Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Den dama er ikke sann! Å bare la være å møte opp på dugnad uten å si fra er respektløst mot de som stiller opp og gjør en innsats. Vet man på forhånd at folk ikke kommer har man i det minste mulighet til å legge planer ut fra det og prøve å fordele arbeidsoppgavene til de som ikke kommer på de andre for å få kabalen til å gå opp.

Hun unnskylder seg i kommentarfeltet med at hun ikke hadde fått det med seg. Det var en epost hun ikke hadde sett, hun har jo tross alt 144 uleste eposter, så kan ikke forvente at hun skal få med seg alt. Om hun får så mye epost at viktige beskjeder angående skole e.l. kan gå henne hus forbi fordi hun ikke når over alt burde hun ta noen grep for å unngå at det skjer igjen. Å skylde på at hun ikke har sett en epost er rett og slett en veldig dårlig unnskyldning. Verken mer eller mindre.

• Liker 29
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske utrolig at det er mange som hyller henne for det innlegget. jeg tenker de hadde vært blide hvis det var de som måtte jobbe ekstra fordi noen andre ikke kom. Hun er så tøff og sterk som åpent innrømmer at hun driter i fellesskapet og setter seg selv først. Sjarmerende. Og historien om den lille gutten som liksom fortalte at mammaen hennes hadde sagt at hun var sleip? Tror ikke på den, gitt. forøvrig har denne fiktive moren bare sagt sannheten - AB er jo slep. Hun rir på andres dugnadsånd og kommer for sent selv. Hun burde rost guttens mor for å være ærlig. 

Følgerskaren hennes mener moren som var ærlig og kalte AB sleip, mobber. Det er ikke mobbing å  fortelle noen sannheten. 

Og å ha 144 uleste eposter når hun lever av SoMe høres ganske vilt ut.

• Liker 48
Skrevet (endret)

Innlegget var virkelig hårreisende! Jeg har selv stått mangfoldige timer med ekstra-arbeid i sånne sammenhenger fordi arbeidsoppgaver var fordelt til folk som ikke møtte opp - og NOEN måtte jo gjøre det.

Hele innlegget er helt latterlig. Jeg må nesten le - det høres ut som en parodi. A la den bloggen som der moren skriver brev til skolen på vegne av sønnen sin, www.piasverden.com 😂 

Og alle kan selvfølgelig glemme! Og de fleste har forståelse om du har angst, er svært presset mht tid eller lignende. Men det ble jo bare et teit «alibi» og har ingenting med hennes holdning å gjøre. 

Jeg kan faktisk forstå at hun ønsket å kjøpe bunad og at det ble prioritert, for det er jo både dyrt og spesielt. Men jeg etterlyser litt ydmykhet, ikke bare trassighet som om hun var en tenåring. 

Endret av Ellevill
  • Liker 24
Gjest orfeus
Skrevet

Oi oi. Nå begynner Anne Brith å minne meg om en viss annen blogger. Som tror alle menn vil ha henne og sender hemmelige signaler, og at alle kvinner er sjalu og derfor ikke vil snakke med henne :fnise:

Skrevet

Jeg har ikke lest innlegget, men fikk jo med meg at det var en liten gutt som visstnok kom bort til henne.. Det var så lite troverdig som det går an å bli. Jeg blir blir ganske forundret når jeg leser kommentarene på Facebook siden hennes. Går folk fremdeles på disse  oppkonstruerte hendelsene ? Hun legger jo inn fiktive personer støtt og stadig, slik at hun kan komme med en « Anne Britt svarer.»

Pinlig,  Anne Brith.

• Liker 36
Skrevet (endret)
7 timer siden, Ellevill skrev:

Innlegget var virkelig hårreisende! Jeg har selv stått mangfoldige timer med ekstra-arbeid i sånne sammenhenger fordi arbeidsoppgaver var fordelt til folk som ikke møtte opp - og NOEN måtte jo gjøre det.

Hele innlegget er helt latterlig. Jeg må nesten le - det høres ut som en parodi. A la den bloggen som der moren skriver brev til skolen på vegne av sønnen sin, www.piasverden.com 😂 

Og alle kan selvfølgelig glemme! Og de fleste har forståelse om du har angst, er svært presset mht tid eller lignende. Men det ble jo bare et teit «alibi» og har ingenting med hennes holdning å gjøre. 

Jeg kan faktisk forstå at hun ønsket å kjøpe bunad og at det ble prioritert, for det er jo både dyrt og spesielt. Men jeg etterlyser litt ydmykhet, ikke bare trassighet som om hun var en tenåring. 

Jeg endte med å jobbe i 17. mai kafeen på min nieses skole fordi flere ikke hadde møtt opp til dugnad uten å gi beskjed. Dermed måtte de stokke om på folks arbeidsoppgaver i siste sekund, blant annet ble flere som skulle jobbe i kafeen flyttet ut til lekene med barna. Jeg fikk en desperat telefon fra min søster som spurte om jeg kunne være så snill å hjelpe henne (hun var kafeansvarlig), siden hun visste at samboeren min er på jentetur denne langhelgen og vet jeg har mange års erfaring fra serveringsbransjen (jobbet som servitør og bartender mens jeg studerte). Jeg hadde ingen store planer for dagen, skulle møte noen venner for å spise lunsj, men droppet det for å hjelpe søsteren min.

