Miss Marble Skrevet 31. august 2016 #1361 Skrevet 31. august 2016 16 minutter siden, neiognei skrev: Hvis du fjerner deg selv fra situasjonen så klarer du kanskje se litt mer objektivt på det. Hun påstår at de spiser for 1000 kroner i uka. Hun selger det konseptet og melker det for det det er verdt. Hver eneste uke går det kun 1000 kroner på mat, i følge henne. Dette er da løgn. Hadde hun møtt spørsmål på en litt mer konstruktiv måte, så hadde det jo gått an å diskutere det saklig. Men det går da altså ikke. Og så lenge det ikke går så vil det bli trukket opp, så lenge hun fortsetter å selge det. Nemlig! Hun har f.eks kylling på ukemenyen, men ikke handlelisten... Så de som skal følge den ukemenyen, som ikke har noen av varene i fryser eller skap, de klarer det ikke på langt nær for en tusenlapp... 7
Hjärtat Skrevet 1. september 2016 #1362 Skrevet 1. september 2016 9 timer siden, Varma skrev: Også må jeg bare spørre: hvis man i en alder av 41 trenger orgasme krem, er man frisk da? er ikke det ganske dyrt? Jeg ante ikke at det fantes engang, og har bilder i hodet som jeg helst vil slette..... Ja, man kan være frisk selv om man "trenger" orgasmekrem. Siden dere elsker detaljer og utlevering av sexliv: kjæresten min og jeg (31 og 23) bruker orgasmekrem innimellom for å sprite opp sexlivet litt. Gjør at man blir mer følsom, og noen opplever sterkere orgasmer. Koster vel 200 kr for 50 ml. på Kondomriet. Rimelig drøy i bruk. Tror for øvrig ikke DENNE 41-åringen er helt frisk, men det kroppslige og orgasmene tror jeg ikke det er noe i veien med. Det ekstreme behovet for å være en milf, derimot. 15
Chromium Skrevet 1. september 2016 #1363 Skrevet 1. september 2016 Jeg støtter faktisk Anne Brith jeg. Har fulgt med på bloggen en stund nå, lest innlegg og fulgt litt med og jeg må si hun er en av de mer fornuftige bloggerne. Hun beskriver bra hvordan hun lever billig og sunt i uken, bloggen er interessant å følge med på, og hun svarer i det minste hyggelig og bra på kritikk hun får. Dessverre får hun mye hat på grunn av en usannsynlig ukemeny, hvordan vet dere at det virker så usannsynlig når dere ikke har sett det selv? Heia Anne Brith, du har all min støtte!
minister-mio Skrevet 1. september 2016 #1364 Skrevet 1. september 2016 25 minutter siden, Chromium skrev: Jeg støtter faktisk Anne Brith jeg. Har fulgt med på bloggen en stund nå, lest innlegg og fulgt litt med og jeg må si hun er en av de mer fornuftige bloggerne. Hun beskriver bra hvordan hun lever billig og sunt i uken, bloggen er interessant å følge med på, og hun svarer i det minste hyggelig og bra på kritikk hun får. Dessverre får hun mye hat på grunn av en usannsynlig ukemeny, hvordan vet dere at det virker så usannsynlig når dere ikke har sett det selv? Heia Anne Brith, du har all min støtte! Jeg tror vi snakker om to forskjellige blogger her altså 37
fjær Skrevet 1. september 2016 #1365 Skrevet 1. september 2016 31 minutter siden, Chromium skrev: Jeg støtter faktisk Anne Brith jeg. Har fulgt med på bloggen en stund nå, lest innlegg og fulgt litt med og jeg må si hun er en av de mer fornuftige bloggerne. Hun beskriver bra hvordan hun lever billig og sunt i uken, bloggen er interessant å følge med på, og hun svarer i det minste hyggelig og bra på kritikk hun får. Dessverre får hun mye hat på grunn av en usannsynlig ukemeny, hvordan vet dere at det virker så usannsynlig når dere ikke har sett det selv? Heia Anne Brith, du har all min støtte! For min del så får hun ingen hat, men jeg stiller en del spørsmålstegn ved henne. Usannsynlig ukesmeny, ja det er virkelig ett dekkende navn synes jeg, det er 4 barn og en voksen som skal mettes på minimalt av mat, som den berømmelige blomkålsuppen, som jeg vil si ikke har mye næring i seg, en blomkål kokt på vann og 2 dl melk? Hun viser oss handlelappen sin, men glemmer at hun også har betalt for all mat hun har i fryseren, så 1000 pr uke er ikke reelt... Jeg synes ikke hun lever billig og sunt. Hun shopper vilt, har luksusferier,og at de tilsynelatende lever på vannbasert blomkålsuppe, fiskekaker og omelett av rester vil jeg ikke definere som sunt. 19
Gjest Varma Skrevet 1. september 2016 #1366 Skrevet 1. september 2016 3 timer siden, Hjärtat skrev: G Ja, man kan være frisk selv om man "trenger" orgasmekrem. Siden dere elsker detaljer og utlevering av sexliv: kjæresten min og jeg (31 og 23) bruker orgasmekrem innimellom for å sprite opp sexlivet litt. Gjør at man blir mer følsom, og noen opplever sterkere orgasmer. Koster vel 200 kr for 50 ml. på Kondomriet. Rimelig drøy i bruk. Tror for øvrig ikke DENNE 41-åringen er helt frisk, men det kroppslige og orgasmene tror jeg ikke det er noe i veien med. Det ekstreme behovet for å være en milf, derimot. Takk for er info😊 jeg er enig i at hun nok vil oppfattes som en milf, eller så er det 40 års krisen som er problemet.
Milio Skrevet 1. september 2016 #1367 Skrevet 1. september 2016 Tror ungdomsårene gikk litt fort forbi for denne dama, og nå må det tas igjen for det tapte. 7
Gjest Keikolina Skrevet 1. september 2016 #1368 Skrevet 1. september 2016 3 timer siden, Hjärtat skrev: Ja, man kan være frisk selv om man "trenger" orgasmekrem. Siden dere elsker detaljer og utlevering av sexliv: kjæresten min og jeg (31 og 23) bruker orgasmekrem innimellom for å sprite opp sexlivet litt. Gjør at man blir mer følsom, og noen opplever sterkere orgasmer. Koster vel 200 kr for 50 ml. på Kondomriet. Rimelig drøy i bruk. Tror for øvrig ikke DENNE 41-åringen er helt frisk, men det kroppslige og orgasmene tror jeg ikke det er noe i veien med. Det ekstreme behovet for å være en milf, derimot. Takk for tips. Skal kjøpe inn til helga og teste
Marthe75 Skrevet 1. september 2016 #1369 Skrevet 1. september 2016 31 minutter siden, Chromium skrev: Jeg støtter faktisk Anne Brith jeg. Har fulgt med på bloggen en stund nå, lest innlegg og fulgt litt med og jeg må si hun er en av de mer fornuftige bloggerne. Hun beskriver bra hvordan hun lever billig og sunt i uken, bloggen er interessant å følge med på, og hun svarer i det minste hyggelig og bra på kritikk hun får. Dessverre får hun mye hat på grunn av en usannsynlig ukemeny, hvordan vet dere at det virker så usannsynlig når dere ikke har sett det selv? Heia Anne Brith, du har all min støtte! Det er bra Du er jo en av mange, så det er absolutt ikke feil, hverken å like henne eller å heie på henne. Hvem har sagt at vi ikke har sett selv hvor usannsynlig ukes budsjettet hennes er? Leste du innlegget til Enonym? (husker ikke helt om det var rett brukernavn). De som MÅ leve så marginalt, har store problemer med å klare det, så vanskelig er det at de faktisk ikke klarer det Da blir det veldig provoserende når Anne Brith så flåsete svarer "fordi om DU ikke klarer det, så betyr det ikke at jeg har feil. Det er DU som handler feil". Det finnes mange prisbevisste mennesker, og jeg er ett av de. Jeg vil ikke at familien vår skal sløse bort penger på mat som ikke blir spist, eller ting som ikke blir brukt. Jeg legger en del energi i å handle KUN det vi trenger, og føler vi lever nokså sammenlignbart med Anne Brith (ca lik familie og vi MÅ ikke spare på maten). Alle kan leve billig en uke og to, men for oss er det helt umulig å leve på kr 52 000,- i året. Anne Brith har gått kraftig ut og frontet at det er fullt mulig for en familie på en voksen og fire barn å leve godt på kr 1000,- i uka. Men det er jo bare en påstand. Ingen vet hva hun faktisk handler. For alt vi vet kan hun handle for det dobbelte... Det at hun 1) ikke legger kvittering(er) ut på bloggen 2) ikke inkluderer maten i skuffer, skap og fryser i ukesbeløpet 3) går rett i forsvarsposisjon når noen stiller spørsmål rundt dette, bare bekrefter at hun har tabbet seg ut. Jeg tviler sterkt på at Anne Brith var klar over hvor engasjerende denne tusenlappen skulle vise seg å bli, da hadde hun neppe stukket hånden inn i det vepsebolet. Nå kan hun velge å kaste inn håndkleet og innrømme at hun feilet, det kan hun sikkert klare med stil, om hun vil. Eller hun kan la det skure og gå, og bare vikle seg enda lenger inn i dette handlekaoset sitt. Jeg synes ikke hun får hat for dette, hun blir stilt til veggs og bedt om bedre dokumentasjon. Det velger hun selv å ikke legge frem, og drar frem misunnelseskortet. Engasjement må ikke forveksles med hat og hets. 14
_Malene Skrevet 1. september 2016 #1370 Skrevet 1. september 2016 14 timer siden, mjauritz skrev: SÆÆÆÆRLIG AT DEN SKULLE TIL VENNINNER! Kom aaaaaan Anne Brith! Noe så pinlig! Også legge ut nok en snap hvor hun viser orgasmekremen igjen (3 gang på mystory) og viser den frem og sier hun sendte en snap med *denne*, men den skulle visst til venninner. Riiight Tenker barna hennes synes det er gøy at mammaen deler sånt med tusenvis av mennesker. 14
