Gå til innhold

Rannveig Heitmann


suckers

Anbefalte innlegg

Jeg leser egentlig ikke bloggen hennes, men leste innlegget om aborten nå. Og jeg fikk utrolig vondt av henne. Abort midt på natta så barna ikke skulle se det og fuøl 17. mai-feiring neste dag, stakkars jente. 

Og hun fikk utrolig mye tyn i kommentarfeltet. Det er jo ingen tvil om at hun må tenke bedre gjennom prevensjonsmetodene sine, men ut fra forholdene skjønner jeg godt at hun tok abort. Av hensyn til de andre barna høres det ut som det eneste rette. Hva så om hun var primært imot abort for noen år siden? Folk lærer og utvikler seg, heldigvis.

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Onbothsides
5 minutter siden, Snusen skrev:

Undrer meg over at hun ikke må ut og jobbe nå som barna er i barnehage og skole?

Virkelig? Hva med de andre bloggerne som ikke har barn? Ååååå - det er jo jobben deres. Bloggen vet du. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Snusen skrev:

Undrer meg over at hun ikke må ut og jobbe nå som barna er i barnehage og skole?

Hun tjener vel fortsatt såpass på bloggen at hun går det til å gå rundt...?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk litt aha opplevelse av dagens innlegg. Ikke bare har hun 3 tette og er alenemamma, men hun har jo knapt hatt en ordentlig jobb (ja da, vet at bloggen er en jobb, men...) Hun syntes det er voksenpoeng å skrive referat :overrasket: Ikke for å dømme henne, men det sier jo ganske mye om erfaringene hennes i livet. Man går glipp av en hel del vanlige erfaringer ved å ha tatt de valgene hun har gjort.  

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes vel ikke det at hun mener hun får voksenpoeng av å skrive referat sier noe om manglende arbeidserfaring, heller det hun faktisk sier selv om at hun føler seg ung blant de andre foreldrene i klassen. Og det kan jeg godt forstå, spesielt som jente er det ofte sånn og da handler det om å vise hvem man er og hva man er god for - og å ta initiativ ved å skrive referat er et skritt i den retning. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, lillevennen skrev:

Synes vel ikke det at hun mener hun får voksenpoeng av å skrive referat sier noe om manglende arbeidserfaring, heller det hun faktisk sier selv om at hun føler seg ung blant de andre foreldrene i klassen. Og det kan jeg godt forstå, spesielt som jente er det ofte sånn og da handler det om å vise hvem man er og hva man er god for - og å ta initiativ ved å skrive referat er et skritt i den retning. 

Joda, det er klart hun er ung i den sammenheng. Men hun er ikke ung når det gjelder at hun har null arbeidserfaring. Hun kan ikke leve på det at hun er så ung lenger. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Den jenta er og forblir tragisk. Noen som husker innlegget hennes om at hun ikke handlet klær på h.m og sånn, hun kjøpe kun skikkelige kvalitetsklær til barna og ikke sånn "billigdritt"? En stund etter hadde hun plutselig handla "billige drittklær" l.o.l.

Falsk reklame driver hun med også. Skryter produkter opp i skyene, og etter en stund kommer hun med innlegg om hvor dritt produktet, produsent og forhandler er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Bambi1995 said:

Den jenta er og forblir tragisk. Noen som husker innlegget hennes om at hun ikke handlet klær på h.m og sånn, hun kjøpe kun skikkelige kvalitetsklær til barna og ikke sånn "billigdritt"? En stund etter hadde hun plutselig handla "billige drittklær" l.o.l.

Der er jeg skikkelig uenig med deg. Jeg har inntrykk av at hun er en god mor som gjør alt for barna sine. Hun var vært åpen om at hun ønsket opprettholde en fasade som "perfekt ung mor" hvor barna fikk det beste, av merkeklær, mat og nye leker. Hun har i ettertid skrevet at hun ikke har råd til dette, da hun er aleneforsørger. Sterkt å innrømme :)

 

  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bambi1995 skrev:

Den jenta er og forblir tragisk. Noen som husker innlegget hennes om at hun ikke handlet klær på h.m og sånn, hun kjøpe kun skikkelige kvalitetsklær til barna og ikke sånn "billigdritt"? En stund etter hadde hun plutselig handla "billige drittklær" l.o.l.

Falsk reklame driver hun med også. Skryter produkter opp i skyene, og etter en stund kommer hun med innlegg om hvor dritt produktet, produsent og forhandler er.

