Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, sweety pie skrev:

Jepp det er sponset ifølge snap. 

Som vanlig... 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn litt apropos de 4000 de lever av: så på teenage boss i går, norsk familie som levde på samme beløpet en måned, men devar to voksne og en tenåring. Det holdt hardt! Mye suppe og knekkebrød, moren gikk ned to kilo. Ble opplyst at vanlig budsjett er rundt 3000 pr person. 

• Liker 13
Skrevet
50 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Det er ikke havregrøten jeg er kritisk til, det er de mengdene hun påstår at hun lager. I verste fall (eller for å spare mest mulig penger) 200 g havregryn kokt på vann delt på fire eller fem personer. Med en bær eller to på toppen. Det er ikke mye næring for såpass store unger.

Sønnen min spiser 100 g bare han, og da er grøten kokt på melk og toppet med smør, rosiner og nøtter. Og han er fire år!

Det er da helt innafor. Jeg spiser 40-50g hver morgen og blir god og mett. Og jeg er ikke småspist. 

Skrevet
6 minutter siden, Jolanda skrev:

Det er da helt innafor. Jeg spiser 40-50g hver morgen og blir god og mett. Og jeg er ikke småspist. 

Nå skal jo AB gå inn for å vinne et veddeløp i tillegg, så kan dere jo selv resonnere dere til mengden HUN skal spise.... 

• Liker 4
Skrevet
1 time siden, Marimba skrev:

Veldig enig i dette :) Det er mye å være kritisk til når deg gjelder ABs blogg, men å servere havregrøt til frokost synes jeg ikke er en av disse tingene. Det er kjempesunt, og lager man den med melk får man jo i seg både karbohydrater, fett og proteiner samt masse vitaminer og mineraler. Jeg ser jo ikke akkurat for meg at AB står der med vekta og veier opp dagens rasjon til hver av barna heller. Problemet er vel kanskje at det er litt sånn det fort blir fremstilt når bloggen får det 2kr-fokuset fremfor for å fokusere på hvor sunt, næringsrikt og billig havregrøt egentlig er (uten at man henger seg opp i kroner og øre). 

Jeg tror jo hun egentlig ville vise at det går fint an å ha en sunn og billig frokost. Og det er er der jeg er også. Hun ville vise en sunn og billig frokost. 

Men samtidig har hun lagt ut at de skal klare seg på 1000 kr uka i mat, også drar hun til frisøren og bruker 2000 kr der. Det er jo ikke noen kjenner seg igjen i hvis de sparer. 

Jeg vil gjerne spise havregrynsgrøt til frokost. Nå. Mest fordi mange bloggere viser at det er en GOD frokost både når det gjelder smak og innhold. Egentlig synes jeg at grøt er noe kliss, og vil helst unngå det. Men etter å ha sett bilder og hørt andres opplevelser av grøt, så får jeg faktisk lyst til å prøve havregrøt. 

• Liker 5
Skrevet

Havregrøt er helt innafor og mye sunnere enn kanskje de aller fleste barns frokost.

Tror dere virkelig at hun lar ungene sulte? At hun ser at porsjonen hun lager er for liten, men sier: "Nei, du får ikke mer! Er du sulten, får du tenke på noe annet. Nå drar mor til frisøren."?

Ikke lag storm i vannglass!

Ja, koblingen hennes mht.veldig fokus på sparing og i neste øyeblikk unødvendig pengebruk, er tullete. Men å fremstille det som at barna hennes er sultne og underernærte, blir å dra det altfor langt.

• Liker 6
Skrevet

Vi har helt ok økonomi, men vi tar oss ikke råd til å sende ungene på dyre idretter.
Vi gir de heller god og sunn mat, rene, pene klær (ikke merkeklær) og de får gå på en ting eller to hver, men ikke noen dyr idrett. Og vi prioriterer vekk dyre reiser. Vi drar aldri til frisør (!) - jeg klipper barna og mannen min selv, og jeg sparer til langt hår :) sparer mye på slike ting. 
I tillegg hamstrer vi når det er tilbud på f.eks kjøttdeig, kjøtt, fisk - da fyller vi fryseren og kan lage noen gode, billige middager fremover. 

Jeg tror ikke frokosten er det som vises mest om man sparer på den. Det er middagene som koster mest her i huset om man snakker om mat, og da lønner det å hamstre slikt. De som bor nært Sverige kan jo hamstre billig kjøtt der.

Men så har vi luksusforbruket. Har man dårlig råd, så har man dessverre ikke råd til at ungene skal gå på dyre idretter, man har ikke råd til personlig trener eller helsestudio, dyre frisørbehandlinger osv. 

• Liker 4
Skrevet (endret)

Helt nede på 29. plass nå ser jeg.

Dette går visst ikke så bra?

Endret av slabbedask
  • Liker 3
Skrevet
5 timer siden, Ellevill skrev:

Havregrøt er helt innafor og mye sunnere enn kanskje de aller fleste barns frokost.

Tror dere virkelig at hun lar ungene sulte? At hun ser at porsjonen hun lager er for liten, men sier: "Nei, du får ikke mer! Er du sulten, får du tenke på noe annet. Nå drar mor til frisøren."?

Ikke lag storm i vannglass!

Ja, koblingen hennes mht.veldig fokus på sparing og i neste øyeblikk unødvendig pengebruk, er tullete. Men å fremstille det som at barna hennes er sultne og underernærte, blir å dra det altfor langt.

Jeg tror ikke barna hennes sulter, nei. Men jeg tror hun juger big time om hva hun bruker på mat, og jeg ergrer meg grønn over at hun er så uredelig . 

• Liker 25
Skrevet
13 minutter siden, pøbelsara skrev:

Jeg tror ikke barna hennes sulter, nei. Men jeg tror hun juger big time om hva hun bruker på mat, og jeg ergrer meg grønn over at hun er så uredelig . 

Det jeg syns er det verste med denne uredeligheten er at hun fremstiller det som at det er HELT ok at svært aktive barn spiser så lite! Det finnes helt sikkert lesere der ute som da tenker at det er greit? Kanskje vi kan spare noen tusenlapper i måneden ved å kutte ned på frokost og servere 50g havregryn laget med vann og 4 blåbær til frokost, for AB gjør jo det! Nei! Det er ikke greit til en voksende spire! 100-150kcal til frokost er ikke greit! Det er så klart bedre enn ingenting, men et barn skal ha en del mer å gå på enn dette for å holde ut til lunsj.. Jeg er klar over at barn er forskjellige, noen spiser lite til frokost og mer til lunsj, men AB presenterer det som at det er bra nok for alle! 

• Liker 22
Skrevet
21 minutter siden, pøbelsara skrev:

Dette! 

• Liker 13
Skrevet

Lurer på hvem som EGENTLIG var, Lene Alexandras kinopremiære følge i kveld? :P

• Liker 15
Skrevet (endret)
1 time siden, pøbelsara skrev:

Enig.  Hun er i følge seg selv en "influencer", og da har hun et ansvar for hva som legges ut på bloggen.  Irriterende type, men jeg tror at hun provoserer og irriterer folk med vilje, bare for å få klikk (penger i kassen). 

Endret av Asti
Skrevet

Det er ikke lenge siden hun skrev at de kun spiste fryste bær fra frysedisken, nå hamstrer hun tydeligvis ferske bær på tilbud og fryser ned hjemme. Om det faktisk er sant hvorfor kan hun ikke si det i utgansgpunktet. Tror ikke et sekund på at hun fryser ned bær.

• Liker 20
Gjest Vilunich
Skrevet

Hahahahahahhahahahahahhahahahhahahahhaha. Lene Alexandra avbildet og intervjuet alene i se og hør. De nevner at hun var der "med en venninne" Når du ikke er kjent nok for at de nevner deg med navn i se og hør engang, kan du slutte å klage på at kjendislivet er hardt ass 😂

Skrevet

Og om hun takler denne eksponeringen som hun selv etterstreber og har gjort til yrke så dårlig som hun skriver om og tydelig viser,- hvordan tror hun at en slik eksponering vil kunne føles av andre, langt yngre personer som ikke engang har valgt det selv?

Det hele blir en så ufattelig dum og oppkonstruert problematikk at man bare må riste på hodet av det. 

Alle bloggerne kan løse disse "problemene" sine på en særdeles enkel måte:

SLUTT. Å. BLOGGE!

FÅ. DEG. EN. JOBB!

(Beklager min frustrasjon. God helg, alle sammen!)

• Liker 32
Gjest Chloe
Skrevet

Syns hun ser ut som seg selv på Bloggerne. Om de kommende datene kjører et googlesøk på dama, så vil de kjapt finne ut hvordan hun ser ut, uten diverse filter.  

Skjønner ikke at hun gidder å henge seg opp i hva folk mener om utseendet hennes. Smaken er som baken osv. Det vil alltid være noen som syns en er stygg, og noen som syns en er vakker. 

Gjest Ms. Daisy
Skrevet

Jeg er ingen fan av henne by all means, men hvorfor skal hun kutte ut blogging ? For å glede alle de som ikke liker henne eller hva hun står for? Skjønner bare uke hvorfor man oppsøker en person som irriterer en så til de grader........

dobbelmoralister er nok ikke bare henne, men oss alle. Eneste forskjellen er at hun stikker seg mer ut med navn. 

Skrevet
5 timer siden, Ms. Daisy skrev:

Jeg er ingen fan av henne by all means, men hvorfor skal hun kutte ut blogging ? For å glede alle de som ikke liker henne eller hva hun står for? Skjønner bare uke hvorfor man oppsøker en person som irriterer en så til de grader........

dobbelmoralister er nok ikke bare henne, men oss alle. Eneste forskjellen er at hun stikker seg mer ut med navn. 

Tipset om å slutte å blogge er vel mer ment som et godt råd hvis det er sånn at alle tilbakemeldingene er en såpass stor påkjenning som det gis uttrykk for. Det er jo "bare" en jobb, og hvis det er slik at man ligger søvnløs og omtrent går opp i limingen pga det fremmede mennesker skriver så er det kanskje på tide å finne på noe annet?

Forstå meg rett, det er ikke ok å hetse, men for det første kan det være greit å være litt tykkhudet når det gjelder de aller sprøeste kommentarene (for det finnes nettroll)  og for det andre er det forskjell på hets og kritikk. 

Jeg mistenker dog at dette bare handler om å fiske sympati for at "alle" er så slemme og for å få komplimenter på at man er pen og slank (det som er viktig i livet, mao)

• Liker 25
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...