Gå til innhold

flopia forteller


flopia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Bakedag i dag også.

I dag har jeg baka fattigmenn. Skal det være sitronskall i den da? Hm. Stod det i oppskrifta.

Har batt en konfekt-røre til avkjøling også. Men den har stådd noen timer nå, men er enda litt for blaut.

Fåt ta den i morgen da.

Tante og mor var innom med julegavene i dag også.

De fikk sine med. Godt å få litt bedre plass på soverommet hehe.

Var i bursdag til ei annen tante av meg. Sånn hele familie-slekt kaffe. Lissom.

Koselig det, men pappa sine søsken er sånn at de skal diskutere alt. Å diskusjoner i en bursdag passer seg ikke. Ikke på den måten ihvertfall.

Menmen.

I morgen skal vi innom mamman til Rina, og hente pakken fra henne og levere pakkene som mamman skal ta med til Rina i julen. Det blir bra..

Nå har ryggen virkelig begynt å slå seg vrang.

Ryggen blir umulig når det blir kaldt ute. Huff. Sikkert arva det etter mamma..

*vondt*

Mortenmannen har massert og hatt på avkjølende og smertestillende kre, men det funker visst ikke så mye som jeg skulle håpet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man altså sust avgårde med enda en ny dag. Ikke at dagen egentlighar gått så fort, men den er np ihvertfall oppbrukt. Søskenbarnene mine var innom å henta julegavene fra mamma. Tanten demmes.

Har spilla det nye spillet til sims, på xbox. Lurer på om jeg har gått glipp av noe. Dette var ikke slik jeg hadde forventet - egentlig.

Ingen baking på meg i dag. Men må vel ta meg sammen snart vil jeg tro.

I morgen kanskje.

Mortn dro alene for å hente pakken fra Rina og levere pakkene som mamman til Rina skulle ta med.

Pappa holdte på å måkke forran døra å så hadde han satt søppelkassene på trappa - så jeg kom meg ikke ut. Har ikke vært noe mere ute i dag enn to ganger i postkassa sammen med Pusi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

søk på google på Hilde er:

Hilde er reservoaringeniør med doktorgrad i matematikk

Hilde er dei kulaste redaktørane!

Hilde er fødd i Midsund i 1955

Hilde er fra våren 2004 studentprest i Europa

Hilde er nært knyttet til faren

Hilde er en yngre, særlig dansk form av Hilda.

Hilde er ”sjef” for hoppeaktiviteten i foreningen.

Hilde er 28 år og sørlending

Hilde er bitt av golfbasillen

Hilde er en potet som kan brukes til det meste

Hilde er et stabeist

Hilde er utdannet ved City University i London

Hilde er født på rokkedagen

Hilde er med i et af Uno Collo fælleskaberne

Hilde er utdannet danser i Egypt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

[X] = positive

[_] = negative

[X] been drunk

[X] kissed a member of the opposite sex

[X] kissed a member of the same sex

[_] crashed a friend's car

[_] been to Japan

[X] ridden in a taxi

[X] been in love

[X] been dumped

[_] shoplifted

[_] been fired

[X] been in a fist fight

[X] snuck out of my parent's house

[] ever had a crush on someone of the same sex

[_] ever dated someone of the same sex

[X] had feelings for someone who didnt have them back

[_] been arrested

[X] made out with a stranger

[X] stole something from my job

[_] celebrated new years in time square

[X] gone on a blind date

[X] lied to a friend (not a close friend)

[_] had a crush on a teacher

[_] celebrated mardi-gras in new orleans

[X] been to Europe

[X] skipped school

[_] slept with a co-worker

[X] cut myself on purpose

[_] been married

[_] gotten divorced

[_] had children

[X] seen someone die (in a video)

[_] been to Africa

[X] Slapped someone I loved

[_] Driven over 400 miles to attend a show/festival/fetish ball

[_] Been to Canada

[_] Been to Mexico

[X] Been on a plane

[_] Seen the Rocky Horror Picture Show

[_] Thrown up in a bar

[_] Purposely set a part of myself on fire

[X] Eaten Sushi

[X] Been snowboarding

[X] Met someone in person from the internet

[_] Been moshing at a concerts

[_] taken partially nude/nude photos of yourself

[_] been in an abusive relationship

[_] been pregnant or got someone pregnant

[_] lost a child

[X] gone to college

[X] graduated college

[X] tried killing urself

[X] taken painkillers

[_] intentionally burned urself

[X] love someone or miss someone right now

[X] My current hair colour is natural

[X] I am an only child

[_] I have more than 3 siblings

[_] Gotten more than one piercing?