Jobbermedbarn Skrevet 1. september 2016 #1371 Skrevet 1. september 2016 9 minutter siden, Marthe75 skrev: Det er bra Du er jo en av mange, så det er absolutt ikke feil, hverken å like henne eller å heie på henne. Hvem har sagt at vi ikke har sett selv hvor usannsynlig ukes budsjettet hennes er? Leste du innlegget til Enonym? (husker ikke helt om det var rett brukernavn). De som MÅ leve så marginalt, har store problemer med å klare det, så vanskelig er det at de faktisk ikke klarer det Da blir det veldig provoserende når Anne Brith så flåsete svarer "fordi om DU ikke klarer det, så betyr det ikke at jeg har feil. Det er DU som handler feil". Det finnes mange prisbevisste mennesker, og jeg er ett av de. Jeg vil ikke at familien vår skal sløse bort penger på mat som ikke blir spist, eller ting som ikke blir brukt. Jeg legger en del energi i å handle KUN det vi trenger, og føler vi lever nokså sammenlignbart med Anne Brith (ca lik familie og vi MÅ ikke spare på maten). Alle kan leve billig en uke og to, men for oss er det helt umulig å leve på kr 52 000,- i året. Anne Brith har gått kraftig ut og frontet at det er fullt mulig for en familie på en voksen og fire barn å leve godt på kr 1000,- i uka. Men det er jo bare en påstand. Ingen vet hva hun faktisk handler. For alt vi vet kan hun handle for det dobbelte... Det at hun 1) ikke legger kvittering(er) ut på bloggen 2) ikke inkluderer maten i skuffer, skap og fryser i ukesbeløpet 3) går rett i forsvarsposisjon når noen stiller spørsmål rundt dette, bare bekrefter at hun har tabbet seg ut. Jeg tviler sterkt på at Anne Brith var klar over hvor engasjerende denne tusenlappen skulle vise seg å bli, da hadde hun neppe stukket hånden inn i det vepsebolet. Nå kan hun velge å kaste inn håndkleet og innrømme at hun feilet, det kan hun sikkert klare med stil, om hun vil. Eller hun kan la det skure og gå, og bare vikle seg enda lenger inn i dette handlekaoset sitt. Jeg synes ikke hun får hat for dette, hun blir stilt til veggs og bedt om bedre dokumentasjon. Det velger hun selv å ikke legge frem, og drar frem misunnelseskortet. Engasjement må ikke forveksles med hat og hets. Tommel opp, så enig👍👏 Og hvorfor dette stadig misbruket av ordet hat? Velbegrunnet kritikk er ikke hat! 12
¤flicka¤ Skrevet 1. september 2016 #1372 Skrevet 1. september 2016 Når det gjelder dette med festing så tror jeg nok at barna er i gode hender mens hun er borte, men synes det er litt rart at det bare er ei uke siden hun skrev at "jeg er ikke typen til fest og fyll" og siden da har hun vært ute på byen to ganger. 11
Gjest CecilieX Skrevet 1. september 2016 #1373 Skrevet 1. september 2016 Det er som flere nevner her ikke et problem at hun er ute på byen, men at hun skriver noe en dag og gjør noe annet en annen dag. Hun skriver selv at hun har problemer med å finne balansen mellom egne behov og andres behov, og at hun jobber med det. Hun vingler voldsomt, og det er jo mennesklig. For min del så ligger nok provokasjonen i at når hun skriver om hvor flink hun er til å spare, til å være oppofrende, til å ikke være opptatt av fyll, til å kunne fø familien på 1000 kr, så oppfatter jeg henne som hun hever seg over dem som ikke greier å være det samme supermennesket. Da stiller hun seg lagelig til for hogg når hun skriver tekster der hun beviselig sier i mot seg selv. Folk liker ikke at andre fremstiller seg som supermennesker eller som bedre enn de som ikke greier å nå de samme målene. Man kan gjerne skylde på janteloven, men faktum er at folk som ikke tar selvkritikk og som fremstiller seg som bedre en andre ikke fremstår, etter min mening, som veldig sympatiske. Flere og flere har blitt støtt av AB, og gått fra å være positiv leser til sinte nettopp fordi hun har gått fra å fremstå som en sympatisk bakeblogger til det motsatte. I stedet for en hyggelig venninnetone der hun har fokus på å gi leserne gode bakeråd, har hun nå en blogg som fokuserer på hennes egen fortreffelighet. Hun prøver av og til å skrive hyggelige innlegg der hun fokuserer på endringer og dypere tanker, men de virker jo ikke så veldig troverdige gitt den voldsomme "jeg gir blaffen i hva leserne mener" som hun stadig lirer av seg. Når du i tillegg oversvømmes av mindre troverdige reklameinnlegg og hun selv etter massiv kritikk fortsetter med å eksponere ungene sine, så er det lite igjen av det som engang virket som en hyggelig blogger som det var koselig å besøke. Noen burde forske på hva som skjer med bloggere etter en tid i blogglandia, for det er ikke pent å se på.
