Gå til innhold

Hvorfor skryter menn på seg egenskaper som de ikke har?


WubWub

Anbefalte innlegg

Jeg har alltid lurt på dette fenomenet. På internet så har alle menn minst 20 cm penis, svulmende muskler, doktorgrad, 130+ i IQ og mange millioner på bok. 

I alle tråder jeg har lest hvor det blir spurt "hvor høy iq har du?" på freak.no, kvinneguiden, vgd og diskusjon.no så er snittet til menn rundt 140 i IQ. 

I tråder hvor det blir spurt om peninsstørrelse så er snittet 20cm til tross for at snittet i Norge er rundt 14cm.

Det er bare 2 uker siden hvor jeg lagde en tråd om peniser og en mann skrev "jeg har rundt 20cm, er det lite? dama mi sier den er stor men jeg vet ikke helt om jeg skal tro på henne, jeg syntes ikke den er så stor". Jeg skjønte raskt at dette var bullshit. Han sendte så videre et penisbilde til ei jeg chatter med på PM og han spurte etter snapchatten hennes med forklaring om at "dama hans er okay med det, vi er i et åpent forhold". Jeg spurte om det var greit om jeg også fikk penisbilde og det fikk jeg. Tok så en reverse google search og penis bilde "hans" hadde rundt 100 000 treff - de første treffene var fra homsesider. Med andre ord så hadde han stjålet bildet av en annen manns penis. 

Og da lurer jeg på; Hva var hensikten? Hva om han traff henne han spurte om snapchatten til i virkeligheten og hun så at han hadde jugd på seg penisstørrelse når de havnet til sengs?

Det samme skjer overalt på datingsider utifra det jeg har hørt fra damer. Menn juger på seg større penis, større lommebok, større mentale kvaliteter og utdannelse enn de egentlig har.

Hva tenker disse mannfolka vil skje når daten finner ut at alt han har fortalt er en eneste stor løgn og overdrivelser? Hva tror de at de vil skje når damen finner ut at 20 cm med penis, 150 i iq og doktorgrad egentlig er 14 cm penis, 90 iq og ingen utdannelse?

Selv tenker jeg at det er bedre å overraske positivt enn negativt - derfor undergraver jeg alltid mine kvaliteter privat. Å sitte lage glansbilder og falske perfekte fasader av seg selv for en date er å skyte seg selv i foten da man umulig kan leve opp til forventningene man selv har skapt.  

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det jeg ikke skjønner er de som bruker sånne beauty apps på bilder til nettdating, når daten møter personen i virkeligheten så ser de jo hvordan personen ser ut uansett? :P Føler det blir litt samme greia.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mummikopp skrev:

Det jeg ikke skjønner er de som bruker sånne beauty apps på bilder til nettdating, når daten møter personen i virkeligheten så ser de jo hvordan personen ser ut uansett? :P Føler det blir litt samme greia.

Aner ikke hva beauty apps er men jeg sier meg enig allikevel 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, WubWub skrev:

Aner ikke hva beauty apps er men jeg sier meg enig allikevel 

Det er apper der man kan redigere et bilde så man får finere hud, hvitere tenner osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hvis de har dårlig selvfølelse at de ønsker å skryte på seg egenskaper de egentlig ikke har? Fordi hvis de er ærlige så står det kanskje ganske dårlig til? 

Anonymkode: 8280f...fe2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som fikk meg til å tenke på dette fenomenet var ; En mann på forumet skrøt av alle kvinner han hadde nedlagt. 

Jeg sa meg uenig i hans kvinnesyn og han sendte meg så indirekte trusler om vold. "dette hadde du ikke turt sagt til meg i virkeligheten, jeg kjenner til din type. jeg ville vært den som lo sist ;)". Denne mannen skrøt ikke bare av hvor mange kvinner han utnyttet men han skrøt også av hvor farlig og tøff han var. 

Så da lurer jeg på ; hvorfor? hvorfor sitte på internet å skryte? 

En selvsikker mann har ikke noe behov for å sitte blåse seg opp som en bollefisk å øse rundt i øst og vest om hvor farlig han er eller hvor mange kvinner han nedlegger. Hvem trodde han at han lurte? Kanskje han lurer seg selv? Jeg ville ikke vært redd for å fortelle meningen min til han i virkeligheten. Vi har ytringsfrihet i dette landet og mine rettigheter er ukrenkelige. Å ty til vold pga en verbal uenighet er grov kriminalitet. Men han syntes altså det var tøft å skryte av disse indirekte truslene - som menn flest

Endret av WubWub
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Bootyhunter skrev:

Både kvinner og menn liker å skryte på seg noe de ikke har. De føler seg bedre da vet du.

Har aldri opplevd at kvinner skryter på seg egenskaper som de ikke har - min erfaring er at de undergraver sine egne kvaliteter. Dette er med unntak av 2 bestevenner jeg har hatt ; ei var narsissist og ei var sosiopat. De elsket skryte. 

Normale kvinner pleier ikke gjøre dette. Menn flest derimot gjør ikke annet enn å skryte og juge 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje hvis de har dårlig selvfølelse at de ønsker å skryte på seg egenskaper de egentlig ikke har? Fordi hvis de er ærlige så står det kanskje ganske dårlig til? 

Anonymkode: 8280f...fe2

Men hva er poenget når man sitter på en datingside å sjekker opp kvinner? Om man juger på seg utdannelse og samtidig sier man bor i en villa - hva tenker disse gutta vil skje når damen treffer de for en date og det viser seg at villaen egentlig er en rønne? De skyter jo bare seg selv i foten ved å juge på internet før et treff.

Dette fenomenet forekommer så ofte at jeg begynner undre meg over menns generelle mentale kapasiteter. 

Endret av WubWub
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du WubWub skryter jo uhemmet av din skyhøye iq, ditt intellekt og dine flotte muskler? Du kan vel svare på spørsmålet selv.

Anonymkode: 98481...ae9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Men du WubWub skryter jo uhemmet av din skyhøye iq, ditt intellekt og dine flotte muskler? Du kan vel svare på spørsmålet selv.

Anonymkode: 98481...ae9

Men nå har jeg betydelig muskelmasse og jeg har ifølge WAIS og Mensa betydelig IQ. Jeg juger med andre ord ikke så nei jeg kan ikke svare på hvorfor menn generelt juger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, WubWub skrev:

Men nå har jeg betydelig muskelmasse og jeg har ifølge WAIS og Mensa betydelig IQ. Jeg juger med andre ord ikke så nei jeg kan ikke svare på hvorfor menn generelt juger. 

Hehe, ok.

Anonymkode: 98481...ae9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Axl Rose
17 minutter siden, WubWub skrev:

Har aldri opplevd at kvinner skryter på seg egenskaper som de ikke har - min erfaring er at de undergraver sine egne kvaliteter. Dette er med unntak av 2 bestevenner jeg har hatt ; ei var narsissist og ei var sosiopat. De elsket skryte. 

Normale kvinner pleier ikke gjøre dette. Menn flest derimot gjør ikke annet enn å skryte og juge 

Finnes nok av de som skryter og lyg fra begge kjønn. Har da blitt løyet til mange ganger jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Bootyhunter skrev:

Finnes nok av de som skryter og lyg fra begge kjønn. Har da blitt løyet til mange ganger jeg. 

Men disse opplevelsene bør og skal man ta med en stor klype salt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, William Adelin skrev:

Jeg skryter aldri på meg egenskaper jeg ikke har.

 

"Alle" menn gjør det - selger seg inn som den mannen de drømmer om å være... Enig med WubWub her! 

Anonymkode: 470bc...b2f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Alle" menn gjør det - selger seg inn som den mannen de drømmer om å være... Enig med WubWub her! 

Anonymkode: 470bc...b2f

Jupp. Jeg syntes det er rart - har opplevd dette selv tidligere da jeg hadde ei venninde med narsissistisk personlighet. Vi hadde en relasjon som gikk på bror-søster. Pleide overnatte ofte hos henne i Oslo og vi sov alltid i samme seng. Hun fortalte meg videre at hun hadde pratet med en mann som virket spennende - han fortalte at han hadde kjempe stor penis og at han var veldig dominant. 

Han kom så på besøk til oss en kveld. Nå skal det sies at min venninde ikke er spesielt ..... sensitiv av seg eller har så store bekymringer for andre folks følelser. Hun hadde sagt til han på forhånd at hun ikke har sex med noen som har under 18 cm, han hadde fortalt på chat at han hadde 20 cm. 

Den kvelden han kom så la jeg meg i stua slik at de kunne hygge seg, de gikk på soverommet men det gikk ikke lang tid før hun sparket han på hue og ræva ut og hun sier til meg "han her sa han hadde 20 cm men han har ikke engang 14cm!". jeg ba han så om å forlate åstedet så gikk jeg å la meg med hu etter vi hadde fått han ut av huset.

Dominansen han pratet om på internet til var ikke eksisterende og penis størrelse han oppga på internet var åpenbart en løgn. Så med dette så tenker jeg - har disse idiotene ikke en fungerende hjerne? Hva tror de vil skje når de treffer vedkommende som de har jugd til?  

 

Endret av WubWub
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, du har så rett da. Eksen min skrøt på seg så siiinnsykt mye til meg i starten. Det er flaut å tenke tilbake på faktisk. Det var alt ifra penger til nyttige egenskaper, som det viste seg at han ikke hadde. Sa at han var møbeldesigner istedenfor møbelsnekker som han egentlig var. Skrøt på seg en trekant helt i starten da vi begynte å treffes også, oppga fulle navn på jentene så jeg skulle se hvor flotte de var. 2 år senere tenkte jeg at jeg skulle teste han litt. Spurte om han hadde hatt trekant før. Nei det hadde han ikke 😂 Da hadde han glømt at han hadde løyet om det gitt.

Anonymkode: fe083...b1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
7 minutter siden, WubWub skrev:

Jupp. Jeg syntes det er rart - har opplevd dette selv tidligere da jeg hadde ei venninde med narsissistisk personlighet. Vi hadde en relasjon som gikk på bror-søster. Pleide overnatte ofte hos henne i Oslo og vi sov alltid i samme seng. Hun fortalte meg videre at hun hadde pratet med en mann som virket spennende - han fortalte at han hadde kjempe stor penis og at han var veldig dominant. 

Han kom så på besøk til oss en kveld. Nå skal det sies at min venninde ikke er spesielt ..... sensitiv av seg eller har så store bekymringer for andre folks følelser. Hun hadde sagt til han på forhånd at hun ikke har sex med noen som har under 18 cm, han hadde fortalt på chat at han hadde 20 cm. 

Den kvelden han kom så la jeg meg i stua slik at de kunne hygge seg, de gikk på soverommet men det gikk ikke lang tid før hun sparket han på hue og ræva ut og hun sier til meg "han her sa han hadde 20 cm men han har ikke engang 14cm!". jeg ba han så om å forlate åstedet så gikk jeg å la meg med hu etter vi hadde fått han ut av huset.

Dominansen han pratet om på internet til var ikke eksisterende og penis størrelse han oppga på internet var åpenbart en løgn. Så med dette så tenker jeg - har disse idiotene ikke en fungerende hjerne? Hva tror de vil skje når de treffer vedkommende som de har jugd til?  

 

Den der var litt vanskelig å tro på :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WubWub skrev:

Jeg har alltid lurt på dette fenomenet. På internet så har alle menn minst 20 cm penis, svulmende muskler, doktorgrad, 130+ i IQ og mange millioner på bok. 

I alle tråder jeg har lest hvor det blir spurt "hvor høy iq har du?" på freak.no, kvinneguiden, vgd og diskusjon.no så er snittet til menn rundt 140 i IQ. 

I tråder hvor det blir spurt om peninsstørrelse så er snittet 20cm til tross for at snittet i Norge er rundt 14cm.

Det er bare 2 uker siden hvor jeg lagde en tråd om peniser og en mann skrev "jeg har rundt 20cm, er det lite? dama mi sier den er stor men jeg vet ikke helt om jeg skal tro på henne, jeg syntes ikke den er så stor". Jeg skjønte raskt at dette var bullshit. Han sendte så videre et penisbilde til ei jeg chatter med på PM og han spurte etter snapchatten hennes med forklaring om at "dama hans er okay med det, vi er i et åpent forhold". Jeg spurte om det var greit om jeg også fikk penisbilde og det fikk jeg. Tok så en reverse google search og penis bilde "hans" hadde rundt 100 000 treff - de første treffene var fra homsesider. Med andre ord så hadde han stjålet bildet av en annen manns penis. 

Og da lurer jeg på; Hva var hensikten? Hva om han traff henne han spurte om snapchatten til i virkeligheten og hun så at han hadde jugd på seg penisstørrelse når de havnet til sengs?

Det samme skjer overalt på datingsider utifra det jeg har hørt fra damer. Menn juger på seg større penis, større lommebok, større mentale kvaliteter og utdannelse enn de egentlig har.

Hva tenker disse mannfolka vil skje når daten finner ut at alt han har fortalt er en eneste stor løgn og overdrivelser? Hva tror de at de vil skje når damen finner ut at 20 cm med penis, 150 i iq og doktorgrad egentlig er 14 cm penis, 90 iq og ingen utdannelse?

Selv tenker jeg at det er bedre å overraske positivt enn negativt - derfor undergraver jeg alltid mine kvaliteter privat. Å sitte lage glansbilder og falske perfekte fasader av seg selv for en date er å skyte seg selv i foten da man umulig kan leve opp til forventningene man selv har skapt.  

 

Tenker litt at svaret kan du og ha selv. Du er jo selv trygdet, men skryter veldig mye av deg selv, hvorfor?

Anonymkode: d920f...77c

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...