Gå til innhold

Anne Brith


MiriamH

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Bustefisk skrev:

Det er nesten vanskelig å tro, med tanke på hvor mye som faktisk deles. Hun deler alt fra hva de spiser til alle døgnets måltider, til summen hun har på konto,regninger, ukelønner, karakterlønninger til når og hvor barna har treninger osv. Godt mulig alt hun sier er oppspinn, og at det livet hun deler ikke er realiteten men det tviler jeg sterkt på. Den kommentaren du har sitert meg på er ikke fra en tekst for flere år siden, men kort tid siden. Og jeg syns det er merkelig å si "dette skal jeg holde privat", når hun bare dager i forveien fortalte detaljene rundt det det var snakk om. 

Sa ikke at du hadde brukt en tekst fra flere år tilbake. Var en generell bemerkning. 

Livet hun deler er nok realiteten, men at man ikke får alle detaljer og derav kan ting virke snodig til tider. Men at det skal være SÅ interessant for andre er for meg helt utrolig. Jeg kan respektere ting som skrives i forhold til reelle episoder hvor man mener at barna burde ha vært skjermet mer, men at folk kommenterer utseende, hvorvidt forholdet hennes er ekte, om hun spiser toro pose eller mat fra bunnen. Hvorfor er dette interessant og vits å hisse seg opp over? Det stiller jeg meg undrende til! 

Så til deg var det egentlig bare det faktum at vi/dere ikke vet alt og at det er lett å dra konklusjoner ut i fra den informasjonen man får da.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, ckgirl skrev:

Sa ikke at du hadde brukt en tekst fra flere år tilbake. Var en generell bemerkning. 

Livet hun deler er nok realiteten, men at man ikke får alle detaljer og derav kan ting virke snodig til tider. Men at det skal være SÅ interessant for andre er for meg helt utrolig. Jeg kan respektere ting som skrives i forhold til reelle episoder hvor man mener at barna burde ha vært skjermet mer, men at folk kommenterer utseende, hvorvidt forholdet hennes er ekte, om hun spiser toro pose eller mat fra bunnen. Hvorfor er dette interessant og vits å hisse seg opp over? Det stiller jeg meg undrende til! 

Så til deg var det egentlig bare det faktum at vi/dere ikke vet alt og at det er lett å dra konklusjoner ut i fra den informasjonen man får da.  

Å kommentere utseende og spekulere i ting som man ikke vet noe om er jeg helt enig er tullete. Men i all hovedsak kritiseres det faktum at hun utleverer nettopp HELE livet sitt (nå har hun begynt på bardommen også), ikke minst barna oppi det hele. Når man velger å være offentlig kan det jo forventes at det blir diskusjoner rundt det som deles. Bloggere gjør jo gjerne det samme, de sier a med enormt med hinting om hva b er, for så og bli sure når folk spekulerer. De legger jo opp til spekulasjonene selv, for å få klikk og tjene penger..

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ckgirl said:

Sa ikke at du hadde brukt en tekst fra flere år tilbake. Var en generell bemerkning. 

Livet hun deler er nok realiteten, men at man ikke får alle detaljer og derav kan ting virke snodig til tider. Men at det skal være SÅ interessant for andre er for meg helt utrolig. Jeg kan respektere ting som skrives i forhold til reelle episoder hvor man mener at barna burde ha vært skjermet mer, men at folk kommenterer utseende, hvorvidt forholdet hennes er ekte, om hun spiser toro pose eller mat fra bunnen. Hvorfor er dette interessant og vits å hisse seg opp over? Det stiller jeg meg undrende til! 

Så til deg var det egentlig bare det faktum at vi/dere ikke vet alt og at det er lett å dra konklusjoner ut i fra den informasjonen man får da.  

Den eneste konklusjonen vi kan dra er at noen lever i en alternativ virkelighet, det finnes navn for slike faktisk og det blir ikke oppfattet som positivt å bli assosiert med slike benevnelser, snarere tvert imot.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Viking-girl skrev:

Når har AB sagt at barna ikke leser bloggen?! 

Tidligere sa og skreiv hun at INGENTING ble lagt ut på SoMe uten makronenes godkjenning. Noen som husker alle de gangene hun har brukt dette når hun har gjort noe kritikkverdig? 

Heh, ja der sier du noe, hennes uttalelse om at de ikke leser bloggen, og det hun sier om at ingenting legges ut uten at de vet, motsier hverandre. Bare det at hun bruker det argumentet om at det er ok fordi de godkjenner det er helt på jordet, som om de ungene aner omfanget av alt moren legger ut, de stoler jo på at mor vet best, så de vet jo ikke at mor ikke tar noe ansvar for dem.

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ckgirl skrev:

Har det falt inn noen her at AB kun deler en liten brøkdel av det som skjer i livet og at der sitter å drar slutninger uten å vite hele saken?  Hun forteller nok absolutt ikke alt selvom alle snoker og leiter for å finne ut mest mulig. Sammenligner tekster hun skrev for tre år siden med tekster skrevet i dag, folk flest endrer både meninger og tanker med tiden. 

Oi, deler bare en brøkdel ?  Veldig mulig døgnet har 48 timer på Sørumsand 😂

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sorbus
2 timer siden, ckgirl skrev:

Sa ikke at du hadde brukt en tekst fra flere år tilbake. Var en generell bemerkning. 

Livet hun deler er nok realiteten, men at man ikke får alle detaljer og derav kan ting virke snodig til tider. Men at det skal være SÅ interessant for andre er for meg helt utrolig. Jeg kan respektere ting som skrives i forhold til reelle episoder hvor man mener at barna burde ha vært skjermet mer, men at folk kommenterer utseende, hvorvidt forholdet hennes er ekte, om hun spiser toro pose eller mat fra bunnen. Hvorfor er dette interessant og vits å hisse seg opp over? Det stiller jeg meg undrende til! 

Så til deg var det egentlig bare det faktum at vi/dere ikke vet alt og at det er lett å dra konklusjoner ut i fra den informasjonen man får da.  

Jeg vet at bloggen ikke har rot i virkeligheten, men viser det Anne Brith har lyst til at vi skal se. Men for å ta posemat-eksempelet: Damen lever av klikk og har med jevne mellomrom fridd til mennesker med stramt budsjett, ved å vise til et matbudsjett på 1000 kr uka. Noe de fleste har kommet til at er umulig. Særlig når hun skriver om restaurantmiddager, pizza fra den nye kjæresten , eget budsjett for baking og godtesprekk på 500kr. Og når det i tillegg kommer frem at familien samtidig har prøvd ut ei matkasse til 1000kr uka, blir det ytterst relevant å sammenligne disse innleggene. Matbudsjettet er åpenbart på mange tusenkroner i uka. 

Husk at dette er en bedrift og denne bedriften driver med villedende reklame og usannheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest orfeus
6 minutter siden, Sorbus skrev:

Jeg vet at bloggen ikke har rot i virkeligheten, men viser det Anne Brith har lyst til at vi skal se. Men for å ta posemat-eksempelet: Damen lever av klikk og har med jevne mellomrom fridd til mennesker med stramt budsjett, ved å vise til et matbudsjett på 1000 kr uka. Noe de fleste har kommet til at er umulig. Særlig når hun skriver om restaurantmiddager, pizza fra den nye kjæresten , eget budsjett for baking og godtesprekk på 500kr. Og når det i tillegg kommer frem at familien samtidig har prøvd ut ei matkasse til 1000kr uka, blir det ytterst relevant å sammenligne disse innleggene. Matbudsjettet er åpenbart på mange tusenkroner i uka. 

Husk at dette er en bedrift og denne bedriften driver med villedende reklame og usannheter.

Jeg prøver å holde meg unna denne tråden, jeg blir helt satt ut av denne bloggeren, men nå måtte jeg bare ... Hun oppfører seg pussig, og det er greit så lenge det ikke går ut over andre, men hun er ikke hevet over norsk lov! Hvis man prøver å komme med konstruktiv kritikk - går hun til frontalangrep på en slik måte at fornuft ikke slår gjennom.

