Gå til innhold

Hvorfor er så mange norske jenter i lag med utenlandske gutter enn omvendt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har vært sammen med både nordmenn og utlendinger fra forskkellige steder og nå er jeg gift og har barn med en spanjol.

Det er ikke maskulinitet, tradisjonelle verdier og at de har lettere for  å binde seg som gjør at jeg falt for han.. det synes jeg blir litt tullete å lese at så mange skriver her inne. Det er så generaliserende, når man blir kjent med mennesket bak kulturstereotypien ser man jo at alle er bare folk! 

Han var helt åpen om at han likte meg godt, det var ikke noe spill eller fylla involvert. Dette har jeg opplevd med norske gutter og. Han var også åpen om følelser, dette har jeg og opplevd med nordmenn. Jeg vet ikke om det har noe særlig med kultur å gjøre eller om det handler mer om personlighet. 

Skulle forresten likt å se statistikk på hvor mange kvinner som gifter seg med utenlandske menn sammenliknet med menn som giftet seg med utenlandske kvinner! Jeg trodde menn med thailandske koner dro opp snittet ganske mye :)

Anonymkode: 501c8...d10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Apropos statistikk. Flere menn som gifter seg med utenlandske kvinner :-P 

Da primært fra Thailand, Filippinene og Russland, til info.

fig-2004-06-16-01.gif

Anonymkode: 501c8...d10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Apropos statistikk. Flere menn som gifter seg med utenlandske kvinner :-P 

Da primært fra Thailand, Filippinene og Russland, til info.

fig-2004-06-16-01.gif

Anonymkode: 501c8...d10

En årsak til at man har inntrykket av at det er annerledes fordelt, kan kanskje være at en del av norsk mann / asiatisk kvinne-ekteskapene er på "bygda". Og at det i mange tilfeller er eldre herremenn, som kanskje ikke er så sosiale lengre? Slik at det er synlig på statistikkene, men ikke i samme grad i hverdagslivet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 0.09, AnonymBruker skrev:

Utenlandsk, på hvilken måte? Hvis du tenker på muslimer, er det fordi det er sjeldent damene i de forskjellige kulturene "får lov"  å ha en norsk mann (iht deres tro kan en muslimsk mann gifte seg med jødiske/kristne kvinner mens muslimske kvinner må ha en muslimsk mann). Det er ikke umulig for ei muslimsk dame å ha norsk ikke-muslimsk mann, men det er nok ikke mange av dem. 

Når det gjelder ikke-muslimer tror jeg ikke det er så stor forskjell på norske jenter med utenlandske gutter og omvendt, men jeg skal ikke hevde å ha rett.

Jeg har utenlandsk mann (ikke-praktiserende kristen fra Europa). Jeg er med ham fordi det er han jeg liker, elsker og vil tilbringe resten av livet med. Hvor han kommer fra hadde ikke så mye å si. Jeg møtte noen fordommer, tvil og skepsis i egen familie (mamma: "hore til Øst-Europa") men det gjelder å heve seg over det :) 

Anonymkode: 860e2...79f

Faktisk der tok du feil. I Islam kan en muslimsk mann kun gifte seg med muslimk kvinne. Det samme gjelder muslimske kvinner. Men det er noen som er gift med ikke-muslimske menn eller kvinner. Kommer an på hvor religiøs man er.  Hilsen en muslim :) 

Anonymkode: 2ec9c...d14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk der tok du feil. I Islam kan en muslimsk mann kun gifte seg med muslimk kvinne. Det samme gjelder muslimske kvinner. Men det er noen som er gift med ikke-muslimske menn eller kvinner. Kommer an på hvor religiøs man er.  Hilsen en muslim :) 

Anonymkode: 2ec9c...d14

Du tar feil. 

Hilsen Sophie Elise :)

Anonymkode: d365d...997

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.3.2017 den 13.42, AnonymBruker skrev:

Dette var da voldsomt til nedlatende holdning. Rettigheter menn har gitt kvinner? Det skulle da bare mangle at menn og kvinner er likestilte. Menn er ikke snille fordi de "gir" kvinner dette. 

Anonymkode: b2636...dfa

Det er det ingen andre enn du selv som har hevdet uansett. Og jo, rettigheter er noe som menn har gitt kvinner da kvinner ikke hadde det før. Hvis menn ikke var interessert i å gi kvinner rettigheter så hadde vi fortsatt satt fast i middelalderen.

Anonymkode: 4f550...f2c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Apropos statistikk. Flere menn som gifter seg med utenlandske kvinner :-P 

Da primært fra Thailand, Filippinene og Russland, til info.

fig-2004-06-16-01.gif

Anonymkode: 501c8...d10

Har du noen statistikk på det samme der det ikke er ekteskap involvert?

Anonymkode: 4f550...f2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er det ingen andre enn du selv som har hevdet uansett. Og jo, rettigheter er noe som menn har gitt kvinner da kvinner ikke hadde det før. Hvis menn ikke var interessert i å gi kvinner rettigheter så hadde vi fortsatt satt fast i middelalderen.

