Ella1 Skrevet 13. desember 2017 #4981 Skrevet 13. desember 2017 Som mor er målet mitt at barnet mitt skal gjøre så godt h*n kan på skolen, det er nok for meg. Hvordan h*n er sosialt er mye viktigere, jeg vil at h*n skal bli et godt menneske med gode sosiale antenner. Jeg har tror på at man kan komme minst like langt her i livet både privat og jobbmessig med høy sosial IQ som med en haug av akademiske titler. Barn skal ikke være utbrente når de når konfirmasjonsalder, la de lære at det ikke er viktig å være best hele tiden og la de ha det gøy og feile litt før voksenlivet kommer og tar dem. 33
Cookie123 Skrevet 13. desember 2017 #4982 Skrevet 13. desember 2017 1 minutt siden, Ella1 skrev: Som mor er målet mitt at barnet mitt skal gjøre så godt h*n kan på skolen, det er nok for meg. Hvordan h*n er sosialt er mye viktigere, jeg vil at h*n skal bli et godt menneske med gode sosiale antenner. Jeg har tror på at man kan komme minst like langt her i livet både privat og jobbmessig med høy sosial IQ som med en haug av akademiske titler. Barn skal ikke være utbrente når de når konfirmasjonsalder, la de lære at det ikke er viktig å være best hele tiden og la de ha det gøy og feile litt før voksenlivet kommer og tar dem. Amen!! 6
gladjenta93 Skrevet 13. desember 2017 #4983 Skrevet 13. desember 2017 38 minutter siden, Marthe75 skrev: Altså, hæææ???? Jeg har fire barn, de har variable evner hvor en er kjempeflink og en har dysleksi, de andre midt på treet. Det er jo ingen tvil om hvem av de som ville hatt behov for en privatlærer. Det ville i hvert fall ikke vært den som allerede klarer seg bra. Hvilken oppegående forelder setter inn tiltak mot barn som allerede er over snittet flinke i faget? Hvilken forelder får sine travle barn til å bruke tid på ekstraundervisning de absolutt ikke trenger? Det lukter spons og fjas lang vei, som av det meste andre hun lirer av seg på bloggen sin. Jeg synes det er viktig å poengtere at også "flinke" barn trenger av og til hjelp som kan utfordre de. De som leker seg gjennom fagene på skolen har en tendens til å kjede seg og de har et stort potensiale til å utvikle seg Misforstå meg rett; Selvfølgelig må de som har utfordringer som dysleksi og andre vansker få all hjelp som kan gi dem mestring, men føler også for å være en stemme for de flinke som trenger å utfordres og utvikles på skolen/ i hjemmet. 10
Jobbermedbarn Skrevet 13. desember 2017 #4984 Skrevet 13. desember 2017 (endret) 22 minutter siden, Ella1 skrev: Som mor er målet mitt at barnet mitt skal gjøre så godt h*n kan på skolen, det er nok for meg. Hvordan h*n er sosialt er mye viktigere, jeg vil at h*n skal bli et godt menneske med gode sosiale antenner. Jeg har tror på at man kan komme minst like langt her i livet både privat og jobbmessig med høy sosial IQ som med en haug av akademiske titler. Barn skal ikke være utbrente når de når konfirmasjonsalder, la de lære at det ikke er viktig å være best hele tiden og la de ha det gøy og feile litt før voksenlivet kommer og tar dem. Er så enig! Mine barn har alltid vært sterke faglige, men nå når de straks er voksne ser man jo hva som betyr mest/hva jeg er stoltest av; de er snille mot andre, de respekterer andre og har gode sosiale antenner! Hva er viktigere enn det? ❤️ Endret 13. desember 2017 av Jobbermedbarn 13
Gjest Sorbus Skrevet 13. desember 2017 #4985 Skrevet 13. desember 2017 10 timer siden, Cookie123 skrev: Sånn er det her også. Sånn er det på skolen til makronene også
princesse Skrevet 13. desember 2017 #4986 Skrevet 13. desember 2017 1 time siden, Jobbermedbarn skrev: Er så enig! Mine barn har alltid vært sterke faglige, men nå når de straks er voksne ser man jo hva som betyr mest/hva jeg er stoltest av; de er snille mot andre, de respekterer andre og har gode sosiale antenner! Hva er viktigere enn det? ❤️ Det er faktisk ingenting som gjør meg så stolt som når jeg er på konferansetime og jeg bare får skryt av barna mine. Jeg blir så varm i mammahjerte når jeg får høre fra trenere og andre foreldre at de har ett hjerte av gull ovenfor andre. Begge sliter i enkelte fag men de stråler når de får en god karakter fordi de har gjort så godt de kan. Å jeg som mamma kan ikke forlange mer. 11
millemåne1 Skrevet 13. desember 2017 #4987 Skrevet 13. desember 2017 Hun får få seg en jobb. Som vanlige folk. 8
Gjest Sorbus Skrevet 13. desember 2017 #4988 Skrevet 13. desember 2017 10 minutter siden, millemåne1 skrev: Hun får få seg en jobb. Som vanlige folk. De fleste arbeidsgivere gjør et lite googlesøk på de som søker stillingen. Trenger jeg å si mer...?
