Gå til innhold

flopia forteller


flopia

Anbefalte innlegg

I dag har jeg hatt en god dag. Hjemme.

Avslappet og trygg.

Ikke grått eller noe. Ting er bare bra.

Var en tur i byen, kjøpte gave til lilleBjørn i Østerrike, som vi skal sende.

Fikk forressten pc i går. Kjempe!

Skjermen er jo bare vidunderlig!

Alt går jo så mye fortere nå. Hehe.

Har egentlig ikke skjedd så mye i dag, har ikke gjort noe, foruten byturen da.

Hadde tenkt å kjøpe litt klær, men fant ingenting. Fælt.

Men fikk brukt penger uansett, så det er ikke det.

Gleder meg til lønna den 12. Ikke at den er så stor, men det er nå mere penger enn enn tom konto :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kom meg ikke i seng før klokken halv 5. Men hadde ikke klokka vært så mye hadde jeg ikke behøvd å legge meg. Har mye tid og krefter til overs når jeg er hjemme.

Både i går og i dag har jeg bare slappet av, sløvet rundt og dilla med ny pc-

Skulle prøve å spille noen spill, men nå er sims2 det jeg lasta ned sist til ei venninne. Men kunne ikke spille det selv pga at det gikk å tregt på gammelpc. Men nå fungerer det fint. Så er egentlig det jeg har gjort. Men nå er jeg lei.

Har ikke fått pakka vekk jula enda, så det skal jeg gjøre nå.

Skulle egentlig gjøre det før jeg dro til jobbleiligheta, men det ble nå ikke sånn. Den gang ei.

Mor er på middag i dag. Gamle dama stakkar. Tror hun begynner å bli nokså "borte". Skulle invitert henne på middag i jobbleiligheta også, men der spiser viså sent, og er helt nedbrutt etter jobb, så tror ikke dete r noen sukse uansett..

Tenkte jeg skulle bake horn med ost og skinke i dag. Om jeg får ånden over meg etter jeg har rydda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag skjedde det. Det skulle være for godt til å være sant. Jeg kjenner foreldrene mine såpass og vet de må ha utbrudd på meg. I det siste har alt gått på skinner, alt angående lærlingesituasjonen. Trodde de skjønte meg men nei. Jeg tok altså feil. Nok en gang.

Mamma: blablabla, ikke rart du har det sånn der borte (jobben) blablabla.

Pappa: Blablabla

Jeg: ja, mhm.. *nikke*

Måttemannen: *stille*

Å hvis man nå legger til all drittslenging der det står "blablabla" så blir det hele nogen lunde slik det var i stad.

Bare på grunn av at Måttemannen plasserte eskene med julepynt på rommet, istede for å bære dem opp å sette dem på lofte.

Jeg som får all dritten, og han tir stille - som vanlig, og lar meg få alt og orker ikke å si noe som kan forsvare meg, eller ta noe på sin kappe.

Nå tenker jeg: Min feil, min feil min feil.. Det er min feil alt sammen..

Nå blir det andre boller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det er ikke fin feil. Ikke ta alt innpå deg. Vet det er vanskelig, men prøv.

Jeg har lært meg til det.

Synd å høre at jobben er like ille.

Hvem er måttemannen?(om jeg kan spørre)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kom jeg meg igjennom denne dagen også. Bare litt mere positiv dag enn de andre som har vært. Denne dagen har faktisk gått smertefritt. Sånn skal jeg nok klare å arbeide fremover. Så håper ting fortsetter i samme dur so i dag.

Møte med ny elev gikk kjempefint. Og det ser ut som at vi skal få mange fine dager sammen.

Være ute er noe helt annet. det er meldt storm, og det blåser voldtsomt ute allerede. Venter på Måttemannen jeg, men det er så kjempekaldt her at det er ingen som vil tro det. Tror de skrur av varmen på skola når elevene er gått hjem. Brrr.

Huttetu!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

liker ikke kulde jeg eller :( BRR

bare hvis jeg sitter inne i vinduskarmen med ullpledd :)

Hm.. og det er liten støtte? (nå mener jeg vel ikke generelt,men i denne situasjonen kansje)

Ikke la dem gjøre ting til din feil. Hvis de ikke kan støtte deg og høre på hvordan du har det be dem bare ligge unda dine saker.

Vært borti mye lingnende i forhold til familie. Jeg har nå kuttet dem ut. Ikke at det er idielt, men ikke godta for mye til du en dag kommer til et punkt der du sprekker.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja, det har vært forferdelig å jobbe her i nå 1 1/2 år. Å har hele tiden prøvd å ikke la meg knekke. Er mye mere frampå nå enn det jeg var før. Sier ifra hva jeg mener og hva mine rettigheter og sånn diverse. Men man blir manipulert på en måte, når alle er ingrodd her, (mange har jobbet her i sikkert 40 år), mye eldre enn meg og når man da blir hakka på over så lang tid er dte ikk bare så komme seg ut av det. Tok lang tid før jeg egentlig skjønte hva de holdt på med.

Men det ser ut til å gå bedre på en måte. Bare det varer så.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man her igjen altså.

Gjennomført nok en dag. Det er det jeg satser på nå. Tar en og en dag av gangen. Håper på at det skal gå bra.

Og de to siste dagene har det det.

Også i dag har alt vært greit. Fått beskjed og alt.

Var forresste en skikkelig storm i natt. Her som mange andre steder.

Strømmen var borte også, så var det ikke kaldt i går, så var det det ihvertfall i dag. :(

Er sulten, faktisk - tenk på det :)

Tror vi må stoppe innom butikken når Måttemannen kommer å henter meg. Lenge siden, og namnam.

Snakker med Rina på msn, snille jenta.

Snart kommer lillegutt, å det blir nok kjempebra

*Gleder seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har pause nå. Vært på svømming i dag også. Med samme elev.

Greit nok, jeg er ikke utti så det går bra, og tiden går så fort ette.

Snakka med dem hjemme, da vi satt i bussen til skola. Hadde dekning på telefonen der, men ikke her. Mamma prøvde å ringe mange ganger i går, men nettet er nede så jeg ringte tilbake i dag.

Har fått invitasjon, jeg og min veileder. Invitasjon til LÆRLINGEN DAG den 26 januar.

Hadde fått brev, men det ligger jo hjemme.

Mamma som fortalte.

Men lærlingene i Meløy og Gildeskål skal møte i Glomfjord, å dit kommer jo jeg meg, haha. Heelt sikkert.

Går greit hvis han som er veilederen min blir med, for da kan han kjøre, men tviler på at de har folk til å ta over alle timene hans akkurat.

Han ble ikke med i fjor i alle fall. Ikke jeg heller for den sak skyld.

Men om jeg får bli med lærlingen i Bodø, så skal jeg dra. Har sikkert noe jeg kunne fått sagt fra meg :oP

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pause nå igjen. Lunsj - en gullerot. Skulle tatt med to, de var faktisk veldig gode. Nam.

Snakka med sjefen, kunne ikke få flyttet på timene noe mere nå. Synd. Hun som jeg egentlig skulle ha forming i lamme, skulle også snakke med sjefen, sånn bare å prøve å få meg tilbake.

Hyggelig.

Skal hjem i dag. Gleder meg.

Pappa skulle være snill å hente meg, sånn atte Måttemannen kunne dra på overtid, å at jeg skulle slippe å vente tilt til klokken ble sju - før neste buss går.

Pappa er et kapittel for seg selv, som sikkert mange andre fedre.

Det går ihvertfall brukbart bra med han. Noen cellegiftkurer igjen, men det ser mye bedre ut heldigvis.

Et av nyttårsløftene mine var å huske bursdager - hoho.

Har vært flink.

Mamma sin huska jeg, ordnet gave og en liten kake. Og Onkelbarnet til Måttemannen husket jeg også på. Å fikk sendt pakken i tide. Han har forressten ikke bursdag før i morgen da men. Tar sikkert litt tid å sende sånn til utlandet.

Så forressten på tv i går, et klipp av et program. Husker ikke hvordan kanal det var på da, men det var om shopping i Wien. Fikk ikke sett alt. Men der har jeg vært!! haha.. Hele to ganger.

Savne. Nå har jeg lyst å reise dit igjen. God mat og sånn. Masse klær å kjøpe, og annet dill dall også. hihi.

Nå er pausen egentlig over, men har ingen plasser å gå. Orker ikke si i fra heller. Trenger en liten avslapings tid. Men jeg merker kjempegodt at ting har godt bra denn eka. Er ikke så sliten og trøtt når dagen er over, har mere energi. Gråter ikke så mye som før å tror nok både mamma og pappa og Måttemannen har det bedre når jeg har det bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trøtt. *gjespe* Enda jeg har fri i dag, så står man altså tidlig opp.

Våkna av at pusen febrilskt mjaua utenfor soveromsdøra og ville inn. Prøvde å gjøre meg usynelig, men jeg var visst avslørt for lengst.

Slapp ho inn, og ho under senga. La meg igjen, i håp om ro og fred og litt mere søvn.

Haha! Enn å tro noe sånnt.

Katta opp og ned og hit og dit. Inn i kles-skapene og opp på kommoden. Begynte å leke med tærne min også.

Til slutt fant hun ingen andre løsninger enn å stille jeg heeelt inn til hodet mitt og prrrr prrr prrrrr..

Så nå er jeg oppe, og hvor er pusen da?

Ho gikk ut..

Go morgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jøsses. Det skal man si. I dag har vi virkelig slått på stortromma.

Brukt masse penger vi egentlig kunne ha spart til noe annet.

Tidlig oppe, for vi skulle til frisør klokken 1100.

Ho er så flink å klippe ho vi var hos nå. Vært der en gang før også.

Måttenammen fikk også klipp, og jeg klipp og farg. Ble bra - tror jeg.

Etterpå dro vi ned til byen, kjøpte meg en genser-jakke ting og noen brukte stempler.

Så nå skal jeg ta en ny rudne å se om jeg får laget noen kort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Virker som om ting går litt bedre, det gjør meg veldig glad :)

Hos meg går det jo opp og ned som vanlig..

Men jeg begynner å bli vant til det.

Håper du koser deg resten av helgen også :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ting går kjempefint for tiden. Som å ha fått en ny sjanse, dratt fra år med dritt til en ny og grei tilværelse.

De er kjemperedd jeg skal bryte. Hvorfor vet jeg ikke. Men de får sikkert en form for bot eller må tilbakebetale den økonomiske støtten de har fått.

Er bare å håpe på at det blir slik til jeg er ferdig der.

Håper det endrer seg for deg også. Gode, snille.

Ting går vel opp og ned, men det skal nå fordøyes også.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har vi ikke gjort en dritt. Eller jeg har kke gjort en dritt.

Sotte på pc'n hele dagen så og si.

Men jeg har vært flink å lasta ned masse dukkeklærmønstre til mamma da.

Har laga pizza også. Så litt har jeg visst gjort allikevel.

Skal vel snart dra til leiligheta regner jeg med. Jeg drøyern fortsatt så lenge så mylig, men gruer meg ikke til å dra på jobben ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Så flott at du ikke gruer deg så masse mer!

Og tusen takk for søteste hilsen noengang ! :D

Jeg hopper fra boble til boble føles det som. I ene øyeblikket er jeg i `likerhennehunerskjønn`boblen,plutselig er jeg i `jegvilikkehahenne`boblen eller i `jeg er supersinna eller megatrist`boblen.

Jeg har bestemt meg for at i morgen, da tar jeg et valg. Og det valget kommer mye an på hvordan hun ter seg, er spent men nervøs, men gleder meg jo slik til bare å få se henne, at jeg kunne gjerne sprunget avgårde til skolen nå...

DET er en forandring det... Aldri taklet plassen,og plutselig finnes nesten ikke bedre sted i verden.. suKk

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Leste nå det jeg skrev over her..

Jeg er et kaOs *ler*

Uansett, skulle bare titte på og ønsk en riktig god dag til søte,gode du :)

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:roll:

Ting går bedre, å det håper jeg det skal for deg også. Fort som f... :)

*superkoseklemme for koselige kommentarer*

Har vært fri for nettverk på jobben i noen dager, men nå er det ihvertfall oppe å gå igjen.

Å det blir fint.

Nei nå må jeg skynde meg å lese dagboka di :wink:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...