Gå til innhold

Jeg er ikke invitert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Alvorlig talt, man inviterer da ikke alle bestandig. Så fremt du ikke vet hvorfor, er det unødvendig å være så sår. Det kan være en grunn og det kan være en forglemmelse.

Du sier selv at du viser lite inititativ. Vel, jeg har selv droppet venner som det ikke er toveis. Folk som ikke løfter en finger for å spørre om å treffes eller lage i stand noe. De som bare skal ha og aldri gi. Begyn å invitere disse damene selv da, selvom du bare kjenner to av de. Skriv til henne: så dere hadde jentekveld i går. Det så veldig koselig ut, kan vi ikke ta det neste gang hos meg? Du må selv legge ned en innsats for å utvide nettverket ditt. Ingen andre enn deg selv har ansvaret for ditt sosiale liv. Skjønner godt at det er ekkelt å gå ut av komfortsonen sin, men du er nødt til det noen ganger. 

 

Anonymkode: 3788d...0f1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS her. 

Jeg ønsker ikke å dømme henne nord og ned jeg heller. Virkelig ikke. Vi bor ikke i en stor by, jeg vet hvem alle er selv om jeg ikke kjenner dem personlig, og det er nettopp derfor det gjør så vondt. De har ikke noen fellesnevner som gjør at nettopp de samles, den ene jenta har hun nettopp blitt kjent med. Til meg har hun rakket ned på denne personen, men hun var bra nok til å få komme på venninnekveld og det var ikke jeg. Det er sårt. 

Ellers helt enig i at man skal ha et eget nettverk, og at jeg må gjøre en innsats selv her - men er du klar over hvor vanskelig det er når man er 30+ og er på et sted hvor alle har kjent hverandre hele livet og det virker som om alle har etablerte vennskap og "nok" med de vennene de har. At man er på hils og snakker sammen med andre mødre på cup og treninger er en ting, å gå videre til ordentlig vennskap er beinhardt og fyfader så skummelt. 

Anonymkode: 68907...46b

Dette får meg til å tenke at hun kanskje egentlig ikke er noen god venninne når alt kommer til alt. Min erfaring er at folk som baksnakker andre til meg vil mest sannsynlig baksnakke meg til andre også. Det kommer selvsagt an på hva som ligger i å "rakke ned på", om det er en ubenteksom slengkommentar om feks et klesplagg eller om det er mer personlig, men jeg ville blitt mer skeptisk pga dette enn pga at hun lot være (eller glemte) å invitere deg på den festen.

Skjønner godt at du blir lei deg, med mindre dere har kranglet nylig eller at det er noe annet bak som ikke kommer frem her synes jeg hun virker veldig ubetenksom.

Anonymkode: c6330...f4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Det er vel ikke godt for oss å gjette på hvorfor hun gjorde som hun gjorde...        

 Med mindre du faktisk spør henne da.. 

Anonymkode: 2ed40...9ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Linnea27 skrev:

Jeg ville ikke tatt dette ille opp. De fleste har større nettverk enn dette, kanskje venninnen din ikke har kommet på at du har et lite nettverk? Mitt nettverk består av venner fra flere miljøer, disse har igjen egne nettverk. Jeg tenker ikke over at noen har fester jeg ikke blir invitert på, samtidig inviterer ikke jeg alle hver gang jeg inviterer...det går jo ikke. Dette gjelder også de beste vennene mine. Det betyr ikke at vi er mindre gode venner av den grunn.

Enig i dette. Selv om du ser på henne som din bestevenninne inngår hun nok i flere nettverk i hjembyen, og sikkert flere av disse som du ikke kjenner til. Det kan ha vært en grunn til at akkurat disse møttes den kvelden, uten at det betyr at du er ekskludert.

Men ja, jeg skjønner at det kan være sårt om man føler at man er utenfor. Ble snap'en send til deg, eller var den til hele verden?

Anonymkode: 6f564...f60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være slik at hun plutselig føler at hun har røpet for mye til deg? Utlevert seg selv og mannen sin litt mer enn hun er komfortabel med. Og når det skulle være en sammenkomst med flere (som kanskje ikke vet), så holder hun deg utenfor. Fordi hun er redd for at noe skal komme frem i fylla, eller noe?