elisaday Skrevet 13. desember 2017 #4989 Skrevet 13. desember 2017 10 minutter siden, Sorbus skrev: De fleste arbeidsgivere gjør et lite googlesøk på de som søker stillingen. Trenger jeg å si mer...? Nei. Du har helt rett. 4
Gjest Forumassistent Skrevet 14. desember 2017 #4990 Skrevet 14. desember 2017 Tråden er ryddet for omtale av barn og spekulasjoner + svar til dette. Hanne Mari, forumansvarlig
Gjest pelikanen Skrevet 15. desember 2017 #4991 Skrevet 15. desember 2017 Syns hun skal bruke de pengene til opplæring på seg selv. Helst innen nettvett. Hvordan man oppfører seg på tv. Hun har mye å lære. Her inne er det flere som har omtalt nettvett, på en fin måte. Ab er her inne og leser, men hun tar ingenting til seg. Hør på eksperter der ute som har snakket om nettvett også. Hva man ikke bør dele på nett. Både personlige ting, og om barna og eks deres fedre. Der i gården går ingenting inn. Fremstår som en fjortiss. Så ab...om du ikke får sponset opplæring til deg selv, så bruk penger på det. Du trenger det. Ikke bare du, men de fleste rosadagbokforfatrere. Stryk forfattere, putt inn skrivere.
princesse Skrevet 15. desember 2017 #4992 Skrevet 15. desember 2017 3 timer siden, pelikanen skrev: Syns hun skal bruke de pengene til opplæring på seg selv. Helst innen nettvett. Hvordan man oppfører seg på tv. Hun har mye å lære. Her inne er det flere som har omtalt nettvett, på en fin måte. Ab er her inne og leser, men hun tar ingenting til seg. Hør på eksperter der ute som har snakket om nettvett også. Hva man ikke bør dele på nett. Både personlige ting, og om barna og eks deres fedre. Der i gården går ingenting inn. Fremstår som en fjortiss. Så ab...om du ikke får sponset opplæring til deg selv, så bruk penger på det. Du trenger det. Ikke bare du, men de fleste rosadagbokforfatrere. Stryk forfattere, putt inn skrivere. Jeg tror ikke hun vil forstå. Hun svarte en i kommentarfeltet(som lurte på hvorfor hun må ha de små i SoMe) at hun var uenig i at dette var feil og gjøre. Hun fulgte norsk lov og da var ikke det hun gjorde forbudt. Kjære AB.. hva med og bruke hode,hva med og bruke sunn fornuft,hva med og høre på eksperter som fraråder all den eksponering? Det må ikke alltid være en lov for ting.. 13
Elefantenirommet Skrevet 15. desember 2017 #4993 Skrevet 15. desember 2017 (endret) Gud, jeg blir flau av den nippel-rantinga hennes på Snap i dag. Så det ikke engang før hun prater det i hjel etterpå. Flaut når mora di holder på sånn i sosiale medier. 🙈 Innlegget er ryddet for persondebatt. Endret 15. desember 2017 av Papirfly 19
Gjest pelikanen Skrevet 15. desember 2017 #4994 Skrevet 15. desember 2017 6 timer siden, princesse skrev: Jeg tror ikke hun vil forstå. Hun svarte en i kommentarfeltet(som lurte på hvorfor hun må ha de små i SoMe) at hun var uenig i at dette var feil og gjøre. Hun fulgte norsk lov og da var ikke det hun gjorde forbudt. Kjære AB.. hva med og bruke hode,hva med og bruke sunn fornuft,hva med og høre på eksperter som fraråder all den eksponering? Det må ikke alltid være en lov for ting.. Jeg følger norsk lov! Hvilket svar. Holder fast på at hun trenger opplæring. Vi alle prøver å følge norsk lov. Så har vi de uskrevne lovene, ting vi er opplært til at vi ikke skal gjøre. De uskrevne lovene. De er like så viktig, som de som står i Norges lover. For hvordan vil det bli, om vi skal kun følge de skrevne lover? Mye av de uskrevne lover går på moral, personvern. Personvern innad i familien. Eks min x er en drit, vi er skilt, ikke stilt opp osv. Ingen vet hvem han er, og ikke hvem jeg er her. Hadde jeg vært offenig på blogg, tv så vil mange vite hvem jeg har bodd med, har barn med. Det er ikke hyggelig for noen å få dette på nett. Det er barnas far, han har familie, og andre barn. Dette er eks. Jeg har lært at du er lojal utad. Du henger ikke ut folk. Når det gjelder mine barn. Så er det ikke noe forskjell på mine og AB sine. Vi har nok samme gleder, bekymringer, opprørske tenåringer, og en frustrert mor. Jeg går ikke på torget, og står der og forteller folk om mine barn. For meg, så ser jeg hun er totalt ute å kjører når hun svarer, jeg følger norsk lov.
Kollontaj Skrevet 15. desember 2017 #4995 Skrevet 15. desember 2017 Personvern er ikke er uskrevet lov. http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/ 14
Gjest pelikanen Skrevet 15. desember 2017 #4996 Skrevet 15. desember 2017 4 timer siden, Kollontaj skrev: Personvern er ikke er uskrevet lov. http://masterbloggen.no/blog/2013/06/24/barn-personvern-og-sosiale-medier/ Nei, jeg vet det. Tenkte mer på samtalen i hjemmet. Du forteller ikke det til naboen eks.
Lapper Skrevet 15. desember 2017 #4997 Skrevet 15. desember 2017 (endret) 5 timer siden, Elefantenirommet skrev: Gud, jeg blir flau av den nippel-rantinga hennes på Snap i dag. Så det ikke engang før hun prater det i hjel etterpå. Stakkars unger. Flaut når mora di holder på sånn i sosiale medier. 🙈 Hva handlet dette nippel greiene om? Endret 15. desember 2017 av Lapper
Elefantenirommet Skrevet 15. desember 2017 #4998 Skrevet 15. desember 2017 8 minutter siden, Lapper skrev: Hva handlet dette nippel greiene om? Hun hadde først bilde av seg med singlet uten bh, og rett etterpå en lang rant om at mange måtte påpeke at de kunne se brystvorten hennes og hvor patetiske folk er som lager så stort nummer ut av en nippel. Jeg så den ikke engang, ikke før hun begynte å mase om det. Så det var bare nok et patetisk rop om oppmerksomhet. 19
Lapper Skrevet 15. desember 2017 #4999 Skrevet 15. desember 2017 Akkurat nå, Elefantenirommet skrev: Hun hadde først bilde av seg med singlet uten bh, og rett etterpå en lang rant om at mange måtte påpeke at de kunne se brystvorten hennes og hvor patetiske folk er som lager så stort nummer ut av en nippel. Jeg så den ikke engang, ikke før hun begynte å mase om det. Så det var bare nok et patetisk rop om oppmerksomhet. Men det bildet er fjernet nå? Eller?
Elefantenirommet Skrevet 15. desember 2017 #5000 Skrevet 15. desember 2017 Akkurat nå, Lapper skrev: Men det bildet er fjernet nå? Eller? Neida, det ligger ute.
Fremhevede innlegg