Gå til innhold

Jeg er ikke invitert


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Åh, sånne tråder er så vonde å lese. Jeg kjenner også godt til følelsen selv. Det føles ikke greit. :( 

Anonymkode: 7d051...0b9

Var akkurat det jeg også tenkte.. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde spurt hun rett ut hvorfor du ikke er invitert. Har opplevd det samme som du et par ganger, å de har fått så ørene flagra, hvorpå de har skjønt feilen. Har ikke skjedd siden. Nytter ikke være konfliktsky.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hemmingroad skrev:

Hadde spurt hun rett ut hvorfor du ikke er invitert. Har opplevd det samme som du et par ganger, å de har fått så ørene flagra, hvorpå de har skjønt feilen. Har ikke skjedd siden. Nytter ikke være konfliktsky.

Men det er jo utrolig skummelt å konfrontere folk.. er jo ikke alle som klarer det :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BethD skrev:

Men det er jo utrolig skummelt å konfrontere folk.. er jo ikke alle som klarer det :(

Skjønner godt at det er vanskelig, men samtidig: Når valget står mellom å droppe en person og å konfrontere en person for å finne ut hva som egentlig skjer, har man jo ingenting å tape og mye å vinne på å gjøre det siste istedenfor å bare la det passere. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, BethD skrev:

Men det er jo utrolig skummelt å konfrontere folk.. er jo ikke alle som klarer det :(

Det skjønner jeg. Det er akkurat derfor det er så lett å drive på slik som de gjør.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol
7 minutter siden, Ananas. skrev:

Thyras innlegg var jo et ganske godt forslag i en annen retning, finnes sikkert flere forklaringer som også kan aksepteres. Vi kan ikke alltid ta for gitt at andre skjønner hva vi tenker og føler og handler deretter, om det er en venn man setter pris på så er vel det minste man kan gjøre å ta en prat før man blokkerer og sletter på alle fronter.. Hvis vi aldri skal prøve å forstå hverandre før vi handler såpass drastisk basert på enkelttilfeller så står vel alle igjen som venneløse, kjæresteløse og ganske relasjonsløse generelt til slutt. 

Hvis det er ett enkelttilfelle og en ren forglemmelse kan det jo glemmes, men ts burde ihvertfall være obs i fremtiden. Dette blir spekulasjoner, men venninnen kan ha invitert de andre og ikke ts for å baksnakke ts foreksempel. 

 

10 minutter siden, Perle skrev:

Nei, jeg synes slike folk fortjener en form for konfrontasjon. Så de får kjenne på den ubehagelige følelsen og kansje reflektere over egen oppførsel. Samt det er sundt for den sårede parten, å ta et oppgjør og gjenopprette sin integritet.

Jeg ser den, på en måte. Risikoen tenker jeg er at venninnen kanskje koser seg over at ts konfronterer henne osv...  ala "hun klikka totalt på meg fordi jeg ikke inviterte henne" osv... 

Enig i at sånne "venninner" fortjener drit tilbake, og selv ville jeg ignorert vedkommende. "Venninnen" vil bare få boostet egoet sitt hvis ts gir utrykk for at hun er såret pga manglende invitasjon. Hun vil gosse seg rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sier hun er bestevenninnen din, men er du bestevenninnen hennes? Og må man alltid innvitere all hver gang noe skjer? Vil tro det er joe disse tre har sammen som ikke inkluderer deg, ikke verre enn det. 

Anonymkode: dc15e...449

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Supersol skrev:

Hvis det er ett enkelttilfelle og en ren forglemmelse kan det jo glemmes, men ts burde ihvertfall være obs i fremtiden. Dette blir spekulasjoner, men venninnen kan ha invitert de andre og ikke ts for å baksnakke ts foreksempel. 

 

Jeg ser den, på en måte. Risikoen tenker jeg er at venninnen kanskje koser seg over at ts konfronterer henne osv...  ala "hun klikka totalt på meg fordi jeg ikke inviterte henne" osv... 

Enig i at sånne "venninner" fortjener drit tilbake, og selv ville jeg ignorert vedkommende. "Venninnen" vil bare få boostet egoet sitt hvis ts gir utrykk for at hun er såret pga manglende invitasjon. Hun vil gosse seg rett og slett.

