Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 21.6.2017 den 19.54, Lapper skrev:

Det blir du faktisk vant til😊😊 min datter hopper til tider 2-3 timer pr dag men jeg tenker ikke over lyden.  Å om naboen ikke tåler og høre det så får de flytte langt ute i skogen

Enig. Vi har voksne barn, bor i rekkehus og det er trampoliner omtrent i hver eneste hage. Bryr meg ingenting om at barna hopper og koser seg.

• Liker 5
Gjest Ms. Daisy
Skrevet
21 minutter siden, Jenny90 skrev:

Siste snappen... "shit kids på ferie"

Og så?????

Skrevet

Prøver å være kul da se. Shit kids. What å coooool thing to say.

• Liker 15
Gjest Jenny90
Skrevet
12 minutter siden, Ms. Daisy skrev:

Og så?????

Går du rundt å kaller ungene dine shit kids / drittunga så hele Norge kan se? Tenker du ikke på de mindre følgerne til AB som går på samme skole etc som barna hennes mtp mobbing osv?

Skrevet

Hun mener vel "Shit, kids på ferie!". Sånn tolket i alle fall jeg det. 

• Liker 7
Gjest TomineB
Skrevet
10 minutter siden, Elefantenirommet skrev:

Hun mener vel "Shit, kids på ferie!". Sånn tolket i alle fall jeg det. 

Jeg tolker det også slik

Skrevet

Jeg tolker det slik at hun vil ha litt blest om seg selv og derfor kommer med et lite stikk som hun håper får masse diskusjon her på kg.

• Liker 18
Gjest pelikanen
Skrevet
På 6/23/2017 den 10.19, QueRilja skrev:

Enig. Vi har voksne barn, bor i rekkehus og det er trampoliner omtrent i hver eneste hage. Bryr meg ingenting om at barna hopper og koser seg.

Folk som setter opp trampoline inn til naboen omtrent,er j....egoistisk. trampoline er noe j..støy med. Har bodd sånn til at det var kun skillevegg mellom meg og nabo. Mine barn ville ha trampoline,men vi kjøpte ikke pga hensyn til naboen. Nabo hadde tre barn. Pluss venner så var det et h.....de dagene det var finvær. Sitte ute å ha en normal samtale,var håpløst.

Gjest Clementina
Skrevet (endret)
19 minutter siden, pelikanen skrev:

Folk som setter opp trampoline inn til naboen omtrent,er j....egoistisk. trampoline er noe j..støy med. Har bodd sånn til at det var kun skillevegg mellom meg og nabo. Mine barn ville ha trampoline,men vi kjøpte ikke pga hensyn til naboen. Nabo hadde tre barn. Pluss venner så var det et h.....de dagene det var finvær. Sitte ute å ha en normal samtale,var håpløst.

"Pga hensyn til naboen" så kjøpte du ikke trampoline? Du skriver jo at det var kjempebråkete naboer, noe som er helt naturlig når de har tre barn. De hadde da ikke brydd seg om du kjøpte en trampoline ☺

Edit: og hva mener du de skulle gjøre da, når det var finvær? Holde alle ungene inne av hensyn til deg? Mener ikke å være frekk men jeg forstår rett og slett ikke resonnementet ditt...

Endret av Clementina
Skrevet
57 minutter siden, pelikanen skrev:

Mine naboer har stor tomt men har satt opp trampoline helt inntil gjerdet. Ungene hopper gjerne kl ni på en lørdags morgen, men om jeg klipper plena etter kl sju så får jeg beskjed om å ta hensyn.... Vil heller ha deg som nabo ✌️ 

• Liker 10
Gjest Ms. Daisy
Skrevet
6 timer siden, Jenny90 skrev:

Går du rundt å kaller ungene dine shit kids / drittunga så hele Norge kan se? Tenker du ikke på de mindre følgerne til AB som går på samme skole etc som barna hennes mtp mobbing osv?

Å herregud du ser da vel at hun glemte et komma. Nå er det bare for å ta dama på noe. Skjerpings.

Skrevet

Skyt ham, ikke vent til jeg kommer. 
Skyt ham ikke, vent til jeg kommer. 

Kanskje greit å passe på at kommaet er på plass når en skriver setninger som kan tolkes på flere måter. 

• Liker 39
Skrevet
2 timer siden, Clementina skrev:

"Pga hensyn til naboen" så kjøpte du ikke trampoline? Du skriver jo at det var kjempebråkete naboer, noe som er helt naturlig når de har tre barn. De hadde da ikke brydd seg om du kjøpte en trampoline ☺

Edit: og hva mener du de skulle gjøre da, når det var finvær? Holde alle ungene inne av hensyn til deg? Mener ikke å være frekk men jeg forstår rett og slett ikke resonnementet ditt...

Unger på trampoline er ufattelig bråkete når de er mer enn én som holder på. Mye hyling og ekstrem bruk av utestemme. Bor man slik til at man har tomt av en viss størrelse, er det minste mwn kan gjøre å sette opp trampolina slik at den er lengst mulig unna naboer. I tillegg bør man ta såpass hensyn til naboene at man innfører restriksjon i hvor lenge ungene får bruke trampoline per dag, samt overholde samme "stilletider" for trampolina som for andre bråkete aktiviteter.

Naturligvis skal jentemakronen få bruke trampolina til trening, men når kun hun holder på med trening blir det heller ikke støy i form av hoiing, hyling, roping etc.

• Liker 10
Skrevet
2 timer siden, pelikanen skrev:

Kjøpte du ikke trampoline til barna for å ta hensyn til naboen? Nei vet du meg hva... La barna kose seg ute om sommeren. Knirker det for mye så kjøp olje til fjærene. Om ikke vi voksne mennesker tåler at barn koser seg så er det utrolig dårlig gjort

• Liker 7
Skrevet (endret)
7 minutter siden, Rosalie skrev:

Unger på trampoline er ufattelig bråkete når de er mer enn én som holder på. Mye hyling og ekstrem bruk av utestemme. Bor man slik til at man har tomt av en viss størrelse, er det minste mwn kan gjøre å sette opp trampolina slik at den er lengst mulig unna naboer. I tillegg bør man ta såpass hensyn til naboene at man innfører restriksjon i hvor lenge ungene får bruke trampoline per dag, samt overholde samme "stilletider" for trampolina som for andre bråkete aktiviteter.

Naturligvis skal jentemakronen få bruke trampolina til trening, men når kun hun holder på med trening blir det heller ikke støy i form av hoiing, hyling, roping etc.

Nei om folk ikke tåler at nabo barna hopper på trampoline så flytt langt ut på landet eller i skogen..

Har ett avkom som driver med samme idrett til makronen. Og hun trener ca 1-2 timer på trampoline pr dag. Det hun har lært innen idretten har hun lært alene på den trampoline. Skulle en nabo kommet og nektet henne dette ville jeg blitt forbannet

Endret av Lapper
  • Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, Lapper skrev:

Neb om folk ikke tåler at nabo barna hopper på trampoline så flytt langt ut på landet eller i skogen

Er man ikke interessert i å ta hensyn til naboene bør man flytte langt ut på landet eller i skogen.

• Liker 16
Skrevet
2 minutter siden, Rosalie skrev:

Er man ikke interessert i å ta hensyn til naboene bør man flytte langt ut på landet eller i skogen.

Jeg bor på landet😊 men har noen naboer...

Gjest wildfig
Skrevet

La barna få hoppe på trampoline, sykle, sparke ball og rope og skøye så mye de vil. Jeg sender gjerne ungene ut i 7-8 tiden på morgenen. Men jeg klager heller ikke på gressklipping kl 23 eller sene sommerkvelder med skåling i glasset. Jeg kan ikke nekte de barnløse/godt voksne å lage lyd på kveld/natt, så de har fint lite å si angående mine barn.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...