Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 timer siden, pøbelsara skrev:
 

 

Han svarer vel på kritikken uten at hun vil nevne BOTB med et ord - hun ønsker vel ikke akkurat at flere skal lese det enn de som allerede har gjort det.

Jeg skjønner ta hun synes det er skikkelig slitsomt med kritikken hun får. 

Samtidig bruker hun all usaklig kritikk og dritt hun har fått slengt, som en avledning fra den berettigede kritikken hun får. 

Og det tenker jeg er den store utfordringen her. Å vise frem at den kritikken man kommer med, er berettiget og handler om det som ikke er greit.som I dette tilfellet har BOTB skrevet om hvordan hun har truet folk som har henvendt seg til annonsørene hennes, og det er ganske sjokkerende, hele saken. 

Mens hun selvsagt bruker et eksempel der noen har kalt henne noe skikkelig stygt - og hun håper vel at de som ikke har lest BOTB, skal tro at det slik oppførsel AB har reagert MOT - hun har jo selv skrevet at de hun har oppsøkt, har drevet hat og sjikane. 

Når hun  får drittkommentarer innimellom det mer saklige - så lager hun - tydeligvis med god samvittighet og uten noen form for selvransaking, en fremstilling av saken som skal gjøre at mange av leserne hennes skal tro  at resten av kritikken hun får, også er ubehøvlet dritt man ikke behøver å ta tak i.

Når hun får stygge, fæle meldinger som hun viser frem, er det lett for folk å tro henne på at alt det negative hun får, er av en slik karakter.  Slik at bildet hun tegner - at hun har mange følgere, og noen få er drittsekker, mens resten er fine folk, blir sett på som pålitelig av de som følger henne. 


I mine år på KG har jeg kjempet en kamp  for å IKKE bli satt i samme bås som de usaklige haterne. Jeg tenker at det krever veldig saklig argumentasjon av oss som skriver - hele tiden. Men det krever også at den som leser, er åpen for at selv om det IKKE er hyllest til bloggeren, så er det heller ikke stygge oppgulp. 

Jeg tenker at dritten influencere får om virksomheten sin, gir dem et slags frikort overfor all kritikk. Det er veldig synd. OG noe som bør få alle oss som er kritiske, til å veie et hvert ord vis krever, slik at vi ikke blir tatt på sakligheten.

👍👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, LilleSnupp skrev:
 

280.000 som heier? Hvor får hun de tallene fra?

I snitt hadde hun 14.332 lesere på bloggen daglig. Ikke 100.327 unike lesere (som det blir i løpet av uka). Leser A er innom hver dag og blir regnet som 7 lesere den uka, Leser B er innom 3 dager i uka og blir regnet som 3, mens Leser C og D er innom 5 dager i uka. Leser A er også innom Instagram, Snap og Facebook daglig og blir da regnet som 35 lesere. Kanskje logger leser A seg på både fra jobb, bussen og hjemme på kvelden også. Dere ser tegninga?

Tar man da ABs tall, 280.000 og deler på 5 enheter 7 dager i uka gir det 8000 unike lesere daglig. Da er 56.000 lesere i løpet av uka noe helt annet enn 280.000.  Nå er ikke min utregning det rette, men vil tro tallet på antall lesere ligger nærmere mitt tall enn tallet AB presenterer på bloggen.

Sånn.. det var min rant om bloggere og deres oppblåste lesertall!

Jeg stiller meg også undrende til tallene og prosentene bloggeren presenterer på bloggen sin. Hvordan er denne «undersøkelsen» utført? Atter en gang skriver AB reinspikka svada. 

  • Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
16 minutter siden, LilleSnupp skrev:
 

280.000 som heier? Hvor får hun de tallene fra?

I snitt hadde hun 14.332 lesere på bloggen daglig. Ikke 100.327 unike lesere (som det blir i løpet av uka). Leser A er innom hver dag og blir regnet som 7 lesere den uka, Leser B er innom 3 dager i uka og blir regnet som 3, mens Leser C og D er innom 5 dager i uka. Leser A er også innom Instagram, Snap og Facebook daglig og blir da regnet som 35 lesere. Kanskje logger leser A seg på både fra jobb, bussen og hjemme på kvelden også. Dere ser tegninga?

Tar man da ABs tall, 280.000 og deler på 5 enheter 7 dager i uka gir det 8000 unike lesere daglig. Da er 56.000 lesere i løpet av uka noe helt annet enn 280.000.  Nå er ikke min utregning det rette, men vil tro tallet på antall lesere ligger nærmere mitt tall enn tallet AB presenterer på bloggen.

Sånn.. det var min rant om bloggere og deres oppblåste lesertall!

Med slik matematikk-kunnskap så er det ikke rart dama har gått konkurs tre ganger.

Spøk til side, det er jo ikke etisk god foretningsdrift dersom dette er tall hun presenterer ut mot annonsører og samarbeidspartnere. Om hun gjør det, så er det jo fryktelig rart at ikke flere samarbeider med henne. Hun er jo i ikke i toppligaen hva gjelder antall samarbeid akkurat.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:
 

Jeg stiller meg også undrende til tallene og prosentene bloggeren presenterer på bloggen sin. Hvordan er denne «undersøkelsen» utført? Atter en gang skriver AB reinspikka svada. 

