Søgni Skrevet 20. februar 2017 #261 Del Skrevet 20. februar 2017 3 minutter siden, SjokoLine skrev: Dette svaret vitner jo om en total mangel på profesjonalitet. Jeg har faktisk aldri sett at et firma har svart på kritikk på en slik måte. I hvert fall ikke et firma som ønsker å fremstå som seriøst og profesjonelt. (..) Jeg er helt enig! For alle som interesserer seg for samfunn,debatt, markedsføring, blogging, blomster, pappbokser, etisk handel og en rekke andre temaer, så er slike hendelser som dette bensin på bålet, altså. (Ser for meg at alle papp-interesserte nikker gjenkjennende når de leser dette...) Spetakkelet kan de for sjøl. At de svarer frekt og avvisende er nå en ting, det sier litt om folkeskikk og dannelse. Men at de, i likhet med mange aktører på bloggmarkedet, ikke skjønner at forbrukere ikke er dumme og at de må tåle debatt, gir meg dessverre inntrykk av manglende kompetanse og svært dårlig kjennskap til landskapet de beveger seg i. Hvem er det forresten som ikke vet at på et forum, ja, der diskuterer man.... 31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly. Skrevet 20. februar 2017 #262 Del Skrevet 20. februar 2017 16 minutter siden, pøbelsara skrev: En annen ting som er litt spesielt, er jo at eierne av dette firmaet har vært inne på IG-kontoene til flere av mottakerne for å kommentere at dette er en #prettyflowerbox. Mannen min er aldri blitt spurt om min IG-konto når han har kjøpt blomster til meg - så det er jo flaks at alle de som bestilte i slutten av januar er så berømte at blomsterbøttejentene visste hvem de heldige kjærestene var og dermed kunne finne bloggene og IG-kontoene deres. Kjempeflaks! Alt består jo av tilfeldigheter og kjempeflaks! 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacklost Skrevet 20. februar 2017 #263 Del Skrevet 20. februar 2017 Ganske usmakelig av dette firmaet. Blir neppe til at jeg bruker dem. Rederlighet er viktig. Har man ikke det fortjener man å gå dunken. Good riddance! 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacklost Skrevet 20. februar 2017 #264 Del Skrevet 20. februar 2017 2 timer siden, Milio skrev: Jeg klarer ikke finne lenken fra Alibaba noen postet her før ryddinga, hvor man kunne få kjøpt disse boksene for 2,5kr. Var det skadelig for bedriften? Gjorde et kjapt søk. Lignende "eksklusive" boksene koster fra US $0.1 per stk. Bare google, wait for it , Pretty Flowerbox alibaba så finner du sikkert noe. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. februar 2017 #265 Del Skrevet 20. februar 2017 Ligger en lenke, som jeg la inn, her i tråden, så er ikke slettet. 👍 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
elora Skrevet 20. februar 2017 #266 Del Skrevet 20. februar 2017 (endret) https://www.google.no/search?q=alibaba+flowerbox&biw=1300&bih=610&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjj0ZTlhp_SAhVEBywKHUvbB9kQ_AUIBigB Endret 20. februar 2017 av elora 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 20. februar 2017 #267 Del Skrevet 20. februar 2017 Boksene, finnes mange av de ute på markedet. Men de fleste er ærlige på at det er billige bokser, og man kan ofte bestille egen logo/print på de. Og kan kjøpes i de fleste land. Man kan også bestille i ande former og størrelser, så hos en del andre firma kan man velge selv hvilken design. Så Pretty Flower damene har bare tatt billige bokser, gjort en mer eller mindre egen logo (nåja, den er ganske lik de andre) og laget fin webbside. Printing fra kina: http://www.thepackagingpro.com/contact/ Sverige: http://www.eeca-packaging.com/Sweden-no210/Cylindrical+flower+box.htm Spania: http://www.unjardinllenodeflores.es/2016/02/nueva-tendencia-estilo-lencero/ Google flower box cylinder eller flower box alibaba, etc. ps. alibaba er litt som Amazone. De har alt mulig, som en gigantisk markedsplass. En del firma bruker de fordi det er meget, meget billig. Tror privatpersoner også kan bestille. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Milio Skrevet 20. februar 2017 #268 Del Skrevet 20. februar 2017 Blomster for 1250kr altså. For frakten kom jo i tillegg. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 20. februar 2017 #269 Del Skrevet 20. februar 2017 2 timer siden, Søgni skrev: http://imgur.com/RcahE8F Ja, dette var jo bare det mest passiv-aggressive innlegget rettet mot "privatpersoner" fra en bedrift jeg noensinne har sett. De har aldri sett maken til spetakkel noen gang. De syns det er useriøst og upassende, og at innholdet i debatten er basert på synsing. Nedlatende er det også, visstnok. Og ikke glem at de ikke har tid til å svare på spørsmål om dette. Nei, dette svaret gjorde ikke at jeg fikk et bedre inntrykk av Pretty Flowerbox. "Ha en fin dag videre". Enig. Kjenner en stærk trang til å kjøpe rosene mine hos en distributør som ikke kaller meg som potensiell kunde for stygge ting, er nedlatende og passiv aggressiv mot meg og klarer å svare på spørsmålene mine på en profesjonell måte. Min lokale Mester Grønn klarer alle disse tingene helt uten problemer Måten de svarer kundene sine på minner meg om hvordan Lindex svarte kundene sine da flere bloggere tilfeldigvis ble såååå forelsket i en og samme kimono de bare måtte vise dem fram til leserne sine. Dette var da før den var i butikk til og med. Bloggerne hadde alle sammen så flaks de alle hadde gått inn på sin lokale Lindex akkurat i det en ansatt ved en feil pakket skjønnheten opp. Lindex svare også med å bli sure og kjefte. Ingen grenser for profesjonaliteten der heller Lindex-kimono-fadesen ble blant annet diskutert her (bla litt med på siden) 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mallory Skrevet 20. februar 2017 #270 Del Skrevet 20. februar 2017 (endret) På 16.2.2017 den 12.34, *Emma* skrev: Rosene i kjøleren er jo ikke de fra esken.... Rosene i kjøleren er røde...... Rosene i esken er hvite..... *slettet pga misforståelse Jeg fant bildet av PF-boks med hvite roser på CBE.no nå, så da misforstod jeg deg sikkert. Endret 20. februar 2017 av Mallory Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 20. februar 2017 #271 Del Skrevet 20. februar 2017 2 minutter siden, Mallory skrev: Jeg har ikke brukt mange sekunder på CBE.no, men finner ikke bilde av en boks, bare røde roser i en kjøler. Det som er veldig rart da, er at jeg i forrige uke, ifm denne debatten, skjermdumpet fra kommentarfeltet til 30-årsdagsinnlegget der det dukker opp et menneske i kommentarfeltet som lurer på hvor boksen er fra Og ikke lenge etter dukker jammen en leser med samme fornavn som den ene eieren av firmaet M & i Holding AS som eier PFB opp også, med informasjon om hvor boksen er fra og nettadressen dit. Ren flaks 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacklost Skrevet 20. februar 2017 #272 Del Skrevet 20. februar 2017 15 minutter siden, Milio skrev: Blomster for 1250kr altså. For frakten kom jo i tillegg. For en skammelig blodpris. Det er som man nesten tror det er en parodi. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 20. februar 2017 #273 Del Skrevet 20. februar 2017 (endret) Er også en Lise i kommentarfeltet som lurer på det samme, men lurer på om ikke Lise spurte en annen blogger også? Orker ikke bla i tråden... https://imgur.com/a/8Hgoj Endret 20. februar 2017 av Kollontaj Svar til redigert innlegg slettet 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 20. februar 2017 Forfatter #274 Del Skrevet 20. februar 2017 (endret) 48 minutter siden, Kollontaj skrev: Jeg mener det er en boks der, en sort. Er også en Lise i kommentarfeltet som lurer på det samme, men lurer på om ikke Lise spurte en annen blogger også? Orker ikke bla i tråden... https://imgur.com/a/8Hgoj Og tilfeldigvis er det en annen bruker som spør om hvor kaken kommer fra, og heldigvis er eieren av blomsterbøtteffirmaet på pletten og svarer på det også. Og kaken er altså levert av kompanjongen henner i blomsterfirmaet - Cakes by Hancock. http://imgur.com/gallery/4qgKD Endret 20. februar 2017 av pøbelsara lagt inn imgur-lenke 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mallory Skrevet 20. februar 2017 #275 Del Skrevet 20. februar 2017 (endret) * Endret 20. februar 2017 av Mallory Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 20. februar 2017 #276 Del Skrevet 20. februar 2017 Så bra at eieren tilfeldigvis vet hvor rosene er fra, uten at cbe har vist boksen. Synsk i tillegg i damene?? Siden blomstene ikke er sponset, liksom. Så da er det jo bra kommentarfeltet har oversikt over fruens gjøren og laden. 