Gå til innhold

Hvorfor er så mange norske jenter i lag med utenlandske gutter enn omvendt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har aldri hatt en norsk mann, og det frister ikke heller. Samboeren min er fra Mongolia, han er macho, tar vare på familien sin, jobber hardt, behandler meg med respekt og kjærlighet, kunne ikke drømt om en bedre mann. Vi fikk barn veldig tidlig i forholdet og, men var aldri snakk om at han var redd for forpliktelser, selvom vi begge var studenter da vi møttes. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 007_008_007
På 25.2.2017 den 13.29, AnonymBruker skrev:

Er du norsk selv? Jeg har også tenkt tanken om å finne meg en mann fra Irland eller Str.britania. Virker som de passer sammen med oss kulturelt men at de fremdeles setter pris på kvinner.

Anonymkode: dc2b2...439

Kjenner den reneste og pureste formen for kjærligheten landegrenser, etnisitet, sosioøkonomisk status osv? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På 25.2.2017 den 17.14, Uffda skrev:

Sa ikke noe om at de ikke kan være gode mødre. Det at mange gutter vokser opp med kun mødre gjør derimot noe med evnen deres til å tiltrekke seg det annet kjønn når de blir eldre. Kvinner oppdrar guttene sine til å te seg slik de selv ville gjort (forsiktighet, være snill, gjøre lekser, spis kyllingsalat) uten en tanke på hva dette vil si for gutta når de skal ut å møte livet i konkurranse med menn som har hatt skikkelige rollemodeller og kan å te seg for å lykkes som menn..

Huff og huff!!! Hadde bare alle menn oppdratt av kvinner vært slik du påstår. Men slik er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Har vært involvert med en franskmann (opprinnelig fra Algerie om jeg ikke husker feil)  og kjæreste med en danske, og en nordmann. Så verdensvant er jeg :laugh: Må innrømme at jeg styrer bevisst unna andre enn skandinaver (men sliter veldig med svensker generelt så de er utelukket). Kjenner ikke igjen dette med at norske kvinner søker seg ut av landet slik HI stadfester. Det kan være et generasjonsskifte her da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
7 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Kjenner den reneste og pureste formen for kjærligheten landegrenser, etnisitet, sosioøkonomisk status osv? 

Du kan ikke glemme tiltrekning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
4 minutter siden, canacas skrev:

Du kan ikke glemme tiltrekning. 

Er ikke tiltrekning ganske innlysende i det jeg skrev? Om ikke direkte så indirekte.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest canacas
11 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Er ikke tiltrekning ganske innlysende i det jeg skrev? Om ikke direkte så indirekte.

Nei. Syns ikke det var det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, antbug skrev:

Enig i alt :) Men jeg liker utenlandske menn også. Nest etter de norske kommer de danske, så de engelske, svenske, islandske og franske.

Godt mulig jeg tar feil, men jeg har alltid trodd at det er langt flere menn enn kvinner som finner seg utenlandske kjærester. Det er så mange som har thailandske, filippinske, polske og russiske damer.

Svenske og danske er ikke utenlanske for meg. Vet ikke hvorfor.  Det er for likt og så nærme. Mannen er svensk, men oppvokst i Norge. Aldri tenkt på at han er svensk. Ser ut som normenn flest også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjæreste er indisk. Jeg elsker ham for den han er og at han har indiske foreldre spiller ingen rolle for meg. Jeg har aldri vært forelsket i en norsk gutt før (kjæresten min er min første forelskelse), så jeg har ingen spesiell grunn til at jeg ikke er sammen med en hvit fyr. Skjønner heller ikke hvorfor det må være en spesiell grunn til dette?

Hvis noen lurer så har foreldrene hans blitt glad i meg. Kjæresten er heller ikke religiøs av seg, så det er heller ikke noe problem. 

