Gå til innhold

Jeg er ikke invitert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Supersol
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt riktig. Og jeg tror ikke hun mener det vondt egentlig. 

Å kutte henne ut er ikke aktuelt, jeg har bare henne. Flere spør om jeg er hennes beste venninne, altså om det ikke er et gjensidig opplegg. Jeg har iallefall trodd det bestandig, det er meg hun betror seg til om sin utro mann, flørter på si og alt som ikke er "perfekt" i livet ... Hun omtaler meg sin nærmeste venn og jeg er fryktelig glad i henne. Skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke kunne bli inkludert i kveld, særlig når hun vet at jeg kjenner meg litt ensom her..

Anonymkode: 68907...46b

Høres ut som hun bruker deg som sin personlige søppelbøtte og griner på skulderen din over sin utro mann og skryter til deg om sine flørter på si osv... for deretter å bare kutte deg vekk ifra en venninnekveld og deretter smøre det inn via sosiale medier at du ikke er invitert. Hun høres helt jævlig ut. Må være bedre å være uten venner enn å ha en sånn "venninne". Hvis du ikke klarer å opprette god kontakt med de andre i vennegjengen hadde jeg heller meldt meg på ett kurs eller noe så får du kanskje nye venner der. I det minste får du sosial kontakt med andre enn denne personen du omgås nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Supersol
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Så jeg skjønner at du er ny i byen og har gjort det klart for venninnen din at du ønsker deg flere venninner i byen. Venninnen har invitert deg med på mange ting (enten bare der to eller flere) og introdusert deg for flere av hennes venner. Du sier du tar sjeldnere initiativ, men hvor ofte sier du ja når hun tar initiativ? Det kan nok hende at dere ikke er så nære som du tror, men at hun er omtenksom og ønsker å inkludere deg siden du er ny i byen. Ikke misforstå, jeg sier ikke at hun ikke er en god venninne, men at dere kanskje ikke er så nære som du føler. Hun har sikkert allerede mange venner i byen, og det kan være at hun føler at du er litt lenger ut i omgangskretsen hennes enn disse venninnene hun har invitert.

Noe som kanskje er relatert skjedde med meg en gang. Jeg ble kjent med ei dame som var helt ny i byen, så jeg inviterte henne med på ting, og jeg så henne nok oftere enn mange av mine andre venner, men mest fordi hun hadde tid hele tiden, siden hun ikke hadde så mange andre venner i byen. Etterhvert syntes jeg hun begynte å bli litt vel nærgående og slitsom, så jeg prøvde å trekke meg litt unna. På den tiden hadde hun jo alt fått mange andre venninner. Det hele endte med at hun på et punkt ble rasende på meg fordi hun ikke fikk den plassen i livet mitt som hun følte at hun skulle ha. Hun kom med alle mulige drøye beskyldninger, og det var faktisk umulig å beholde vennskapet. :sad: 

Jeg tror nok kanskje at i dette tilfellet må du bare godta at venninnen din nok (enda) ikke føler at dere er så nære som du føler. Det tar lang tid å bli nære venninner, og siden du er helt ny i byen har du vel ikke kjent henne så lenge enda. De høres ut som om du allerede tilbringer mye tid sammen med din nye venninne, så prøv å forstå at hun kanskje noen ganger vil gjøre ting med andre venninner.

Anonymkode: 391c4...6a0

Hun betror seg jo til henne om sin utro mann. Ikke rart at ts tror de er bestevenninner da. Ts blir utnyttet som søppelbøtte. Ts er grei å ha når venninnen må tømme seg for dritt, men ikke bra nok når det inviteres til en fest som flashes på sosiale medier. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjent hverandre hele livet. Og vært bestevenner siden barnehagen. Jeg fikk kjæreste som bodde her og når vi flyttet sammen så ble det i denne byem....

Vi snakkes daglig, og hun tyr til meg når livet er vanskelig. Jeg jobber mye i uka og er derfor ikke den som tar mest initiativ hverken i uka eller helgen, da ligger jeg mye på lading. Men sier aldri nei når hun trenger en løpetur med meg eller en prat for å klarne tankene..  

Har tenkt at hun kanskje ønsker å ha vennene sine for seg selv eller ikke ønsker at jeg skal ha andre venner enn henne. Jeg vet ikke... Godt er det å se stort flere hadde reagert med skuffelse. Ikke bare jeg som er paranoid altså:) 

Anonymkode: 68907...46b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tiara07 skrev:

Ehh, er man bestevenninner, så inviterer man hverandre... Hvis det er noe spesielt som jobbsammenkomst, klubb med klubbvenninnene dine, nabodamer etc, inviterer du jo ikke bestevenn/-innen i alt dette. Er det utenom det, og helt vanlig sammenkomst i vennegjengen din, så inviterer du så klart bestevenninnen din, eller de nærmeste rundt der!!! Hvis ikke, har du bestemt deg for at hun/han vil du ikke ha med i feiringen, og dermed har du ekskludert vedkommende pga egeninteresser eller pga mobbing. 