Uansett, jeg skjønner deg veldig godt! Det er vondt :klem:

Jeg har opplevd noe av det samme selv. Jeg tok det opp med vedkommende. Jeg var ikke ufin, eller konfronterende, jeg sa bare at jeg ble lei meg når det skjedde. Venninnen klikket i vinkel, begynte å gråte, skylte på en annen venninne og avsluttet showet med å si at jeg ikke tok hensyn til revmatismen hennes (som ingen har hørt om og som hun har diagnostisert selv...)! Jeg satt sjokkert tilbake. Vi har ikke pratet med hverandre siden, noe som er kleint, siden vi bor ved siden av hverandre. 

Anonymkode: 8f31d...cd2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting at ts ikke ble invitert men å skrive "har samlet sammen de beste vennene " er enten tankeløst eller slemt. Hadde en venninne som gjorde slikt med fult overlegg for å gi "stikk" til noen. Tror jeg hadde spurt henne rett ut om hvorfor jeg ikke ble invitert og sagt at det var sårt. Så får du se hvordan hun reagerer. Gjør du ingenting blir det jo kansje det samme som skjer en annen gang.  

Anonymkode: ea98f...249

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som noen har sagt, så kan du jo invitere de hjem til deg på middag eller noe? Jeg synes det er litt irriterende med venninner som aldri inviterer og bare venter på at andre skal stelle i stand noe. Det skal gå begge veier. Kanskje hun er lei du er dårlig til å ta initiativ? Jeg vet ikke, men beste du kan gjøre er å snakke med henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2/11/2017 den 22.02, AnonymBruker skrev:

Vi har kjent hverandre hele livet. Og vært bestevenner siden barnehagen. Jeg fikk kjæreste som bodde her og når vi flyttet sammen så ble det i denne byem....

Vi snakkes daglig, og hun tyr til meg når livet er vanskelig. Jeg jobber mye i uka og er derfor ikke den som tar mest initiativ hverken i uka eller helgen, da ligger jeg mye på lading. Men sier aldri nei når hun trenger en løpetur med meg eller en prat for å klarne tankene..  

Har tenkt at hun kanskje ønsker å ha vennene sine for seg selv eller ikke ønsker at jeg skal ha andre venner enn henne. Jeg vet ikke... Godt er det å se stort flere hadde reagert med skuffelse. Ikke bare jeg som er paranoid altså:) 

Anonymkode: 68907...46b

Jeg er den venninnen som hele tiden føler jeg må invitere, og som alltid prøver å få igang ting. Det kan være veldig slitsomt noen ganger om man føler det går bare en vei. I tillegg har noen av venninnene mine barn, noen har det ikke, de som ikke har det trener jeg med, og noen ganger samles vi spontant på en fredagskveld, fordi vi bestemte oss for å bare gå hjem og dusje og møtes igjen. Da blir ikke alltid alle de to andre med barn invitert, fordi vi tre som er barnløse ble enige om noe sammen. Det ble ikke sent invitasjon, det ble ikke planlagt, det bare ble sånn. Vi tre bor også 5 minutter unna hverandre mens de to med barn bor 20 minutter med bil unna. Da føles det (som den som alltid inviterer) nesten bare plagsomt å måtte sende melding og si "Hei, vil du komme bort å ta et glass vin om 1 time?" når jeg vet at de ikke kan fordi de sitter hjemme med barn, og er utslitte etter en lang uke. Ja, de synes kanskje det er hyggelig å bli invitert, men man må ta litt initiativ selv noen ganger. Jeg sier ikke at dette er lik din situasjon, jeg sier bare at noen ganger så samles folk uten at det har vært planlagt i en uke, fordi man møttes et sted, eller det passet seg sånn. Det er sårt, men da får man invitere seg selv da, når man ser det. Vet det føles kjipt, men det føles også veldig kjipt å få huden full den ene gangen man glemmer å invitere.

23 timer siden, LeilaS skrev:

Skjønner deg veldig godt jeg ts. Å bli utstengt er en helt forferdelig vond følelse :( Det er vondt og sårt. Siden dere er bestevenner, så ville jeg sendt en melding og forklart situasjonen. Eller tatt igjen med samme mynt. Inviter noen i samme gjeng og legg ut på snapchat "endelig fått samlet de beste jentene"  Kanskje hun da skjønner hvordan du føler det.

