Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

18 minutter siden, FruJohansen skrev:

Tusen takk alle for de fine tilbakemeldingene! Jeg er glad for at poenget mitt ser ut til å komme fram, at det må være rom for saklig kritikk også i influencer - land! :) Tusen takk også til alle de flinke debattantene her på KG, sammen har vi øyne og ører alle steder! Det var utrolig modig av de som har tatt kontakt med meg, og Adina, og for å fortelle historiene sine, særlig de som har vært i direkte kontakt med bloggerne det gjelder. Frykten for represalier gjør at mange ikke tør å gå ut med sin side, og da funker jo det terrorlignende regimet enkelte av bloggerne kjører. Det kan ikke fortsette! :)

Heier på dere! 👏😃

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser innlegget er det på sosiale medier gruppa på fb og, får håpe mange leser den! prsonlig tørr jeg rett og slett ikke trykke liker på den, for man vet jo aldri hva det kan føre til... 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, marthes skrev:

ser innlegget er det på sosiale medier gruppa på fb og, får håpe mange leser den! prsonlig tørr jeg rett og slett ikke trykke liker på den, for man vet jo aldri hva det kan føre til... 

Fører til en blokkering *erfart*

Hun blokkerer jo mennesker som ikke har sagt en ting på insta. Jeg likte en kritisk kommentar og 3 min etterpå var jeg blokkert :sprettoy:

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"  15 timer siden, Lambigirl skrev:

Hvorfor gruble i det når man ikke vet: Og er det så viktig hva som har hendt? Det kan være mye som har hendt. Og det er slett ikke sikkert at det har noe med kjærligheten å gjøre.

Til irritasjon for noe synes ejg Anne Brith er en flink blogger. Og jeg liker humoren hennes."

Jeg fant ikke dette innlegget igjen så kopierte og limte. Det er jo grubling og forundring som er målet med slike blogginnlegg, så det er ikke noe rart at man lurer på dette. Det må være lov å gruble over hva som menes selv om man ikke "positiv-grubler" . Det betyr ikke at man er ute etter personen eller misliker henne bare fordi man lurer på hva som menes, når et helt blogginnlegg synes å handle om et vanskelig valg som vi ikke får vite hva er. Jeg har samboer, og hadde jeg skrevet noe sånt så hadde mest sannsynlig mange antatt at det betydde at det var slutt mellom oss. I min mening er dette nok et clickbait-innlegg og det er å bruke kjærlighetslivet som agn for å trekke trafikk på bloggen, jeg antar hun er klar over at det er slik det ser ut.

Du tar jo selv også del i grubling ved å si "det er ikke sikkert det har med kjærlighet å gjøre." Altså...

Forøvrig så er ikke dette en "hategruppe" så ser ikke helt hvorfor det skal irritere at noen andre har en annen mening. Jeg er ganske ny her men har lest gjennom alt og det er for det meste saklige argumenter til hvorfor man er kritiske til denne bloggen (Falske konkurranser, eksponering av barn, uthenging av andre mennesker.)

Enda et superbra innlegg på BOTB! 😊

Endret av Annihilator
Rettet skrivefeil
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Trollmora skrev:

Hun blokkerer jo mennesker som ikke har sagt en ting på insta. Jeg likte en kritisk kommentar og 3 min etterpå var jeg blokkert :sprettoy:

blokkering i første omgang ja... men hun har jo vist hva hun er i stand til å gjøre så..... blokkering er jeg ikke redd for, mer redd for det som kan komme etter. altså ikke at jeg er redd henne, men når hun ringer arbeidsgiver osv osv... sånt gidder jeg ikke. 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, marthes skrev:

blokkering i første omgang ja... men hun har jo vist hva hun er i stand til å gjøre så..... blokkering er jeg ikke redd for, mer redd for det som kan komme etter. altså ikke at jeg er redd henne, men når hun ringer arbeidsgiver osv osv... sånt gidder jeg ikke. 

Jeg jobber i et digert firma med over 44000 ansatte - lykke til med den telefonen (de har andre ting å bruke tid på ;) )

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er grunnen til at jeg mener at ABD blogg og forretningskonsept er den mest uetiske bedriften av de alle (CBE kommer inn som en nr 2). Hun har brukt sine areaner for å fremme hat mot folk som gir henne konstruktive tilbakemeldinger og kritikk. Og dette basert på noe jeg vil kalle løgn. På instagram var det noen som etterlyste dokumentasjon på den "såkalte" hetsen, da hun skrev et (reklame?) innlegg om at det var så mange som ga henne tilbakemeldinger på at hun var stygg. Det ble også påpekt manglende reklame merking og eksponering av barn. Dette ble da til at personen lagde kvalm i kommentarfeltet, og ABD slettet innleggene som det passet henne. slik at ting ble tatt ut av kontekst . Da dette ble påpekt, svarte hun at det var hennes fulle rett å kunne gjøre dette. Og det er det som skiller henne ut ifra de andre yngre bloggerne. De har ikke noe behov for  lage så mye drama med leserne , slik hun gjør. De har en egen fast og lojal gruppe med fans, som gjør at de er stabile i forhold til lesertall og følgere. ABD ønsker å kontrollere SoMe , det er ganske naivt å tro at man kontrollere og omskrive det som faktisk skjer i disse kanalene . SoMe kan ikke dikteres,og alle har faktisk rett på en stemme selv om det er kritikk.  At ABD prøvde å få igang en kampanje om at man skal logge seg på KG via facebook, slik at hun kunne forfølge brukere her inne viser til et stort kontrollbehov, og et grandios selvbilde. Hvem tror på ramme alvor at man er så viktig at Egmont endrer reglene sine etter den bloggerens ønske? At hun i tillegg outet ut Egmont som en dårlig arbeidsgiver er også viktig i totaltbildet.Ganske urovekkende at hun også henter "inspirasjon" fra en annen god bakeblogger med 1,2 millioner følgere, derav pasteller og kakebonanza på instagram. Selv om hun ikke er i nærheten av å være en god kopi, hverken personlighetsmessig eller kvalitetsmessig. Dessvere viser handlinger og historikken til ABD at inntrykket vi fikk av henne, gjennom hele Norge baker stemmmer overens med virkeligheten. At det var klipp og lim som ga det dårlige inntrykket vi fikk der, tror jeg ikke på lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eksiltronder
1 time siden, marthes skrev:

Noen burde vel strengt tatt tagge både @FruJohansen og HPNH der. Sistnevnte vil sikkert forsvare sitt eget utsagn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, marthes skrev:

Har AB kommentert? Jeg tror hun har blokka meg etter en liker-tommel på den facebookgruppa. Men jeg ser det står fire kommentarer men finner bare to. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Maskopi skrev:

Har AB kommentert? Jeg tror hun har blokka meg etter en liker-Stommel på den facebookgruppa. Men jeg ser det står fire kommentarer men finner bare to. 

Nei, ser også kun to kommentarer.. 

AB svarer aldri i livet på den posten, det har hun ikke «baller» til! den blir tiet ihjel.. 

Tipper mangen ønsker og trykke liker på det innlegget men ikke gjør det.. (blant annet meg selv) 

Endret av Love2017juni
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Love2017juni skrev:

Nei, ser også kun to kommentarer.. 

AB svarer aldri i livet på den posten, det har hun ikke «baller» til! den blir tiet ihjel.. 

Tipper mangen ønsker og trykke liker på det innlegget men ikke gjør det.. (blant annet meg selv) 

Jeg ser 16 kommentarer der så er nok ikke blokkert selv om jeg har trykt liker.

AB har ikke kommentert

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Regnskapssekretær
3 timer siden, Trollmora skrev:

Fått noen sinte telefoner i etterkant ??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Regnskapssekretær skrev:

Fått noen sinte telefoner i etterkant ??? 

Jeg nei!

Dessuten svarer jeg ikke på telefoner med ukjent nr, i så fall sjekker jeg opp hvem som har ringt og eventuelt om jeg føler for det ringer tilbake. Jeg har firmatelefon og sjeldent lyd på etter klokken 16 så mest sannsynlig ville jeg ikke ha merket det før en tid etter at hun har ringt.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Trollmora skrev:

Uff ja.... jeg likte helt_ektes innlegg i IG-debatten forrige dagen, og vips var jeg blokket også gitt, hahaha.... 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får håpe at hun går i seg selv og endrer atferd. En unnskyldning til de to hun urettmessig hengte ut på bloggen, vil også være naturlig. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Kollontaj skrev:

Vi får håpe at hun går i seg selv og endrer atferd. En unnskyldning til de to hun urettmessig hengte ut på bloggen, vil også være naturlig. 

Kommer ALDRI til å skje. 

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula
11 minutter siden, Kollontaj skrev:

Jeg tenker at hadde AB hatt et snev av skamvett, hadde hun slettet innlegget "Når trollene kommer ut i lyset".

Det ser jo helt absurd ut etter det som nå har kommet fram. For ikke å snakke om kommentarene (på FB - sikkert på bloggen også), der "trollene" får gjennomgå. "Psykopater. Troll. Syke mennesker. Anmeld dem!"

Og dette får stå. Og de som ikke har fulgt saken, og kommer over innlegget vil tro på denne stygge løgnen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har jo helt rett i at bloggen hennes genererer mye hets. Men ikke mot henne. Mot dem som tørr å være kritisk til hennes dokumenterte lovbrudd og umoralske krumspring. 

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...