Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Noen som vet reglene rundt GDPR når det gjelder å videresende info på den måten de gjorde? Er det meldt inn noen plass?

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hege1980 skrev:

Noen som vet reglene rundt GDPR når det gjelder å videresende info på den måten de gjorde? Er det meldt inn noen plass?

Det er selvsagt ikke lovlig. 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kollontaj skrev:

Det er selvsagt ikke lovlig. 

Tenkte meg det. Forstår ikke at noen tør å gjøre noe slikt i disse dager hvor personvern er så i vinden.. Grovt overtramp. Er det Datatilsynet det meldes inn til? 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, terteskjell skrev:

Hva er egentlig poenget med siste blogginnlegg? Skjønte ikke noe av det

Det er i alle fall ord som står i sterk kontrast til det som er blitt fortalt på BOTB og i kommentarfelt de siste dagene. Så får man velge hvem man tror er nærmest sannheten...  

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, Hege1980 skrev:

Tenkte meg det. Forstår ikke at noen tør å gjøre noe slikt i disse dager hvor personvern er så i vinden.. Grovt overtramp. Er det Datatilsynet det meldes inn til? 

Hun som har blitt utlevert er fornøyd med oppfølgingen hun har fått av samarbeidspartneren. Står inne på botb. Så akkurat det tenker jeg vi kan legge dødt og heller la de innvolverte rydde opp. 

Akkurat hvem samarbeidspartneren er tenker jeg heller ikke er superviktig. Der kan vel heller vi vise oss fra vår beste side og la de innvolverte rydde opp selv, istedenfor å ta en AB og oute mest mulig. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, pøbelsara skrev:

Han svarer vel på kritikken uten at hun vil nevne BOTB med et ord - hun ønsker vel ikke akkurat at flere skal lese det enn de som allerede har gjort det.

Jeg skjønner ta hun synes det er skikkelig slitsomt med kritikken hun får. 

Samtidig bruker hun all usaklig kritikk og dritt hun har fått slengt, som en avledning fra den berettigede kritikken hun får. 

Og det tenker jeg er den store utfordringen her. Å vise frem at den kritikken man kommer med, er berettiget og handler om det som ikke er greit.som I dette tilfellet har BOTB skrevet om hvordan hun har truet folk som har henvendt seg til annonsørene hennes, og det er tanke sjokkerende saken. 

Mens hun selvsagt bruker et eksempel der noen har kalt henne noe skikkelig stygt - og hun håper vel at de som ikke har lest BOTB, skal tro at det slik oppførsel AB har reagert MOT - hun har jo selv skrevet at de hun har oppsøkt, har drevet hat og sjikane. 

Når hun  får drittkommentarer innimellom det mer saklige - så lager hun - tydeligvis med god samvittighet og uten noen form for selvransaking, en fremstilling av saken i håp om at mange av leserne hennes skal tro  at resten av kritikken hun får, også er ubehøvlet dritt man ikke behøver å ta tak i.

Når hun får stygge, fæle meldinger som hun viser frem, er det lett for folk å tro henne på at alt det negative hun får, er av en slik karakter.  Slik at bildet hun tegner - at hun har mange følgere, og noen få er drittsekker, mens resten er fine folk, blir sett på som pålitelig av de som følger henne. 

I mine år på KG har jeg kjempet en kamp  for å IKKE bli satt i samme bås som de usaklige haterne. Jeg tenker at det krever veldig saklig argumentasjon av oss som skriver - hele tiden. Men det krever også at den som leser, er åpen for at selv om det IKKE er hyllest til bloggeren, så er det heller ikke stygge oppgulp. 

Jeg tenker at dritten influencere får om virksomheten sin, gir dem et slags frikort overfor all kritikk. Det er veldig synd. OG noe som bør få alle oss som er kritiske, til å veie et hvert ord vis krever, slik at vi ikke blir tatt på sakligheten.

Godt formulert, pøbelsara.  Det siste innlegget på bloggen er utvilsomt en avledningsmanøver. Hadde hun virkelig hatt noe på "Brita" så hadde den dokumentasjonen ligget ute for lengst. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig godt og nyansert oppsummert @pøbelsara.

Denne dynamikken som preger ABs reaksjonsmønster, og mange andre bloggeres reaksjonsmønstre, er i bunn og grunn selve kommentarfeltdynamikken. Dvs den som gjør at alt polariseres, forsterkes og forenkles, alle nyanser forsvinner, og enhver debatt tvinges ned i håpløse skyttergraver der gjensidige ubegrunnede beskyldninger og karakteristikker farer som prosjektiler gjennom luften.

Det er derfor saklighet er så utrolig viktig! Uten saklighet dør den frie offentlige samtalen, og dermed demokratiet, for å bli litt flokselaktig. Men det er virkelig veldig urovekkende at det nå ikke engang ses på som oppsiktsvekkende at man kan ytre noe offentlig under sitt fulle navn som ikke har rot i virkeligheten, og som man ikke kan underbygge eller dokumentere, og så komme unna med det gang på gang. 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Aricia skrev:

Utrolig godt og nyansert oppsummert @pøbelsara.

Denne dynamikken som preger ABs reaksjonsmønster, og mange andre bloggeres reaksjonsmønstre, er i bunn og grunn selve kommentarfeltdynamikken. Dvs den som gjør at alt polariseres, forsterkes og forenkles, alle nyanser forsvinner, og enhver debatt tvinges ned i håpløse skyttergraver der gjensidige ubegrunnede beskyldninger og karakteristikker farer som prosjektiler gjennom luften.

Det er derfor saklighet er så utrolig viktig! Uten saklighet dør den frie offentlige samtalen, og dermed demokratiet, for å bli litt flokselaktig. Men det er virkelig veldig urovekkende at det nå ikke engang ses på som oppsiktsvekkende at man kan ytre noe offentlig under sitt fulle navn som ikke har rot i virkeligheten, og som man ikke kan underbygge eller dokumentere, og så komme unna med det gang på gang. 

Det virker som om bevisbyrden bare gjelder én vei. Kritikere må diske opp med bevis (og selv da blir det omtalt som hat), mens influencere kan mene og synse og påstå uten å dokumentere en eneste påstand. 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig bra @pøbelsara! Hvis man ser denne lille bloggeren i sammenheng med menneskers hang til å stole mer på følelser enn på fakta i det mange omtaler som et postfaktuelt samfunn, er hun utvilsomt et godt eksempel på at følelser brukes for å bekjempe virkeligheten. 

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, halvehimmelen skrev:

Det virker som om bevisbyrden bare gjelder én vei. Kritikere må diske opp med bevis (og selv da blir det omtalt som hat), mens influencere kan mene og synse og påstå uten å dokumentere en eneste påstand. 

Eller også: Jo flere og tørrere kritikernes beviser og dokumentasjon blir, dess mer blir de brukt som indisium på deres underliggende hatske og skitne motiver. 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, Aricia skrev:

Eller også: Jo flere og tørrere kritikernes beviser og dokumentasjon blir, dess mer blir de brukt som indisium på deres underliggende hatske og skitne motiver. 

Ja. Hvem gidder bruke så mye tid på å finne dokumentasjon om man ikke er misunnelig og bare ute etter å spre hat? Det går i alle fall ikke an at noen oppriktig bryr seg om lover, regler og etiske problemstillinger :ironi: 

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det noen som vet hvordan arbeidsgiver reagerte når personen ble oppringt av AB.  Jeg synes det er helt horribelt at hun gjorde det. Arbeidsgiver har jo ingenting med hva arbeidstakerne bedriver fritiden sin med. Som å sende mail til bedrifter angående bloggere de sponser. 

Endret av Vinglass
Rettet skrivefeil
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Vinglass skrev:

Er det noen som vet hvordan arbeidsgiver reagerte når personen ble oppringt av AB.  Jeg synes det er helt horribelt at hun gjorde det. Arbeidsgiver har jo ingenting med hva arbeidstakerne bedriver fritiden sin med. Som å sende mail til bedrifter angående bloggere de sponser. 

Ifølge innlegget på Bloggomtoppbloggere, skriver vedkommende at arbeidsgiveren tror at vedkommende driver med sjikane og trussler på nettet. Arbeidsgiver tror at hun er et nettroll.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring er at det er ingen som snakker så mye om det å skape fred og ro, være en god person som utelukker det negative, som aldri provoserer eller skaper drama, som de som faktisk skaper de største krigene mot folk og er de totalt mest umulige å forholde seg til eller løse en konflikt med. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest formula

Hvorfor slår ikke Anne Brith tilbake?

Hva med å legge ut alt dette stygge denne personen har skrevet om henne, kjæresten og barna? Hun kunne lett ha renvasket seg fra alt BOTB har skrevet. Er det sånn at dokumentasjonen ikke finnes? Eller er det AB, med hjertet utenpå, som synes det blir for stygt å gjøre?

Hvis  innlegget "Kommentaren som traff meg" skulle være et svar på BOTBs innlegg synes jeg det var temmelig blodfattig.

(Ønsketenkning: "Kommentaren jeg følte meg truffet av")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...