[_] Gotten a tattoo

[X] Had braces

[X] Your favourite colours go in a well known set (e.g. Red, White and Blue)

[_] Your favourite animal is a mythological creature

[_] Nobody could guess what your favourite animal is

[X] Consider yourself a nice person

[X] Consider yourself a generous, caring person

[X] Play an instrument

[_] I like school

[X] I can speak different languages (you don't have to be completely fluent to mark this one!)

[X] I've gone 24 hours without sleep

[X] I've gone 24 hours without food

[X] I've had serious surgery

[X] Cried over a guy

[X] Cried over a girl

[X] Cried over someone you didn't know

[X] Cried over a family member

[X] Cried for no reason

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I går konfronterte jeg Morten (nok en gang altså) for en kasserolle med ... tja hva skal jeg si. Ris kanskje. Med et tykt dekket lag med dun. Mugg altså.

Den har sikkert stått på kjølerommet i flere måneder.

Hadde sikkert vært enklere om jeg tok den selv, men jeg synes han skal ta litt ansvar, å ihvertfall når jeg minner hanpå det.

I går sa jeg at han måtte ta den, og det gjorde han forsovidt. Kasta innholdet og satte den i vann. Jeg trodde han tok alt altså. Men i dag nå når jeg skulle begynne å bake sto kaserollen med vann og mugg i, i vasken. Ekkelt.

Så da måtte jeg bare ta den selv. Hadde ikke akkurat så veldig lyst å bake lengre, men.

Fikk vaska kaserollen og benkene å sånn så det så litt bedre ut.

Nå har jeg baka sjokoladekake som står i ovnen og stekes.

Pappa som har bestillt den.

Den har voks seg stor :P namnam

Skal bake gulrotkake også, men jeg skal ha det i muffinsformer, for tror det blir nok kaker i jula jeg. :P

Ha en god dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble jeg vekket i ti-tiden av pusi som satt forran soveromsdøra og ville ha meg opp. Hun skulle ut. Men da det kom til stykket, og jeg skulle slippe henn ut ville hun ikke ut for det var så stykt et vær. Forståelig. Selv om stormen, som forøvrig heter "Finn" ikke har vært så veldig synlig akkurat her enda, men bare har gjort litt småblåster til nå. Værre kan det vel bli.

Ellers har jeg baka sjokoladekake til pappa. (endelig)

Å så har jeg laga gulrotkake-muffins til meg selv. Å dem ble nyyydelige.

I kveld kom svigerforeldre på besøk. Med julegaver. De satset vel ikke på at vi kom innom på julaften som alle de andre årene. Er bare det at det forventes hele tiden at det er vi som skal kjøre hit og kjøre dit, å hente ditt å hente datt. Så i år tok vi med julegavene deres da vi var på svigerforeldrebesøk.

Vel, greit nok det i allefall.

Nå har vi rydda opp etter besøket. Etter selvlaget julekaker og selvpresset kaffe fra presskanna. mm.. hehe.

Nå sitter jeg og Måtten-mannen å hører på julemusikk av diverse slag og diller med hver vår pc. Egentlig ganske koselig. Gleder meg til i morgen, lillejulaften og det hele. Er vel først da alt blir klart til jul.

Pappa har tatt inn juletreet, men det blir ikke pyntet før i morgen da.

Pusi går rundt og rundt treet, selv om hun ikke synger, så tror jeg hun liker det. Hehe

God kveld til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag kom pusi og mamma og vekka meg. Fikk ikke sove i natt, så jeg stod opp å skreiv på oppgavene mine i lærlingepermen. Satt oppe til klokken 4.