Jeg har ikke akkurat gått inn for å finne en som ikke er hvit og norsk. Forholdet mellom oss kom naturlig. Så det er ikke en preferanse jeg har, det bare skjedde fordi vi ble forelsket. Vi har vært sammen i snart 4 år, og det ser ut til at det blir mye lenger også. 

Anonymkode: e4b99...917

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 12.22, AnonymBruker skrev:

Helt enig med deg! Norske menn er altfor egoister altfor bortskjemte. Det er "meg, meg, og jeg kommer først, jeg vet bedre..." tendens som er utrolig vanskelig å forstå og å forholde seg til. Narsissister rett og slett. Også går myten om at utenlandske menn er mer utro..? Kom Igjen da, bare tull det! Norske menn er bare flinkere til å spille diskret og uskyldige.

Anonymkode: 20a41...f05

Norske menn har blitt egoistiske nettopp pga av norske kvinners væremåte. What goes around,  omes around.

 

Samfunnsmessig er norske menn meget snille, det ser man av rettighetene dere kvinner har  fått sammenlignet med andre land.

 

Dere ser det ikke nettopp fordi dere har det så bra.

Anonymkode: af705...378

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Norske menn har blitt egoistiske nettopp pga av norske kvinners væremåte. What goes around,  omes around.

 

Samfunnsmessig er norske menn meget snille, det ser man av rettighetene dere kvinner har  fått sammenlignet med andre land.

 

Dere ser det ikke nettopp fordi dere har det så bra.

Anonymkode: af705...378

Ja, er det ikke rart med feministene som ellers er så i mot mannfolk,altså nordiske mannfolk, men er ganske så tolerante overfor menn fra andre kulturer der kvinnen er NULL verdt?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2017 den 22.58, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror dere det er slik at mange flere norske jenter er med utenlanske gutter, enn omvendt?

Anonymkode: 8c2bd...9dc

Det er ikke det. Mulig det er det i ditt miljø, men det er ikke noe mer av det enn omvendt.
Noen utenlandske miljøer med kvinner i skjuler det kanskje litt mer. De er litt strengere enn nordmenn og fedrene blir sinte på dem vet du, men så klart et varierer jo det også. :forvirret: Det er jo en forskjell på utlendinger også.

Endret av fuglekvitter__
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 25.2.2017 den 12.27, AnonymBruker skrev:

Thaikvinner

I rest my case

Anonymkode: aeda1...b29

Det er vel greit å skrive å mene noe man kan stå for. Her står det noe:
 

Sitat

Vi har ikke noe valg

vi pakistanske jenter har ikke noe valg.når foreldrene maser på oss at vi må gifte oss så har ikke vi noe valg enn å hente en fra pakistan.de fleste guttene herfra er ikke verdt å satse på,de er ikke verdt bryet for en fremtid sammen.

Diskuter artikkelen

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.2.2017 den 11.35, AnonymBruker skrev:

Jeg er relativt ung og er godt etablert med en polsk mann. Han setter alltid meg først, fulgte meg også hjem fra fester da vi bodde fra hverandre og gjør fortsatt små gester som norske menn har glemt fullstendig (likestillingen kanskje). Men vi har det likestilt i vårt hjem med at begge sørger for at huset er rent, middagslaging og barnepass så der gjør vi begge 50/50. 

Jeg kjenner ingen i min situasjon så der er det flest norske menn som er sammen med polske damer enn omvendt. Men for min del var det ufattelig vanskelig å komme i kontakt med norske menn annet enn vennskap. Ingen tør å vise noen form for interesse med mindre det er mye alkohol inni bildet....

Anonymkode: 352f7...354

Det kommer jo an på hva slags interesse det er og hva folk har som en interesse.
Vennskapelig interesse, felles interesser som skole/jobb, sjekking, etc. Det du påpeker at denne mannen gjør gjør de fleste på en eller annen måte. Det er vanlige ting i hverdagen som både menn og kvinner gjør - uavhengig av hvor noen måtte være i fra. :)

Jeg har helt motsatt erfaring enn deg. Det er veldig generaliserende å plassere folk inn i kategorier som norske/polske, etc. Folk er folk.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/27/2017 den 9.43, 007_008_007 skrev:

Huff og huff!!! Hadde bare alle menn oppdratt av kvinner vært slik du påstår. Men slik er det ikke.

