flopia Skrevet 2. januar 2005 Forfatter #41 Del Skrevet 2. januar 2005 NYTTÅRSFORSETTER X Spise mindre snop Begrunnelse: Litt helge-godt kan vel unnes? X Bruke mindre penger på unødvendige ting Begrunnelse: I en liten leilighet som begynner å bli så alt for full, kan man heller spare pengene å kjøpe en større? X Spare litt penger på BSU Begrunnelse: Leiligheter koster flesk X Bli flinkere til å gå ut/tur Begrunnelse: Ut i frisk luft, på tur eller geocaching - fint fint. X Å i forbindelse med forrige forsett onsker jeg å gå ned noen kilo til Begrunnelse: Trenger ingen X Huske fødselsdager Begrunnelse: Er ikke akkurat den som er flinkest med datoer. Men nå har jeg kjøpt meg bursdagskalebder :oD Noen som synes de burde stå der? X Holde bedre kontakt med venner Begrunnelse: Savner mange av mine gamle venner :o( Noen mer enn andre, naturligvis. Ønsker å prøve å holde bedre kontakt, selv om ikke det er så lett, stuva bort på landet X Ta lærlingetiden særiøst Begrunnelse: Vet ikke om dette egentlig skulle vært mitt nyttårsforsett, men nå begynner det hele å dabbe av hos meg. Ingen fortjener denne behandlingen av noen. Hold deg selv i skinnet X Handle julegaver også før desember 2005 Begrunnelse: Hm, mest for å lette det økonomiske X Bli flinkere til å holde leilighetene ryddig Begrunnelse: Kanskje man faktisk finner det man leter etter? Eller kanskje allerhelst slippe å lete bestandig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2005 #42 Del Skrevet 2. januar 2005 Hei håper du får det bedre på jobb fremover. Ønsker deg et riktig godt nyttår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopia Skrevet 2. januar 2005 Forfatter #43 Del Skrevet 2. januar 2005 Takk skal du ha, og et KJEMPE GODT NYTTÅR til deg. Håper du har det bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopia Skrevet 2. januar 2005 Forfatter #44 Del Skrevet 2. januar 2005 I natt drømte jeg eller gjorde jeg det? Ihvertfall, pappa ringte klokken ti. Jeg fomla med telefonen og sa et trøtt hallo, det er frokost oppe sa han, jeg sa ja og la på. La meg til å sove igjen. Våkna for moen minutter siden. Tenkte, skulle ikke jeg opp å spise frokost? Da førsten var klokka ti. Gikk opp og pappa var ikke stått opp. Måtte nok vært en drøm. En dag igjen, å så må man reise til dusteleilighet for å gå på duste jobb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2005 #45 Del Skrevet 2. januar 2005 Takk for hyggelige ord Har du det fint? Jeg er veldig stresset! Jeg har ikke drømt inatt,fordi jeg får ikke sove. Så jeg gir opp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopia Skrevet 2. januar 2005 Forfatter #46 Del Skrevet 2. januar 2005 Har det fint jeg. Gruer meg til jobbdagene begynder, men må ta det som det kommer. Er trøtt, men ellers fint. Du stresser med da? Soving er et kapittel for seg selv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2005 #47 Del Skrevet 2. januar 2005 Det er jo ekstremt hyggelig å høre uansett da Jeg stresser med følelser. Med ting som er sagt og gjort.Ting som ikke er sagt og gjort. Ting som burde vært gjort og sagt. Mye rot og kaos. Jeg vil bare grave meg langt ned. Men egentlig har jeg det fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopia Skrevet 2. januar 2005 Forfatter #48 Del Skrevet 2. januar 2005 Ja slikt blir det fort stress av. Så hvorfor kan man ikke si det man vil si, og si det rette samt gjøre de rette tingene med en gang. Nei dessverre, slik er det vel ikke meningen at ting skal være. Du takler det du Jeg vet. Du er go du. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 2. januar 2005 #49 Del Skrevet 2. januar 2005 Jeg håper det! Skal prøve å vrenge,sortere og rydde hjernen i dag :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopia Skrevet 2. januar 2005 Forfatter #50 Del Skrevet 2. januar 2005 Ja, du får ha lykke til, håper du kommer frem il noe lurt *klemme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopia Skrevet 2. januar 2005 Forfatter #51 Del Skrevet 2. januar 2005 1.Hva gjorde du i 2004 som du aldri har gjort før? Slept etter båt i sånn tupe-greie. (kaldt vann kaldt vann) 2. Har du holdt dine nyttårsforsetter, og vil du lage nye for neste år? Husker ikke nyttårsforsettene fra i fjor.. sier det noe? 3. Var det noen fødsel i din nærmeste omkrets? Mitt søte lille gudbarn ble født :oD 4. Døde noen i din nærmeste omkrets? Farmora til Måttemannen av de nærmeste 5. Hvilke land har du besøkt? Sverige, Danmark, Østerrike og Tsjekkia 6. Hva ville du like å ha i 2005 som du manglet i 2004? -Leilighet -Førerkort -Baby -Penger -Fagbrev 7. Hvilke datoer fra 2004 vil være etset i hukommelsen din, og hvorfor? 17 Juli - Gudbarns fødselsdag 8. Hva er det største du har gjort i år? Har jeg gjort så mye? Beste var kanskje det å reise 9. Hva var ditt største nederlag? Lærlingetiden 10. Led du av sykdom eller urett? Ja, man kan jo si det sånn 11. Hva var ditt beste kjøp? Hmm. 12. Hvem sin atferd fortjener feiring? Åh.. goe pia 13. Hvem sin atferd gjorde deg skremt og deprimert? samme som over 14. Hva brukte du mest penger på? Regninger 15. Hva gjorde deg virkelig opprøRt? Lærlingetiden 16. Hvilken sang vil minne deg om 2004? Nordståga med den derre grisen (grr. Vanskelig å komme unna siden jeg arbeider med en elev som er autist. Han synger alltid den HVER gang han ser meg. Å dete r jo noen ganger i løpet av EN dag HVER uke,) 17. Sammenlignet med denne tiden i fjor og nå, er du: a) gladere eller tristere? Tristere B) tynnere eller tykkere? Tynnere c) rikere eller fattigere? Fattigere 18. Hva ønsker du at du hadde gjort mer av? Hatt bedre tid til vener og familie 19. Hva ønsker du at du hadde gjort mindre av? Brukt penger på ting jeg egentlig ville klart meg uten 20. Hvordan vil du feire juleaften i 2005? Åh.. Håper på i nyleilighet 21. Ble du forelsket i 2004? Naj, ikke noe mere enn det jeg var fra før av 22. Hvor mange "one-night stands"? Ingen?? 23. Hva var ditt favorittprogram på TV? Urk. alt er bedre enn debatt på NRK 24. Misliker du noen nå som du ikke mislikte i fjor på denne tiden? Definitivt 25. Den beste boken du leste i 2004? Eneste boka jeg begynte på var på toget, den eneste de hadde også for såvidt. Ut å stjele hester 26. Hva var din beste musikkoppdagelse? Musikk.. hmm 27. Hva ønsket du og hva fikk du? Nytt digitalkamera 28. Hva ønsket du og ikke fikk? Nytt digitalt SLR kamera 29. Hva var årets favorittfilm? AI 30. Hva gjorde du på bursdagen din, og hvor gammel ble du? 20Ble jeg da. Satt alene i jobbleilighet 31. Hvilken ting ville ha gjort ditt år umåtelig mer tilfredsstilt? Respekt ikke minst, Energi, Samarbeid 32. Hvordan vil du beskrive din personlige motestil i 2004? Hehehehe 33. Hva har holdt deg sunn? Stahet 34. Hvilken kjent person fascinerte deg mest? Nei hvem skulle det være 35. Hvilket (politisk) tema hisset deg opp mest? Kles-størrelse debatten, den "normale" 36. Hva savner du mest? En skikkelig jentevenn 37. Hvilken person er du mest glad for at du ble kjent med i år? Lakrisdamen, så snill altså.. Ramona Re-kjent med ihvertfall Rina mi Gøril 38. Fortell en verdifull livsvisdom som du lærte i 2004? Du er ikke mer enn du selv tror 39. Sangtekst som summerer opp 2004? Su-Su-Su-Sa i hodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopia Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #52 Del Skrevet 3. januar 2005 Har nesten ikke fått sove i natt. Å jeg merker på meg selv, og de rundt meg også, at jeg gruer meg til å dra i kveld. Gruer meg til å dra tilbake til mobbing og til folk hvor mesteparten ikke respekterer meg som et menneske, bare som en ussel diltredukke som skal gjøre alt vi selv ikke har lyst til. Før jul fikk jeg en lapp om et møte i dag. Spurte sjefen om jeg skulle på det. Nei sa han, det var bare for lærerene og ikke for meg (lærling) og heller ikke for assistentene. I dag ringer han og spør om jeg er der inne eller om jeg er hjemme. Hjemme svarer jeg. Ja for egentlig skulle du vært med på møte skjønner du sier han. De andre assistentene og sånn skal også bli med. Så kom han på hva han hadde sagt og sa at jeg skulle få informasjonen siden. Ble litt snakk om arbeidsoppgaver å sånn for det neste halve året. Har visst fått bytta de to av mine værste dager, å det er bare heeeelt utrolig lettende. Men den ene dagen ble ikke så mye bedre, men litt. Det var to dager av en uke på 5. De andre dagene sa han at vi måtte ta som det kom. Og det er jo lett for han å si. Det er jeg som blir dulta ut i ting jeg egentlig aldri har hørt om, eller at jeg aldri får planlagt eller forberedt meg på noen ting. Nei ser ikke akkurat frem til å dra dit nei. Bare det går bedre i år enn i fjor... å a jeg klarer å holde meg på beina de månedene som er igjen. Godt Nyttår kunne han godt ha sagt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopia Skrevet 3. januar 2005 Forfatter #53 Del Skrevet 3. januar 2005 Kunne vært en bedre start på det nye året, og den siste fridagen min Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopia Skrevet 4. januar 2005 Forfatter #54 Del Skrevet 4. januar 2005 Nå vlir jeg bare så sur, irritert og riktig sint. Hadde en forhåpning om at det skulle begynne etter nyttår. Gråt meg til søn i natt engang. Fikk sove litt. Akkuart samme mottakelse i dag som forrige gang, og jeg blir bare dultet hit og dit. Heldigvis, og det eneste positive er at jeg har fått byttet bort mandagene og onsdagene fra ondskapen selv, men om det blir så mye bedre, det vet jeg nå ikke. Igjen, nok en onsdag, som alle de andre onsdagene i fjoråret begynner jeg som nå også å grue meg til å dra på jobb. Jeg skjønner ikke at de har lov til å ta inn lærlinger, når det ikke er mere tilrettelagt enn som dette. Kan bare ikke fatte det. I det hele tatt. Jeg er så irritert og så lei og kanskje mest av alt nedbrutt, psyket ned av voksne menneskers oppførsel. Skjønner ikke at det er mulig, i det heeeele tatt. Skal ha han eleven som er autist, han som kliper å sparker så mye, enda mere nå enn før, men fortsatt ikke noen endring i antall timer i ungdomsskolen. Blir greit det, så kanskje de andre kan se hvordan eleven er, og det de kan sette inn mere ressurser dit. Jeg får så lett blåflekker å sånn, så de kommer nok til å få se det. Vil bare gråte over dette, skjønner ikke hvorfor jeg har lagt meg ut på dette idiotiske valge av en bedrift. Men det er jo sant, at jeg visste det jo ikke før jeg begynte her, å hadde jeg gjortdet hadde jeg jo ikke negynt. Men lurer på om jeg klarer å komme meg igjennom dette, eller om jeg bare skal se etter jobb å drite i alt. *se på aetat* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 4. januar 2005 #55 Del Skrevet 4. januar 2005 Uff,så trist å lese. Men du er sterk, du klarer det. Jeg er her om du trenger meg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopia Skrevet 5. januar 2005 Forfatter #56 Del Skrevet 5. januar 2005 Takk skal du ha. Du er god du. Håper hele tiden at ting skal bli bedre. Men den gang ei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopia Skrevet 5. januar 2005 Forfatter #57 Del Skrevet 5. januar 2005 Gårsdagen. Pappa rinte uttpå ettermiddagen for å høre hvordan det gikk. Jeg sa som det var, at tingene ikke var blitt noe forandret, og at jeg ikke visste om dette var noen vits å fortsette slik. Han blei dritsur, og sa at hvis det var sånn det skulle være så kunne jeg bare ha det så godt, for han var deprimert nok fra før av. Hørte bare mamma reagere i bakgrunnen. Tror hun begynner å skjønne meg litt nå. Håper ihvertfall det. Drittdag Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopia Skrevet 5. januar 2005 Forfatter #58 Del Skrevet 5. januar 2005 Dagen i dag. I dag fikk jeg endelig beskjed at jeg skulle i bassenget, ikke nedi å sånn bare sånn kant-vakt-ting, samt å hjelpe til med en elev. Greit nok det. Lakrisdamen var innom jobben i dag. Kjeeempehyggelig det. Men det virket ikke som om hun tilbake i jobb den 10 januar. Så har jeg hatt møte med SC og fått litt videre orientering. Nå har jeg ingen timer lengre i 1,2,3 klassen HURRA (da slipper jeg hun onde dama). Har heller ikke SFO på tirsdagene, men fortsatt anna hver fredag. Å hvem skal ta SFO når lakrisdamen er sykemeldt? Vel ihertfall ikke meg, for nå skal jeg begynne med ungdomsskolen. Eller blir feil å si det. Begynne å arbeide med EN elev i ungdomsskolen. Som jeg så og si har resten av dagene. Altså. De skulle flytte meg til ungdomsskolen sånn at jeg fikk gjennomført modul tre i lærlingepermen, det har de klart, men må man ikke ha flere elever enn en? De har flytta alle timene mine med veileder, så nå har jeg ingen timer med veileder heller. Og ingen faste møtetider. Dagen er tross alt litt lysere i dag, enn i går. men hvor lenge varer det da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopia Skrevet 6. januar 2005 Forfatter #59 Del Skrevet 6. januar 2005 Så lenge varte det altså. All den gode planleggingen fra i går. I dag har det bare vært rot, å det ser ikke ur som det vil endre seg noe. Skulle begynne etter ny timeplan i dag, spurte klassestyrer til den eleven jeg skulle jobbe med. Nei hun hadde ikke hørt noe om det før i går, og var ikke forberedt på det, så det gikk ikke. Den ene sier en ting, mens den andre sier noe annet. Helt villt. 1 time, som da ble tatt bort måtte jeg være vikar for en lærer som måtte ta en annen klasse. Nå er 2 time, og jeg sitter her. Har ingenting annet å gjøre. 1040 til ca kl 1130 har jeg en elev å etter det ve jeg ikke. Aner ikke rett og slett. SFO i morgen grr... jeg som hadde pakka alt og er klar til å dra hjem. Blir så irritert at jeg aldri ALDRI kan få beskjed. Jeg som hadde ordna meg skyss og det hele. Magen min styrer værre, begynner vel å styre med sitt vil jeg tro. Takler ikke dette så bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flopia Skrevet 7. januar 2005 Forfatter #60 Del Skrevet 7. januar 2005 Dro på jobb i dag, ikke frivillig, sånn egentlig. Men måtte jo. En elev på sfo, ikke at det er så galt, men kunne jo delt opp vaktene eller noe, sånn at jeg slipper å bestndig være den siste som drar hver dag. Særlig nå som jeg skal hjem. Menmen, er vel ikke mere å forvente. Hun i fra kommunen, hun som har med lærlinger å gjøre, ringte i dag. Jeg skulle jo ringe henne, men hun ringte meg først. Fortalte hvordan sakene er. Hvordan skolen har satt opp alle de tre timeplanene, om hvordan jeg har det hjemme, og hvordan forholdene er her på jobben generellt. Men hun skjønner meg visst ikke. Blir bare såret og sint jeg nå. At ingen kan ta meg på alvor. Vi skulle ha et møte på mandagsmorgen, men hun skulle ringe sjefen å spørre om det var greit først, og så skulle hun ringe tilbake. Men det har hun altså ikke gjort. Så nå her jeg satt eleven foran datan på biblioteket sånn at jeg får sjekka mail. huff hehe Pc er forressten kommet til postkontoret, men vet ikke om det er kommet lapp da, men man fr vel kanskje hanta den ut forde. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå