Lapper Skrevet 8. april 2017 #3101 Skrevet 8. april 2017 7 timer siden, kathrinerr skrev: Vant ferien? Anne Brith og co vant ingenting, dette er en del av hennes arbeid som en blogger. Dette er jo et rent samarbeid mellom henne, managementteamet og Ving. Hun kan ikke gi bort noe som er en del av jobben hennes Må hun skatte av dette? 1
Lapper Skrevet 8. april 2017 #3102 Skrevet 8. april 2017 7 timer siden, miagunda skrev: Jo, det hadde gjort henne godt. Grådige kvinnfolket. Jeg er ikke den som er enig i alt AB gjør Men å skrive det du gjør her synes jeg er dårlig gjort. Om AB vil bruke sin ferie med makronene ved å blogge/jobbe så må hun få gjøre dette. Tror vel ikke den familien er de som har vært på mye turer,så dette må de få lov til. 4
pøbelsara Skrevet 8. april 2017 #3103 Skrevet 8. april 2017 18 minutter siden, Lapper skrev: Må hun skatte av dette? Ja, det må hun. 12
miagunda Skrevet 8. april 2017 #3104 Skrevet 8. april 2017 39 minutter siden, Lapper skrev: Jeg er ikke den som er enig i alt AB gjør Men å skrive det du gjør her synes jeg er dårlig gjort. Om AB vil bruke sin ferie med makronene ved å blogge/jobbe så må hun få gjøre dette. Tror vel ikke den familien er de som har vært på mye turer,så dette må de få lov til. Nei, de turene har hun vel vært på alene 7
Lapper Skrevet 8. april 2017 #3105 Skrevet 8. april 2017 34 minutter siden, miagunda skrev: Nei, de turene har hun vel vært på alene Opp til henne hvem hun drar med😀
Lapper Skrevet 8. april 2017 #3106 Skrevet 8. april 2017 Til dere som har litt greie på regler om sponsing. AB har jo fått denne reisen sponset om jeg ikke har misforstått. Men må kun innlegg som omhandler hotellets fasiliteter merkes spons? 1
Rosalie Skrevet 8. april 2017 #3107 Skrevet 8. april 2017 2 timer siden, Lapper skrev: Til dere som har litt greie på regler om sponsing. AB har jo fått denne reisen sponset om jeg ikke har misforstått. Men må kun innlegg som omhandler hotellets fasiliteter merkes spons? Jepp. Strengt tatt må vel alle innlegg etc fra turen merkes som sponset 10
Lapper Skrevet 8. april 2017 #3108 Skrevet 8. april 2017 1 time siden, Rosalie skrev: Jepp. Strengt tatt må vel alle innlegg etc fra turen merkes som sponset Det er vel kun innlegget fra dagen de dro som er blitt merket spons. Men jeg har ikke så greie på dette,derfor lurte jeg 3
kathrinerr Skrevet 8. april 2017 #3109 Skrevet 8. april 2017 33 minutter siden, Lapper skrev: Det er vel kun innlegget fra dagen de dro som er blitt merket spons. Men jeg har ikke så greie på dette,derfor lurte jeg Hvis jeg ikke tar heelt feil, så skal alt som omhandler selve reisingen (altså flytur, shuttle o.l.) og hotellets fasiliteter, tilbud og tjenester markeres med spons. Slikt som byturer, shopping og stranda må ikke merkes. 6
Lapper Skrevet 9. april 2017 #3111 Skrevet 9. april 2017 7 timer siden, kathrinerr skrev: Hvis jeg ikke tar heelt feil, så skal alt som omhandler selve reisingen (altså flytur, shuttle o.l.) og hotellets fasiliteter, tilbud og tjenester markeres med spons. Slikt som byturer, shopping og stranda må ikke merkes. Det var dette jeg lurte på. For det er vel strengt talt kun 1 innlegg på blogg hun har nevnt at de skal på ferie. Det andre har jo kun omhandlet palmer og svømming
Gjest Solsmil Skrevet 9. april 2017 #3112 Skrevet 9. april 2017 Der mest ryddige av henne hadde vel uansett vært å merke alle innlegg fra turen med "oppholdet er sponset av ving", eller noe sånt. Det er mye bedre å merke for mye enn for lite, og det hadde antakeligvis gjort at leserne fikk mer respekt for henne.
