Gjest Ms. Daisy Skrevet 8. februar 2018 #6261 Skrevet 8. februar 2018 Synes det er flott hun har kjæreste og håper det går veien. Jeg kan peke på ting med damen og har faktisk reagert en del på i innleggene som er postet de siste dagene hvor man kaller ham enkel og hånler . Akkurat slikt synes jeg lite om. Greit at man kan ta henne på ting, men nå faller det på sin egen urimelighet og akkurat det skjønner jeg at hun reagerer på. Hadde hun bare gitt like mye døyten når hun Flashet puppestellet uten å tenke på barna......det er det jeg synes er verst. Ellers håper jeg hun blir lykkelig. Ikke opp til oss å dømme forholdet opp eller ned.
loffen Skrevet 8. februar 2018 #6262 Skrevet 8. februar 2018 50 minutter siden, filifjonka skrev: AB appelerer til det rotnorske, hun er "ekte, ujålete, direkte, varm og god, modig og sterk, og snakker rett fra levra", alt ifølge hennes støttespillere. Klart at dette går rett hjem i Distrikts-Norge. Jøss, du gir deg ikke med fordommene? 19
Lillemini Skrevet 8. februar 2018 #6263 Skrevet 8. februar 2018 Hvor i "distrikts-Norge" er du i tankene dine nå? Jeg er opprinnelig fra bygda, men jeg kjenner meg ikke igjen i det du snakker om her. 😅 Er venner med mange fra hjembygda på Facebook, og ser stadig vekk folk som deler linker om eksponering av barn og det sorte nettet. Ingen AB-fan blant de jeg kjenner i alle fall. Du har noen sære fordommer, jeg trodde virkelig folk var mer opplyste enn som så i 2018. 24
Gjest orfeus Skrevet 8. februar 2018 #6264 Skrevet 8. februar 2018 3 timer siden, filifjonka skrev: AB appelerer til det rotnorske, hun er "ekte, ujålete, direkte, varm og god, modig og sterk, og snakker rett fra levra", alt ifølge hennes støttespillere. Klart at dette går rett hjem i Distrikts-Norge. Njah ... Jeg tror du finner heiagjengen i en bestemt samfunnsklasse, helt uavhengig av om de bor på landet eller i byen. Og jeg vet akkurat hvem de er 😬
Infinity Skrevet 8. februar 2018 #6265 Skrevet 8. februar 2018 26 minutter siden, orfeus skrev: Njah ... Jeg tror du finner heiagjengen i en bestemt samfunnsklasse, helt uavhengig av om de bor på landet eller i byen. Og jeg vet akkurat hvem de er 😬 Javel....og hvilken bestemt samfunnsklasse er det, og hvem definerer du at kommer innunder den ? Unnskyld meg på forhånd, men å være opptatt med å sette folk i bås og klasseinndeling er for meg litt blærete og kunnskapsløst. 10
neiognei Skrevet 9. februar 2018 #6266 Skrevet 9. februar 2018 7 timer siden, Infinity skrev: Javel....og hvilken bestemt samfunnsklasse er det, og hvem definerer du at kommer innunder den ? Unnskyld meg på forhånd, men å være opptatt med å sette folk i bås og klasseinndeling er for meg litt blærete og kunnskapsløst. Jeg tenker litt sånn at det er jo mennesker som mangler litt evne til refleksjon som hyller AB uansett hva hun gjør. Ser jo det på de som kommer og skriker i fra seg her inne. Er jo null refleksjon, kun følelser. Slår meg ikke at de f.eks har lært noe om kildekritikk, som man f.eks må ha innabords om man har tatt utdannelse utover ungdomsskolen. Men kan jo hende de har glemt det med tiden også. Eller har opplevd ting i livet som gjør at AB virkelig appellerer. 11
Korsihalsen Skrevet 9. februar 2018 #6267 Skrevet 9. februar 2018 Er ikke store forskjell mellom bygder og by mer. Finnes bik bok på Kongsvinger også. Ha ha. Bodd både på landet og i Oslo. Samme sladrefolk som skal legge seg oppi ting over alt. 5
kvinneguide Skrevet 9. februar 2018 #6268 Skrevet 9. februar 2018 58 minutter siden, neiognei skrev: Eller har opplevd ting i livet Eventuelt ikke opplevd så mye. Men det er da bare en håndfull personer som kommenterer på bloggen, samme navnene går igjen. Noen ganger mistenker jeg at noen støtter bare for å lokke frem mer juicy details, men det er vel stygt av meg å si. Folk er hvertfall nysgjerrige. 6
princesse Skrevet 9. februar 2018 #6269 Skrevet 9. februar 2018 Da er det nok ett innlegg om hvor ille folk er mot henne og E.. Hun mener at de som er så uenige med henne kan til "helvete" holde seg unna. Men om det kommer så mange hetsende kommentarer som hun sier hvorfor stenger hun ikke kommentarfelt? Hvorfor vil hun seg så vond. Er det fordi leserantallet vil gå så drastisk ned at drømmehuset vil ryke? 17
kvinneguide Skrevet 9. februar 2018 #6270 Skrevet 9. februar 2018 2 minutter siden, princesse skrev: Da er det nok ett innlegg om hvor ille folk er mot henne og E.. Hun mener at de som er så uenige med henne kan til "helvete" holde seg unna. Men om det kommer så mange hetsende kommentarer som hun sier hvorfor stenger hun ikke kommentarfelt? Hvorfor vil hun seg så vond. Er det fordi leserantallet vil gå så drastisk ned at drømmehuset vil ryke? Hun legger jo ut ting i den hensikt å provosere, da dette fører til klikk og penger. Hun er ikke sjokkert i realiteten, men skaper på denne måten blest om bloggen. All PR er god PR 23
Malum Skrevet 9. februar 2018 #6271 Skrevet 9. februar 2018 3 minutter siden, kvinneguide skrev: Hun legger jo ut ting i den hensikt å provosere, da dette fører til klikk og penger. Hun er ikke sjokkert i realiteten, men skaper på denne måten blest om bloggen. All PR er god PR Så klart. Den damen der vet godt hva hun driver med. At fansen som hyller og forsvarer bare er nyttige idioter er de jo ikke i stand til å se selv. 15
SjokoLine Skrevet 9. februar 2018 #6272 Skrevet 9. februar 2018 Offer, offer, offer...og flere klikk og mer penger i kassa. Du må være utrolig stolt av deg selv, AB, som tjener til livets opphold på den måten! Well done! 29
Infinity Skrevet 9. februar 2018 #6273 Skrevet 9. februar 2018 2 timer siden, neiognei skrev: Jeg tenker litt sånn at det er jo mennesker som mangler litt evne til refleksjon som hyller AB uansett hva hun gjør. Ser jo det på de som kommer og skriker i fra seg her inne. Er jo null refleksjon, kun følelser. Slår meg ikke at de f.eks har lært noe om kildekritikk, som man f.eks må ha innabords om man har tatt utdannelse utover ungdomsskolen. Men kan jo hende de har glemt det med tiden også. Eller har opplevd ting i livet som gjør at AB virkelig appellerer. Enig. Mennesker som mangler evne til refleksjon. Slike mennesker kommer i mange innpakninger. 😉 6
filifjonka Skrevet 9. februar 2018 #6274 Skrevet 9. februar 2018 9 hours ago, Infinity said: Javel....og hvilken bestemt samfunnsklasse er det, og hvem definerer du at kommer innunder den ? Unnskyld meg på forhånd, men å være opptatt med å sette folk i bås og klasseinndeling er for meg litt blærete og kunnskapsløst. Blærete er det overklassen som er som forfekter at det ikke finnes samfunnsklasset. Jo, det gjør det såvist, og forskjellene de imellom, økonomisk, blir bare større og større. Forskjells-Norge blir alt tydeligere. 5
Gjest pelikanen Skrevet 9. februar 2018 #6275 Skrevet 9. februar 2018 Hvor kommer klikkene hennes fra? Hvem lar seg provosere. Hadde folk sluttet å gå inn på bloggen, så har hun skjønt det. Kanskje hun hadde begynt med baking igjen, det er hun god på.