Sukk.

Det er disse tallene som blir brukt når en influenser fisker etter spons og annonsører, og skal liksom være et bevis på at de er populære og når frem til mange med sitt positive budskap. Jeg håper det snart blir en gjennomgang av influensernes fantasillioner med «følgere» slik at sannheten kommer frem.

En annen ting er at det ikke alltid er lurt å bruke influensere, noen av dem kan være direkte skadelige for annonsøren - ved at publikum knytter varen til en person uten moral og personlige grenser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Berga skrev:
 

Sukk.

Det er disse tallene som blir brukt når en influenser fisker etter spons og annonsører, og skal liksom være et bevis på at de er populære og når frem til mange med sitt positive budskap. Jeg håper det snart blir en gjennomgang av influensernes fantasillioner med «følgere» slik at sannheten kommer frem.

En annen ting er at det ikke alltid er lurt å bruke influensere, noen av dem kan være direkte skadelige for annonsøren - ved at publikum knytter varen til en person uten moral og personlige grenser. 

En «rabiat» blogger som ønsker å kneble kritiker med trussler er ikke fruktbart å bruke dersom en ønsker å selge et produkt nei. 

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, BokJente skrev:
 

Det finnes jo også sider hvor man kan finne "falske" følgere og se hvor mange følgere en person egentlig har.

Ja, stemmer det. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, CecilieX skrev:
 

Med slik matematikk-kunnskap så er det ikke rart dama har gått konkurs tre ganger.

Spøk til side, det er jo ikke etisk god foretningsdrift dersom dette er tall hun presenterer ut mot annonsører og samarbeidspartnere. Om hun gjør det, så er det jo fryktelig rart at ikke flere samarbeider med henne. Hun er jo i ikke i toppligaen hva gjelder antall samarbeid akkurat.  

En god forretningseier presenterer ikke tall i sosiale medier ut av intet. En seriøs virksomhet viser til hvordan disse tallene og prosentene er innhentet. Igjen viser AB hvor lite kompetent hun er. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, BokJente skrev:
 

Det finnes jo også sider hvor man kan finne "falske" følgere og se hvor mange følgere en person egentlig har.

Vet du om noen? Send gjerne pm dersom du ikke vil legge ut lenke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BokJente
Akkurat nå, Berga skrev:
 

Vet du om noen? Send gjerne pm dersom du ikke vil legge ut lenke. 

Vet ikke hva de sidene heter, dessverre. Ble kjent med det da youtuberen Shane Dawson gjorde det med seg selv og andre youtubere, om hvor mange ekte følgere de egentlig hadde. Tror det var twitter eller instagram følgere de sjekket ut om var spammere eller ikke. Hvilket program eller nettside de brukte, husker jeg ikke hva det het.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, BokJente skrev:
 

Da tenker vi i samme bane. 😊

Ja, jeg vet ting jeg ikke kommer til å skrive om her men ville bare bekrefte det at denne damen selv er skyld i all drama som er rundt henne. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BokJente
Akkurat nå, Purple Basil skrev:
 

Ja, jeg vet ting jeg ikke kommer til å skrive om her men ville bare bekrefte det at denne damen selv er skyld i all drama som er rundt henne. 

Og etterpå går hun over i offerollen og etter det igjen at hun er sterk mens stormen pågår. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

På Socialblade kan man se utviklingen av antall følgere. Og er det dager antallet øker med flere hundre ser det jo litt mistenkelig ut.

I hvert fall når det dreier seg om en surmaga liten blogger fra Norge.

Endret av formula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, BokJente skrev:
 

Og etterpå går hun over i offerollen og etter det igjen at hun er sterk mens stormen pågår. 😊

Nettopp! Det er bare å holde seg unna :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BokJente
1 minutt siden, Purple Basil skrev:
 

Nettopp! Det er bare å holde seg unna :)

Gjør det også. Leser ikke bloggen hennes for tiden for er ikke interessert i baking og det blir for mye om familieliv. Ikke helt min kategori. Heldigvis finnes det andre ting å lese, nemlig bøker. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste faktisk bloggen hennes i starten (mange år siden)fordi jeg syns hun bakte mye fint. Men så en dag la ut hun en rant om at hun bakte akkurat hva hun ville og ingen skulle komme her å fortelle hun hva hun burde bake. 

En leser hadde nemlig spurt om hun kunne bake et eller annet. Da takket jeg for meg som leser og tenkte Gud bedre.

Leser mange matblogger og det er stadig lesere som spør om de kan lage en spesifikk rett/kake osv. Alle svarer hyggelig og sier enten ja eller kanskje i fremtiden. Skal man beholde lesere så bør man i det minste svare hyggelig på leseres ønsker, hvis ikke man klarer/vil innfri de. 

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg undres på hvor det ble av begrepet om å snakke hverandre opp? 

Jeg spurte to ganger under ranten om at hun trakk seg fra debatten. Blei sletta begge gangene, gitt. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mrs O'Donell skrev:
 

Jeg undres på hvor det ble av begrepet om å snakke hverandre opp? 

Jeg spurte to ganger under ranten om at hun trakk seg fra debatten. Blei sletta begge gangene, gitt. 

Det er vel bare snikk, snakk som alt annet. Ingen mening bak det bare prat.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...