Gå til innhold

Hvorfor valgte du å bli alenemor?


Olaug Olsen

Anbefalte innlegg

Gjest Snuppi
På 5.3.2017 den 2.37, Peter007 skrev:

Jeg er positive til kvinner som er ekte. Det vil si tar ansvar for sine valg, og ikke skyver de over på andre. Slike kvinner ser jeg opp til, så nå vet du det. 

Dersom han/ hun vil skilles så gjør de det. Jeg har aldri vært imot samlivsbrudd. Det finnes gode grunner som vold og rus. Økonomisk rot der den ene bruker opp alt og etablerer gjeld. 

Den grunnsteinen som jeg har nevnt bygger på grundighet før en får barn. Noen års samliv før barn. Så må en vurdere om dette er den rette å få barn med. Vurderinger er tuftet på nok erfaringer til å se for seg fremtiden. Det er her det mange gjør feil. De har rett og slett ikke forutsetning pga. av en oppvekst uten selvstendighet. Et liv der en har kunnet prate seg til ønsker, når det har buttet imot. Det meste ordnet seg gjennom dette tenker mange . Skolen er blant annet  slik 

Slike holdninger holder ikke alltid. Et nei er et nei der ute,  i den virkelige verden. Slik er det i arbeidslivet. Slik er det i samlivet. En får det ikke alltid som en vil.  Dette  takler ikke alle foreldre.

Du ser opp til kvinner som er ekte og som tar ansvar for seg selv sier du. Kvinner som velger å forlate mannen sin da han ikke fungerer i sin rolle som ektemann og far er å ta ansvar.

Hvilke erfaringer har du selv med denne grunnmuren som du er så ivrig i  å snakke om? Når det gjelder årsaker til at forhold opphører er det faktisk andre faktorer enn vold og rus samt økonomisk årsaker som kan  ødelegge et forhold. Innlegget ditt ellers er totalt usammenhengende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 2/22/2017 den 23.54, brownbrown skrev:

lurer på om mange her hadde gått fra exen om vi ikke hadde hatt vårt gode velferdssystem....nei vet du, da hadde det ikke vært så mange som hadde blitt alenemødre i det hele tatt

Det ville først og fremst gitt utslag i abortstatistikken. Og Norge ville ikke vært tjent med færre barn så det er vel anvendte penger at ingen må bli i ulykkelige forhold av økonomiske grunner fordi de har barn. 

Anonymkode: f98aa...dd0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎22‎.‎02‎.‎2017 den 23.20, Olaug Olsen skrev:

Inspirert av en reportasje fra BT, undrer jeg meg over hva som får noen til å velge å bli alenemor. Alternativt, for de av dere som ikke er i denne situasjonen: Hva er hovedgrunnen til at du ALDRI ville valgt å bli alenemor? For menn: Fortell meg din kjipeste alenemorhistorie. Det skal være noen du kjenner eller har truffet. Historier må være fra virkeligheten.

Jeg valgte å gå fra bf fordi han ikke var villig til å ta noe ansvar og overlot alt til meg. Da mener jeg alt. Kan ikke komme på en gang han skiftet en bleie. Tenkte tanken på å vente og se an noen år, for muligheten til at han kunne forandre seg til det bedre var jo alltid til stede, men fant ut at barna ville blitt mer preget av et brudd hvis vi fortsatte. Fikk to barn med litt over ett års mellomrom, eldste var litt over to år når vi flyttet fra hverandre. De var ikke så knyttet til han siden han helst ville jobbe på ugunstige tider, og egentlig bare så de en halv time nå og da.

Hvis jeg skal unnskylde bf, så var han ung og ikke helt klar for papparollen. Han røyket hasj på daglig basis på den tiden. Men. Vi har god kontakt i dag, ikke i det daglige, men når det er en eller annen begivenhet i familien. Han er gift på ny med en fantastisk bra dame. Har bare møtt henne en gang, men det er mitt inntrykk, og jeg hører jo litt av sønnene mine også.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...