Anonymkode: 4f550...f2c

Sterke kvinner kjempet for rettighetene sine. Noe alle mennesker har krav på btw. Så jo, det skulle bare mangle, ellers så kunne kvinner gått enda mer drastisk til verk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Apropos statistikk. Flere menn som gifter seg med utenlandske kvinner :-P 

Da primært fra Thailand, Filippinene og Russland, til info.

fig-2004-06-16-01.gif

Anonymkode: 501c8...d10

Dette er tidlig på 2000 tallet, snart 20 år siden og blir nok justert opp pga de eldre. Jeg tror det er flere yngre norske kvinner med utenlandske menn enn omvendt.

Anonymkode: 8c2bd...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette er tidlig på 2000 tallet, snart 20 år siden og blir nok justert opp pga de eldre. Jeg tror det er flere yngre norske kvinner med utenlandske menn enn omvendt.

Anonymkode: 8c2bd...9dc

Hvorfor er du så opptatt av det?

Anonymkode: bb5d1...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor er du så opptatt av det?

Anonymkode: bb5d1...4c8

Fordi jeg tror det er en av konsekvensene av for lav utdanning blant norske menn.

Anonymkode: 8c2bd...9dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg tror det er en av konsekvensene av for lav utdanning blant norske menn.

Anonymkode: 8c2bd...9dc

Jeg tror det har mer med tilgjengelighet å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25. februar 2017 den 17.14, Uffda skrev:

Sa ikke noe om at de ikke kan være gode mødre. Det at mange gutter vokser opp med kun mødre gjør derimot noe med evnen deres til å tiltrekke seg det annet kjønn når de blir eldre. Kvinner oppdrar guttene sine til å te seg slik de selv ville gjort (forsiktighet, være snill, gjøre lekser, spis kyllingsalat) uten en tanke på hva dette vil si for gutta når de skal ut å møte livet i konkurranse med menn som har hatt skikkelige rollemodeller og kan å te seg for å lykkes som menn..

Spise kyllingsalat :fnise:

Jo, jeg tror du har helt rett, jeg tror mangel på mannlige rollemodeller gjør noe med menn.

Anonymkode: b463b...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27. februar 2017 den 9.54, 007_008_007 skrev:

Er ikke tiltrekning ganske innlysende i det jeg skrev? Om ikke direkte så indirekte.

Nei.. Det du skrev fikk meg til å tenke på mor og sønn. Ren og pur kjærlighet - hva fan?

Anonymkode: b463b...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3. mars 2017 den 13.37, AnonymBruker skrev:

Og så skal de i senga og lurer på hvorfor dama er knusktørr nedentil. Hun skjønner heller ingenting. Han som er så ordentlig og snill. 

Kvinner kan komme til å foretrekke utenlandske menn fordi de er mer maskuline av natur og oppførsel. Tro det eller ei så et det ikke alle som liker feminine og forsiktige menn. Greia er at kvinner misforstår maskulinitet med ondskap og det å ville gjøre vondt. 

Ja, maskulinitet kan være voldsomt. Men det behøver ikke være skadelig. Mange menn trenger å finne sin maskulinitet, og de trenger å høre fra andre menn hva det er. Kvinner kan ikke definere hva maskulinitet er. Akkurat som at menn ikke kan definere hva feminitet er heller. 

Anonymkode: d365d...997

Godt skrevet.

Anonymkode: b463b...b24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg tror det er en av konsekvensene av for lav utdanning blant norske menn.

Anonymkode: 8c2bd...9dc

Har du problemer med å få deg dame?

Anonymkode: bb5d1...4c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjenner flere som har funnet kjærligheten i utlandet. 90% av dem er menn. Gjelder både den yngre og den eldre garde, så skulle likt å sett en statistikk på den teorien. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruRaeder skrev:

Kjenner flere som har funnet kjærligheten i utlandet. 90% av dem er menn. Gjelder både den yngre og den eldre garde, så skulle likt å sett en statistikk på den teorien. 

Hva med i Norge da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg tror du har helt rett, jeg tror mangel på mannlige rollemodeller gjør noe med menn.

Anonymkode: b463b...b24

Samtidig er det ikke noe poeng i å ha en rollemodell hvis rollemodellen er et dårlig forbilde. Da blir det fort kontraproduktivt i stedet...og dårlige rollemodeller er det fullt av der ute. Noen er også gode forbilder på visse områder og dårlig på andre områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhold på tvers av folkegrupper har en tendens til å følge bestemte mønstre. Konstellasjonene er gjerne ganske stereotypiske. Mange her har påpekt norske menn med damer fra Thailand og norske kvinner med muslimske menn. Hva man kanskje burde rette fokuset mer i retning av er de uvanlige sammensetningene og hvorfor det er sånn. Hvis øst-asiatiske damer er attraktive for utenlandske menn, mens øst-asiatiske menn ikke er attraktive for utenlandske kvinner, blir det en ubalanse i disfavør av øst-asiatiske menn. Sånt vil kunne oppleves urettferdig og skape grunnlag for misnøye og uro. Her i Norge har vi sett en framvekst av en viss religion hvor det er vanlig å praktisere regler som skaper denne typen ubalanse. På sikt vil den type praksis måtte skape en konfliktfylt relasjon til andre grupper i samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...