Enig i dette også - jeg forventer såppass av mine bestevenner. Ikke sitt å vær lei deg "bak ryggen" min, da vet ikke jeg om det. Du må si ifra for at jeg skal kunne gi deg en forklaring og prøve å unngå situasjonen neste gang.

Det hører også med å si at bestevenninnen din selv sikkert har opplevd dette selv før også - tror nesten alle har det. Jeg har opplevd det mange ganger, og vet at det er kjipt.

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

En ting at ts ikke ble invitert men å skrive "har samlet sammen de beste vennene " er enten tankeløst eller slemt. Hadde en venninne som gjorde slikt med fult overlegg for å gi "stikk" til noen. Tror jeg hadde spurt henne rett ut om hvorfor jeg ikke ble invitert og sagt at det var sårt. Så får du se hvordan hun reagerer. Gjør du ingenting blir det jo kansje det samme som skjer en annen gang.  

Anonymkode: ea98f...249

Dette er jeg veldig enig i. Det er direkte slemt - tviler sterkt på at hun "glemmer" at en av sine beste venninner ikke er der. Jeg prøver å være svært lite aktiv på sosiale medier om vi samler deler av jentegjengen. 

 

Så TS: kommuniser. Spør hvorfor du ikke var invitert. Kanskje hun ikke ser på deg som en del av den gjengen - da får du enten akseptere det eller invitere deg selv med i gjengen.

Anonymkode: 34ffa...06a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en bestevenninne, føler jeg hvertfall. Vi gjør mye sammen og er i en fast klubbgreie i tillegg. Men jeg har andre gode venninner også. Har i senere år hatt noen få sammenkomster der jeg har invitert folk på kryss og tvers, så flere av vennene kjenner hverandre litt, men er ikke alltid sammen. Jeg har gjort mye innsats for å ha de vennene jeg har, mens min bestevenninne ikke er særlig flink til å ta initiativ og holde kontakt.

Hun blir ikke bedt med på alt. Det er også ulike gjenger, hvor jeg lever ut ulike sider ved meg selv - og disse vennene kan godt møtes i blant, men noen ganger er det godt å bare møte "de kulturinteresserte", "jobbgjengen", "festgjengen" osv. Venner jeg har hatt nært forhold med før hun og jeg kom så nært f eks, må jeg kunne ha et selvstendig vennskap med uten alltid å inkludere henne. Hun har truffet flere via meg, mest blitt bekjente. Men hun har ikke vært flink til å vedlikeholde gamle vennskap alltid selv, sikkert fordi hun er mindre selskapssyk enn meg. Om hun gjør noe med venner uten å be meg (eller andre kjente) blir jeg ikke fornærmet!

Men har en annen venninne som lett blir det.... Nesten så jeg kvier meg for å be folk fordi hun kan bli sur om hun ikke blir bedt. Og så passer kanskje ikke alle så godt sammen....

Anonymkode: 71bdc...afa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2017 den 21.35, Tiara07 skrev:

Ehh, er man bestevenninner, så inviterer man hverandre...

Mulig man "må" det når man er tenåringer, men de fleste voksne har et litt mer reflektert og nyansert syn på vennskap. Om jeg av en eller annen grunn vil finne på noe med et par venninner er jeg ikke programforpliktet til å også alltid inkludere alle andre felles venner, bestevenninne (bruker man virkelig det uttrykket etter en viss alder...?) eller ikke. Uansett hvor nære venner jeg har inngår vi ikke i noen symbiose, jeg er i min fulle rett til å ha et liv på egen hånd uten å måtte forklare meg i ettertid.

Som andre har påpekt kan der være mange grunner at akkurat disse var samlet denne kvelden uten at det betyr at TS ble ekskludert på noen måte. Skjer det hver uke blir det noe annet, men slik TS framstiller det er det en enkelthendelse. Selvfølgelig kan det føles litt sårt å vite at andre har det gøy mens en selv sitter hjemme og kjeder seg, men derfra til å skulle lage et nummer ut av det og konfrontere venninnen blir ganske latterlig - hadde jeg vært den venninnen ville jeg neppe blitt ydmyk og angrende, men desto mer irritert over å ha en så klengete og eiesyk venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg veldig godt TS. Sosiale medier er noe dritt slik. Jeg fikk barn på ulikt tidspunkt enn noen av mine barndomsvenner, og etter at de fikk barn noenlunde samtidig virker det som jeg falt ut av radaren deres. Selv når de finner på ting som ikke inkluderer barna. Jeg synes det er sårt hver gang jeg ser de samler seg på ting, men ikke engang har tenkt på å spørre meg om jeg vil bli med. De gangene vi samles alle har vi det kjempekjekt, så jeg forstår det ikke helt. Det er greit at de kanskje ble ekstra godt knyttet da de var småbarnsforeldre samtidig, men nei, jeg forstår ikke at det skal ekskludere andre i flere år fremover. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det har skjedd med meg et par ganger, og jeg har aldri konfrontert dem om det. Det har heller endt med at jeg har distansert meg fra dem, og nå er vi kun venner på papiret. Det sårer alene, men mest når jeg ser dem sammen eller med andre venner, fordi jeg ikke har noen å være med. Jeg opplevde det i et tidligere vennskap også, og konfronterte dem. Det endte med at de inviterte meg, men det var enda verre enn ikke å bli invitert. Jeg følte meg som søppel. Så hvis de ikke inviterer deg, og det skjer flere ganger, bør du kanskje heller innse at vennskapet er over. Det er synd å si det, men det er verre å være i et destruktivt vennskap enn å gå ut av et.

Endret av Chriistiinee
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg har vært spesielt eiesyk nei:-D Ikke er jeg sjalu på vennene hennes heller. Hun har en stor omgangskrets og de er ofte sammen og finner på mye rart. Flere her sier at jeg kanskje burde tatt mer initiariv enn jeg har gjort, siden jeg skrev at hun tar oftere initiativ til å treffes enn det jeg gjør. Vi har kontakt stort sett hver dag og vi snakkes ofte lenge. Tar ikke jeg kontakt så gjør hun det. Selvfølgelig inviterer jeg til å møtes/gjøre ting, men ikke hver eneste uke slik hun gjør. 

Grunnen til at jeg ble sår var ikke fordi hun hadde noen venner på besøk, men fordi det så ut som en samling av hennes nærmeste venner, "de beste" - som ikke nødvendigvis var en naturlig gjeng å samle da de ikke hadde noen felles greie,  og der var ikke jeg invitert.

Det var kjipt på lørdag og jeg trengte å få ut litt frustrasjon, men nå er jeg egentlig ferdig med hele greia altså;) 

Anonymkode: 68907...46b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2017 den 20.11, AnonymBruker skrev:

I kveld ser jeg på snap at bestevenninnen min har jentefest med høye drinker hjemme hos seg, og jeg er ikke invitert. Vi er voksne damer, men jeg har ikke så mange venner her (har ikke bodd her så lenge), og hun vet at jeg prøver å få flere venner, bli kjent med flere. Vi er veldig nære, finner på mye sammen bare vi to, og hun er nok mye flinkere enn meg til å ta initiativ til å gjøre ting sammen.  

Ser at hun har invitert en annen jente jeg kjenner og som jeg trives godt sammen med, men også ei jente som er et helt ferskt bekjentskap. Så legger hun ut bilde med teksten " endelig fått samlet de beste jentene". Jeg vet vi er voksne og jeg blir jo ikke sur når denne jentegjengen finner på ting sammen.. men at hun inviterer til jentekveld hjemme hos seg, og ikke inviterte meg syntes jeg gjorde skikkelig vondt. Jeg er ikke sur og bitter, jeg føler meg bare ekskludert og fikk følelsen av å ikke være god nok.. :( kommer ikke til å si noe om det eller la følelsen skinne gjennom ovenfor henne, men akkurat nå ble kvelden ganske lei... 

Anonymkode: 68907...46b

Du er ei venninne av henne, men hun er ikke ei venninne av deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 måned senere...

Oppdatering? 

Har akk samme problemet.

Anonymkode: 3f427...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På 11.2.2017 den 20.13, Nøste~ skrev:

Og vitsen med denne tråden var?

Det er da åpenbart hva vitsen med denne tråden er???? Hun ønsker støtte og har sikkert behov for noen positive ord. Mennesker trenger slikt iblant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...