Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
8 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Tydeligvis. Det jeg leser er stadig avmaskulinisering og stakkarsliggjøring av Erik 32 år, Bærum. Han som ikke vil «ta hele pakka», drar på strippeklubb og ikke vil putte hele arven inn i felles bolig. Samtidig som hun fremhever seg selv som en sterk kvinne som «står på krava», «It’s all or nothing», har lært fra tidligere forhold der hun ble utnyttet, hun er god og raus mot alle etc. Så forskjellig kan man altså tolke tekster 🤔

Jeg syns det blinker i panikkalarmen her. Hun avslører et stort behov for å ha hundre prosent kontroll over kjæresten og blir pisse sur og full av hevngjerrighet når han viser seg å være et helt og selvstendig menneske som ikke lar seg styre inn i noe han ikke ønsker. Hun bør passe seg litt nå, syns jeg. Det er ikke alle som godtar å bli snakket ned i full offentlighet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Max Potente
Skrevet (endret)

Helt i begynnelsen av forholdet med Erik så gikk de på flere visninger og på boligmessa sammen. AB skrev også at Eriks foreldre tilogmed var involverte i boligjakten: "Erik sine foreldre er utrolig kreative og hadde en god del ideer til oss. Faktisk noen alternativer som kanskje vil gjøre det mulig for oss alle å finne drømmeboligen raskere enn forventet."

http://www.annebrith.no/2018/02/28/ett-skritt-naermere-i-boligjakten/

Hun skrev mange innlegg om at de var på husjakt tidlig i vår, kort tid etter at hun erklærte at de var blitt kjærester.

Jeg gikk tilbake for å kunne linke til disse utsagnene, men det ser ut til at hele den gamle bloggen er slettet, faktisk. Det jeg finner besynderlig er at Erik skal ha vært så ivrig etter å etablere seg så raskt, bli firebarnsreservepappa, etc. helt i begynnelsen i forholdet, men er mer på bakbena nå. Flere husker sikkert alle innleggene i bloggen i begynnelsen av forholdet der Erik visstnok kjørte og hentet til aktiviteter, var handyman i huset og virket veldig engasjert i hverdagslivet. Inntrykket jeg får er at AB kanskje kan ha dreid narrativet litt mye i forhold til sin egen orientering og håpet at dette skulle gå seg til etterhvert. 

Nå skal hun snart dra på sin "husmorferie" også, 19.- 25. sept.,- turen hun driver gratis reklame for til tross for at hun selv hevder at hun selv bare en en vanlig deltaker som har betalt for denne reisen helt selv. 

http://www.annebrith.no/2018/07/10/husmorferie/

Endret av Max Potente
Skrevet
25 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Tydeligvis. Det jeg leser er stadig avmaskulinisering og stakkarsliggjøring av Erik 32 år, Bærum. Han som ikke vil «ta hele pakka», drar på strippeklubb og ikke vil putte hele arven inn i felles bolig. Samtidig som hun fremhever seg selv som en sterk kvinne som «står på krava», «It’s all or nothing», har lært fra tidligere forhold der hun ble utnyttet, hun er god og raus mot alle etc. Så forskjellig kan man altså tolke tekster 🤔

Syns hun virker som begge deler jeg, desperat. Og når hun blir desperat så tyr hun til slike midler som å latterliggjøre/småliggjøre andre, mens hun hever seg opp som offeret.

• Liker 11
Skrevet
5 minutter siden, Max Potente skrev:

Helt i begynnelsen av forholdet med Erik så gikk de på flere visninger og på boligmessa sammen. AB skrev også at hun ble gledelig overrasket da hun via svigerforeldrene fikk vite at Erik hadde betydelig egenkapital, noe som ville bety et større og flottere hus for dem. Hun skrev mange innlegg om at de var på husjakt tidlig i vår, kort tid etter at hun erklærte at de var blitt kjærester.

Jeg gikk tilbake for å kunne linke til disse utsagnene, men det ser ut til at hele den gamle bloggen er slettet, faktisk. Det jeg finner besynderlig er at Erik skal ha vært så ivrig etter å etablere seg så raskt, bli firebarnsreservepappa, etc. helt i begynnelsen i forholdet, men er mer på bakbena nå. Flere husker sikkert alle innleggene i bloggen i begynnelsen av forholdet der Erik visstnok kjørte og hentet til aktiviteter, var handyman i huset og virket veldig engasjert i hverdagslivet. Inntrykket jeg får er at AB kanskje kan ha dreid narrativet litt mye i forhold til sin egen orientering og håpet at dette skulle gå seg til etterhvert. 