Jobbermedbarn Skrevet 1. september 2016 #1374 Skrevet 1. september 2016 Jeg har lagt merke til at de jeg er venn med på FB som stadig delte hennes statuser før, aldri gjør det lenger... Noe har skjedd med bloggen og interessen for den... 6
fjær Skrevet 1. september 2016 #1375 Skrevet 1. september 2016 Morgengave? Kan noen forklare meg hva det er? Eller jeg vet hva det ER. men trodde morgengave var noe man fikk dagen etter bryllupet av den man akkurat har giftet seg med.. Aldri hørt om morgengave i andre settinger.. 13
Gjest Keikolina Skrevet 1. september 2016 #1376 Skrevet 1. september 2016 Orgasmekrem og pølse i skjønn forening...
Gjest Ms. Daisy Skrevet 1. september 2016 #1377 Skrevet 1. september 2016 Kan noen her fortelle meg hvorfor det hele tiden kommenteres om 40 års krise, dama er over 40, hun går ut etc? Skal man mure seg inne når man bikker 40? Kan man ikke gjøre noen sprell når man er kommet over den alderen? Skal ikke uttale meg om det hun skriver på blogg eller snap, men biter meg merke i at man henger seg veldig opp i dette.
Ultiva Skrevet 1. september 2016 #1378 Skrevet 1. september 2016 (endret) 5 minutter siden, Ms. Daisy skrev: Kan noen her fortelle meg hvorfor det hele tiden kommenteres om 40 års krise, dama er over 40, hun går ut etc? Skal man mure seg inne når man bikker 40? Kan man ikke gjøre noen sprell når man er kommet over den alderen? Skal ikke uttale meg om det hun skriver på blogg eller snap, men biter meg merke i at man henger seg veldig opp i dette. Det er vel fordi man forventer en annen oppførsel av en dame på over 40. Hun langt mer enn antyder hver eneste gang hun har hatt sex, snapper seg selv med orgasmekrem osv. Det er vel en oppførsel som forventes av jenter som er halvparten så gamle som henne. Det er stor forskjell på å "mure seg inne når man bikker 40" og det å holde sexlivet sitt privat når man er godt voksen og har tenåringsbarn. Endret 1. september 2016 av Ultiva 17
Gjest JulyRed Skrevet 1. september 2016 #1379 Skrevet 1. september 2016 2 minutter siden, Ms. Daisy skrev: Kan noen her fortelle meg hvorfor det hele tiden kommenteres om 40 års krise, dama er over 40, hun går ut etc? Skal man mure seg inne når man bikker 40? Kan man ikke gjøre noen sprell når man er kommet over den alderen? Skal ikke uttale meg om det hun skriver på blogg eller snap, men biter meg merke i at man henger seg veldig opp i dette. Jeg er 40 år og leser ikke ABs blogg. Det av den grunn at det kan se ut som hun retter seg mot yngre lesere. De siste 20 åra har utviklinga gått i et rasende tempo, så å være 20 år nå er noe helt annet enn å være 20 år da AB var ung. Dette ser det ikke ut som AB er særlig bevisst på. Så når ei 40 år gammel dame forsøker å etterape de unge (fordi hun vil være en av de, eller selge seg inn hos de), ser det temmelig spes ut. Jeg blir litt flau faktisk.
Gjest Ms. Daisy Skrevet 1. september 2016 #1380 Skrevet 1. september 2016 1 minutt siden, Ultiva skrev: Det er vel fordi man forventer en annen oppførsel av en dame på over 40. Hun langt mer enn antyder hver eneste gang hun har hatt sex, snapper seg selv med orgasmekrem osv. Det er vel en oppførsel som forventes av jenter som er halvparten så gamle som henne. Forventer meg samme opførsel av de på 25-30 og jeg da så å terpe på at dama er over 40 er bare å gnåle etter min mening. Skal ikke uttale meg om snapper vedr. orgasmekremer et.
Anbefalte innlegg