Gå til innhold

Rannveig Heitmann


suckers

Anbefalte innlegg

20 minutter siden, Lapper skrev:

Jeg snakker om før unga blir lagd da... Møter du en mann så vær 100% sikker på at dette blir bra før mann får barn. Enkelte blir jo gravide etter og vært kjent i en måned

Det er aldri noen garantier i livet. Det er jeg et godt eksempel på! Var gift i ti år og barna var ønsket og planlagt. Så snudde alt seg på hodet. Og han har null kontakt med barna sine. Når du tror du kjenner en person, så er det ikke alltid du gjør det alikevel...

18 minutter siden, Lapper skrev:

Ok.... Men når et forhold ryker... Hvorfor kan ikke da mamma og pappa ha delt omsorg? 

Det burde jo være en selvfølge. Men nå er det sånn at for noen få fungerer ikke et slikt samarbeid. Fordi far ikke ønsker kontakt og samvær. Det er dessverre ikke noe retten kan pålegge far heller. En forferdelig situasjon å stå i, de fleste oppegående mennesker ønsker jo at barna skal ha et godt forhold til begge foreldrene.

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

30 minutter siden, Hummingbird2 skrev:

Det er aldri noen garantier i livet. Det er jeg et godt eksempel på! Var gift i ti år og barna var ønsket og planlagt. Så snudde alt seg på hodet. Og han har null kontakt med barna sine. Når du tror du kjenner en person, så er det ikke alltid du gjør det alikevel...

Det burde jo være en selvfølge. Men nå er det sånn at for noen få fungerer ikke et slikt samarbeid. Fordi far ikke ønsker kontakt og samvær. Det er dessverre ikke noe retten kan pålegge far heller. En forferdelig situasjon å stå i, de fleste oppegående mennesker ønsker jo at barna skal ha et godt forhold til begge foreldrene.

Det skjønner jeg.. Har en i familien hvor det ble brudd og full krangel mellom mor og far. De dro begge til familie rådgiver og han banka vett i huet på de. Ba de om og gi blanke f.. i selv og tenke på barnet. Og etter det funket alt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Lapper skrev:

Det skjønner jeg.. Har en i familien hvor det ble brudd og full krangel mellom mor og far. De dro begge til familie rådgiver og han banka vett i huet på de. Ba de om og gi blanke f.. i selv og tenke på barnet. Og etter det funket alt

Nå er vei både jeg og Rannveig i samme situasjon. Det er ikke engang en konflikt fordi vedkommende nekter å ha kontakt.  Jeg har vært på familiekontoret mange ganger jeg, men når motparten ignorerer alle innkallelser så er det jo ikke stort man får gjort... Bortsett fra å fortsette å prøve, år etter år. Ingenting ville glede meg mer enn at barna mine hadde kontakt med sin far. Heldigvis er det ytterst få som oppfører seg sånn. Men ja, de finnes dessverre. Og det kan være etter et one night stand eller ti års ekteskap. 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
2 timer siden, Lapper skrev:

Jeg kommer ikke til og bli alene. Men selv om vi er to så har jeg i mange år hatt en meget syk mann og har dermed vært alene om det meste for våre barn,fordi han ikke har orket. Jeg har ikke vært på en fest på minst 10 år om ikke mer..jeg skjønner jo at om forhold ryker så kan du ikke dytte barnet tilbake.

Men da må de voksne være voksne og få ting til og fungere. Drite i seg selv og tenke på barna

Veldig naivt å si at du aldri kommer til å bli alene,  det kan du ikke vite.

Og ja, de voksne skal være voksne,  dessverre er det ikke alle som er det. Jeg er i samme situasjon som Hummingbird, innkaller og møter opp på møter hos familievernkontoret og andre instanser, far gidder ikke å respondere på noe som helst. Hva skal man gjøre da, når den ene parten nekter å oppføre seg som en voksen ansvarlig person? Det er dessverre ikke ulovlig = det får ingen konsekvenser å drite i ungene sine!

En ting er å sette livet på vent, mindre/ingen fester, færre sosiale sammenkomster osv osv. Men det er ikke til å komme fra at det er mye tøffere å være alene enn å være to. Uansett hva eller hvor man skal er man nødt til å ta med barna. Selv en kjapp tur på butikken fordi man har glemt melk så må man ta med barna, alle sånne smågreier i sum gjør at det er tøffere å være alene enn å være to.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ricecrispies
1 time siden, Rosetelys skrev:

Veldig naivt å si at du aldri kommer til å bli alene,  det kan du ikke vite.

Og ja, de voksne skal være voksne,  dessverre er det ikke alle som er det. Jeg er i samme situasjon som Hummingbird, innkaller og møter opp på møter hos familievernkontoret og andre instanser, far gidder ikke å respondere på noe som helst. Hva skal man gjøre da, når den ene parten nekter å oppføre seg som en voksen ansvarlig person? Det er dessverre ikke ulovlig = det får ingen konsekvenser å drite i ungene sine!

En ting er å sette livet på vent, mindre/ingen fester, færre sosiale sammenkomster osv osv. Men det er ikke til å komme fra at det er mye tøffere å være alene enn å være to. Uansett hva eller hvor man skal er man nødt til å ta med barna. Selv en kjapp tur på butikken fordi man har glemt melk så må man ta med barna, alle sånne smågreier i sum gjør at det er tøffere å være alene enn å være to.

Jeg er desverre også i denne situasjonen.

Når far ikke engang møter opp til mekling er det lite fruktbart å sitte og skrike om delt omsorg.. 

