Gå til innhold

Hvorfor skryter menn på seg egenskaper som de ikke har?


WubWub

Anbefalte innlegg

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi 15 cm er bra i virkeligheten, men ikke på "papiret" derfor plusser de litt opp slik at det høres like bra ut på "papiret" som i virkeligheten. Ganske snodig

Anonymkode: 87760...65e

Litt som med den 100 gram torsken som en mann fanget? Ifølge hans historie veide torsken 20 kilo. 

Man kan ikke stole på menn - det eneste de gjør er å overdrive eller juge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Superbruker7
6 timer siden, WubWub skrev:

Trump har jo en YUUUUUUGE COCK ifølge han selv. Kanskje derfor han er så populær?

Det er vel ikke utenkelig at deler av grunnen til han er så populær er fordi mange tror på skrytet han forteller om seg selv.  

Petter Northug hadde sikkert ikke vært så populær han helle rom han ikke var så eplekjekk over egne ferdigheter. Han er over 30 år og har kun ett individuelt OL-gull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Superbruker7 skrev:

Det er vel ikke utenkelig at deler av grunnen til han er så populær er fordi mange tror på skrytet han forteller om seg selv.  

Petter Northug hadde sikkert ikke vært så populær han helle rom han ikke var så eplekjekk over egne ferdigheter. Han er over 30 år og har kun ett individuelt OL-gull.

dette forandrer ikke det faktum at han er kåret til norges kjekkeste mann. og jeg har identisk kropp som han. det betyr at jeg er den kjekkeste mannen i norge uavhengig av ol gull eller annet vås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Superbruker7
Akkurat nå, WubWub skrev:

dette forandrer ikke det faktum at han er kåret til norges kjekkeste mann. og jeg har identisk kropp som han. det betyr at jeg er den kjekkeste mannen i norge uavhengig av ol gull eller annet vås.

Om han er kåret til Norges kjekkeste mann så sier jo det sitt at selvskryt fungerer.  Uheldigvis for deg så hjelper det ikke å ha identisk kropp som Northug for det er jo ikke kroppen hans som gjør han så fantastisk, men selvskrytet han har drevet med. Og selvskryt er jo ikke noe du driver med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Superbruker7 skrev:

Om han er kåret til Norges kjekkeste mann så sier jo det sitt at selvskryt fungerer.  Uheldigvis for deg så hjelper det ikke å ha identisk kropp som Northug for det er jo ikke kroppen hans som gjør han så fantastisk, men selvskrytet han har drevet med. Og selvskryt er jo ikke noe du driver med. 

du tar feil. det er kroppen hans som har gitt han gull etter gull og vinn etter vinn. det er ikke skryt som har gjort han som verdensener men hans fysikk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Superbruker7 skrev:

Og hvorfor kjøper man varer pga reklame om det ikke er fordi selvskryt fungerer? 

nå er det prestasjon og ikke skryt som har ledet northug til verdenstoppen så dine metaforer henger ikke på greip

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi vi er så vant til å objektifisere hverandre, måle hverandre of vurdere hverandre at de ikke vet hvordan de skal gå frem om de ikke har veldig konkrete punkter de kan hevde seg på. Antall cm i høyde eller lengde, lønn, formue, IQ, Bil, you name it. Det er en kjapp og effektiv måte å etablere status blant andre menn. Nå når vi "møter" hverandre så mye online er det lett å skryte på seg der for å få en overhånd ettersom vi ikke blir holdt til det i praksis. Og siden vi relativt få ganger møter folk fra nettet IRL(tror jeg iallefall. Har ingen statistikker her), så kan de nok ta seg råd til noen usannheter for å komme et hestehode foran. Jeg tror ikke faren ved det nødvendigvis er at dersom man møtes i virkeligheten så oppdager hun at du har 15cm mellom beina og ikke 20, men at man så mange timer av døgnet går inn i en rolle som er en forhøyet versjon av seg selv og da kan man ende opp med å enten slite mellom å skille deg og online personaen din, eller å føle at man ikke når opp til online personaen. den største taperen til syvende og sist er sannsynligvis ikke dama de aldri møter, men dem selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at menn skryter seg i mellom også. 

Jeg har ikke inntrykk av at alle menn er sånn. 

