Gå til innhold

Anne Brith

MiriamH

Anbefalte innlegg

Så beleilig at hun har fått så mye jobb at husmorferie må vike.

Og at firmaet som tok kontakt fordi hun var så troverdig og vakker også må vike.

Så mye fri hun har hatt i sommer, så skulle det bare mangle at hun må jobbe "dobbelt opp" i høst. De fleste av oss må faktisk ta igjen jobb dersom vi har lengre fravær fra arbeidsplassen.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Asti skrev:

Dagen etter at Bloggomtoppbloggere skriver om AB sin husmorferie, kommer bloggeren med følgende forklaring:

"For 3 uker siden fikk jeg et tilbud jeg ikke kunne si nei til. Så det betyr at jeg nesten jobber dobbelt frem til i starten av november, for å få unna alt. Både ferie alene og høstferie måtte vike."

Det rare er at AB samme dag  som BOTB skrev om husmorferien viste til: 

"Denne uken blir roligere enn forrige. ".

Men nå er forklaringen på "avlyst" husmorferie at hun har det så travelt at hun nesten jobber dobbelt.

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/yXkCLoD

Vi får følge med på hva dette "tilbudet" handler om, og se om det er så fantastisk... 

Sommerferien ble jo også avblåst en gang på vårparten, pga. enorme arbeidsmengder. Men hun håpet at hun og kjæresten skulle få et par dager sammen i slutten av juli (eller noe sånt).

Og hva fikk vi se? Ukevis med snapper fra hytte og båtliv. Så det ordnet seg gitt! Synes hun ofte skriver om disse fantastiske tilbudene hun får, og ikke minst hvor ekstremt mye hun jobber. Men så får ingen vite hva det egentlig dreier seg om - man får ganske enkelt ikke høre mer om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Den røde fare skrev:

Håper inderlig at ikke avkommene får med seg alt hun skriver om at hun blir kalt stygg/pen. Det er ikke sunt, hverken for barn eller voksne, å ha et så stort fokus på utseende.

Skjønnhet er noe som kommer innenifra, det kan en ikke får gjort noe med. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Den røde fare skrev:

Håper inderlig at ikke avkommene får med seg alt hun skriver om at hun blir kalt stygg/pen. Det er ikke sunt, hverken for barn eller voksne, å ha et så stort fokus på utseende.

Ab er sikkert flink til å snakke om at utseende ikke er av betydning til sin datter.

Det AB ikke skjønner, er at barn tar etter hva foreldre gjør og praktiserer, og ikke hva de sier!! Dama har hverken selvinnsikt eller selvkontroll, så å prøve å forklare henne dette vil være som å snakke til døve ører.

• Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, formula skrev:

Hun er jo ekstremt utseendefokusert! Annethvert innlegg på blogg og instagram er

"Se på meg, alle synes jeg er stygg, jeg har alltid fått høre hvor stygg jeg er".

For at hun så kan kose seg med kommentarene "Du er vakker!" "Ikke hør på de fæle trollene!"

Helt uforståelig at en voksen dame med fire barn holder på sånn. Det er jo som en 14-åring som fisker etter komplimenter fra venninnene når hun har byttet profilbilde på FB.

Ja og nettopp det tror jeg provserer folk såpass at de begynner å kritisere utseendet hennes. Når hun møter dette ved å legge ut enda mer bilder i undertøy og klage er det eneste hun oppnår mer av det. (ja forsåvidt ikke det eneste, for som du sier høster hun også masse komplimenter når hun fisker)

Endret av kvinneguide
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er akkurat like forelsket i seg selv som de andre bloggerne/instagrammerne som har endret på seg selv. Bildene de legger ut er merkverdige. Særlig med tanke på at de ser på seg selv (på skjermen) når de tar bilder. Det kan godt hende AB har behov for å høre rosende ord, men vet hun hvor dumt det virker når hun helt åpenlyst ber om dette? Hun kunne like gjerne skrevet: Fortell meg at jeg er pen! Nå!

Fra 2005  https://www.helg.no/lokale-nyheter/en-drom-for-mosjoen/s/1-63-1731039

https://www.helg.no/lokale-nyheter/stotter-parorende-til-narkomane/s/1-63-1415038

Fra 2011 https://www.klikk.no/foreldre/barn/barnebursdag/oppskrift-pa-cakepops-3589724

Fra 2018 https://www.dagbladet.no/kjendis/bloggerne-anne-brith-42-ankom-prisutdelingen-med-sin-elleve-ar-yngre-flamme/69408586

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kunne trengt en pause fra mediekjøret hun legger opp til, ta det med ro med barna og kanskje dale ned på jorda i forholdet til Nils Erik 32 år Bærum. Tid med gode venner utenom D-kjendis miljøet (hvis hun fortsatt har noen) og kanskje noen timer hos psykolog.
Ikke slemt ment, men alt hun legger opp til gavner hverken henne selv eller familien.