Veldig lett for enkelte her (ikke deg Rosetelys) å dømme andre lett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Hummingbird2 skrev:

Nå er vei både jeg og Rannveig i samme situasjon. Det er ikke engang en konflikt fordi vedkommende nekter å ha kontakt.  Jeg har vært på familiekontoret mange ganger jeg, men når motparten ignorerer alle innkallelser så er det jo ikke stort man får gjort... Bortsett fra å fortsette å prøve, år etter år. Ingenting ville glede meg mer enn at barna mine hadde kontakt med sin far. Heldigvis er det ytterst få som oppfører seg sånn. Men ja, de finnes dessverre. Og det kan være etter et one night stand eller ti års ekteskap. 

Må bare få sagt, fy søren så dårlig gjort mot barna! Det er enda jæveligere gjort enn å nekte kontakt med et barn man ikke kjenner. Det å ha vært med på å oppdra og elske et barn, for så å forlate det og nekte kontakt, er langt over min fatteevne. Det finnes et spesielt sted i helvete for sånne folk! 

Klem til deg! 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Jeg skulle så ønske at hun kunne legge ut oppskriftene på maten hun lager. Det virker som de har mye sunn og god middag. Skjønner jo at hun ikke nødvendigvis får til trinn for trinn bilder med tre barn i beina, men vil så gjerne ha oppskrifter av henne. 😀

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, hobbykokken skrev:

Jeg skulle så ønske at hun kunne legge ut oppskriftene på maten hun lager. Det virker som de har mye sunn og god middag. Skjønner jo at hun ikke nødvendigvis får til trinn for trinn bilder med tre barn i beina, men vil så gjerne ha oppskrifter av henne. 😀

Er vel mye pose-greier med litt ekstra plukk oppi. Ikke så vanskelig å få til selv😊

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2017 den 19.41, Maydis8 skrev:

Er vel mye pose-greier med litt ekstra plukk oppi. Ikke så vanskelig å få til selv😊

kan vel UMULIG du vite! for en teit kommentar!!

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2017 den 19.41, Maydis8 skrev:

Er vel mye pose-greier med litt ekstra plukk oppi. Ikke så vanskelig å få til selv😊

Hvorfor svare så ekkelt? Kan ikke si jeg leser bloggen hver dag men det virker på meg som hun er flink til og lage god middag til barna til faste tider hver dag. Om hun da bruker noe pose løsninger så synes jeg det er bedre enn og servere pølse og potetstappe hver dag.

Prøv selv og lag mat fra bunnen av 7 dager i uka med 3 små barn. 

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke inntrykk av at det er posemat. Hun lager jo tilogmed pizzabunnen selv, enda man enkelt og billig kan kjøpe fersk ferdig bunn! 😁 Nei, håper hun leser dette og begynner med oppskrifter.  Har skrevet det til henne tidligere også. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kreds for godt samarbeid og samvær med faren til mellomste. Virker som om de finner på mye sammen alle 5

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hobbykokken skrev:

Jeg har ikke inntrykk av at det er posemat. Hun lager jo tilogmed pizzabunnen selv, enda man enkelt og billig kan kjøpe fersk ferdig bunn! 😁 Nei, håper hun leser dette og begynner med oppskrifter.  Har skrevet det til henne tidligere også. 

Enig der! Tror hun kunne ha nytt godt av å vise den mer "voksne" siden av seg selv med hjemmelaget, sunn mat :-) 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ingen fan av dama, og ingen fan av utlevering av barn men hun virker ut som en ordentlig flink mamma. Virkelig utrolig flink til å dra med seg ungene ut på tur, finne på ting med dem, flink med hjemmelagde gode middager (Jeg er helt sikker på at jeg tyr mye mer til toro enn henne.) og barneoppdragelse. Thumbs up altså. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker som en utrolig god mor, det kan ingen ta fra henne. Hun er ofte innom der jeg jobber og hun er alltid veldig hyggelig og blid, så utifra det har jeg et godt inntrykk av henne ihvertfall. 

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Saade skrev:

Hun virker som en utrolig god mor, det kan ingen ta fra henne. Hun er ofte innom der jeg jobber og hun er alltid veldig hyggelig og blid, så utifra det har jeg et godt inntrykk av henne ihvertfall. 

Det er slik hun virker på meg også. Det er nesten så jeg til tider tenker at de kanskje burde ta en dag eller to hjemme,slik at hun kan bare ta det med ro.

Men jeg er imponert over hvor flink hun er til og finne på ting med barna

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

8 minutter siden, Lisa95 skrev:

Ja. Tigging på sosialle medier er patetisk. Alenemødre gjør det før jul siden de ikke har tpd til iphone til ungene og folk ellers som har dårlig råd. I norge så har alle råd til det absolutt mest nødvendige

Da får barna klare seg uten iphone... Men bare lurte litt på hva du mente med at alle har råd til det mest nødvendige? Hva går innunder dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lisa95 skrev:

Mat til å overleve og litt til, tak over hodet, strøm. 

De fleste har nok råd til dette men jeg snakker selv av erfaring når jeg har måtte fundert på om jeg har hatt penger til mat før helgen til barna og oss voksne.

Man kan være i en situasjon hvor mor og far ikke har jobb og da er det ikke lett og få endene til og møtes. Så jeg blir noen ganger noe provosert av at folk sier alle har det så ok nå i dag

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lisa95 skrev:

Mat til å overleve og litt til, tak over hodet, strøm. 

Nei, det er faktisk ikke alle som har det. Det er en liten prosentandel som lever under fattigdomsgrensa i Norge (hvis man trekker fra studentene). Det er en myte at "alle har det så bra i Norge". De aller fleste har det bra, men vi har innbyggere som er så fattige at de sliter med å beholde tak over hodet, kjøpe mat og betale regninger. Å tro noe annet er enten uvitende eller å gå med skylapper.

Avsporing ferdig.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...