Nei, om fornærmede opptrer rolig og behersket, og ikke "klikker" som du skriver, bare sprør rett frem, vil denne venninen tape annsikt så til de grader, og føle skam. Det absolutt siste hun vil gjøre er å fortelle andre om dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hemmingroad skrev:

Det skjønner jeg. Det er akkurat derfor det er så lett å drive på slik som de gjør.

Ikke sant.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt.

 

Og ikke forstår jeg hvorfor voksne mennesker skal gni det inn ved å snappe til venner de ekskluderer. Har opplevd det selv. Og sitter igjen såret. Dette er på fjortis nivå.

Anonymkode: 22548...147

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Ananas. skrev:

Thyras innlegg var jo et ganske godt forslag i en annen retning, finnes sikkert flere forklaringer som også kan aksepteres. Vi kan ikke alltid ta for gitt at andre skjønner hva vi tenker og føler og handler deretter, om det er en venn man setter pris på så er vel det minste man kan gjøre å ta en prat før man blokkerer og sletter på alle fronter.. Hvis vi aldri skal prøve å forstå hverandre før vi handler såpass drastisk basert på enkelttilfeller så står vel alle igjen som venneløse, kjæresteløse og ganske relasjonsløse generelt til slutt. 

Helt riktig. Og jeg tror ikke hun mener det vondt egentlig. 

Å kutte henne ut er ikke aktuelt, jeg har bare henne. Flere spør om jeg er hennes beste venninne, altså om det ikke er et gjensidig opplegg. Jeg har iallefall trodd det bestandig, det er meg hun betror seg til om sin utro mann, flørter på si og alt som ikke er "perfekt" i livet ... Hun omtaler meg sin nærmeste venn og jeg er fryktelig glad i henne. Skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke kunne bli inkludert i kveld, særlig når hun vet at jeg kjenner meg litt ensom her..

Anonymkode: 68907...46b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner deg godt.

 

Og ikke forstår jeg hvorfor voksne mennesker skal gni det inn ved å snappe til venner de ekskluderer. Har opplevd det selv. Og sitter igjen såret. Dette er på fjortis nivå.

Anonymkode: 22548...147

Enig. I tilegg skrev vel denne såkalte venninnen "nå har jeg samlet de beste " 

Synes nesten dette virker fiendtlig ovenfor ts. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du sier hun er bestevenninnen din, men er du bestevenninnen hennes? Og må man alltid innvitere all hver gang noe skjer? Vil tro det er joe disse tre har sammen som ikke inkluderer deg, ikke verre enn det. 

Anonymkode: dc15e...449

Ehh, er man bestevenninner, så inviterer man hverandre... Hvis det er noe spesielt som jobbsammenkomst, klubb med klubbvenninnene dine, nabodamer etc, inviterer du jo ikke bestevenn/-innen i alt dette. Er det utenom det, og helt vanlig sammenkomst i vennegjengen din, så inviterer du så klart bestevenninnen din, eller de nærmeste rundt der!!! Hvis ikke, har du bestemt deg for at hun/han vil du ikke ha med i feiringen, og dermed har du ekskludert vedkommende pga egeninteresser eller pga mobbing. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Helt riktig. Og jeg tror ikke hun mener det vondt egentlig. 

Å kutte henne ut er ikke aktuelt, jeg har bare henne. Flere spør om jeg er hennes beste venninne, altså om det ikke er et gjensidig opplegg. Jeg har iallefall trodd det bestandig, det er meg hun betror seg til om sin utro mann, flørter på si og alt som ikke er "perfekt" i livet ... Hun omtaler meg sin nærmeste venn og jeg er fryktelig glad i henne. Skjønner bare ikke hvorfor jeg ikke kunne bli inkludert i kveld, særlig når hun vet at jeg kjenner meg litt ensom her..

Anonymkode: 68907...46b

Jeg er av en annen oppfatning. Dette er ikke en venninne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, LittleBabyBlue skrev:

Hvor mange jenter er det på denne jentefesten? Kun de tre eller en hel haug?

Fire. To jeg kjenner godt og to jeg ikke kjenner.... 

 

Ts

Anonymkode: 68907...46b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Supersol
1 minutt siden, Tiara07 skrev:

Ehh, er man bestevenninner, så inviterer man hverandre... Hvis det er noe spesielt som jobbsammenkomst, klubb med klubbvenninnene dine, nabodamer etc, inviterer du jo ikke bestevenn/-innen i alt dette. Er det utenom det, og helt vanlig sammenkomst i vennegjengen din, så inviterer du så klart bestevenninnen din, eller de nærmeste rundt der!!! Hvis ikke, har du bestemt deg for at hun/han vil du ikke ha med i feiringen, og dermed har du ekskludert vedkommende pga egeninteresser eller pga mobbing. 

Bra sagt. Helt enig med deg. Dette er faktisk mobbing. Denne "venninnen" er ingenting å samle på. Ts bør kutte tvert uten konfrontasjon og uten å si et ord mere til vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Supersol
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fire. To jeg kjenner godt og to jeg ikke kjenner.... 

 

Ts

Anonymkode: 68907...46b

Du burde heller bli bedre kjent med disse to du kjenner ifra før, hvis ikke de er av samme ulla da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nøste; hva plager deg egentlig? De andre svarer med mange forskjellige tanker og oppfatninger, men alle oppfører seg ordentlig og med respekt for både ts (meg) og hverandre. Det er helt ok at du synes jeg er dust og innlegget mitt var dumt. Men hvorfor må du inn og kommentere? Kan du ikke bare gå videre? Må være slitsomt å være så sint på verden som det du er. 

Anonymkode: 68907...46b

:helen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I kveld ser jeg på snap at bestevenninnen min har jentefest med høye drinker hjemme hos seg, og jeg er ikke invitert. Vi er voksne damer, men jeg har ikke så mange venner her (har ikke bodd her så lenge), og hun vet at jeg prøver å få flere venner, bli kjent med flere. Vi er veldig nære, finner på mye sammen bare vi to, og hun er nok mye flinkere enn meg til å ta initiativ til å gjøre ting sammen.  

Ser at hun har invitert en annen jente jeg kjenner og som jeg trives godt sammen med, men også ei jente som er et helt ferskt bekjentskap. Så legger hun ut bilde med teksten " endelig fått samlet de beste jentene". Jeg vet vi er voksne og jeg blir jo ikke sur når denne jentegjengen finner på ting sammen.. men at hun inviterer til jentekveld hjemme hos seg, og ikke inviterte meg syntes jeg gjorde skikkelig vondt. Jeg er ikke sur og bitter, jeg føler meg bare ekskludert og fikk følelsen av å ikke være god nok.. :( kommer ikke til å si noe om det eller la følelsen skinne gjennom ovenfor henne, men akkurat nå ble kvelden ganske lei... 

Anonymkode: 68907...46b

 

Så jeg skjønner at du er ny i byen og har gjort det klart for venninnen din at du ønsker deg flere venninner i byen. Venninnen har invitert deg med på mange ting (enten bare der to eller flere) og introdusert deg for flere av hennes venner. Du sier du tar sjeldnere initiativ, men hvor ofte sier du ja når hun tar initiativ? Det kan nok hende at dere ikke er så nære som du tror, men at hun er omtenksom og ønsker å inkludere deg siden du er ny i byen. Ikke misforstå, jeg sier ikke at hun ikke er en god venninne, men at dere kanskje ikke er så nære som du føler. Hun har sikkert allerede mange venner i byen, og det kan være at hun føler at du er litt lenger ut i omgangskretsen hennes enn disse venninnene hun har invitert.

Noe som kanskje er relatert skjedde med meg en gang. Jeg ble kjent med ei dame som var helt ny i byen, så jeg inviterte henne med på ting, og jeg så henne nok oftere enn mange av mine andre venner, men mest fordi hun hadde tid hele tiden, siden hun ikke hadde så mange andre venner i byen. Etterhvert syntes jeg hun begynte å bli litt vel nærgående og slitsom, så jeg prøvde å trekke meg litt unna. På den tiden hadde hun jo alt fått mange andre venninner. Det hele endte med at hun på et punkt ble rasende på meg fordi hun ikke fikk den plassen i livet mitt som hun følte at hun skulle ha. Hun kom med alle mulige drøye beskyldninger, og det var faktisk umulig å beholde vennskapet. :sad: 

Jeg tror nok kanskje at i dette tilfellet må du bare godta at venninnen din nok (enda) ikke føler at dere er så nære som du føler. Det tar lang tid å bli nære venninner, og siden du er helt ny i byen har du vel ikke kjent henne så lenge enda. De høres ut som om du allerede tilbringer mye tid sammen med din nye venninne, så prøv å forstå at hun kanskje noen ganger vil gjøre ting med andre venninner.

Anonymkode: 391c4...6a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...