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pøbelsara Skrevet 20. februar 2017 Forfatter #277 Del Skrevet 20. februar 2017 Det er et bilde av henne i morgenkåpe med boksen i armene ett eller annet sted. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 20. februar 2017 #278 Del Skrevet 20. februar 2017 Akkurat nå, pøbelsara skrev: Det er et bilde av henne i morgenkåpe med boksen i armene ett eller annet sted. ah ok! da forstår jeg at eieren av blomsterboks firmaet kjente igjen boksen. Og ville opplyse om dette i kommentarfeltet. Men gjenstår jo om det er gave fra blomsterboksdamene eller reell kjøp for egne penger til full pris. (rabatter skal også merkes, blomsterdamer, om dere leser) 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 20. februar 2017 #279 Del Skrevet 20. februar 2017 (endret) Hun holder i boksen (med godt synlig logo såklart) i blogginnlegget som heter 'det føles bare fint' OBS; det er link rett til bloggen. Bildet: https://eu-central-1.tchyn.io/unitedbloggers-production/uploads/sites/197/2017/01/bursdag_frokost_4.jpg?w=2000&quality=58 Endret 20. februar 2017 av loffen 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Søgni Skrevet 20. februar 2017 Populært innlegg #280 Del Skrevet 20. februar 2017 Nå beveger jeg meg kanskje utenfor temaet Pretty Flowerbox eksplisitt, i og med at jeg mener dette gjelder all debatt om bloggere, shady markedsføring, spons og "sirkelrunking" innad i kjernen av SoMe-aktører. Jeg mener at denne tematikken synliggjør behovet for samfunnsvitere, eller kritiske røster generelt, i ..vel, samfunnet. Med Content Marketing og generell markedsføring i sosiale medier, hvor skillene viskes mer ut, og aktører som søren meg ikke ser ut til å verken evne eller ønske å se at det de driver med ikke er greit, så trengs det faktisk en bevissthet rundt dette. Et tydelig tegn på det, er den stadige avvisningen rundt debatt og kritikk, som vi blant annet opplever nå, med Pretty Flowerbox. Om det er mangel på kunnskap eller en dårlig strategi hvor man antar at ingen andre heller har kunnskap, kan ikke vi vite. Men uansett, et eksempel er at Pretty Flowebox og andre, ikke ønsker å se at de er del av noe større - en kultur og et samfunn. De skal bare selge produkter, og gjør seg, i likhet med en del andre i samme bransje, til ofre for "usakligheter" og "usannheter" i form av debatt rundt virksomheten. Den eneste debatten, den eneste diskursen, de ønsker rundt seg sjøl og bransjen sin, er <3 frem og tilbake i sosiale medier. Hyllest og heiagjeng, "vennskap" og instavennlige bilder. <3 Det har faktisk aldri vært et større behov for folk med interesse for og kunnskap om samfunn og kultur (i vid forstand), retorikk, markedsføring, jus osv. anvender dette til å diskutere, og ja - noen ganger kritisere, disse aktørene. Det er ikke greit at debatten og diskursen skal eies av ulike forbindelser som tjener på positiv omtale, kommersielle aktører, bedriftene sjøl og andre som kun vil snakke "hverandre opp og frem" og som fremstiller enhver kritisk røst som hatere, misunnelige og hundre andre negative ting. Jeg mener jo at mye av denne argumentasjonen gjelder for andre ting vedrørende sosiale medier, som f.eks. barn og oppvekst, men det blir litt for OT i denne tråden. Kjøss katta, med denne wannabe-analysen deres av kritikken, Pretty Flowerbox. 51 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg