, Forundret.. skrev: Skal innrømme at som flere andre i denne tråden så har jeg tenkt at ts er ute etter å sanke skryt for verket sitt, det fordi at hvis jeg selv skulle vist hva det gjaldt så hadde jeg selvsagt tatt bilde av ''herverket'' og lagt ut det... Nå siterer jeg deg fordi du per nå er den siste som skriver noe om dette; hva er det TS ønsker skryt av? Hun skriver at bildet i HI er hentet fra Google. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #134 Del Skrevet 25. februar 2017 2 minutter siden, Forundret.. skrev: Jeg har unger og jeg kunne aldri bare latt dem leke med noe hos andre uten å få klarsignal først... Skal innrømme at som flere andre i denne tråden så har jeg tenkt at ts er ute etter å sanke skryt for verket sitt, det fordi at hvis jeg selv skulle vist hva det gjaldt så hadde jeg selvsagt tatt bilde av ''herverket'' og lagt ut det... Sanke skryt for hva da? Ingen av bildene i tråden er mine har jeg skrevet flere ganger.. Ts Anonymkode: 3614b...2e0 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #135 Del Skrevet 25. februar 2017 3 minutter siden, Forundret.. skrev: Jeg har unger og jeg kunne aldri bare latt dem leke med noe hos andre uten å få klarsignal først... Skal innrømme at som flere andre i denne tråden så har jeg tenkt at ts er ute etter å sanke skryt for verket sitt, det fordi at hvis jeg selv skulle vist hva det gjaldt så hadde jeg selvsagt tatt bilde av ''herverket'' og lagt ut det... For n'te gang: det var et eksempelfoto for å vise til hvilken hobby det var. Ikke TS sin egen tegning! Anonymkode: 18221...802 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Forundret.. Skrevet 25. februar 2017 #136 Del Skrevet 25. februar 2017 Akkurat nå, korallrev skrev: Nå siterer jeg deg fordi du per nå er den siste som skriver noe om dette; hva er det TS ønsker skryt av? Hun skriver at bildet i HI er hentet fra Google. Åja, da må jeg beklage for den opplysningen om at det var hentet fra Google gikk meg hus forbi. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest noe tilfeldig Skrevet 25. februar 2017 #137 Del Skrevet 25. februar 2017 1 time siden, Fireball skrev: Det er vel mer venninnen som velger å "gå til krig" når det er -hun- som går i sinne over noe -hun- har gjort feil; ergo gått i TS sine ting og bare antatt at dette er leketøy til barna hennes. Mye som man stille seg annerledes ved å legge seg flat og beklage. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Krigen hadde jo ikke skjedd dersom venninnen bare beklaget seg og tilbydde seg å erstatte bøkene. Det ville jeg ha gjort dersom uhellet var gjort, men nå ville jeg jo heller aldri ha forsynt meg av andres eiendeler på denne måten. Anonymkode: d4343...626 Jeg sier jo akkurat det samme: at venninnen ikke skulle brukt dette uten å spørre! Men TS har fortsatt et valg i å la det passere fremfor å kreve noen hundrelapper for tusj og tegneblokk. Kanskje hadde venninna en dårlig dag? Kanskje var hun ubetenksom? Jeg mener åpenlyst hun ikke skulle latt barna leke med det, men dette er virkelig en "ei fjær ti høns" sak. "Hvorfor er ikke du og Heidi venner mer, dere har jo vokst opp sammen og alltid hatt kontakt". - "Jo, fordi hun fant fargeleggingsblokka mi og lit barna tegne i den med de spesielle tusjene mine". - tåpelig. Venninna gjorde feil, men ts kan fortsatt være "the bigger one" og heve seg over det fremfor å lage masse drama. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #138 Del Skrevet 25. februar 2017 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, hun bør erstatte tusjer dersom tusjer er ødelagt, men boka? Hvor mange sider kan hun egentlig ha kommet seg gjennom? Skal hun erstatte hele, bare fordi to sider er klusset på? Anonymkode: ecc1a...228 Skal man erstatte begge skoene, selv om bikkja bare tygde i stykker en? Anonymkode: 0f622...288 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2017 #139 Del Skrevet 25. februar 2017 TS har fremdeles ikke svart på hvordan hun sa fra, slik at venninnene reiste seg og gikk... Anonymkode: b6d09...0cd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perle Skrevet 25. februar 2017 #140 Del Skrevet 25. februar 2017 35 minutter siden, Chiyo skrev: Teit venninne. Det var dine ting og du ble lei deg fordi barna hennes rabla utover DIN bok og brukte DINE tusjer. Hun er en dårlig venninne som ikke prøver å forstå hvorfor du ble lei deg. En god venninne ville sagt unskyld, ikke angrepet deg og sat at DU var frekk. Hun har gjort en feil, og du ga henne beskjed. Greit nok at hun ble flau, men hun må da kunne ta ansvar for sine egne handlinger, og hun må da kunne se forskjell på en fargebok som en voksen bruker og en fargebok barn bruker. Jeg har hatt slike tusjer selv, jeg hadde aldri latt mine tantebarn bruke dem fordi de koster penger. Det er jo over 20 kroner pr tusj, og det blir en del hvis man skal drive og erstatte ødelagte tusjer barna har brukt. Personlig fargelegger jeg ikke, men alle i min familie vet at jeg tegner. Jeg har egne penner og blyanter jeg bruker (og de koster skjorta), men jeg har en egen boks med blyanter og tusjer som barna kan bruke når de kommer på besøk. Tillegg har jeg en del fargebøker som er for barn, type Frozen og Mikke Mus. Tusen prosent enig 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå