Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX
59 minutter siden, FruJohansen skrev:

Det kan jeg svare på. Hun har et samarbeid med Palladino Media, ei kjempeflink dame som jeg selv følger på Instagram. Den transformasjonen AB sin feed har gått gjennom i det siste, med fargeavstemte, delikate bilder, langt hyppigere oppdateringer, og påfallende engasjement i eget og anders kommentarfelt, samt denne framsnakkingen av andre profiler som AB har begynt med er helt i tråd med Palladino sin oppskrift. Det er det hun gjør, gir (selger) veiledning i hvordan få suksess på Instagram. Anne Brith gjør det veldig bra, dette er hun veldig dyktig på. Både bakingen og å bygge IGen sin slik hun gjør nå. Men jeg kan garantere at det er Palladino sin coaching som ligger i bånn :)

Takk for forklaringen. 

Jeg reagerte blant annet på at AB «svarte» på kommentarer som jeg ikke kunne se, der hun tagget andre brukere, hvor kommer disse kommentarene fra? 

Og er er engasjementet «ekte», i den forstand at det er folk utenfor bransjen som engasjerer seg, eller er det «klø hverandre på ryggen» som gjelder? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

12 minutter siden, Annihilator skrev:

AB får kommentar om at hun stadig er i klammeri med arbeidsgiver o.l, noe hun selv påpekte tidligere at hun har vært, for hun har stått i en storm før, men nå som kommentaren er negativt ladet mtp å komme i klammeri med enhver, da snus mynten og man har ikke hatt arbeidsgiver på 9 år, skal vite. Jeg blir matt. Grunnen til at jeg fyrer meg opp er at jeg så på bloggerne og jeg så ubekvemme små/halveis store individer som ikke virket komfortabel med å bli filmet i forskjellige settinger. Dette handler ikke om et forum med kaklehøner som kun vil vondt, det er jo fordi man reagerer på utleveringen som skjer. Det er hjerteskjærende. Jeg har selv ikke egne barn, men jeg har tantebarn. Til og med på min lukkede facebook med ganske få mennesker deler jeg ikke bilder. Hvorfor? FORDI DE FLESTE I DAG HAR FÅTT OPP ØYNENE FOR ALL F-SKAPEN SOM FINNES DER UTE, og fordi dette er egne små mennesker som ikke skal bli klistret utover skjermen til alle de jeg har på sosiale medier når de selv ikke kan bestemme hva de ønsker. Om de sier ja, på sine små år, så anser man det ikke som en voksnes "ja". De er for unge til å forstå både rekkevidde og motiv med en sånn utlevering. ( Dette siste er snakk om mine tantebarn og hva jeg føler med tanke på å skulle utlevere dem. Jeg blir kvalm.) Syntes det er sinnsykt at bloggeren ikke tar til seg dette med hvor mange forskjellige mennesker som ser. Skryter av å ha så og så mange tusen følgere, la meg da spørre, hvordan kan man da med sikkerhet vite at alle de flere tusen har gode motiver? For det ville jeg ha tenkt på med gru. Det er en grunn til at det er blitt mye fokus på dette i det siste. Jeg syntes det er både krenkende og korttenkt oppførsel, og det er ikke fra forumet sin side.

👏

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.10.2018 den 20.21, FruJohansen skrev:

Det kan jeg svare på. Hun har et samarbeid med Palladino Media, ei kjempeflink dame som jeg selv følger på Instagram. Den transformasjonen AB sin feed har gått gjennom i det siste, med fargeavstemte, delikate bilder, langt hyppigere oppdateringer, og påfallende engasjement i eget og anders kommentarfelt, samt denne framsnakkingen av andre profiler som AB har begynt med er helt i tråd med Palladino sin oppskrift. Det er det hun gjør, gir (selger) veiledning i hvordan få suksess på Instagram. Anne Brith gjør det veldig bra, dette er hun veldig dyktig på. Både bakingen og å bygge IGen sin slik hun gjør nå. Men jeg kan garantere at det er Palladino sin coaching som ligger i bånn :)

En coach som lever av å gi andre tips på instagram, som ikke har mer enn 100-200 likes på bildene sine, men som plutselig hopper på 30 000 likes. Så ned igjen til 500-600 hundre, før neste bilde har 20 000. Hvordan får du det uten å kjøpe deg likes? Å alle disse rare kommentarene som er under de bildene med mye likes... Sorry. Mulig hun har gode tips og er flink, men for meg er dette litt rart og jeg mistet litt troen på henne. 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Horselady skrev:

En coach som lever av å gi andre tips på instagram, som ikke har mer enn 100-200 likes på bildene sine, men som plutselig hopper på 30 000 likes. Så ned igjen til 500-600 hundre, før neste bilde har 20 000. Hvordan får du det uten å kjøpe deg likes? Å alle disse rare kommentarene som er under de bildene med mye likes... Sorry. Mulig hun har gode tips og er flink, men for meg er dette litt rart og jeg mistet litt troen på henne. 

Ja, det der var litt rart. Ikke har AB fått flere likes på bildene sine heller. Man skulle tro at en person med nesten 56.000 følgere fikk mange likes, men AB får stort sett under 1000 likes på bildene sine.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Horselady skrev:

Den kontoen lukter svidd lang vei. Dersom jeg var en seriøs blogger hadde jeg ikke knyttet meg til noe så suspekt. 

Endret av Berga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Horselady skrev:

Avsporing, men hun kommenterte dette med et innlegg selv litt nede i feeden. Hun snakker mye om engasjementrate, og rådene hennes går på å bygge engasjement og ikke følgere. Jeg tror henne på at dette var utenfor hennes kontroll (jeg har opplevd det samme, men på Facebook). Hun hadde ca 1000 følgere før dette skjedde. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Berga skrev:

Det dere forteller gjør i alle fall meg enda mer mistenksom overfor kommersielle FB-sider med mange følgere, særlig reklamebloggsider. 

Edit: 

Hvordan er det med reglene på FB, er det lov å fiske følgere ved å ha konkurranser der man må like siden for å delta? Jeg ser at flere bloggere bruker dette, så det har kanskje blitt lempet på?

https://www.dmf-hjelp.no/facebook-konkurranseregler/

Skrevet 2 februar 2018, så vil tro reglene er de samme fortsatt. Det er dessverre lovlig å be personer like siden for å få opp følgertallet!

Nedenfor kan du se en enkel oversikt over hva som er lov og ikke når du skal sette opp en konkurranse på Facebook:

Ulovlig krav for deltagelse

Det er ikke lov å be deltagere om å:

• Dele konkurranseinnlegget som et krav for deltakelse i konkurransen.
  • Tagge venner i konkurranseposten for å delta.
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, FruJohansen skrev:

Jeg aner ikke hva som er sant, men ja - begge deler er rart. Det som skjedde med meg var en Facebookside jeg administrerer. Den gikk fra 500 "liker" til 1500 på en time, og varslene rant inn om nye følgere fra Asia. Jeg fikk panikk og trodde siden var hacket eller noe. Det endte med at jeg måtte stenge siden for "verden" og kun ha den synlig for Norge. Da stoppet det. Fikk heller ikke slette de falske følgerne, eller jeg fikk kun kaste ut 8 - 10 stk for dag, hvis ikke ville Facebook stenge kontoen min på bakgrunn av uvanlig masse- handling. Fikk heller aldri svar fra hjelpesenteret på Facebook. 

6 April hadde Kampanje en artikkel med overskrift "Slår bloggalarm om  hårreisende priser og verdiløse følgere"

Rådgiver Gino Ismail  hos OMD (Optimum Media Direction)  pekte på mange utfordringer ved å inngå kommersielle samarbeid med influencere.  Rådgiverne hos OMD hevder de får anbefalinger fra nettverk om influencere som etter nærmere sjekk har kun 15% norske følgere.

I utgangspunktet er influencere prissatt veldig høyt, og når man i i verste fall fall kan skjære bort 80-90 prosent, fordi de er i utlandet, er det et kjempeproblem,  sier Ismail.

I 2019 vil ikke dette lenger være et kjempeproblem.  Seriøse annonsører har avslørt "svindelen". Ikke noe mer kroner og hente der for useriøse bloggere.

Ikke vet jeg hvor lukrativt det er å ha "samarbeidspartnere" som selger sexleketøy - tannbleking - spraytan og slankekaffe..;)

Endret av Yann
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Følger henne ikke på snap, men hun dukker ofte opp på utforsk-siden, og jeg lurer egentlig bare på....har hun NOEN sinne lagt ut snap av seg selv uten filter? Forbildet sitt det. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Ved å svare på alle kommentarer på Instagram så blir jo antall kommentarer doblet. 

Hva skjer når AB tagger folk og takker folk for kommentarer som jeg ikke kan se? På posten der hun ønsker sitt barn god bursdag 😱 finnes det flere slike, noen som selvfølgelig øker antall kommentarer. Det ser ikke ut som vilkårlig tagging, men som svar på noe som vedkommende har sagt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, CecilieX skrev:

Ved å svare på alle kommentarer på Instagram så blir jo antall kommentarer doblet. 

Hva skjer når AB tagger folk og takker folk for kommentarer som jeg ikke kan se? På posten der hun ønsker sitt barn god bursdag 😱 finnes det flere slike, noen som selvfølgelig øker antall kommentarer. Det ser ikke ut som vilkårlig tagging, men som svar på noe som vedkommende har sagt. 

Hvis du scroller videre nedover i kommentarfeltet ligger det gratulasjoner der. Trikset er å ikke svare direkte, men lage et nytt innlegg der du tagger vedkommende og takker for gratulasjonen. Ved å legge inn et spørsmål i den nye kommentaren skaffer du deg enda en kommentar fordi vedkommende føler seg forpliktet til å respondere. Fiffig, ikke sant?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
17 timer siden, Berga skrev:

Hvis du scroller videre nedover i kommentarfeltet ligger det gratulasjoner der. Trikset er å ikke svare direkte, men lage et nytt innlegg der du tagger vedkommende og takker for gratulasjonen. Ved å legge inn et spørsmål i den nye kommentaren skaffer du deg enda en kommentar fordi vedkommende føler seg forpliktet til å respondere. Fiffig, ikke sant?

Definitivt fiffig! Takk for forklaringen. Det rimer veldig, også fordi hun stiller spørsmål i slike kommentarer som også fordrer svar. Hun bygger opp under venninnerelasjonen på denne måten, det er sikkert, i tillegg til at det øker volumet på kommentarer som jo er fordelaktig ut mot annonsører. 

Endret av CecilieX
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, CecilieX skrev:

Definitivt fiffig! Takk for forklaringen. Det rimer veldig, også fordi hun stiller spørsmål i slike kommentarer som også fordrer svar. Hun bygger opp under venninnerelasjonen på denne måten, det er sikkert, i tillegg til at det øker volumet på kommentarer som jo er fordelaktig ut mot annonsører. 

Jeg tok en liten tellerunde på et innlegg som ikke hadde så mange kommentarer: Av 54 kommentarer var nøyaktig halvparten (27) AB sine svar til de som har lagt igjen kommentarer. 🎉

Endret av Berga
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, Berga skrev:

Jeg tok en liten tellerunde på et innlegg som ikke hadde så mange kommentarer: Av 54 kommentarer var nøyaktig halvparten (27) AB sine svar til de som har lagt igjen kommentarer. 🎉

Ikke rart det er slitsomt å være influenser. Ikke bare må man skrive innleggene, men man må jaggu stå for kommentarene også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Berga skrev:

Slik har hun holdt på lenge, veldig systematisk. Hun svarer for å doble antall kommentarer og svarer veldig ofte med spørsmål slik at den som kommenterte svarer igjen og føler at AB er venninna hennes og god kontakt har oppstått👯‍♀️

Fatter ikke at fansen går på dette. 

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Luca_ skrev:

Slik har hun holdt på lenge, veldig systematisk. Hun svarer for å doble antall kommentarer og svarer veldig ofte med spørsmål slik at den som kommenterte svarer igjen og føler at AB er venninna hennes og god kontakt har oppstått👯‍♀️

Fatter ikke at fansen går på dette. 

Det er nok mye av den samme typen folk som AB greier å dra inn i den 100dagers klubben sin, på en eller annen måte litt sårbare eller ensomme mennesker som savner tilhørighet og det å bli sett. "Wow, hun så meg og svarte MEG, hun må virkelig bry seg". 

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Det er nok mye av den samme typen folk som AB greier å dra inn i den 100dagers klubben sin, på en eller annen måte litt sårbare eller ensomme mennesker som savner tilhørighet og det å bli sett. "Wow, hun så meg og svarte MEG, hun må virkelig bry seg". 

Kynisk drittbransje. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...