Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
5 minutter siden, Agni skrev:

Det har samme markedsverdi som hvis disse bloggerne hadde kjøpt blusen selv. Eller fått den i gave fra svigermor

eller kjæresten.

....

Ja, begge deler kan ha markedsføringsverdi, men når man kjøper varen selv så trenger man ikke å merke. Det er Forbrukertilsynet tydelig på - https://www.forbrukertilsynet.no/veiledning-reklame-some

Derfor er det kun tilfellet der man har fått produktet i gave med forventning om at det vises frem, at man skal merke.  Viser til forklaring over vedr. forventning...

:sukk:

Endret av Asti
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rekk opp hånda de som har fått tilsendt klær fra KappAhl fordi de støtter «ulike kvinner». 

Tenkte det, ja. De er vel så ulike at de er ulike bloggere. 

• Liker 37
Skrevet
3 minutter siden, Asti said:

Ja, begge deler kan ha markedsføringsverdi, men når man kjøper varen selv så trenger man ikke å merke. Det er Forbrukertilsynet tydelig på.  Derfor er det kun tilfellet der man har fått produktet i gave med forventning om at det vises frem, at man skal merke.  Viser til forklaring over vedr. forventning...

:sukk:

Og da er vi tilbake på at vi kan diskutere til vi bli blå hva KappAhl (og andre firma) forventer når de gir bort en gave, men så lenge det ikke foreligger noen avtale, og bloggeren ikke nevner verken firma eller produkt, så kan man ikke vite.

Jeg er forresten interessert i å høre din take på følgende:
En blogger kjøper en genser og bruker den stadig på bilder i bloggen. Kort tid senere mottar bloggeren identisk genser i gave fra kjeden som selger den.
Skal bloggeren nå merke alle innlegg der (en av) genseren(e) er med?

• Liker 1
Skrevet

Nå har hun lagt ut nytt reklameinnlegg for proviant. Her skryter hun over at hun sparer tusenvis hvert år. Hvordan kan hun vite hva hun sparer på denne tjenesten ila et år? Proviant har ikke vært oppe i et år engang..... De betaler under kr 5000 i mnd på mat. Hurra. Enhver familie på 5 klarer seg på langt mindre enn 5000 kr i mnd på mat. For ikke å snakke om hennes innlegg om at familien greier seg på 1000 kr i uka. Det vil si at hun bruker mer penger på matkassa enn hun gjør ved å gå i butikken. GOD reklame...

• Liker 17
Skrevet
6 minutter siden, Agni skrev:

Og da er vi tilbake på at vi kan diskutere til vi bli blå hva KappAhl (og andre firma) forventer når de gir bort en gave, men så lenge det ikke foreligger noen avtale, og bloggeren ikke nevner verken firma eller produkt, så kan man ikke vite.

...

Det er vel kun du (hittil) her inne som mener at det ikke foreligger en forventning om omtale, når f.eks. KappAhl sender gratis produkt til en influencer/blogger.  Hvorfor sender de produktet? For å være snill? :ler:

Skrevet
7 minutter siden, Agni skrev:

Jeg er forresten interessert i å høre din take på følgende:
En blogger kjøper en genser og bruker den stadig på bilder i bloggen. Kort tid senere mottar bloggeren identisk genser i gave fra kjeden som selger den.
Skal bloggeren nå merke alle innlegg der (en av) genseren(e) er med?

Bloggeren sender genseren tilbake. Problem solved. Veldig konstruert problemstilling, forøvrig. 

AB viser frem en beskjed fra KappAhl og i det øyeblikket er det reklame. Hun har forøvrig reklamert for KappAhl før dette. 

• Liker 22
Skrevet
1 minutt siden, Asti said:

Det er vel kun du (hittil) her inne som mener at det ikke foreligger en forventning om omtale, når f.eks. KappAhl sender gratis produkt til en influencer/blogger.  Hvorfor sender de produktet? For å være snill? :ler:

Å håpe på er ikke det samme som å forvente. :)

• Liker 1
Skrevet

Jøss, noen som liker å kverulere her? :rolleyes: 

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, Bustefisk skrev:

Nå har hun lagt ut nytt reklameinnlegg for proviant. Her skryter hun over at hun sparer tusenvis hvert år. Hvordan kan hun vite hva hun sparer på denne tjenesten ila et år? Proviant har ikke vært oppe i et år engang..... De betaler under kr 5000 i mnd på mat. Hurra. Enhver familie på 5 klarer seg på langt mindre enn 5000 kr i mnd på mat. For ikke å snakke om hennes innlegg om at familien greier seg på 1000 kr i uka. Det vil si at hun bruker mer penger på matkassa enn hun gjør ved å gå i butikken. GOD reklame...

Jeg legger merke i at i den middagen som er i innlegget har bare 2 tomater, og då e det ikke alle som får tomat de. Siden AB har 2 halve på sin talerken

600 gr pølser og det andre som følger med i den middagen, har jeg ingen tro på at kan være nok.

Å jeg syntes hun reklamere så mye for toro kassen, som er redningen til alle alenemødre. Jeg mener at det handler om lureri og vileledning på dem Ab skal tale saken for, nemlig alenemødre  

• Liker 16
Skrevet
1 minutt siden, loffen said:

Jøss, noen som liker å kverulere her? :rolleyes: 

Det store flertallet.

• Liker 1
Skrevet

Jeg fortsetter å irritere Sissel i Kapp Ahl, forresten. :filer: 

No rest for the wicked. :laugh: 

• Liker 30
Skrevet

Så.. Hvor lang tid tar det før det enten kommer et "død over mammabanden"- eller "jeg var heeeelt med på det assa!"  -innlegg? 

• Liker 7
Skrevet

Googlesøk på AB og KappAhl. Sikkert helt tilfeldig at hun fikk tilsendt klær. Flaks. 

CE6F1569-38F1-42CA-BE4F-69F27A6B0A4E.png

A2422FD6-6959-4CFA-AF7F-41EB521C42CF.png

• Liker 45
Skrevet
4 minutter siden, loffen skrev:

Jeg fortsetter å irritere Sissel i Kapp Ahl, forresten. :filer: 

No rest for the wicked. :laugh: 

Hun sluttet å svare meg, da jeg spurte om ikke KappAhl som er opptatt av barns rettigheter burde ta avstand fra AB - https://imgur.com/a/FSpFeQf .  

:) 

Skrevet (endret)
32 minutter siden, Kollontaj skrev:

Rekk opp hånda de som har fått tilsendt klær fra KappAhl fordi de støtter «ulike kvinner». 

Tenkte det, ja. De er vel så ulike at de er ulike bloggere. 

Jeg jobber med ting som faktisk er viktige for kvinner og som gjør en forskjell for kvinner på global basis, Har ikke fått en skit fra KappAhl. :snurt: 

Endret av pøbelsara
  • Liker 39
Skrevet
1 minutt siden, Kollontaj said:

Googlesøk på AB og KappAhl. Sikkert helt tilfeldig at hun fikk tilsendt klær. Flaks. 

CE6F1569-38F1-42CA-BE4F-69F27A6B0A4E.png

A2422FD6-6959-4CFA-AF7F-41EB521C42CF.png

Er vel ingen her som betviler at de har hatt et samarbeid?

• Liker 4
Skrevet
2 minutter siden, Asti skrev:

Hun sluttet å svare meg, da jeg spurte om ikke KappAhl som er opptatt av barns rettigheter burde ta avstand fra AB - https://imgur.com/a/FSpFeQf .  

:) 

Tror nok hun gir opp meg også nå. ;) 

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg jobber med ting som faktisk er vittige for kvinner og som gjør en foskjell for kvinner på global basis, Har ikke fått en skit fra KappAhl. :snurt: 

Nå selger jo KappAhl stort sett bare skit uansett, så vi klarer oss minst like fint uten. :kose: 

• Liker 29
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...