AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #361 Del Skrevet 28. februar 2017 Frekt men nå må du også lære deg å legge vekk ting som barn kan ha interesse for. Anonymkode: 3df0e...6e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #362 Del Skrevet 28. februar 2017 Lurer på om folk bruker å ha alt ryddet og klart lenge før gjester dukker opp.... Sånn i tilfelle de kommer litt tidlig siden alt som ligger framme er fritt vilt. Etter noen av svarene her inne trur jeg at jeg kunne risikert å kastet noen på dør om de styrer i mine saker, kun fordi de ikke er låst bort... Anonymkode: 53b2c...ba9 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alice123 Skrevet 28. februar 2017 #363 Del Skrevet 28. februar 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Frekt men nå må du også lære deg å legge vekk ting som barn kan ha interesse for. Anonymkode: 3df0e...6e2 Nå skrev TS at mor og barn kom veldig tidlig til avtalen deres, så det er godt mulig hun ikke rakk å rydde bort ting. Hun hadde ikke rukket å dusje heller. Men sånn generelt (og nå skriver jeg til alle i tråden og ikke bare til AB jeg siterer), så mener jeg det er en pokkers uting at man må drive å rydde bort alt unger ikke skal ta på når man får foreldre med barn på besøk. Jeg har mye skrot i stua. Kan ikke foreldrene ta litt ansvar selv, og passe på at ungene ikke ødelegger ting? Jeg ser flere i tråden kommentere at TS, som ikke har barn, burde ha kjøpt leker og aktiviseringsgreier som barn på besøk kan bruke. Hvorfor i alle dager sørger ikke foreldrene for å ta med dette selv? Jeg tror en av grunnene til at denne tråden er så populær, er at ganske mange er lei mødre som tror og forventer at verden snurrer rundt dem og deres barn. Situasjonen til TS treffer nok en nerve, for vi har alle møtt en som venninnen hennes. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #364 Del Skrevet 28. februar 2017 2 timer siden, Alice123 skrev: Nå skrev TS at mor og barn kom veldig tidlig til avtalen deres, så det er godt mulig hun ikke rakk å rydde bort ting. Hun hadde ikke rukket å dusje heller. Men sånn generelt (og nå skriver jeg til alle i tråden og ikke bare til AB jeg siterer), så mener jeg det er en pokkers uting at man må drive å rydde bort alt unger ikke skal ta på når man får foreldre med barn på besøk. Jeg har mye skrot i stua. Kan ikke foreldrene ta litt ansvar selv, og passe på at ungene ikke ødelegger ting? Jeg ser flere i tråden kommentere at TS, som ikke har barn, burde ha kjøpt leker og aktiviseringsgreier som barn på besøk kan bruke. Hvorfor i alle dager sørger ikke foreldrene for å ta med dette selv? Jeg tror en av grunnene til at denne tråden er så populær, er at ganske mange er lei mødre som tror og forventer at verden snurrer rundt dem og deres barn. Situasjonen til TS treffer nok en nerve, for vi har alle møtt en som venninnen hennes. Helt enig. Å la barna få streife rundt i huset til andre og pirke og leke med ting er en uting jeg dessverre ser oftere og oftere. Personlig tenker jeg at det vitner om late og uengasjerte foreldre. Man har ikke "fri" fra foreldrerollen bare fordi man er på besøk og forventer at verten skal underholde og passe på at ungene ikke kommer for nær det man er mest redd for skal bli ødelagt. Snarere tvert imot! Hadde blant annet engang en gammel klassevenninne på besøk som jeg ikke hadde møtt på flere år, hun gikk en runde rundt i huset for å roe ned babyen på armen mens jeg var på kjøkkenet og ordnet noe å spise, de ble borte en stund og jeg gikk fra rom til rom for å si ifra at maten var klar. Fant de akkurat da hun skulle til å gi ett-åringen en av mine porselensdukker som jeg har fått fra min avdøde gudmor opp igjennom barndommen. De er 40+ år gamle med ekte silke og fløyelskjoler, noen av de er skjøre og står godt plassert opp i høyden nettopp for at de ikke skal røres og flyttes på unødvendig. Altså, NEI! Liker barnet ditt dukker (eller tegning for den saks skyld) så tar du som forelder ansvaret og tar det med deg. Ikke forvente at hele verden har gjort klart alt for at du og barnet ditt skal komme på besøk. Anonymkode: 5b13c...b9e 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #365 Del Skrevet 28. februar 2017 5 timer siden, Alice123 skrev: Det tar KJEMPELANG tid å fargelegge sånne bøker. Pengene er én ting, men TS har brukt mye tid på å fargelegge bøkene, og den tiden vil hun jo aldri få tilbake. Og jeg får heller aldri tilbake tiden jeg har brukt på å lese denne tråden. Anonymkode: 3a077...7d0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #366 Del Skrevet 28. februar 2017 Hvordan gikk det ts? Er dere venner? Anonymkode: 630ef...98e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #367 Del Skrevet 28. februar 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Å la barna få streife rundt i huset til andre og pirke og leke med ting er en uting jeg dessverre ser oftere og oftere. Personlig tenker jeg at det vitner om late og uengasjerte foreldre. Man har ikke "fri" fra foreldrerollen bare fordi man er på besøk og forventer at verten skal underholde og passe på at ungene ikke kommer for nær det man er mest redd for skal bli ødelagt. Snarere tvert imot! Anonymkode: 5b13c...b9e Enig. Når jeg leser tråder som denne så minnes jeg med en viss fryd en venninne av meg som ble lei av maset til 5 åringen sin da de var på besøk (ikke hos meg - jeg fikk høre historien av henne senere) og før besøket strengt tatt var over så fisket hun tak i barnet: "Gå og kle på deg yttertøyet. Vi går hjem!" Det falt selvsagt ikke i god jord og ungen prøvde å protestere: "Jeg vil ikke gå ennå, mamma." "Jo, når du oppfører deg sånn så har jeg ikke lyst til å være på besøk hos noen sammen med deg, så da går vi heller hjem." For ordens skyld - de hadde, og har fremdeles, et veldig godt forhold seg imellom. Anonymkode: cb489...a28 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boletta Skrevet 28. februar 2017 #368 Del Skrevet 28. februar 2017 Jeg synes altså denne tråden er så fascinerende! TS spør om hva vi synes. Noen synes det ene og andre synes det andre. Og folk går altså så i forsvar for det ene eller det andre. Hva er det med fargelegging/barn/venninner med barn om trykker på så mange knapper hos folk. Jeg sier som det første innlegget: vennskapet deres må være skjørt. Og hvorfor spør du hva vi synes om alt annet enn "venninna di er teit" er feil svar? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 28. februar 2017 #369 Del Skrevet 28. februar 2017 1 time siden, Boletta skrev: Hva er det med fargelegging/barn/venninner med barn om trykker på så mange knapper hos folk. Her dreier det seg vel om noe mer enn bare fargelegging og barn. Det dreier seg om respekt for andres ting, for andres interesser, for andres følelser. Om å respektere at en hobby er like verdifull selv om man selv ikke deler interessen. Det dreier seg om å se at en selv og sine barn ikke nødvendigvis er sentrum i universet. Og ikke minst, om å kunne beklage om man gjør en feil. Denne tråden kunne likså godt ha handlet om noen som tok seg til rette på en annen måte. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thyra Skrevet 28. februar 2017 #370 Del Skrevet 28. februar 2017 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Fant de akkurat da hun skulle til å gi ett-åringen en av mine porselensdukker som jeg har fått fra min avdøde gudmor opp igjennom barndommen. De er 40+ år gamle med ekte silke og fløyelskjoler, noen av de er skjøre og står godt plassert opp i høyden nettopp for at de ikke skal røres og flyttes på unødvendig. Altså, NEI! Anonymkode: 5b13c...b9e Utrolig hvordan enkelte tar seg til rette. Hvordan reagerte hun da hun skjønte at det ikke var greit? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 28. februar 2017 #371 Del Skrevet 28. februar 2017 På 27.2.2017 den 2.13, AnonymBruker skrev: Ja, jeg svarte at jeg følte ikke selv jeg var frekk, men at jeg bare sa ifra om at hun kunne spurt før hun tok ting. Men om hun følte det så var jo ikke det meningen. Hun svarte med at det var rart at tusjer og sånt lå fremme når jeg visste at de kom på besøk. Jeg svarte igjen og at grunnen for at de lå fremme var jo fordi de var tidlig ute og jeg ikke hadde rukket å rydda de bort. "Ok, men du visste jo at vi kom? Alle pleier da alltid rydde i forveien før de får besøk. Det er jo litt rart å la sånt ligge fremme da, de fleste tror jo sånne ting er for barn. Jeg sitter ihvertfall ikke å fargelegger for meg selv. *lattersmiley* Men da var det en misforståelse, og sånt skjer. " var det siste hun skrev. TS Anonymkode: 3614b...2e0 Venninna di er åpenbart fortsatt sur over å ha blitt irettesatt, og i stedet for å legge ballen død og beklage, skylder hun på deg. I tillegg finner hun det fornuftig å latterliggjøre deg, og slenger på noen nedlatende smilefjes. Altså, jeg kunne fint tilgitt feiltakelsen, men jeg hadde faktisk blitt ganske sur over den reaksjonen der. Jeg tror likevel ikke du kommer noen vei med å diskutere dette mer med henne. Du får bare ta med i beregningen at hun lever i en mammaboble de fleste av oss prøver å styre unna. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 28. februar 2017 #372 Del Skrevet 28. februar 2017 4 timer siden, Hactar skrev: Venninna di er åpenbart fortsatt sur over å ha blitt irettesatt, og i stedet for å legge ballen død og beklage, skylder hun på deg. I tillegg finner hun det fornuftig å latterliggjøre deg, og slenger på noen nedlatende smilefjes. Altså, jeg kunne fint tilgitt feiltakelsen, men jeg hadde faktisk blitt ganske sur over den reaksjonen der. Jeg tror likevel ikke du kommer noen vei med å diskutere dette mer med henne. Du får bare ta med i beregningen at hun lever i en mammaboble de fleste av oss prøver å styre unna. Enig. Det var frekt sagt av henne til ts. Stygt gjort å gjøre narr av at hun liker å fargelegge. For en bitch. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2017 #373 Del Skrevet 28. februar 2017 Herregud, går denne diskusjonen enda? Anonymkode: 65677...dc3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. mars 2017 #374 Del Skrevet 1. mars 2017 Grunnen til at det engasjerer stort er at veldig mange av oss kjenner slike mennesker. Som tar seg tilrette hos andre og invaderer privatlivet. Enten det er for noe de ønsker selv eller til barna. Og som man ser av svarene, så finnes det mange mødre i samme kategori. De tåler oftest ikke at andre setter grenser for både de og barna. "Unskyldningen" TS fikk av venninnen var latterlig forøvrig. Anonymkode: 53b2c...ba9 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rapunzell Skrevet 1. mars 2017 #375 Del Skrevet 1. mars 2017 Hun burde helt klart spurt om lov. Det er dine ting ;-) Men gjort er gjort. Men uansett, så forstår jeg deg godt. Har også sånne tegnesaker du linker til, og hadde noen "maltraktert" boka og de dyre tusjene mine, hadde jeg blitt ganske lei meg - fordi det koster penger :-/ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 1. mars 2017 #376 Del Skrevet 1. mars 2017 Jeg hadde ikke giddet å være venninne med henne. Når hun ikke kan gi en unnskyldning så kan det egentlig være det samme. Samme hva man synes om denne hobbyen så burde det være mulig å skjønne at man gjorde en feil og beklage seg. Jeg skjønner forresten ikke hvorfor folk uten barn skal kjøpe inn ting barn kan leke med om de får besøk. Det er strengt tatt ikke andres oppgave å sørge for at barnet ikke kjeder seg eller går løs på ting hos andre. Utrolig egoistisk tankegang. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ViljaH Skrevet 1. mars 2017 #377 Del Skrevet 1. mars 2017 På Saturday, February 25, 2017 den 18.44, BeautyBox skrev: Disse bøkene og pennene koster MYE penger. Jeg har sånne bøker og tusjer, dette er da ikke spes dyrt. Tusjpakken koster 199 på Ark, boken får man vel for ca 200. Mine barn får låne mitt iblandt. Jeg synes dere begge overdriver. Hun burde ikke ta seg til rette uten å spørre, du burde være mer raus. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #378 Del Skrevet 2. mars 2017 4 timer siden, ViljaH skrev: Jeg har sånne bøker og tusjer, dette er da ikke spes dyrt. Tusjpakken koster 199 på Ark, boken får man vel for ca 200. Mine barn får låne mitt iblandt. Jeg synes dere begge overdriver. Hun burde ikke ta seg til rette uten å spørre, du burde være mer raus. Vet du hva slags tusjer TS har? Siden du plutselig vet hvor mye den koster? Anonymkode: 53b2c...ba9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #379 Del Skrevet 2. mars 2017 På 28/02/2017 den 3.23, AnonymBruker skrev: Frekt men nå må du også lære deg å legge vekk ting som barn kan ha interesse for. Anonymkode: 3df0e...6e2 Det der er bare tåpelig. Barn kan ha interesse av alt mulig. Barn kan synes pyntefigurer er kjempestas. Skal alt dette ryddes vekk og? Anonymkode: 06411...e75 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mars 2017 #380 Del Skrevet 2. mars 2017 27 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det der er bare tåpelig. Barn kan ha interesse av alt mulig. Barn kan synes pyntefigurer er kjempestas. Skal alt dette ryddes vekk og? Anonymkode: 06411...e75 Vi burde nok det ja. Og vært ferdig ryddet minst 8 timer før de skal komme, in case de kommer tidlig og. For å passe på avkommet sitt eller ikke gå rundt og rote i andres ting er for mye for langt for en mor... Anonymkode: 53b2c...ba9 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå