Gå til innhold

Jeg er ikke invitert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

I kveld ser jeg på snap at bestevenninnen min har jentefest med høye drinker hjemme hos seg, og jeg er ikke invitert. Vi er voksne damer, men jeg har ikke så mange venner her (har ikke bodd her så lenge), og hun vet at jeg prøver å få flere venner, bli kjent med flere. Vi er veldig nære, finner på mye sammen bare vi to, og hun er nok mye flinkere enn meg til å ta initiativ til å gjøre ting sammen.  

Ser at hun har invitert en annen jente jeg kjenner og som jeg trives godt sammen med, men også ei jente som er et helt ferskt bekjentskap. Så legger hun ut bilde med teksten " endelig fått samlet de beste jentene". Jeg vet vi er voksne og jeg blir jo ikke sur når denne jentegjengen finner på ting sammen.. men at hun inviterer til jentekveld hjemme hos seg, og ikke inviterte meg syntes jeg gjorde skikkelig vondt. Jeg er ikke sur og bitter, jeg føler meg bare ekskludert og fikk følelsen av å ikke være god nok.. :( kommer ikke til å si noe om det eller la følelsen skinne gjennom ovenfor henne, men akkurat nå ble kvelden ganske lei... 

Anonymkode: 68907...46b

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje du kan sende henne en melding og spørre hva hun gjør i dag? Kan jo hende at hun bare ikke tenkte på det. 

Men skjønner at det er litt leit.

Anonymkode: f5b2f...db5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du er skuffet, har opplevd det samme selv og man føler seg ekskludert. Tror ikke du kan regne med at hun er bestevennina du lenger.

Anonymkode: b6d66...c42

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Forstår du er skuffet, jeg hadde sent henne en melding og spurt om vi skulle finne på noe...bare for å teste henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Loki Laufeyson skrev:

Forstår du er skuffet, jeg hadde sent henne en melding og spurt om vi skulle finne på noe...bare for å teste henne.

Ja, men jeg hadde omformulert og spurt hvorfor ikke jeg var invitert. siden de er såpass "nære"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er praktisk mulig for deg så kan du jo faktisk spørre om det går an å ta deg en tur innom. Hvis dere er så gode venner som du beskriver så burde det gå an, men skjønner om du synes det er ubehagelig å gjøre, og skjønner i alle fall at du er skuffet. Spør du, og hun sier nei, så ser nok du på henne som en viktigere venn enn hun tenker på deg som, og det kan jo også være greit å vite. 

Endret av Ananas.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å vite hva jeg ville gjort, men ville helt klart kjent på den samme skuffelsen du beskriver..

Hvis man er tøff nok, så kunne man jo ha svart med noe i tråd med "Hyggelig å se at dere koser dere :)". I know, det er litt passiv-aggressivt, men noen ganger er det på sin plass.

Anonymkode: b8973...e64

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det er frustrerende. Men selv om dere er bestevenninner betyr vel ikke det at ALLE venneaktiviteter dere gjør skal involvere hverandre? Kanskje hadde akkurat disse tre noe spesielt til felles som gjorde at de tok en kveld sammen? Og selv om det var hjemme hos veninnen din kan det jo være at sammenkomsten var til ære for en av de andre jentene og at veninnen din og den andre jenta var hennes nærmeste veninner? Men hvis dette er en del av et mønster, ville jeg vært mer bekymret... 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Thyra skrev:

Skjønner at det er frustrerende. Men selv om dere er bestevenninner betyr vel ikke det at ALLE venneaktiviteter dere gjør skal involvere hverandre? Kanskje hadde akkurat disse tre noe spesielt til felles som gjorde at de tok en kveld sammen? Og selv om det var hjemme hos veninnen din kan det jo være at sammenkomsten var til ære for en av de andre jentene og at veninnen din og den andre jenta var hennes nærmeste veninner? Men hvis dette er en del av et mønster, ville jeg vært mer bekymret... 

Faktisk et ganske godt poeng der... !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være du ser på henne som en nærmere venninne enn det du er for henne? Uansett så skjønner jeg at det sikker oppfattes veldig sårende for deg. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spør henne rett ut neste gang derre møtes, hvorfor du ikke var invitert. Da blir hun nødt til å svare og det er hun og IKKE du som skal være ille mote. 

Dump henne om svaret er unnvikende og falskt. Det er helt bortkastet og omgås folk som ikke vil omgåes deg. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol

Inviter de du kjenner i samme gjeng neste gang og la vær å invitere henne. Du burde kutte dette "vennskapet" tvert. Ikke besvar sms ifra henne eller noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Perle skrev:

Spør henne rett ut neste gang derre møtes, hvorfor du ikke var invitert. Da blir hun nødt til å svare og det er hun og IKKE du som skal være ille mote. 

Dump henne om svaret er unnvikende og falskt. Det er helt bortkastet og omgås folk som ikke vil omgåes deg. 

Helt sant.. konfronter henne med det.. livet er for kort til å omgås mennesker som gir faen.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Supersol
1 minutt siden, Perle skrev:

Spør henne rett ut neste gang derre møtes, hvorfor du ikke var invitert. Da blir hun nødt til å svare og det er hun og IKKE du som skal være ille mote. 

Dump henne om svaret er unnvikende og falskt. Det er helt bortkastet og omgås folk som ikke vil omgåes deg. 

Synes heller hun bør kutte kontakten tvert og ikke kommunisere mere med henne. Kan ikke tenke meg noen god nok grunn annet enn at hun var uønsket av denne " venninnen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Supersol skrev:

Synes heller hun bør kutte kontakten tvert og ikke kommunisere mere med henne. Kan ikke tenke meg noen god nok grunn annet enn at hun var uønsket av denne " venninnen".

Thyras innlegg var jo et ganske godt forslag i en annen retning, finnes sikkert flere forklaringer som også kan aksepteres. Vi kan ikke alltid ta for gitt at andre skjønner hva vi tenker og føler og handler deretter, om det er en venn man setter pris på så er vel det minste man kan gjøre å ta en prat før man blokkerer og sletter på alle fronter.. Hvis vi aldri skal prøve å forstå hverandre før vi handler såpass drastisk basert på enkelttilfeller så står vel alle igjen som venneløse, kjæresteløse og ganske relasjonsløse generelt til slutt. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Supersol skrev:

Synes heller hun bør kutte kontakten tvert og ikke kommunisere mere med henne. Kan ikke tenke meg noen god nok grunn annet enn at hun var uønsket av denne " venninnen".

Nei, jeg synes slike folk fortjener en form for konfrontasjon. Så de får kjenne på den ubehagelige følelsen og kansje reflektere over egen oppførsel. Samt det er sundt for den sårede parten, å ta et oppgjør og gjenopprette sin integritet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, sånne tråder er så vonde å lese. Jeg kjenner også godt til følelsen selv. Det føles ikke greit. :( 

Anonymkode: 7d051...0b9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...