Gå til innhold

Om man overhodet ikke vil jobbe.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det er heller ikke noe poeng å foreslå hobbyer, etc som jobb, da personen nettopp ikke VIL jobbe.

Anonymkode: aa92d...6a4

Han vil ikke engang jobbe med noe han liker? Liker han ikke å få lønn liksom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje det er en av de 180 nye diagnosene vi har fått de siste 10 årene? Ikke vet jeg, men dette tar veldig på personen jeg kjenner.

Anonymkode: aa92d...6a4

Men personen vil jo ikke. Du sier h*n bare er møkklei av å jobbe.

På 17.2.2017 den 13.36, AnonymBruker skrev:

....ja hva gjør man da?

La oss si at jeg kjenner en person som overhodet ikke vil jobbe. Personen har jobbet før, men er nå møkklei av dette og har bestemt seg for å få en uføretrygd koste hva det koste vil. H*n er allerede i gang med dette, andre året på AAP.

Er dette greit? Altså jeg tenker at det finnes folk som elsker å jobbe og det finnes folk som hater å jobbe. Samfunnet blir da veldig skjevt, med en stor fordel til de som elsker å jobbe. Disse tjener da også mye mer enn folk som ikke ønsker å jobbe. En vinn-vinn situasjon for de som elsker å jobbe. Får gjort det de liker og tjener attpåtil mye mer.

Da må det vel være greit å ikke jobbe, men samtidig være fornøyd med at man har mindre utbetalt?

Anonymkode: aa92d...6a4

 

På 17.2.2017 den 13.41, AnonymBruker skrev:

Men burde man ikke tenke litt lengre? Skal man overhodet ikke ta hensyn til hva folk vil og ikke vil? Hva de liker og ikke liker?

Skal folk tvinges ut i jobb om dette går på sinnet løst?

Anonymkode: aa92d...6a4

Bare tull og tøys fra ende til annen.

Trygdesnylter kaller vi slike. Man kan velge hva man vil bli, hvordan man ønsker å bo, om man ønsker å bo sammen med noen eller ikke. 

Det er mennesker som mest av alt ønsker seg en jobb. Hvorfor i alle dager skal man sponse mennesker som har vondt i viljen sin?

Hva den enkelte vil og ikke vil kan de selv velge ved å velge utdannelse. Det går også an å ta en ny utdannelse eller videreutdanne seg.  Men å la folk få uføretrygd fordi de ikke vil jobbe, det er rent trygdemisbruk.

Historien har utviklet seg siden HI bel skrevet, så jeg tror ikke på historien din lenger.

Anonymkode: f94cb...f53

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...