I dag har jeg ikke gjort så mye. Tanta mi var innom, ho hadde vært hos tannlegen.

Var en tur i byen med mamma.

Skulle kjøpe julehefter. men bare to igjen. snufs.

Nå har jeg og Måttemannen pynta juletreet. Fint og flott.

Pappa lager karamellpudding, den står og freser i ovnen. Nam.

Nå er det snart jul!

Hihihi!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fikk vi til jul!

Fra:

Mamma og pappa (Hilde) - Arkivbokser, microbølgeovn, borremaskinsett

Hilde (Morten) - Ute jakke og bukse, 2 dvd, IXO skrumaskin

Morten (Hilde) - Kamerastativ og minnekort + 2 ponchoer

De i østerrike - Bordgrill sak og kalender av ungene

Halvard, Inger Marie og Gøran - Hvitvin, + glass

Roger - lys, vinglass og sengesett

Mamma og pappa (Morten)- Deler til juleservice (2 eggeglass og mugge) + penger

Unne og Børge - Rødvin glass

Antonsen - 2 rødvinsglass

Wenche - saksholder, katt og mini votter

Gøril og Jørgen - sett for å lage gele lys

Toril med familie - 2 kopper og 2 skåler

Ingrid og nøste - tørkerullholder med katt, en kaffeboks, tupperware skål

Østerrike svigerforeldre - 4 sorter te og servietter

Carina og Rudi - 4 kjøkken kniver

Kirsten og Terje - sausøse

Marie Elise - Biffbestikk, Vindunkholder

Milly og Mor - is brodder og tupperware gaffler

Eva - Deler til juleservice (2 kopper, 2 tefat og 2 fat)

Far og Aud - Deler til juleservice (2 kopper, 2 tefat og 2 fat)

Slekt på Sund - julete og polkagris

Har jeg glemt noe da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er man klar til avreise. Vi skal kjøre til Fauske til en fotograf der. Her i Bodø er det ingen som har maskiner til å forstørre i større enn A4, å det er litt kipt.

Menmen, får ta turen vi da. Ikke noe annet spesiellt som skal gjøres i dag uansett. Forruten at jeg skal bake de gulrotmuffinsene til mamma som hun skal ha med på jobben i morgen. Noen som må jobbe vet du. Herlig at jeg er en av dem som slipper. Morten også til og med.

Maskina mi er enda på halv åtte. C: er borte og når jeg skulle ta med meg bildefilen jeg skulle forstørre, var også den harddisken borte. Redd jeg hadde miste alle bildene mine. Oææ.. da hadde vært krise. Så nå skal jeg brenne alle bildene når jeg får dvd-brenner i hus og ny pc. Går litt flere bilder på en cd da, i stede for å brenne 20 cd. (vet ikke hvor mange, men ganske mange i hvertfall)

Nei nå må jeg vel bare komme meg ut å kose av bilen.

Får se om vi kommer oss avgårde da, eller om vi må snu - siden det kan være såpeglatt ute.

Er redd på vinterføre etter kræsjen i fjor vinter. :o0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk raskt og smertefritt. Fotografen skulle finge når bildet er ferdig. Skal se om vi finner noen flott ramme da også.

Er ikke alle bildene jeg henger opp selv, men dette må få hedersplassen.

Nå ønsker jeg meg bare ny pc!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må se å komme meg i seng. Skal opp klokken 0615. Må kjøre pappa på flyplassen. Han skal på sykehuset i Tromsø. Håper det går bra da.

Vet han har hatt litt vondt nå i jula, men ikke sagt noe til meg. Overhørte en samtale på kjøkkenet. Var nok ikke beregnet på meg den, og jeg hadde nok hatt det bedre om jeg ikke hadde hørt. Men når jeg gikk forbi kunne jeg ikke bare gå igjen, når jeg visste det dreide seg om pappas tilstand. Å så snakker han jo så høyt når han blir oppsjørta.

Nei lalle nå, å prøve å sove litt før man skal opp igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk sovet noen timer. Pusen komå krafet på dyna mi og ville komme under og kose, og ha varme. Ble ikke så lenge men varmet ihvertfall den stunden hun lå.

Fikk telefon av mamma at pappa kom hjem i tre tiden. Jeg vaska håret og ringte til pappa. Vi ble enige om å dra ut på Egon å spise etter at vi hadde hentet han på flyplassen. Ute ved flyplassen er det kaldt! Brrr.

Nede på Egon tok det laaang tid før vi fikk maten, og når vi endelig fikk den var det absolutt ikke noe å skryte av. Salaten smakte muggen og sukkerlake, og det var mere sånne småe løker enn det var kjøttbiter. Fysj og æsj sier jeg vare. De må ikke regne med at vi kommer dit flere ganger nei.

Ellers dro jeg og Måttemannen for å bytte to glass, men glassmagasinen var stengt så vi får vente.

Ja å så ringte de i fra Holst - fotografen, bildet var ferdig. Skulle egentlig ikke være fedig før den 05.01.05, men ingen ting er nå bedre enn det, så i morgen drar vi for å hente bildet + å se om vi finner no fin ramme. Gleder meg.

Ellers så har jeg tenkt å skrive ferdig målene mine (lærling) sånn at jeg er ferdig med dem for i år. men enda litt for mange igjen. men må jo begynne en plass.

Ha en trivelig kveld så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opp tidlig, som planlagt. Kjørte pappa til flyplassen, ble til flyet gikk. Dro hjem for å sove litt til

Fikk sovet noen timer. Pusen komå krafet på dyna mi og ville komme under og kose, og ha varme. Ble ikke så lenge men varmet ihvertfall den stunden hun lå.

Fikk telefon av mamma at pappa kom hjem i tre tiden. Jeg vaska håret og ringte til pappa. Vi ble enige om å dra ut på Egon å spise etter at vi hadde hentet han på flyplassen. Ute ved flyplassen er det kaldt! Brrr.

Nede på Egon tok det laaang tid før vi fikk maten, og når vi endelig fikk den var det absolutt ikke noe å skryte av. Salaten smakte muggen og sukkerlake, og det var mere sånne småe løker enn det var kjøttbiter. Fysj og æsj sier jeg vare. De må ikke regne med at vi kommer dit flere ganger nei.

Ellers dro jeg og Måttemannen for å bytte to glass, men glassmagasinen var stengt så vi får vente.

Ja å så ringte de i fra Holst - fotografen, bildet var ferdig. Skulle egentlig ikke være fedig før den 05.01.05, men ingen ting er nå bedre enn det, så i morgen drar vi for å hente bildet + å se om vi finner no fin ramme. Gleder meg.

Ellers så har jeg tenkt å skrive ferdig målene mine (lærling) sånn at jeg er ferdig med dem for i år. men enda litt for mange igjen. men må jo begynne en plass.

Ha en trivelig kveld så lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

ei nå er det vel bare å komme seg i seng om man i det hele tatt skal klare å komme seg opp i orgen for å rekke Holste-mannen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en rask tur til Fauske, var vi å henta bilde, som ble kjempe bra forressten. Ramma passet fint også.

Nå har jeg spist middag med dem oppe.

Skulle til å ta en titt på budsjettet for neste år, men det er visst forsvunnet i den kræsjen. Må visst sjekke den ødelagte harddisken en gang til

Grrr.. mye jobbing for ingenting grr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trøtt nå. Men måtte så på do når jeg våkna. Ingen vits i å ligge lnegre da. Å ingen vits i å gå å legge seg nå. I dag skal jeg ikke gjøre så mye.

Har ingen mål med dagen eller noe. Eller jo, måtte skrelle 6 gulerøtter og skjære dem i biter, kom pappa susende ned i går og befalte.

Så det er altså målet så langt.

Men ikke nå :P For trøtt.

Det regner ute. Litt dumt, for nå blir det bare enda glattere ute enn det var i går. Å fortsetter det på samme viset som nå, i morgen så blir det ikke mange raketter å se, og da får jeg jo ikke fotografere. Ikke at dete r det jeg gleder meg mest til da men, men har nå lyst å gi det en sjanse.

Vi som skal lage middagen på nyttårsaften, men vet enda ikke hva.

*gjesp*

God morgen folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...