Men ts vet jo ikke at dette var "en helt vanlig sammenkomst i vennegjengen", det kan ha vært bursdagsfeiring for en av de hun ikke kjenner, fire som har studert sammen, tidligere kolleger e.l. Alle her er veldig på at venninnen er en usymptisk tufs uten å kjenne til hva som egentlig er grunnen til at disse fire er sammen i kveld. Hvis ts føler seg eksludert kan hun enten følge alle dere her inne sitt råd , ditche venninnen og bli venneløs, eller spørre rett ut om hun kan få bli med neste gang eller om de feiret noe siden det var god stemning. Jeg inviterer ikke alle jeg kjenner hver gang jeg har noe hos meg, en gang er det den vennegjengen, en annen gang studievenninner, det kan være barndomsvenninner, vennegjengen som har etablert seg på jobb, vi med barn i samme basketlag, tidligere kollektivsamboere, naboene osv, og det er faktisk helt greit. For alt vi og ts vet kan det godt være den aktuelle venninne beklager seg til flere om sin ektemann. Jeg har en kollega der alle vet om at mannen er et ubrukelig nek, men for de som hører historien første gang virker det veldig relasjonsbyggende og at du føler seg nær som blir vist tillitt ved å høre om problemene. Det aner meg at ts anser venninnen som nærere enn venninnen ser henne. Vedr snap så kan det jo like godt være at bildene er lagt ut på story, eller at venninnen gjør som en del jeg har på snap og sender alt til alle. 

Anonymkode: dc15e...449

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vi har kjent hverandre hele livet. Og vært bestevenner siden barnehagen. Jeg fikk kjæreste som bodde her og når vi flyttet sammen så ble det i denne byem....

Vi snakkes daglig, og hun tyr til meg når livet er vanskelig. Jeg jobber mye i uka og er derfor ikke den som tar mest initiativ hverken i uka eller helgen, da ligger jeg mye på lading. Men sier aldri nei når hun trenger en løpetur med meg eller en prat for å klarne tankene..  

Har tenkt at hun kanskje ønsker å ha vennene sine for seg selv eller ikke ønsker at jeg skal ha andre venner enn henne. Jeg vet ikke... Godt er det å se stort flere hadde reagert med skuffelse. Ikke bare jeg som er paranoid altså:) 

Anonymkode: 68907...46b

Kjæresten din har sikkert noen venner du kan bli kjent med. Hadde holdt meg sammen med kjæresten din og vennene hans hvis jeg var deg. Hadde ikke stolt ett sekund på denne "venninna" di. Kanskje hun er misunnelig på deg?  Hvis mannen hennes er utro og hun har flørter på si....hun er vel kapabel til å prøve seg på typen din hvis hun får sjansen også.  Hun høres ut som en sånn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, sånt er ikke noe hyggelig. Med mindre hun har en veldig god grunn til å utelate deg er det dårlig gjort. Jeg ville spurt henne hvorfor hvis jeg var deg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men ts vet jo ikke at dette var "en helt vanlig sammenkomst i vennegjengen", det kan ha vært bursdagsfeiring for en av de hun ikke kjenner, fire som har studert sammen, tidligere kolleger e.l. Alle her er veldig på at venninnen er en usymptisk tufs uten å kjenne til hva som egentlig er grunnen til at disse fire er sammen i kveld. Hvis ts føler seg eksludert kan hun enten følge alle dere her inne sitt råd , ditche venninnen og bli venneløs, eller spørre rett ut om hun kan få bli med neste gang eller om de feiret noe siden det var god stemning. Jeg inviterer ikke alle jeg kjenner hver gang jeg har noe hos meg, en gang er det den vennegjengen, en annen gang studievenninner, det kan være barndomsvenninner, vennegjengen som har etablert seg på jobb, vi med barn i samme basketlag, tidligere kollektivsamboere, naboene osv, og det er faktisk helt greit. For alt vi og ts vet kan det godt være den aktuelle venninne beklager seg til flere om sin ektemann. Jeg har en kollega der alle vet om at mannen er et ubrukelig nek, men for de som hører historien første gang virker det veldig relasjonsbyggende og at du føler seg nær som blir vist tillitt ved å høre om problemene. Det aner meg at ts anser venninnen som nærere enn venninnen ser henne. Vedr snap så kan det jo like godt være at bildene er lagt ut på story, eller at venninnen gjør som en del jeg har på snap og sender alt til alle. 

Anonymkode: dc15e...449

Ts skriver at de har vært bestevenner siden barnehagen. Hvis dette hadde vært "gjengen fra håndballen", "kollegaene" "naboer" osv som var samlet til fest så hadde sikkert ts visst om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Supersol skrev:

Ts skriver at de har vært bestevenner siden barnehagen. Hvis dette hadde vært "gjengen fra håndballen", "kollegaene" "naboer" osv som var samlet til fest så hadde sikkert ts visst om det.

Ja, men ikke i samme by som de bor nå. Mine barndomsvenninner kjenner ikke alle jeg kjenner fra ulike steder, jeg kjenner ikke alle de henger med heller, poenget er at det er mange faktorer her vi ikke vet noe om. Fremfor å dømme denne venninnen nord og ned kan det jo være greit å forsøke se saken fra flere sider.  Når ts har flyttet til et nytt sted og ikke blitt kjent med noen ny folk så er jo ikke det helt vanlig heller. Selv om man holder kontakten med gamle kjente er det jo normalt å bygge seg et eget nettverk, fremfor bare å lene seg på den ene som er kjent. Jeg tror helt ærlig ts burde forsøke å få flere venner så hun har litt større sosial krets å spille på, fremfor å ofrvente at en venninne skal innkludere henne i alt hun driver på med. 

Anonymkode: dc15e...449

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men ikke i samme by som de bor nå. Mine barndomsvenninner kjenner ikke alle jeg kjenner fra ulike steder, jeg kjenner ikke alle de henger med heller, poenget er at det er mange faktorer her vi ikke vet noe om. Fremfor å dømme denne venninnen nord og ned kan det jo være greit å forsøke se saken fra flere sider.  Når ts har flyttet til et nytt sted og ikke blitt kjent med noen ny folk så er jo ikke det helt vanlig heller. Selv om man holder kontakten med gamle kjente er det jo normalt å bygge seg et eget nettverk, fremfor bare å lene seg på den ene som er kjent. Jeg tror helt ærlig ts burde forsøke å få flere venner så hun har litt større sosial krets å spille på, fremfor å ofrvente at en venninne skal innkludere henne i alt hun driver på med. 

Anonymkode: dc15e...449

TS her. 

Jeg ønsker ikke å dømme henne nord og ned jeg heller. Virkelig ikke. Vi bor ikke i en stor by, jeg vet hvem alle er selv om jeg ikke kjenner dem personlig, og det er nettopp derfor det gjør så vondt. De har ikke noen fellesnevner som gjør at nettopp de samles, den ene jenta har hun nettopp blitt kjent med. Til meg har hun rakket ned på denne personen, men hun var bra nok til å få komme på venninnekveld og det var ikke jeg. Det er sårt. 

Ellers helt enig i at man skal ha et eget nettverk, og at jeg må gjøre en innsats selv her - men er du klar over hvor vanskelig det er når man er 30+ og er på et sted hvor alle har kjent hverandre hele livet og det virker som om alle har etablerte vennskap og "nok" med de vennene de har. At man er på hils og snakker sammen med andre mødre på cup og treninger er en ting, å gå videre til ordentlig vennskap er beinhardt og fyfader så skummelt. 

Anonymkode: 68907...46b

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tiara07 skrev:

Ehh, er man bestevenninner, så inviterer man hverandre... Hvis det er noe spesielt som jobbsammenkomst, klubb med klubbvenninnene dine, nabodamer etc, inviterer du jo ikke bestevenn/-innen i alt dette. Er det utenom det, og helt vanlig sammenkomst i vennegjengen din, så inviterer du så klart bestevenninnen din, eller de nærmeste rundt der!!! Hvis ikke, har du bestemt deg for at hun/han vil du ikke ha med i feiringen, og dermed har du ekskludert vedkommende pga egeninteresser eller pga mobbing. 

Hvordan vet du at dette ikke er klubbveninner,  kollegaer, nabodamer eller noe annet i den gaten? Hvordan vet du at ts sin besteveninne i det hele tatt har invitert dem? Kanskje de bare stakk innom med en flaske. Eller kanskje den ene jenta spurte ts sin veninne om det er greit om hun og kusina/søsteren/veninnen hennes stakk innom en tur? Den ene av jentene kan ha spurt om de kunne finne på noe en kveld,  bare de tre,  hun hadde noe hun ville prate med dem om. Og ts sin veninne sa kanskje st de kunne møtes hos henne. Mulighetene er mange. Det er ikke utroskap å møte veninner uten å invitete besteveninnen. Skjer det stadig vekk, er det noe annet. 

Å sende snapper er jo veldig vanlig. Kommentaren om "de beste jentene", kan jo vil rke ekskluderende, men trenger ikke å være gjennomtenkt. Hun kunne sikkert ha skrevet det samme om noen andre også. 

Det KAN jo selvsagt hende at det er ugler i mosen her. Men jeg synes ikke det er grunn til å konkludere med det ut i fra hva som kommer fram i åpningsinnlegget. Mest sannsynlig har dette en helt naturlig forklaring. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Supersol skrev:

Bra sagt. Helt enig med deg. Dette er faktisk mobbing. Denne "venninnen" er ingenting å samle på. Ts bør kutte tvert uten konfrontasjon og uten å si et ord mere til vedkommende.

Uten å undersøke om det faktisk er en naturlig forklaring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God klem til deg, ts! 

Jeg ville bare snakket med henne. 

"Hei :) Jeg ønsker at dette er mellom meg og deg, da det er litt ukomfortabelt å ta det opp. Men var det en grunn til hvorfor jeg ikke ble invitert på jentekvelden du hadde? Følte meg bare litt utenfor, men skjønner jeg ikke ble invitert hvis det var et spesielt opplegg for hun ene som jeg gjerne ikke har noe relasjon til. Håper dere hadde det kjekt ihvertfall. Er med på en løpetur en av dagene om du vil :) Klem"

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner deg veldig godt jeg ts. Å bli utstengt er en helt forferdelig vond følelse :( Det er vondt og sårt. Siden dere er bestevenner, så ville jeg sendt en melding og forklart situasjonen. Eller tatt igjen med samme mynt. Inviter noen i samme gjeng og legg ut på snapchat "endelig fått samlet de beste jentene"  Kanskje hun da skjønner hvordan du føler det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er mye bedre å ta det opp enn å være lei deg og lure på hvorfor. Send en melding eller ring og si helt enkelt at du faktisk ble lei deg når du så alle jentene sammen. Dette er vanskelig å ta opp, men for å vite hva som faktisk skjedde og eventuelt ordne opp i dette må du jo gjøre noe med det. :) Du vet jo heller ikke hva grunnen er enda! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke tatt dette ille opp. De fleste har større nettverk enn dette, kanskje venninnen din ikke har kommet på at du har et lite nettverk? Mitt nettverk består av venner fra flere miljøer, disse har igjen egne nettverk. Jeg tenker ikke over at noen har fester jeg ikke blir invitert på, samtidig inviterer ikke jeg alle hver gang jeg inviterer...det går jo ikke. Dette gjelder også de beste vennene mine. Det betyr ikke at vi er mindre gode venner av den grunn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sender deg en klem ts :hug:

Jeg har vært i samme situasjon som deg, så jeg vet veldig godt hvordan du føler deg. Jeg ble fryst ut av en tidligere venninnegjeng. Jeg har ikke truffet noen av disse jentene på noen år, men har lovet meg selv at når jeg treffer noen av dem, så skal de få høre det. Holde andre utenfor og fryse noen ut uten å komme med en forklaring er ikke akseptabelt for meg.

Som du sier; dere er voksne. Det kan godt være at det var en grunn til at du ikke ble invitert. At det var noe tilknyttet hun ene som du ikke kjenner. Jeg vet jo ikke. Allikevel mener jeg at din venninne burde ha invitert deg, særlig ettersom hun vet at du ikke har så stor vennekrets. Som venn burde din venninne ha tenkt at dette kunne være en gyllen anledning for deg til å knytte nye bekjentskaper. Det er ikke meningen å være stygg, men denne venninnen din høres litt egoistisk ut. Hun "dumper" problemene sine på deg, men når det gjelder sosiale sammenkomster så tenker hun ikke på deg. Altså; når hun har problemer eller trenger å snakke så går hun til deg. Når det er noe gøy som står på, så har hun ikke deg i tankene. Jeg har hatt en slik venninne selv; hun har jeg ikke lenger kontakt med.

Vet du hva? Jeg hadde tatt dette opp med henne i en anledning det passet seg. Om venninnen din har snappet om denne kvelden, så vet hun jo at du har sett det. Da er det jo ikke hemmelig.

Anonymkode: 71279...06d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra en annen synsvinkel:

TS, du sier du ikke er flink til å ta initiativ selv overfor denne venninnen, men at du stiller opp når hun spør. Det kan være ganske sårt å være den venninnen som alltid må ta initiativ. Å føle at den andre ikke har like stort behov for meg som det jeg gjør selv. Kanskje ser ikke hun på deg som sin bestevenn på grunn av det? Og at du bør begynne å vise mer initiativ og vise at du trenger henne du og - og til noe mer bare enn som matchmaker for at du skal skaffe seg flere venninner.

Anonymkode: 77001...736

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...