Og jeg aner hvert fall ikke hvorfor noen gjør dette, men det hadde vært interessant å grave i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Derpderp skrev:

Fordi vi er så vant til å objektifisere hverandre, måle hverandre of vurdere hverandre at de ikke vet hvordan de skal gå frem om de ikke har veldig konkrete punkter de kan hevde seg på. Antall cm i høyde eller lengde, lønn, formue, IQ, Bil, you name it. Det er en kjapp og effektiv måte å etablere status blant andre menn. Nå når vi "møter" hverandre så mye online er det lett å skryte på seg der for å få en overhånd ettersom vi ikke blir holdt til det i praksis. Og siden vi relativt få ganger møter folk fra nettet IRL(tror jeg iallefall. Har ingen statistikker her), så kan de nok ta seg råd til noen usannheter for å komme et hestehode foran. Jeg tror ikke faren ved det nødvendigvis er at dersom man møtes i virkeligheten så oppdager hun at du har 15cm mellom beina og ikke 20, men at man så mange timer av døgnet går inn i en rolle som er en forhøyet versjon av seg selv og da kan man ende opp med å enten slite mellom å skille deg og online personaen din, eller å føle at man ikke når opp til online personaen. den største taperen til syvende og sist er sannsynligvis ikke dama de aldri møter, men dem selv.

Ja, dette ga veldig mening for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Derpderp skrev:

Fordi vi er så vant til å objektifisere hverandre, måle hverandre of vurdere hverandre at de ikke vet hvordan de skal gå frem om de ikke har veldig konkrete punkter de kan hevde seg på. Antall cm i høyde eller lengde, lønn, formue, IQ, Bil, you name it. Det er en kjapp og effektiv måte å etablere status blant andre menn. Nå når vi "møter" hverandre så mye online er det lett å skryte på seg der for å få en overhånd ettersom vi ikke blir holdt til det i praksis. Og siden vi relativt få ganger møter folk fra nettet IRL(tror jeg iallefall. Har ingen statistikker her), så kan de nok ta seg råd til noen usannheter for å komme et hestehode foran. Jeg tror ikke faren ved det nødvendigvis er at dersom man møtes i virkeligheten så oppdager hun at du har 15cm mellom beina og ikke 20, men at man så mange timer av døgnet går inn i en rolle som er en forhøyet versjon av seg selv og da kan man ende opp med å enten slite mellom å skille deg og online personaen din, eller å føle at man ikke når opp til online personaen. den største taperen til syvende og sist er sannsynligvis ikke dama de aldri møter, men dem selv.

Men jeg har i min historie kjent flere kvinner enn menn. Og ingen kvinner sitter å juger på seg kvaliteter som de ikke har - mitt inntrykk er at kvinner flest undergraver sine egne kvaliteter.

Som f.eks en samtale igår. Ei kvinne skriver til meg her på KG (privat) at hun tenker hu er stygg og at jeg er for smart for henne, hun sa at "jeg regner ikke med at du svarer meg for du er for smart og kjekk for meg". Hun viste meg bilde og jeg leste igjennom hennes innlegg på KG og det viser seg at det er mer enn sannsynlig at hun er smartere enn meg. Ikke nok med det - hun så også kjempe vakker ut. Hun var med andre ord smartere og flottere enn meg.

Mens menn overdriver kvaliteter så er det mitt inntrykk at kvinner underdriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, WubWub skrev:

Men jeg har i min historie kjent flere kvinner enn menn. Og ingen kvinner sitter å juger på seg kvaliteter som de ikke har - mitt inntrykk er at kvinner flest undergraver sine egne kvaliteter.

Som f.eks en samtale igår. Ei kvinne skriver til meg her på KG (privat) at hun tenker hu er stygg og at jeg er for smart for henne, hun sa at "jeg regner ikke med at du svarer meg for du er for smart og kjekk for meg". Hun viste meg bilde og jeg leste igjennom hennes innlegg på KG og det viser seg at det er mer enn sannsynlig at hun er smartere enn meg. Ikke nok med det - hun så også kjempe vakker ut. Hun var med andre ord smartere og flottere enn meg.

Mens menn overdriver kvaliteter så er det mitt inntrykk at kvinner underdriver. 

Fnis, jassdaså. Er tråden her for å imponere henne?

 

Nå snakket jeg vel om menn i mitt innlegg, men ok. Hva som er vanlig bak kvinner vet jeg ikke fordi de ikke nærmer seg meg på en slik måte, men jeg har vanskelig å se for meg at noen av min venner skulle være så myke i approachen sin. De fleste, med ett unntak, er nok ganske nøyanserte i approachen sin. Kanskje du tiltrekker deg en bestemt type kvinner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Derpderp skrev:

Fnis, jassdaså. Er tråden her for å imponere henne?

 

Nå snakket jeg vel om menn i mitt innlegg, men ok. Hva som er vanlig bak kvinner vet jeg ikke fordi de ikke nærmer seg meg på en slik måte, men jeg har vanskelig å se for meg at noen av min venner skulle være så myke i approachen sin. De fleste, med ett unntak, er nok ganske nøyanserte i approachen sin. Kanskje du tiltrekker deg en bestemt type kvinner. 

Nei hun pleier ikke lese tråder.

Tråden her er et resultat av at jeg ble voldstruet av en mann igår fordi jeg ytret min mening om hans kvinnesyn. I hans hode så nedlegger han nok masse kvinner og han er sikkert kjempe tøff og farlig. Mitt hode tenker ikke i de samme banene- Til tross for at han truet med vold så ville jeg sagt det samme til han face to face. Build a bridge and get over it  - problemet er at menn generelt ikke liker bli tatt i løgn og de elsker juge - deres tilsvar på dette er : vold. 

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 timer siden, WubWub skrev:

Jeg har alltid lurt på dette fenomenet. På internet så har alle menn minst 20 cm penis, svulmende muskler, doktorgrad, 130+ i IQ og mange millioner på bok. 

I alle tråder jeg har lest hvor det blir spurt "hvor høy iq har du?" på freak.no, kvinneguiden, vgd og diskusjon.no så er snittet til menn rundt 140 i IQ. 

 

Et råd, fra en mann til en annen :opplyser:  Du må utvide horisonten og referansegrannlaget ditt. Å surfe rundt på noen dating- og diskusjonssider på verdensveven gjør deg neppe klokere, som sådan. På tide å skaffe seg noe seriøs litteratur, lese noen kronikker og finne noe forskning publisert, gjerne på nettet. 

Du forstår sikkert din egen snevre innfallsvinkel her? I beste fall er dette oppgulp som passer på skråblikk forumet. I verste fall er det mannsfiendtlig propaganda som burde vært moderert vekk. Men hey - mannehat finnes ikke :jepp:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Gorgonzola skrev:

Et råd, fra en mann til en annen :opplyser:  Du må utvide horisonten og referansegrannlaget ditt. Å surfe rundt på noen dating- og diskusjonssider på verdensveven gjør deg neppe klokere, som sådan. På tide å skaffe seg noe seriøs litteratur, lese noen kronikker og finne noe forskning publisert, gjerne på nettet. 

Du forstår sikkert din egen snevre innfallsvinkel her? I beste fall er dette oppgulp som passer på skråblikk forumet. I verste fall er det mannsfiendtlig propaganda som burde vært moderert vekk. Men hey - mannehat finnes ikke :jepp:

 

At menn skryter på seg store peniser og IQ forekommer ikke bare på KG - men overlalt. 

Menn generelt er ikke til å stole på da de alltid juger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn skryter vel helt enkelt på seg egenskaper (hvis han har eller ikke), fordi han han vil gjøre inntrykk på det motsatte kjønn, og for å hevde seg/skremme konkurenter av det samme kjønn av banen. 

Samme som for vilken annen som helst art. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, WubWub skrev:

dette forandrer ikke det faktum at han er kåret til norges kjekkeste mann. og jeg har identisk kropp som han. det betyr at jeg er den kjekkeste mannen i norge uavhengig av ol gull eller annet vås.

sry, det har du ikke lol

Anonymkode: 42044...fe1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

sry, det har du ikke lol

Anonymkode: 42044...fe1

jo det har jeg lol hihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, WubWub skrev:

Men damen vil jo dumpe deg om du har jugd på deg en størrelse som du ikke har. Det blir ikke noe sex ut av dette tullet. 

Menn som skryter på seg større penis på internet enn de egentlig har skyter bare seg selv i foten. 

Det kan være de satser på at når de først kommer så langt så gjør det ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jabx skrev:

Det kan være de satser på at når de først kommer så langt så gjør det ikke noe.

nettopp - menn som bare sitter å skraver som om de i er en sy-klubb vil aldri få seg no.

Damer liker handlekraft og ikke vennindeprat

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...