Nå skal hun snart dra på sin "husmorferie" også, 19.- 25. sept.,- turen hun driver gratis reklame for til tross for at hun selv hevder at hun selv bare en en vanlig deltaker som har betalt for denne reisen helt selv. 

http://www.annebrith.no/2018/07/10/husmorferie/

Man går vel inn i et forhold med de beste intensjoner og strekker seg lenger enn man vanligvis gjør. Og så blir man bedre kjent med den nye kjæresten og så er ikke alt rosenrødt lenger, ting man gjorde for å innynde seg blir plutselig forventet å være noe man skal gjøre hele tiden, det man fant sjarmerende er plutselig litt i meste laget, etc ... 

Skrevet
1 time siden, ashera skrev:

For å få innleggene i kronologisk rekkefølge må du trykke på "blogg feed". Innleggene på forsiden ligger ikke i kronologisk rekkefølge. De som ser bloggen i modus "blogg feed" vil derfor ikke få øye på det nevnte innlegget. Det er en løsning som flere bloggere, bl.a. de som tilhører United Influensa bruker. Om det er tilfeldig at Gant-innlegget ligger blant de første på forsiden til AB vet jeg ikke. Enten genereres det etter antall klikk e.l. eller så er det noe bloggeren legger inn manuelt. Noen som vet? I sistnevnte tilfelle er det jo bare dobbelt smakløst. 

Ikke vet jeg hvordan dette fungerer, med rekkefølge og bevisst ubevisst.  Er muligens en smule påfallende at det opprinnelig innlegget som Gant reagerte kraftig på, var et relativt beskjedent bilde.  Hun har blitt sikkert på en fin måte bedt om å fjerne det.

Så dukker det plutselig opp på nytt i x10 størrelse.  Om det er "hevn" mot Gant, fordi hun ble avvist om samarbeid, er min egen konspirasjonsteori uten noen som helst kilde og vise til.  Om det er det,  er det rett og slett å vise verden en total mangel på respekt.  Og et glitrende eksempel på merkevarenedbygging av AS Anne Brith.

• Liker 8
Gjest Max Potente
Skrevet (endret)
21 minutter siden, Berga said:

Man går vel inn i et forhold med de beste intensjoner og strekker seg lenger enn man vanligvis gjør. Og så blir man bedre kjent med den nye kjæresten og så er ikke alt rosenrødt lenger, ting man gjorde for å innynde seg blir plutselig forventet å være noe man skal gjøre hele tiden, det man fant sjarmerende er plutselig litt i meste laget, etc ... 

Absolutt. Det har vi vel alle vært skyldige i, vil jeg tro. 🙂

Men det finnes også enkelte, som en kompis av meg, f,eks., som bare trenger en eller annen i rollen som "dama si' og kjører et narrativ som ikke har noe med den faktiske personen og deres ønsker å gjøre. Han trenger bare en eller annen statist i den rollen, virker det som på oss andre, og han skjønner ikke hvorfor han stadig må bytte ut denne dama med en ny på veien mot hans drømmeliv.

Jeg får litt av de samme vibbene når jeg leser innleggene til AB, og får inntrykk av at Erik skal passe inn i ABs narrativ uten at det er rom for hans ønsker og behov på samme måte. Det er kanskje også derfor endel har skrevet at de ikke oppfatter forholdet som helt autentisk og likeverdig, har jeg inntrykk av. 

Tillagt: Takk @CecilieX! Jeg fant igjen flere av innleggene her:

http://www.annebrith.no/category/vi-flytter/

Endret av Max Potente
Skrevet
1 minutt siden, Max Potente skrev:

Men det finnes også enkelte, som en kompis av meg, f,eks., som bare trenger en eller annen i rollen som "dama si' og kjører et narrativ som ikke har noe med den faktiske personen og deres ønsker å gjøre. Han trenger bare en eller annen statist i den rollen, virker det som på oss andre, og han skjønner ikke hvorfor han stadig må bytte ut denne dama med en ny på veien mot hans drømmeliv.

Jeg får litt av de samme vibbene når jeg leser innleggene til AB, og får inntrykk av at Erik skal passe inn i ABs narrativ uten at det er rom for hans ønsker og behov på samme måte. Det er kanskje også derfor endel har skrevet at de ikke oppfatter forholdet som helt autentisk og likeverdig, har jeg inntrykk av. 

Helt enig med deg, og jeg skrev litt lenger opp at det lyser panikk av ABs innlegg for tiden. Panikk fordi hun ikke kan kontrollere hva han skal mene og gjøre (derfor disse barnlige innleggene om strippeklubber og luftslott).

Skrevet
56 minutter siden, Berga skrev:

Har det ikke vært veldig mye usammenhengende vrøvl på bloggen i det siste? Jeg tenker på de innleggene hun selv kaller «dype» og som er skriftlig fyllesnøvling. 

Akkurat mitt inntrykk også. Vås skrevet i fylla.

Spesielt "Når kamera slås av..." Fylt av totalt meningsløse setninger

"Jeg vet hvem jeg er. Men det vet ikke du. Du tror du vet."

Mulig det skal være dypt. Men ser ut som fyllemeldinger. Sånne som man kaldsvetter over å ha sendt, når man oppdager dem søndag morgen.

Skrevet

Det siste innlegget er til Erik da. 

Skrevet
Akkurat nå, monstergospel skrev:

Det siste innlegget er til Erik da. 

Selvsagt. Det blir dog ikke bedre av den grunn.

Skrevet
1 time siden, Max Potente skrev:

Tillagt: Takk @CecilieX! Jeg fant igjen flere av innleggene her:

http://www.annebrith.no/category/vi-flytter/

DETTE. 🙌

• Liker 8
Skrevet

«Dypt» innlegg med adresse bitcher og kjærringkødder (med æ). 

• Liker 9
Skrevet
1 minutt siden, ashera skrev:

Svadadronninga AB slår til igjen.... Synd det ikke går å kjøpe Selvinsikt. 

• Liker 14
Gjest Hummel34
Skrevet

Hvilke mann vil ikke ha egne barn. Men ønsker å ta på seg rollen som bonuspappa 100%? Vet hun en gang skrev vi har fire barn...

Hadde nok undret meg om en mann var klar for den rollen når han i utgangspunktet ikke ønsket seg barn. 

Skrevet

Har det "rabla" helt for damen? Den ene dagen skriver hun om en indre ro hun alltid har, den neste skriver hun om hvordan hun har hatt lyst til å skrike jævla bitch og fuckings kjærringkødd. Skal hun skylde på følgerne og kjerringene at hun har flyttet grensene sine for hva hun deler? Hva med å ta et ansvar for seg selv?

• Liker 38
Skrevet
Akkurat nå, ESFP skrev:

Har det "rabla" helt for damen? Den ene dagen skriver hun om en indre ro hun alltid har, den neste skriver hun om hvordan hun har hatt lyst til å skrike jævla bitch og fuckings kjærringkødd. Skal hun skylde på følgerne og kjerringene at hun har flyttet grensene sine for hva hun deler? Hva med å ta et ansvar for seg selv?

Vi må ikke glemme at hun hadde ikke vært så opptatt av sitt eget utseende, hadde det ikke vært for at noen kommenterte i starten at hun hadde usynlige øyebryn, og så at hun så gammel ut osv. Hun skal ha for at hun" lytter" til sine lesere og tilpasser seg .

*ironi*

• Liker 23
Skrevet
1 minutt siden, Helado skrev:

Vi må ikke glemme at hun hadde ikke vært så opptatt av sitt eget utseende, hadde det ikke vært for at noen kommenterte i starten at hun hadde usynlige øyebryn, og så at hun så gammel ut osv. Hun skal ha for at hun" lytter" til sine lesere og tilpasser seg .

*ironi*

Nå synker jeg veldig lavt her og innrømmer det, men all denne pyntingen hjelper ikke! Det er noe med væremåten hennes som gjør at det vrenger seg i meg og blir dermed ikke fruktfat i mine øyne.

• Liker 20
Skrevet (endret)

Har en eske med brev og dagbøker, hvis innhold kan minne om dette. De er fra slutten av nittitallet og jeg var fjortis...

Det er rart hun selv ikke ser hvor ille dette er. Kjemperart, og egentlig fasinerende, men mest av alt tragisk. Hun har trots alt ansvar for ikke mindre enn fire barn. Tre, som nå er kommet i en alder hvor de begynner å se ting utenfra. :( 

Hun er ekstremt ensporet. Hun er brautende, besserwisser, strebersk, påtatt, og poserende. Hun innehar virkelig NULL selvinnsikt. 

Lost for words... :ironi:

Endret av Perle
Leifer
  • Liker 35
Skrevet (endret)
37 minutter siden, ashera skrev:

Hæ? I dag tidlig var hun veldig klar på egne grenser og kompromissløs når det kom til egne behov. Noen timer senere er hun redd og stille liten Anne Brith som har blitt presset over sine egne grenser. Hva var det i de makronene hun bakte i ettermiddag? Ren sprit? Usammenhengende, sutrete med hissige utfall, det minner om tredje stadiet.

Dette er tydelig et stikk til oss på Kvinneguiden siden hun refererer til makronene, men nå sitter jeg med mange spørsmål.

"Kan du være så snill og åpne døren til ditt innerste? Ikke bare tankene. Skuffen, soverommet, badet og helst undertøyet. Får jeg se hva du har på deg? Hvilken krem bruker du? Hva med kjøleskapet? Fryseren? Får jeg se?

En ny grense ble flyttet."

Har KG presset henne til å gå over egne grenser og vise seg i undertøyet? Jeg har tolket det som om vi trygler henne om å slutte, så feil kan man ta...

Endret av bue
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...