Lapper Skrevet 9. april 2017 #3113 Skrevet 9. april 2017 59 minutter siden, Solsmil skrev: Der mest ryddige av henne hadde vel uansett vært å merke alle innlegg fra turen med "oppholdet er sponset av ving", eller noe sånt. Det er mye bedre å merke for mye enn for lite, og det hadde antakeligvis gjort at leserne fikk mer respekt for henne. Hun er så opptatt av at hun merker absolutt alt riktig bestandig. Og vet det har vært mye diskusjober rundt dette når en viss annen blogger har fått sponset turer 1
neiognei Skrevet 9. april 2017 #3114 Skrevet 9. april 2017 Synes hun har merket det fint, jeg. Har stått sponset på de rette snappene ihvertfall. 1
mm456 Skrevet 9. april 2017 #3115 Skrevet 9. april 2017 Følger henne bare på Snap, og syns også hun merker bra der Man skjønner det er sponsa. 1
Gjest Asti Skrevet 9. april 2017 #3116 Skrevet 9. april 2017 (endret) Vedr merking av feriebilder på SoMe. Fra https://forbrukerombudet.no/lov-og-rett/veiledninger-og-retningslinjer/forbrukerombudets-veiledning-merking-reklame-sosiale-medier#chapter-5 "Det er reklame dersom du får betalt hele eller deler av en ferietur mot at du publiserer bilder og omtaler ferien og reiseoperatøren på instagram og bloggen din.". "For eksempel dersom en reiseoperatør betaler hele eller deler av ferieturen din, mot en forventning om at du skal legge ut bilder fra turen. Alle bildene du legger ut i den forbindelse skal da merkes" "Får du betalt for en reise, eller deler av en reise, skal hvert enkelt innlegg der du omtaler reisemålet, hotellet, utflukter etc. i regi av reiseoperatøren, tydelig merkes som reklame." Er man usikker på om bloggeren merker korrekt eller ser innlegg som mangler merking, kan man tipse https://forbrukerombudet.no/tips-eller-klage/tips-oss og spørre om de kan sjekke Endret 9. april 2017 av Asti
Lapper Skrevet 9. april 2017 #3117 Skrevet 9. april 2017 5 timer siden, Asti skrev: "For eksempel dersom en reiseoperatør betaler hele eller deler av ferieturen din, mot en forventning om at du skal legge ut bilder fra turen. Alle bildene du legger ut i den forbindelse skal da merkes" "Får du betalt for en reise, eller deler av en reise, skal hvert enkelt innlegg der du omtaler reisemålet, hotellet, utflukter etc. i regi av reiseoperatøren, tydelig merkes som reklame." Er ikke disse to like? Men om Ving da betaler AB hele reisen,så skulle alle innlegg på blogg vært merket? 4
Gjest Hummel34 Skrevet 10. april 2017 #3118 Skrevet 10. april 2017 Skulle likt å vite hvor sponset denne turen var, litt rabattert elle full dekning, for uten særlig gode innlegg hverken på blogg eller snap om hotellet osv kan det ikke være mye. CBE har blogget fra sponsede turer fra ving og det hun viser er jo rene markedsføringskampanjen, ikke noen dårlige bilder av en is og noen sanddaler.
Lapper Skrevet 10. april 2017 #3119 Skrevet 10. april 2017 4 minutter siden, Hummel34 skrev: Skulle likt å vite hvor sponset denne turen var, litt rabattert elle full dekning, for uten særlig gode innlegg hverken på blogg eller snap om hotellet osv kan det ikke være mye. CBE har blogget fra sponsede turer fra ving og det hun viser er jo rene markedsføringskampanjen, ikke noen dårlige bilder av en is og noen sanddaler. Har tenkt tanken selv.. Må være noe forskjell på hvor mye ving har sponset, 2
kathrinerr Skrevet 10. april 2017 #3120 Skrevet 10. april 2017 1 time siden, Hummel34 skrev: Skulle likt å vite hvor sponset denne turen var, litt rabattert elle full dekning, for uten særlig gode innlegg hverken på blogg eller snap om hotellet osv kan det ikke være mye. CBE har blogget fra sponsede turer fra ving og det hun viser er jo rene markedsføringskampanjen, ikke noen dårlige bilder av en is og noen sanddaler. Det er absolutt en forskjell i kvaliteten her ja. De har sikkert avtalt rammevilkårene før avreise, men hvis dette er alt som er avtalt så vil jeg ikke tro at det er mer enn en rabattert reise. De får ikke samme verdi ut av AB sin reise, som de gjør via CBE sine, hvertfall ikke i mine øyne. 4
Fremhevede innlegg