Det var hyggelig, folk er jo jevnt over i godt humør på 17. mai og jeg savner innimellom tiden i serveringsbransjen siden jeg trivdes med kontakten med mennesker, så jeg tok det med godt humør og hadde en fin 17. mai. Forventer ingen pris eller overstrømmende takknemlighet for at jeg stod noen timer og solgte kaker, kaffe, pølser, is og smørbrød på en barneskole, men sitter definitivt igjen med en litt flau smak i munnen på vegne av de som bare ga faen og ikke møtte opp. De skapte jo problemer og ekstra utfordringer for resten av dugnadsgjengen. De som faktisk stilte måtte jobbe lenger enn planlagt og hadde det mer hektisk mens det stod på enn om alle hadde møtt opp. Det var flere "utenforstående" enn meg som steppet inn.

Fint at AB stilte opp 17. mai, men jeg kjøper ikke at et menneske som lever av sosiale medier ikke leser all mail som kommer inn og at det var grunnen til at hun ikke stilte opp 16. mai. For noen uker siden påstod hun jo at hun jobbet mens hun fikk manikyr fordi hun satt med telefonen og svarte på 20-30 mail mens hun var i salongen. Så at hun har 144 uleste mail og ikke leser alle snarest mulig er bare bullshit. Hun skriver jo også: "Den var ikke så viktig for meg. Jeg hadde viktigere ting å gjøre så den ble ikke prioritert." i innlegget "Jeg lærte noe veldig viktig på 17. mai" Og det første svaret hun gir til en kritisk person i kommentarfeltet er dette:

Sitat

1. Ja, det er riktig det.
    Poenget er at 17. mai overlevde uten meg på dugnad kvelden før og at jeg ikke vil sitte og ha dårlig samvittighet for det jeg ikek fikk gjort. Jeg valgte barnet mitt foran dugnaden.

Først et par-tre timer senere, etter flere kritiske kommentarer kommer unnskyldingen med 144 uleste mail og at hun ikke visste om dugnaden:

Sitat
AnneBrith-244-360x361.jpg
ANNE BRITH

Jeg har 144 uleste mail. Rekker ikke over alt dessverre…. slik er livet… 

Nok en gang er troverdigheten lik 0. 

Klipp fra kommentarfeltet til http://www.annebrith.no/2018/05/18/jeg-laerte-noe-veldig-viktig-pa-17-mai/

Ryddet for innhold med opphavsrett. Edie, mod.

Endret av Edie
  • Liker 46
Skrevet
3 timer siden, Ellevill skrev:

Denne situasjonen ble jeg stående i på selveste 17. Mai da det var vårt klassetrinn som var ansvarlig for lekene på skolen etter barnetoget. Akkurat på denne dagen er det kjipt, men jeg kunne jo ikke bare gå heller! 

*bronker med fjæra* 

• Liker 16
Skrevet

Solidariteten og dugnadsånden her i Norge er nokså unik, samt en av de flotteste, og viktigste, tradisjonene vi har. Vårt samfunn er basert på tillit, og det er så himla viktig. Uten å blande inn for mye politikk, vil jeg bare nevne at høyrebølgen man ser over store deler av verden handler om å sette seg selv først uten å skulle ha ansvar for samfunnet man er en del av. Generelt synes jeg det er en skummel trend, fordi en slik tangegang aldri vil kunne bygge, eller bevare, et velferdssamfunn.

Derfor synes jeg det er skummelt hvordan AB uttrykker seg på bloggen.

Det hadde vært greit dersom hun laget et generelt innlegg om at hun synes det er vanskelig å få tid til dugnad, og at hun av og til må prioritere andre ting. Greit. Men å lage et innlegg om at man har latt noen stå igjen i stikken og fremme det som at det ikke er noe problem... det synes jeg viser skumle holdninger som det ikke er innafor å lære barna sine. 

Kan tenke meg cheerlaget til barna har utallige dugnadstimer bak seg for å i det hele tatt kunne starte opp og driftes, og jeg skulle likt å se innlegget til AB når en av de frekke, uansvarlige mødrene ikke dukket opp og gjorde en innsats for laget.

Frivillige og dugnad er kjempeviktig for samfunnet vårt. Dersom alle skal gi f hadde pengene rådet og klasseskillene ville vært mye større. 

• Liker 39
Skrevet
2 timer siden, Auggie skrev:

Jeg endte med å jobbe i 17. mai kafeen på min nieses skole fordi flere ikke hadde møtt opp til dugnad uten å gi beskjed. Dermed måtte de stokke om på folks arbeidsoppgaver i siste sekund, blant annet ble flere som skulle jobbe i kafeen flyttet ut til lekene med barna. Jeg fikk en desperat telefon fra min søster som spurte om jeg kunne være så snill å hjelpe henne (hun var kafeansvarlig), siden hun visste at samboeren min er på jentetur denne langhelgen og vet jeg har mange års erfaring fra serveringsbransjen (jobbet som servitør og bartender mens jeg studerte). Jeg hadde ingen store planer for dagen, skulle møte noen venner for å spise lunsj, men droppet det for å hjelpe søsteren min.

slik har også min søster måtte gjort. Fått mine foreldre og søsken til å stille opp både 16 og 17 mai fordi folk ikke gidder og stille opp. Til slutt trakk hun seg fra 17 mai kommiteen. Hun kunne ikke stå der år etter år uten at folk gadd

• Liker 19
Gjest CecilieX
Skrevet

Hvor mange ganger lyver AnneBrith i innlegget om dugnad? Glemte hun, eller prioriterte hun ikke?

Man kan ikke glemme noe man ikke visste noe om.

Dette er naturligvis et desperat forsøk på å karre til seg noen lesere. Igjen betaler hun for disse leserne ved å fremstå som usympatisk og egoistisk. Jeg skjønner ikke at det er verdt det. 

Det skumle er jo holdningene som hun sprer, at det viktigste er å prioritere seg selv og ikke fellesskapet. Triste greier.

Skrevet (endret)

Tilhengerne til AB etterlyser raushet og skryt  hos andre. :daane: Hun skal ha for en ting; hun er en mestermanipulator. Hun får faktisk enkelte  til å bejuble at hun har gitt f i det fellesskapet ungene hennes er en del av, selv om hun tar tydelig avstand til det samme fellesskapet selv. Hun får det til å bli slik at de andre som stiller opp, faktisk er skurkene når de påpeker at alle må dra sin del av lasset når man skal gjennomføre feks 17-mai-feiring.  

Jeg skjønner ikke st hun ikke skjønner st hun setter seg selv (og ungene) i et veldig dårlig lys ved å skrive slik. Men lesertallene flyr jo til værs, da. Håper hun synes det er verdt det. Jeg blir faktisk helt oppriktig opprørt av dette. Snakk om å sette seg selv først. Ikke fordi hun skulker dugnaden, men fordi hun med vitende og vilje fremstiller seg som den meste arrogante i SoMe verden, og på Romerike. 

Endret av pøbelsara
  • Liker 39
Skrevet

Ryddet for innhold med opphavsrett.

Edie, mod.

Skrevet

Dagens snap - er det nok et clickbait? Her skal vi bo....det tar bare noen timer å kjøpe seg hus :fart2:

• Liker 2
Gjest margrit
Skrevet

Hun skal fortsette å bo i leiligheten hun leier til mars 2019. Og hjertet hennes vil bo i Bærum men av hensy  til ungene så må hun nesten bli på Sørumsand et år eller tre. ☺

Skrevet

Hun har sikkert visst en stund at de skulle bo der 1 år til, men da er det vel slutt på flere clickbait om dette tema.......kanskje?

• Liker 16
Skrevet
25 minutter siden, margrit skrev:

Hun skal fortsette å bo i leiligheten hun leier til mars 2019. Og hjertet hennes vil bo i Bærum men av hensy  til ungene så må hun nesten bli på Sørumsand et år eller tre. ☺

Så mye drama... for ingenting. 

Alt er akkurat som det pleier i AB-land. 

• Liker 21
Skrevet

Jeg blir en smule provosert av innlegget som på en måte skal være en forsvarstale for "de svake", også ender det opp med å være å sette seg selv på en høy hest.

Jeg kunne ikke delta på dugnad i år. Jeg har to barn, som jeg er helt alene med, og det ene barnet må fotfølges 24/7. Hen kan ikke etterlates noe sted alene, og hen kan ikke feks sitte i salen mens jeg står i kiosk. Jeg må være på en armlengs avstand. Og å måtte sende mail og si at "jeg beklager så meget, men vi kan ikke møte på oppsatt vakt" er aldeles grusomt flaut! Men samtidig så synes jeg det blir feil at det andre barnet skal "straffes" for at hen har et søsken med spesielle behov, og ikke kunne delta på korps og idrettslag. Så da er løsningen å forklare og forklare situasjonen vår, og håpe på good will. 

• Liker 28
Skrevet

Ga henne et hopp opp med 11 plasser på blogglisten. 

Penger.. penger..

• Liker 6
Skrevet
5 minutter siden, LilleSnupp skrev:

Ga henne et hopp opp med 11 plasser på blogglisten. 

Penger.. penger..

Får håpe hun om noen år tenker at det var verdt det. At det å selge seg selv, makronene, gi slipp på all verdighet, miste all troverdighet, lyve og manipulere....at alt det var verdt noen usle kroner som til syvende og sist kanskje ga henne et fint hus.

Tenk at enkelte er villige til å synke så lavt....

• Liker 25
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...