Gå til innhold

Hvilke meninger får partneren din "ikke lov" til og ha?


Callisto83

Anbefalte innlegg

Gjest Jonasmann
3 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Du oppsummerer alle holdninger jeg avskyr i en mann. Så basicly; dette over. Det hadde jeg ikke akseptert. 

Det jeg elsker på samme tid med slike kvinner/menn, er at de selv vil sørge for at de til slutt dør ut.

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest noe tilfeldig
1 minutt siden, Jonasmann skrev:

Det jeg elsker på samme tid med slike kvinner/menn, er at de selv vil sørge for at de til slutt dør ut.

Hvilke "slike" kvinner og menn..? Transvestitter? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meninger som oser av fordommer basert på hudfarge, legning og kjønn, sosioøkonomisk status osv

Kanskje ikke akkurat en mening da, men jeg tåler ikke gjerrige mennesker. Det er en dealbreaker.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er uaktuelt å ha en partner som er rasist, imot likestilling (kjønn, legning, hudfarge) og misliker barn/dyr. 

Endret av Epiphany
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
11 minutter siden, Raven.WritingDesk skrev:

Hvilke "slike" kvinner og menn..? Transvestitter? 

Progressive, altså de som er naive mtp innvandring, feminister ol. En befolkning som har mange av disse vil til slutt, uansett hva som skjer, dø ut.

I forhold til det damene skriver her, ser det ikke lyst ut.

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rasisme

Homofobi

Høyevridde, lavpannede holdninger

En som tror på konspirasjonsteorier (holocaust er oppspinn, 9/11-teorier) og at klimaendringer ikke er et reelt problem

 

Endret av Rosewood
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som diskriminerer og er frekk med homofile. Det er det absolutt ekleste og værste jeg hører. Enkelte menn jeg har møtt er livredd homofile. Tror at hvis de møter en homofil vil vedkommende hoppe på dem og voldta dem bak. Unnskyld språket, men noen tror det. ''ville ikke snudd ræva til han'', ''tør ikke gå på pissoaret med han'', akkurat som om homofile ikke har følelser men tenker 'rumpe er rumpe'. Slikt gidder jeg ikke høre på. Da forlater jeg faktisk rommet, og mister absolutt all respekt for vedkommende.

For den gruppen jeg har møtt, gjelder dette selvsagt kun homofile menn. Lesbiske er sexy må vite ;) Jentesex er god knall:sarkasme:

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, Maleficenta skrev:

Menn som mener de har rett til å bestemme om kvinnen skal ta abort eller ei. Eller menn generelt som er imot selvbestemt abort.

Og menn som mener de har rett til å bestemme at dama må gå på pillen fordi han syns det er så kjipt med kondom


#Classic

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannsjåvinistisk og rasistisk kommunist, høres ut som en forferdelig blanding. Ellers tror jeg at jeg ikke hadde orket å være sammen med en som var medlem av MDG.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
Akkurat nå, Fashionistaen skrev:

Mannsjåvinistisk og rasistisk kommunist, høres ut som en forferdelig blanding. Ellers tror jeg at jeg ikke hadde orket å være sammen med en som var medlem av MDG.

Hva med en mannsjåvinistisk muslim? Om du ikke liker han er jo du en rasist, du må jo akseptere at han er slik? Hvordan skal du takle det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Jonasmann skrev:

Hva med en mannsjåvinistisk muslim? Om du ikke liker han er jo du en rasist, du må jo akseptere at han er slik? Hvordan skal du takle det?

Nei, man er ikke rasistisk om man ikke liker at han er mannsjåvinistisk. Da det først og fremst er mannsjåvinistisk jeg ikke liker. Det finnes mannsjåvinistiske ateister, agnostikere, muslimer, kristne osv. Jeg liker ingen av de. Og da pga. deres syn på kvinner ikke religionen.

Tro det eller ei, men det finnes de om identifiserer seg som muslimer, men som allikvel ikke er mannsjåvinistiske. Det har jeg sett flere eksempler på. F.eks. min barndomsvenninne der datteren i huset spilte Jomfru Maria og fikk akkurat de samme reglene og muligheten som gutten i huset. Det er forskjell på muslimer på samme måte som det er forskjell på jøder, buddhister osv. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann
9 minutter siden, Fashionistaen skrev:

Nei, man er ikke rasistisk om man ikke liker at han er mannsjåvinistisk. Da det først og fremst er mannsjåvinistisk jeg ikke liker. Det finnes mannsjåvinistiske ateister, agnostikere, muslimer, kristne osv. Jeg liker ingen av de. Og da pga. deres syn på kvinner ikke religionen.

 

Du vet vel det at mannssjåvinisme blant muslimer lett kan begrunnes i koranen? Ikke at vi trenger å diskutere det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ikke ville vært sammen med:

- en kvinnehater eller en som mener at feminismen har gått for langt 

- en som forakter homofile/transpersoner

- en som er skeptisk til alle som ikke er fra Vesten og er livredd muslimer

- en som er konservativ eller libertarianer

- en klimafornekter

- en Richard Dawkins-fanboy/slitsom ateist som ikke klarer å slutte å rakke ned på troende

- en konspirasjonsteoretiker

- en som mener at dyrevelferd og etisk matproduksjon er uvesentlig

- en som rakker ned på folk som er uføretrygdet eller mener at fattige kan skylde seg selv

- en som hele tiden påberoper seg "fakta og prinsipper" og ikke evner å nyansere, se ting i en større kontekst, eller bruke skjønn

- en som bare sitter på internett og får bekreftet sine egne fordommer og meninger i et ekkokammer/runkesirkel, heller enn å tilegne seg et vidt spekter av kilder, kunnskap og relevant teori

Jepp, lista er lang. Veldig mange av mennene som frekventerer KG, ville vært fullstendig uaktuelle for meg. Heldigvis er det mye mer blandet i det virkelige liv, med mange oppegående, reflekterte og velfunderte menn som jeg gjerne dater :) 

Anonymkode: f5b35...ab9

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, Callisto83 skrev:

Føler det er mye fokus på ytre faktorer for tiden her på KG, men hvilke meninger og synspunkter er turn off - og helt uaktuelle - i en person du vil kalle partneren din?

 

 

Da svarer jeg på det en gang til. Det ville jeg aldri ha skrevet om her. Man kan ikke bestemme hvilke meninger folk skal ha.

Anonymkode: 67f9d...69d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Jonasmann skrev:

Du vet vel det at mannssjåvinisme blant muslimer lett kan begrunnes i koranen? Ikke at vi trenger å diskutere det her.

Nei for det er vel bedre å ta det du mener om dette på religionsforumet.
Bibelen er ikke snau noen ganger den heller. 
 

Anonymkode: 67f9d...69d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest New Girl
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da svarer jeg på det en gang til. Det ville jeg aldri ha skrevet om her. Man kan ikke bestemme hvilke meninger folk skal ha.

Anonymkode: 67f9d...69d

Selvfølgelig ikke. Men man bestemmer hvem man vil være partner med, og kan dermed velge bort de som har meninger man ikke liker eller som går på tvers av egne verdier og holdninger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han må være noenlunde tolerant og utsette opplysningene han baserer meningene sine på for en viss kildekritikk. Innenfor de rammene kan han mene hva han vil, men en homofob vaksinemotstander vil for eksempel falle utenfor.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...