Endret av Chrisssi
  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Berga skrev:

Hun er akkurat like forelsket i seg selv som de andre bloggerne/instagrammerne som har endret på seg selv. Bildene de legger ut er merkverdige. Særlig med tanke på at de ser på seg selv (på skjermen) når de tar bilder. Det kan godt hende AB har behov for å høre rosende ord, men vet hun hvor dumt det virker når hun helt åpenlyst ber om dette? Hun kunne like gjerne skrevet: Fortell meg at jeg er pen! Nå!

https://www.helg.no/lokale-nyheter/stotter-parorende-til-narkomane/s/1-63-1415038

Fra 2011 https://www.klikk.no/foreldre/barn/barnebursdag/oppskrift-pa-cakepops-3589724

Fra 2018 https://www.dagbladet.no/kjendis/bloggerne-anne-brith-42-ankom-prisutdelingen-med-sin-elleve-ar-yngre-flamme/69408586

Dauer, nå holdt jeg nesten på å dette av stolen.......ler så jeg griner, er det mulig???

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Berga skrev:

Og "En drøm for Mosjøen" ser ut til å ha lidd samme skjebne som en rekke av ABs prosjekter....https://www.helg.no/kultur/drom-mosjoen-i-en-tynn-trad/s/1-63-1905293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Berga skrev:

Samme oppskrift: Voldsomt mye ståk og støy - for så å falle helt sammen. Ekstra ille blir det når det handler om mennesker. 

Og når det i tillegg handlet om håpefulle barn, ungdommer og vanskeligstilte familier, så blir det liksom enda verre at alt ble blåst stort opp før luftslottet falt sammen. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat Vaclav Havel:   "Vi må aldri glemme at den første lille løgn som fortelles for sannhetens skyld,  den første lille urettferdighet som begås i rettferdighetens navn,  den første lille uansvarlige handling som aksepteres ut fra ansvaret for helheten... kort sagt...  den første skjødesløse løgn,  betyr den visse begynnelse på slutten"  Sitat slutt.

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Yann skrev:

Sitat Vaclav Havel:   "Vi må aldri glemme at den første lille løgn som fortelles for sannhetens skyld,  den første lille urettferdighet som begås i rettferdighetens navn,  den første lille uansvarlige handling som aksepteres ut fra ansvaret for helheten... kort sagt...  den første skjødesløse løgn,  betyr den visse begynnelse på slutten"  Sitat slutt.

Beste jeg har lest på lenge.  Og så sant

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19 minutter siden, Yann skrev:

🖤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Asti skrev:

To dager Dagen etter at Bloggomtoppbloggere skriver om AB sin husmorferie, kommer bloggeren med følgende forklaring:

"For 3 uker siden fikk jeg et tilbud jeg ikke kunne si nei til. Så det betyr at jeg nesten jobber dobbelt frem til i starten av november, for å få unna alt. Både ferie alene og høstferie måtte vike."

Det rare er at AB samme dag  som BOTB skrev om husmorferien viste til: 

"Denne uken blir roligere enn forrige. ".

Men nå er forklaringen på "avlyst" husmorferie at hun har det så travelt at hun nesten jobber dobbelt.

Dokumentasjon: https://imgur.com/a/yXkCLoD

Vi får følge med på hva dette "tilbudet" handler om, og se om det er så fantastisk... 

Jeg blir skikkelig sint kjenner jeg. 

Historien hennes henger ikke sammen, det viser dokumentasjonen din. Legger du til BOTB som forteller om liknende tilbud, der blogger får tur dersom nok melder seg på, så blir løgnen enda større. 

Løgn og bedrag er jo bloggeres MO, men det når det går utover folk så blir jeg virkelig sinna. Hva med de som meldte seg på turen nettopp for å kunne reise sammen med AB? De er jo ført virkelig bak lyset. Om så bare en leser har betalt 9.000-12.000 for turen, så vitner det om skruppelløshet hos både blogger og annonsør. Og beskjeden om at AB ikke skal på tur, den kommer på et tidspunkt da de allerede har reist. 

Mor Godhjerta der altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mor Godhjerta  ❤️ ❤️

Enten mangler hun totalt selvinnsikt, eller så opptrer hun på en bevisst måte kun for å provosere.

"Jeg har aldri vært en jente som kunne delta i missekonkurranser, men jeg har alltid prøvd å holde humøret mitt oppe. Og det er da tilbakemeldingen jeg får: Du gir mye av deg selv og vi liker energien din.", skriver hun i ett av de siste blogginnleggene. Samtidig  skrev hun i juni at  "Jeg har ikke latt dette gå inn på meg. Men jeg har tatt et valg. Og det er at jeg ikke skal bo mer her på Sørumsand. I forrige uke toppet det hele seg med enda flere ting. Foreldre hadde gått aktivt inn for å sverte meg hos ledelsen på skolen til barna."

Bloggen består jo av en flust med selvmotsiende utsagn. orker ikke. Forstår ikke hvem denne "heiagjengen" hennes er, som ikke innser at 90% av det hun skriver bare er tøys.

• Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
På 20.9.2018 den 12.14, CecilieX skrev:

Jeg blir skikkelig sint kjenner jeg. 

Historien hennes henger ikke sammen, det viser dokumentasjonen din. Legger du til BOTB som forteller om liknende tilbud, der blogger får tur dersom nok melder seg på, så blir løgnen enda større. 

Løgn og bedrag er jo bloggeres MO, men det når det går utover folk så blir jeg virkelig sinna. Hva med de som meldte seg på turen nettopp for å kunne reise sammen med AB? De er jo ført virkelig bak lyset. Om så bare en leser har betalt 9.000-12.000 for turen, så vitner det om skruppelløshet hos både blogger og annonsør. Og beskjeden om at AB ikke skal på tur, den kommer på et tidspunkt da de allerede har reist. 

Mor Godhjerta der altså. 

Bloggere som lever (har levd) av løgn, bedrag,  notorisk  bryter  markedsføringsloven og lukker øya for FN's barnekonvensjon artikkel 12, har lenge gravd sin egen grav.  2018 ble det året der gaven ble dyp nok.

På statsbudsjettet for 2019 er det bevilget 7 millioner kroner til Forbrukertilsynet for opprydding i bransjen.  Det som er enda viktigere er at inntektsgrunnlaget allerede er sterkt svekket for useriøse bloggere.  Seriøse annonsører/samarbeidspartnere tør, eller vil ikke,  knytte sitt gode merkenavn (ref. Gant vs AB)  til useriøse bloggere.

Dette er så klart veldig trist for bloggerne det gjelder, en veldig god nyhet for dagens og framtidens bloggerbarn.  De sender en stor takk til KG,s og BOT oppegående, fornuftige samfunnsengasjerte lesere. De har en stor del av æren for at useriøse/uestetiske bloggere er på historiens skraphaug  i 2019 ;)

Det vil bli en del mediestøy vedrørende den useriøse del av  bloggbransjen, også i  seriøse riksmedia, vedrørende Forbrukertilsynets søkelys i 2019.  Det er positivt og preventivt for unge nye bloggere.  Det vil bli presentert mange skrekkeksempel på hva de absolutt ikke må gjøre om bloggen skal ha livets rett.

Endret av Yann
  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nettroll skrev:

Mor Godhjerta  ❤️ ❤️

Enten mangler hun totalt selvinnsikt, eller så opptrer hun på en bevisst måte kun for å provosere.

"Jeg har aldri vært en jente som kunne delta i missekonkurranser, men jeg har alltid prøvd å holde humøret mitt oppe. Og det er da tilbakemeldingen jeg får: Du gir mye av deg selv og vi liker energien din.", skriver hun i ett av de siste blogginnleggene. Samtidig  skrev hun i juni at  "Jeg har ikke latt dette gå inn på meg. Men jeg har tatt et valg. Og det er at jeg ikke skal bo mer her på Sørumsand. I forrige uke toppet det hele seg med enda flere ting. Foreldre hadde gått aktivt inn for å sverte meg hos ledelsen på skolen til barna."

Bloggen består jo av en flust med selvmotsiende utsagn. orker ikke. Forstår ikke hvem denne "heiagjengen" hennes er, som ikke innser at 90% av det hun skriver bare er tøys.

Stakk om å skape sin egen virkelighet 😂

Dette kom i kjølevannet av Anne Briths foredrag om kroppspress på en skole. Det ble sendt noen mailer til skolen, og de inneholdt ikke stort mer enn linker til hennes egen blogg, hun har jo skrevet mye rart om kropp og utseende. Saken hadde antagelig stoppet der, hadde det ikke vært for at Anne Brith gikk helt av skaftet og ringe og kjeftet på de som hadde klaget. DA valgte skolen å avslutte samarbeidet med henne. Så den svertingen sto hun helt og holdent for selv!

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske tydelig på Snapchat at hun har hatt en ny runde med botox. Det er ikke mye bevegelse i pannen og over øynene. Tre dager etter innlegg på Instagram med oppfordring om å være oss selv og være stolt av den vi er. "Mitt utseende får jeg ikke gjort noe med." 

• Liker 43
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, ESFP skrev:

Ganske tydelig på Snapchat at hun har hatt en ny runde med botox. Det er ikke mye bevegelse i pannen og over øynene. Tre dager etter innlegg på Instagram med oppfordring om å være oss selv og være stolt av den vi er. "Mitt utseende får jeg ikke gjort noe med." 

Anne Brith i motvind. Motsier seg sjøl og er et «godt forbilde» for sine barn, sine følgere og yngre bloggere som hun «hjelper». Mistenker at litt «hjelp» har kommet motsatt vei også, i form av tips til hva hun kan få fikset på. 

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...