Gå til innhold
Vikinggirl

Anne Brith

Anbefalte innlegg

Purple Basil
3 timer siden, Showmustgoon skrev:

Hei! ABs siste innlegg (og mulig flere) på Insta har en stor andel russiske / østblokk-ish følgere. Er AB big in Russia eller er dette humbug?? Mulig dette har vært diskutert her inne, tråden er altfor lang til at jeg orker å lese alt! 

Det er nok humbug. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fortsetter under...

Asti
2 timer siden, orfeus skrev:

Det er synd det er så mange som tror at et barn i den alderen er i stand til å tenke konsekvenser - og mener at det er greit å legge ansvaret over på barnet.

1 time siden, Sorbus skrev:

Enig! Som nevnt før her har ikke barn i den alderen ferdig utviklet konsekvensanalyse. Derfor er de ikke myndige, men har en voksen person som tar avgjørelser for dem, i de fleste tilfeller foreldrene. At barn sier ja til deling av bilder og detaljer om livet deres kan like gjerne skyldes lojalitet til mor, som en selvstendig avgjørelse. Og hvis det er en selvstendig avgjørelse? Når barn gjennom mange år, blir fortalt av omsorgspersoner at noe er greit, har de lett for å tro på det. De er programmert til å stole på omsorgspersonen sin.....

Det @orfeus og @Sorbus skriver her håper jeg Anne Brith tar til seg.  

Tenk deg å være bloggerbarn som får kamera eller mobiltelefon rettet mot seg nesten daglig, og hyppige spørsmål om bilder eller film kan legges ut for x-antall tusen lesere/følgere. Samtidig vet de at forelderen er avhengig av blogginntekten. 

Der finnes ikke en eneste god grunn til at det er til barnets beste å bli eksponert på en blogg. Selv ikke husdrømmen til Anne Brith.

-----------------

Anne Brith - Blogginnlegg om eksponering av barn: https://imgur.com/a/r16on

Anne Brith - Konsekvenser av eksponering av barn: https://imgur.com/a/aqVHS

Anne-Brith svarer i kommentarfeltet vedr. eksponering av barn: https://imgur.com/a/6WDrP

Annebrith.blogg.no - bruk av barn på blogg: https://imgur.com/a/44f5y

Bloggerbarna: https://imgur.com/a/AWoLv

Endret av Asti

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Malum
2 timer siden, Anna87 skrev:

Kanskje dere skal begynne å tipse folk om å ikke lese bloggene som omhandler barn da. Ikke sette på NRK med barne skuespillere som er under 5 år som ikke har noe valg i det dem gjør. Slutt å gi klikk og seestall. 

Det at DU klikker inn på alle blogger viser jo interesse for det som står der. Om du så ikke er enig i det som blir lagt ut så er jo dere alle med på å lage en arbeids plass da. 

Jeg er ganske sikker på at ab har ganske mange rundt seg gjennom arbeidsplass osv som hjelper og støtter henne i de valgene hun tar, blogg er noe nytt og alle lære langs veien. Noe hun skrev og delte for 2-3 år siden ville hun kanskje ikke ha delt i dag, og det er sikkert noe nå hun ikke ville ha delt om 2 år igjen . Det gjelder nok alle som har en jobb gjennom sosiale medier. Hun har hørt dere, og tatt ett valg utfra det. 

Dere blir mer troverdige om dere trekker frem noe positivt også, dere leser jo bloggen hennes. Er det kun for å kommentere her og diskutere? 

Eller går dere igjennom lista med blogger for å finne alle feil (deres virkelighet av feil) hver morgen?

Jeg synes det er nokså spesielt å ikke forstå forskjellen på en barneskulespiller som spiller en rolle i en tv-produksjon, og et barn som faktisk lever sitt virkelige liv i full offentlighet. 

Jeg leser ikke AB sin blogg. Det sluttet jeg med da hun mer eller mindre kuttet ut bakingeblogging, og gikk over til å leve av å utlevere makronene. Det som skjer på bloggen får jeg med meg her. Ellers følger jeg henne på Snap, fordi det er nødvendig for å delta i denne ekstremt viktige debatten. (Hun er ikke den eneste mamma-bloggeren jeg følger på Snap.)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
minimymlen
20 minutter siden, Malum skrev:

Jeg synes det er nokså spesielt å ikke forstå forskjellen på en barneskulespiller som spiller en rolle i en tv-produksjon, og et barn som faktisk lever sitt virkelige liv i full offentlighet. 

Jeg leser ikke AB sin blogg. Det sluttet jeg med da hun mer eller mindre kuttet ut bakingeblogging, og gikk over til å leve av å utlevere makronene. Det som skjer på bloggen får jeg med meg her. Ellers følger jeg henne på Snap, fordi det er nødvendig for å delta i denne ekstremt viktige debatten. (Hun er ikke den eneste mamma-bloggeren jeg følger på Snap.)

En barneskuespiller kan gå ut av rollen og være seg selv etter at kamera er slått av. Bloggerbarn er statister og hovedrolleinnehavere i en slags grotesk versjon av Truman show 😢 der de har null kontroll over bildet som blir skapt av dem. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anna87
3 timer siden, loffen skrev:

Barneskuespillere?? Hva i all verden har det med saken å gjøre? 
:ler: 

Blogg er ikke akkurat så nytt. Internett er ikke så nytt faktisk. En voksen mor på over 40 bør vite bedre enn å dele alt det hun deler om sine barn helt offentlig.

Jeg lurer på hvem 'dere' er. 
Selv har jeg slutte å lese denne bloggen/følge henne på snap for lenge siden, fordi jeg ikke er interessert i hennes barn eller hennes jakt på mannfolk, thigh gap og pupper i senga.

Synd hun sluttet å bake. 

Det var noen som sa at han på 5 ikke er gammel nok til å velge å si ja til å bake sammen med mamman sin som hun legger ut på Snap for å dele bakeglede med sine lesere. Derfor jeg skrev at om hun ikke kan dele det engang, så kan vi faktisk ikke se på NRK eller alt av filmer og serier og reklame for barneklær hvor barn er avbildet. 

Det ene er jo ikke mer greit en det andre.

Så supert du har sluttet å følge om det ikke er noe interessant for deg! Men hvorfor er du inne på dette forumet da? 

Endret av Anna87
Skrivefeil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Papirfly

Tråden er ryddet for persondebatt.

Papirfly, mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

Stupine

😊

Endret av Stupine

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest TomineB
5 timer siden, Jobbermedbarn skrev:

Hvor mye deler gjennomsnittet på FB? Hadde vært fint med dokumentasjon! 

Det er mange uvitende mødre på fb. Saken er den at AB driver en kommersiell blogg og barna jobber og er modeller. Barnearbeid

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
princesse
5 timer siden, Anna87 skrev:

Men om var spørsmålet. Om du får en Snap av ei venninne som har tatt bilde av poden som for første gang har satt seg på potta. Svarer du snapen med "har du satt på personvern så ikke alle kan se story? "

Men ser du ikke forskjellen på en snap som kun sendes til familie,gode venner og en snap som sendes til flere tusen ukjente folk? AB har jo lagt til absolutt alle som vil følge henne. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
princesse
5 timer siden, Anna87 skrev:

I den tiden vi lever i nå så tror (er det greit da?) Jeg at gjennomsnittet deler bilder av barna sine på en daglig basis ja, og veldig mange har nok ikke forstått hvordan man skrur på personvern. 

Men nå spør jo AB om hvert bilde hun legger ut om det er greit. Det er jo det hun må forholde seg til. Får hun nei så legger hun ikke ut. 

Jeg har ca 600 på min Facebook liste og det kan gå uker i mellom hver gang noen legger ut ett bilde av barna sine. Det kan komme noen til jul men da av hele familien men jeg ser det blir færre og færre hvert år. Å dette er (tror jeg) kun fordi barna ikke vil.

De vil ikke se bilde av seg selv på foreldrene sin Facebook eller Instagram. Jeg hadde noen før men jeg har måtte slette alle jeg hadde

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anna87
17 minutter siden, Kollontaj skrev:

Gratulerer med årets hittil mest dustete innlegg. Klart barneskuespillere er langt mer greit enn enn eksponering av private barn. Helt greit, faktisk. Å mene noe annet er vås. 

Jommen bra det er så tidlig i året da😉

Bra du opprett holder spydighetene i forumet.

Går Ann å si du er uenig på en ordentlig måte.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Annonse

loffen

*lost case*

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
princesse
4 timer siden, Anna87 skrev:

Kanskje dere skal begynne å tipse folk om å ikke lese bloggene som omhandler barn da. Ikke sette på NRK med barne skuespillere som er under 5 år som ikke har noe valg i det dem gjør. Slutt å gi klikk og seestall. 

Det at DU klikker inn på alle blogger viser jo interesse for det som står der. Om du så ikke er enig i det som blir lagt ut så er jo dere alle med på å lage en arbeids plass da. 

Jeg er ganske sikker på at ab har ganske mange rundt seg gjennom arbeidsplass osv som hjelper og støtter henne i de valgene hun tar, blogg er noe nytt og alle lære langs veien. Noe hun skrev og delte for 2-3 år siden ville hun kanskje ikke ha delt i dag, og det er sikkert noe nå hun ikke ville ha delt om 2 år igjen . Det gjelder nok alle som har en jobb gjennom sosiale medier. Hun har hørt dere, og tatt ett valg utfra det. 

Dere blir mer troverdige om dere trekker frem noe positivt også, dere leser jo bloggen hennes. Er det kun for å kommentere her og diskutere? 

Eller går dere igjennom lista med blogger for å finne alle feil (deres virkelighet av feil) hver morgen?

Å sammenligne skuespillere på 5 år og noen av bloggerbarna går ikke.

Vet du f.eks alt eller det meste om de som spiller i "Karsten og Petra" "Olsenbanden" " Linus i svingen"?  Ser du bilder og snap av disse daglig?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest TomineB

Til dere som ikke ser at AB gjør feil. Hva med da hu delte vortene til en av barna i reklamen. Viste hvem det var. Her måtte annonsøren inn å stoppe det. Hu er ikke sann

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Papirfly

Tråden er ryddet for persondebatt.

Papirfly, mod.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MissCortado

At det er fort å la seg rive med i diskusjonen her og bruke usakligheter som argumenter finnes det flere eksempler på. Det gjelder begge sider, hvis man kan kalle det det. Budskapet forsvinner litt i grumset da. 

Jeg tenker at ABs disipler ikke helt vet hva de er med på. Det kan virke som de tror de er av hennes nærmeste venninner og betrodde. De går på person og ikke sak og bruker billige, uttygde argumenter for å forsvare makronenes rolle i det nøye planlagte, om ikke så gjennomtenkte likevel, spillet til moren for enhver pris. 

AB trenger forpliktende veiledning mener jeg. For barnas skyld. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lapper

Ville det vært en idé og flyttet mye av diskusjonen til Bloggerbarna? Det som omhandler eksponeringen? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Maskopi

Registrerer forøvrig at helgas stunt med hatere, netthets og offerrolle bare gav én opp for så å gå fem ned på blogglisten lørdag og søndag. Neppe reaksjonen hun ville ha, men godt å se at folk ikke biter på lengre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Artikler fra forsiden

Viktig informasjon

Vi benytter cookies til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester. Les mer her