Denne er til deg, AB:

§ 3. Presentasjon og dokumentasjon av markedsføring

Markedsføring skal utformes og presenteres slik at den tydelig framstår som markedsføring.

Påstander i markedsføring om faktiske forhold, herunder om ytelsers egenskaper eller virkning, skal kunne dokumenteres. Dokumentasjonen skal foreligge på annonsørens hånd når markedsføringen skjer.

https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2009-01-09-2#KAPITTEL_3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste innlegg på bloggen i går sluttet med at hun lovet noen nye tanker i dag tidlig. Det har vært helt stille, lurer på hva som er på gang nå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Oppland skrev:

Siste innlegg på bloggen i går sluttet med at hun lovet noen nye tanker i dag tidlig. Det har vært helt stille, lurer på hva som er på gang nå.

Der er nettopp det, hu holder aldri det hun lover.....

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Oppland skrev:

Siste innlegg på bloggen i går sluttet med at hun lovet noen nye tanker i dag tidlig. Det har vært helt stille, lurer på hva som er på gang nå.

Det kom gjerne ikke noen nye tanker til i dag? 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, steinbukk00 skrev:

Er det noen her inne som tror det vil komme noe innlegg om disse alenemødre? 

Hun har jo ikke akkurat holdt så mye av det hun lover, så jeg tviler, Det kan jo

være så enkelt at de ikke vil stå frem. Det kan være de ikke vil ta imot. Men det blir 

bare spekulasjoner    

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, elien skrev:

Hun har jo ikke akkurat holdt så mye av det hun lover, så jeg tviler, Det kan jo

være så enkelt at de ikke vil stå frem. Det kan være de ikke vil ta imot. Men det blir 

bare spekulasjoner    

At de ikke står frem skjønner jeg å det har vel ab  sagt ikke vil skje.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, steinbukk00 skrev:

At de ikke står frem skjønner jeg å det har vel ab  sagt ikke vil skje.

Jeg lurer på hvilken interesse folk har av å lese hennes blogg.nå som hun ikke har en kakeblogg. Det hun har å komme med er spekulative overskrifter som absolutt ikke holder mål.  Det meste hun skriver om koker jo bort i kålen.  Hun er rå(frekk og ytterst beregnende) på å gjøre folk nysgjerrige ved å hinte om ting som skal skje...men ikke skjer. Og hva skjer når man roper ulv for mange ganger?  :link:Men, så lenge mennesket vil la seg lure, manipuleres, er det et marked for alt. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har ikke blogget siden søndags formiddag nå. Det neste innlegget kommer enten til å være "OMG DERE VIL ALDRI TRO HVA SOM SKJEDDE JEG SKJØNNER DET IKKE SELV ENDA DETTE ER HELT VILT MER OM DET SENERE" (etterfulgt av disse svarte hjertene henne) eller et langt tåredryppende stakkarsmeg-innlegg som handler den fulle og hele sannheten (som vi ikke får vite) pakket inn idyptliggende uforståelige ord og beretninger.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det er så slitsomt å blogge at man faktisk ikke rekker å blogge engang. Stakkars, det må være hardt. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 AB har lagt ut 4 navn i sitt  nest siste innlegg. Disse personene får gratis proviant i en mnd. Kopi:

Gratulerer til dere. Send meg gjerne en e-post på [email protected] med navn, adresse, og telefonnummer, så skal jeg videreformidle dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest orfeus
3 minutter siden, Elisabeth 123 skrev:

 AB har lagt ut 4 navn i sitt  nest siste innlegg. Disse personene får gratis proviant i en mnd. Kopi:

Gratulerer til dere. Send meg gjerne en e-post på [email protected] med navn, adresse, og telefonnummer, så skal jeg videreformidle dette.

Det er alltid gøy med helt nye brukere. Hvilken tråd liker du best?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, MissCortado skrev:

Når det er så slitsomt å blogge at man faktisk ikke rekker å blogge engang. Stakkars, det må være hardt. 

😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...