Og så skal de i senga og lurer på hvorfor dama er knusktørr nedentil. Hun skjønner heller ingenting. Han som er så ordentlig og snill. 

Kvinner kan komme til å foretrekke utenlandske menn fordi de er mer maskuline av natur og oppførsel. Tro det eller ei så et det ikke alle som liker feminine og forsiktige menn. Greia er at kvinner misforstår maskulinitet med ondskap og det å ville gjøre vondt. 

Ja, maskulinitet kan være voldsomt. Men det behøver ikke være skadelig. Mange menn trenger å finne sin maskulinitet, og de trenger å høre fra andre menn hva det er. Kvinner kan ikke definere hva maskulinitet er. Akkurat som at menn ikke kan definere hva feminitet er heller. 

Anonymkode: d365d...997

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 01/03/2017 den 12.18, AnonymBruker skrev:

Norske menn har blitt egoistiske nettopp pga av norske kvinners væremåte. What goes around,  omes around.

 

Samfunnsmessig er norske menn meget snille, det ser man av rettighetene dere kvinner har  fått sammenlignet med andre land.

 

Dere ser det ikke nettopp fordi dere har det så bra.

Anonymkode: af705...378

Dette var da voldsomt til nedlatende holdning. Rettigheter menn har gitt kvinner? Det skulle da bare mangle at menn og kvinner er likestilte. Menn er ikke snille fordi de "gir" kvinner dette. 

Anonymkode: b2636...dfa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.2.2017 den 23.58, AnonymBruker skrev:

Hvorfor tror dere det er slik at mange flere norske jenter er med utenlanske gutter, enn omvendt?

Anonymkode: 8c2bd...9dc

Fordi de utenlandske guttene vil faktisk ha et forhold og driver ikke og holder damerne på gress slik som norske gutter prøver seg på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, O.G. skrev:

Fordi de utenlandske guttene vil faktisk ha et forhold og driver ikke og holder damerne på gress slik som norske gutter prøver seg på.

Dette! 

Norske menn gjør seg ekstremt kostbare i forhold (finnes små unntak da) det ser man jo på mange tråder her hvor kvinner har vært sammen med mannen i flere år og han sier han ønsker barn, men ikke nå. Slik holder han på i flere år inntil han finner ut at forholdet ikke er noe å satse på og kvinnen sitter der omtrent infertil med en liten luke på kanskje noen få år på å få barn før det er for sent. De fleste norske menn blir ikke interessert i å skaffe seg familie før de er i slutten av 30/begynnelsen av 40 årene og da er det jo for sent for de fleste kvinner i samme alder.

Det er da godt og skjønne hvorfor norske kvinner da tiltrekkes utenlandske menn der familien blir ansett som svært viktig.

Anonymkode: 352f7...354

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette! 

Norske menn gjør seg ekstremt kostbare i forhold (finnes små unntak da) det ser man jo på mange tråder her hvor kvinner har vært sammen med mannen i flere år og han sier han ønsker barn, men ikke nå. Slik holder han på i flere år inntil han finner ut at forholdet ikke er noe å satse på og kvinnen sitter der omtrent infertil med en liten luke på kanskje noen få år på å få barn før det er for sent. De fleste norske menn blir ikke interessert i å skaffe seg familie før de er i slutten av 30/begynnelsen av 40 årene og da er det jo for sent for de fleste kvinner i samme alder.

Det er da godt og skjønne hvorfor norske kvinner da tiltrekkes utenlandske menn der familien blir ansett som svært viktig.

Anonymkode: 352f7...354

Nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...