Trollmora Skrevet 9. februar 2018 #6276 Skrevet 9. februar 2018 48 minutter siden, pelikanen skrev: Hvor kommer klikkene hennes fra? Hvem lar seg provosere. Hadde folk sluttet å gå inn på bloggen, så har hun skjønt det. Kanskje hun hadde begynt med baking igjen, det er hun god på. Mange er nok bare nysgjerrige og ikke kjenner til hvordan hun faktisk tjener pengene. Andre går på clickbaits flere enn en gang, jeg var en av dem. Nå får hun ikke mine klikk på bloggen lengre, jeg har boikottet den rett og slett. 10
Infinity Skrevet 9. februar 2018 #6277 Skrevet 9. februar 2018 1 time siden, filifjonka skrev: Blærete er det overklassen som er som forfekter at det ikke finnes samfunnsklasset. Jo, det gjør det såvist, og forskjellene de imellom, økonomisk, blir bare større og større. Forskjells-Norge blir alt tydeligere. Men her er det jo intelligens og evne til refleksjon som blir satt i bås, ikke penger. 1
Gjest orfeus Skrevet 9. februar 2018 #6278 Skrevet 9. februar 2018 37 minutter siden, filifjonka skrev: Blærete er det overklassen som er som forfekter at det ikke finnes samfunnsklasset. Jo, det gjør det såvist, og forskjellene de imellom, økonomisk, blir bare større og større. Forskjells-Norge blir alt tydeligere. Jepp. Selv i idealstaten finnes det «klasser», fordi mennesker ikke er like smarte, like pene eller like rike ... Og i dagens kunnskapssamfunn ser vi hvordan «klasseforskjellene» igjen øker. Når vi snakker om hvem som tror på det bloggeren skriver og ser opp til AB fordi bloggere er «kjendiser», er det garantert en overvekt av lavt utdannende kvinner (og sikkert noen menn), men om de bor på landet eller i byen ... tja. De fleste uten høyere utdanning bor ute på bygda, det vet vi, men der finner vi også mange kloke mennesker, de er bare ikke kloke på de samme områdene som en akademiker. (Dette minner litt om hvordan imperiets kloke hoder kom til Australia og ville bevise at urbefolkningen var dum - ved å bruke intelligenstester utviklet i en annen kultur.) Men, - man kan fint ta en lavere grad uten å være spesielt klok og reflektert, bare man kan pugge, har en god veileder og vet hvordan man skal skrive. Bloggeren selv har en bachelor, men jeg vil tørre å påstå at hun ikke virker spesielt reflektert når hun eksponerer egen familie og blotter bryster slik at barnas klassekamerater kan se.
filifjonka Skrevet 9. februar 2018 #6279 Skrevet 9. februar 2018 (endret) 1 hour ago, orfeus said: Jepp. Selv i idealstaten finnes det «klasser», fordi mennesker ikke er like smarte, like pene eller like rike ... Og i dagens kunnskapssamfunn ser vi hvordan «klasseforskjellene» igjen øker. Når vi snakker om hvem som tror på det bloggeren skriver og ser opp til AB fordi bloggere er «kjendiser», er det garantert en overvekt av lavt utdannende kvinner (og sikkert noen menn), men om de bor på landet eller i byen ... tja. De fleste uten høyere utdanning bor ute på bygda, det vet vi, men der finner vi også mange kloke mennesker, de er bare ikke kloke på de samme områdene som en akademiker. (Dette minner litt om hvordan imperiets kloke hoder kom til Australia og ville bevise at urbefolkningen var dum - ved å bruke intelligenstester utviklet i en annen kultur.) Men, - man kan fint ta en lavere grad uten å være spesielt klok og reflektert, bare man kan pugge, har en god veileder og vet hvordan man skal skrive. Bloggeren selv har en bachelor, men jeg vil tørre å påstå at hun ikke virker spesielt reflektert når hun eksponerer egen familie og blotter bryster slik at barnas klassekamerater kan se. Nei, sosiale klasser defineres ut fra hvilket forhold de enkelte grupper har til produksjonsmiddlene og kapitalen, om de eier produksjonsmiddlene eller ikke, hverken av utseende eller intelligens. Til borgernes store irritasjon er intelligens nemlig fordelt jevt i befolkningen. Når vi diskuterer den begeistring damen vi her omtaler vekker hos enkelte er det nok et utslag av kulturforskjeller, kulturforskjeller vi igjen kan avlese som et demografisk fenomen. Endret 9. februar 2018 av filifjonka 3
filifjonka Skrevet 9. februar 2018 #6280 Skrevet 9. februar 2018 De tar nå lett til tårene disse damene som utgjør bloggens heiagjeng. Innlevelsen er på topp ser jeg... 12
Fremhevede innlegg