Hvordan kan du kalle et annet menneske tragisk? Grove karakteristikker du kommer med. Man kan si mye rart om Rannveig, men hun står på for barna sine 24/7. Hun har gjort mye dumt og har kanskje ikke den beste bloggen i gata, til tider også lite selvinnsikt - men hun har vokst mye og det skal hun da ha skryt for. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvordan noen som helst kan uttale seg hvor god en bloggermor er utifra bilder.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, miagunda skrev:

Skjønner ikke hvordan noen som helst kan uttale seg hvor god en bloggermor er utifra bilder.

Akkurat på samme måte som man ikke kan si at hun er tragisk eller dårlig noe heller🙄

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, maomao skrev:

Akkurat på samme måte som man ikke kan si at hun er tragisk eller dårlig noe heller🙄

Det kan man pga eksponering og div. Melke barna som små reklame kyr feks. Vet eksakt dato for unnfangelsen av mellomste feks. koselig å ha på nett.

Endret av miagunda
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, miagunda skrev:

Det kan man pga eksponering og div. Melke barna som små reklame kyr feks. Vet eksakt dato for unnfangelsen av mellomste feks. koselig å ha på nett.

Som jeg skrev over, hun har ikke den beste bloggen i gata - men hun står på for disse hun har satt til verden. Men du må gjerne vri og vende på ting så det passer ditt syn bedre👍🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, maomao skrev:

Som jeg skrev over, hun har ikke den beste bloggen i gata - men hun står på for disse hun har satt til verden. Men du må gjerne vri og vende på ting så det passer ditt syn bedre👍🏼

Ja. Jeg kan ikke ane at hun står på for de ut i fra noen bilder. Men greit å innbille seg å være synsk da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På ‎04‎.‎10‎.‎2017 den 10.31, Bambi1995 skrev:

Den jenta er og forblir tragisk. Noen som husker innlegget hennes om at hun ikke handlet klær på h.m og sånn, hun kjøpe kun skikkelige kvalitetsklær til barna og ikke sånn "billigdritt"? En stund etter hadde hun plutselig handla "billige drittklær" l.o.l.

Falsk reklame driver hun med også. Skryter produkter opp i skyene, og etter en stund kommer hun med innlegg om hvor dritt produktet, produsent og forhandler er.

jeg synes hun virker og være en god mor. Hun eksponerer barna fortsatt for mye men jeg ser en ung mamma som er opptatt av og gi barna sunne matpakker til barnehage og skole. En mamma som faktisk lager mye god middag fra bunn av. Sikkert mange som kritiserer henne for å gi barna mye vegetarmat men vet om mange som gjør dette.

Og dette med  og bare skal gi barna kvalitetsklær er det jammen mange andre bloggere som også gjør. Der er ikke Rannveig enestående

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, princesse skrev:

jeg synes hun virker og være en god mor. Hun eksponerer barna fortsatt for mye men jeg ser en ung mamma som er opptatt av og gi barna sunne matpakker til barnehage og skole. En mamma som faktisk lager mye god middag fra bunn av. Sikkert mange som kritiserer henne for å gi barna mye vegetarmat men vet om mange som gjør dette.

Og dette med  og bare skal gi barna kvalitetsklær er det jammen mange andre bloggere som også gjør. Der er ikke Rannveig enestående

Tror du misforstår meg ;) Hun står regelrett og sier at de som kjøper klær for hm osv er dårlige foreldre som ikke vil det beste for barna. Resten du skriver forstår jeg ikke hvorfor er relevant for det sa jeg ingenting om. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2017 den 19.10, maomao skrev:

Hvordan kan du kalle et annet menneske tragisk? Grove karakteristikker du kommer med. Man kan si mye rart om Rannveig, men hun står på for barna sine 24/7. Hun har gjort mye dumt og har kanskje ikke den beste bloggen i gata, til tider også lite selvinnsikt - men hun har vokst mye og det skal hun da ha skryt for. 

Jeg har ikke sagt noe om at hun er tragisk på grunnlag av hvordan hun er me barna. Ta deg en bolle. Hun er tragisk på grunn av mye av det hun legger ut og har lagt ut før. Som å stå å si at folk er dårlige foreldre fordi de ikke kjøper skamdyre klær, men handler på hm, cubus osv

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.10.2017 den 18.18, Superblomst skrev:

Der er jeg skikkelig uenig med deg. Jeg har inntrykk av at hun er en god mor som gjør alt for barna sine. Hun var vært åpen om at hun ønsket opprettholde en fasade som "perfekt ung mor" hvor barna fikk det beste, av merkeklær, mat og nye leker. Hun har i ettertid skrevet at hun ikke har råd til dette, da hun er aleneforsørger. Sterkt å innrømme :)

 

Ok, jeg vet da søren hva hun skriver nå: slutta å lese bloggen for lenge siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...