Gå til innhold

Hvilke meninger får partneren din "ikke lov" til og ha?


Callisto83

Anbefalte innlegg

Føler det er mye fokus på ytre faktorer for tiden her på KG, men hvilke meninger og synspunkter er turn off - og helt uaktuelle - i en person du vil kalle partneren din?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil ikke ha en kjæreste som tror at feminisme i dag er "kvinner vil ha alt og gi ingenting", altså får ikke lov å være trangsynt og vel, mindre intelligent. 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Å faktisk ikke tro på klimaendringer og å aktivt bortforklare de ved enhver anledning, å faktisk mene at holocaust er oppspinn, og faktisk mene at det er sunt for nordmenn at stortingspolitikere detaljstyrer fordi nordmenn selv ikke klarer å håndtere livene sine, enhver form for hykleri, og å mene at jeg ikke kan spise gluten og karbohydrater når det passer meg. 

Blant noen (ikke så veldig mange) andre. 

Endret av Overrasket
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Callisto83 skrev:

Føler det er mye fokus på ytre faktorer for tiden her på KG, men hvilke meninger og synspunkter er turn off - og helt uaktuelle - i en person du vil kalle partneren din?

 

 

-At han har fordommer mot folk basert på seksuell legning og hudfarge

- at han ikke liker dyr

-at han ikke vil ha barn

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Zanzibar3 skrev:

Vil ikke ha en kjæreste som tror at feminisme i dag er "kvinner vil ha alt og gi ingenting", altså får ikke lov å være trangsynt og vel, mindre intelligent. 

Så dumt at vi ikke kan bli sengepartnere med det første. :(

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn som mener de har rett til å bestemme om kvinnen skal ta abort eller ei. Eller menn generelt som er imot selvbestemt abort.

Og menn som mener de har rett til å bestemme at dama må gå på pillen fordi han syns det er så kjipt med kondom

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forholder meg mest til hvordan en person tenker og bygger opp perspektivet sitt. Dårlige måter å gjøre dette på fører som regel til dårlige/ enkle/ virkelighetsfjerne konklusjoner. En person som interesserer seg for å utfordre egne meninger og prøver komme frem til det som gir mest mening, ikke det som gir han størst ego-utløsning vil ofte være en bra match selv om han kanskje har en rar mening eller to. Dersom man kan snakke sammen og komme fram til hva som er mest logisk så er dette det beste utgangspunktet.

Anonymkode: 8ec24...cfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg påtvinger ham ikke mine meninger, på noen som helst måte. Men hadde han blitt nynazist eller noe, hadde jeg ikke orket det tror jeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Partneren min er voksen, høyst oppegående og får lov til å mene hva han vil. Jeg ville derimot ikke satset på et forhold med én som hadde helt andre grunnholdninger enn meg. 

Anonymkode: 7eac1...c33

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nesten alt over.  Funker ikke å ha en rasist, høyrevridd, homofob, vel, generelt en HATER, som partner.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Jolene skrev:

Kunne ikke hatt en partner som var sosialist.

Enig og med et spesielt unntak for Bjørnar Moxnes, selvsagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-Benekte menneskesskapte klimaendringer 

-Rasisme i form av raseteorier 

-Kommunist

-Rakker stadig ned på andre

-Overbevist over at feminisme handler om at kvinner skal ha fordeler 

-Benekte at kvinner som går alene om natten kan bli voldtatt og tro at mørketallene over voldtekt av menn er mye større enn kvinner (jeg hadde én date med en slik fyr en gang) 

-Støtter legalisering av dop

 

 

Anonymkode: 81bde...f76

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han kan ikke ha meninger som heller mot rasisme eller kvinneforakt, ei heller negative holdninger til barn. Han kan ikke ha kongstanker om seg selv og sitt kjønn, og han kan ikke innbille seg at han har rett til å bestemme over meg eller at det skal være en sjef i et forhold. Han kan heller ikke befinne seg altfor langt fra meg politisk eller være religiøs. Og så kan ha ikke like U2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann

Jeg hadde ikke orket:

- Dumsnillhet mtp innvandring og SJW jenter.

- Ønsker at barna skal få leve livene sine som de vil: være transvesitter, være som ei jente om han er gutt, at de får lov å ikke arbeide hardt på skolen, får lov å droppe ut av videregående osv.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
56 minutter siden, Overrasket skrev:

 Å faktisk ikke tro på klimaendringer og å aktivt bortforklare de ved enhver anledning, å faktisk mene at holocaust er oppspinn, og faktisk mene at det er sunt for nordmenn at stortingspolitikere detaljstyrer fordi nordmenn selv ikke klarer å håndtere livene sine, enhver form for hykleri, og å mene at jeg ikke kan spise gluten og karbohydrater når det passer meg. 

Blant noen (ikke så veldig mange) andre. 

Dette. Og som kvinne: 1.) noen som mener kvinner skal kle seg på en bestemt måte, være på en bestemt måte og oppføre seg på en bestemt måte, fordi "sånn skal kvinner være". 2)  Noen som håner svakere stilte grupper sånn generelt. 3.) Noen som er ekstremt opptatt av fasade og overfladiske verdier 4.) noen som er villig til å observere urettferdighet uten å gripe inn av frykt for å selv få problemer (feighet med andre ord).. 5.) å mene det er greit å manipulere andre til egen fordel 6.) noen som dupperer 7.) å mene det er skam eller feil å flørte (heia flørting fortsatt!) -  8.) Å ikke like barn, eldre eller dyr 9.) ateister (ja, Sorry, dere er vitenskapelig smartere, men jeg må få lov til å tro på Peter Pan og julenissen så lenge jeg ikke er fanatisk,  uten å få en lang avhandling om hvor dum jeg er 10.) Noen som er utakknemlig , 11.) WOW innser at denne lista er MYE LENGRE enn den som stiller fysiske krav :fnise:

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest noe tilfeldig
2 minutter siden, Jonasmann skrev:

Jeg hadde ikke orket:

- Dumsnillhet mtp innvandring og SJW jenter.

- Ønsker at barna skal få leve livene sine som de vil: være transvesitter, være som ei jente om han er gutt, at de får lov å ikke arbeide hardt på skolen, får lov å droppe ut av videregående osv.

 

Du oppsummerer alle holdninger jeg avskyr i en mann. Så basicly; dette over. Det hadde jeg ikke akseptert. 

Endret av noe tilfeldig
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...