Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp

snehvit88

Anbefalte innlegg

17 timer siden, snehvit88 skrev:

Og når jeg nå tenker på det, jeg har alltid syns at det å få barn er så langt bort i det fjerne😅 Har alltid, så lenge jeg kan huske, hatt en følelse av at det ikke kommer til å skje meg... 

Åjoda! Det kommer til å skje deg! Jeg er helt sikker :) det blir bra med Ivf og skiklelig utredning.  

Men skaff deg en pakke abyl og crione nå da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 24.2.2018 den 10.29, Blondie65 skrev:

Klemmer masse. :klem:

Jeg synes du har en veldig reflektert innstilling til dette. Jeg håper likevel at det er mulig for deg å være sammen med disse venninnene fra tid til annen uten at det bare blir babysnakk.

Takk😊 Jeg prøver. Håper også det😅

Merker at venninnegjengen er på en litt annen planet enn meg, de siste 5 årene. De er veldig hønemødre og veldig interesser i hverandres barn og prater mye om hverdagen sin som er veldig ulik min. De er veldig tradisjonelle og er opptatt av forlovelser, giftermål og diverse barneting som er helt fjernt for meg. Føler likevel ikke at jeg sklir ut. Kjenner jeg føler ikke for andres barn. Kan se på barn og et kort øyeblikk syns de er søte men og det er det. Derimot føler jeg mye for niesene mine. Så mye at jeg har «problemer» med den minste fordi jeg skulle hatt en på samme alder. Jeg ser på en måte det jeg mistet. Så venninnenes barn og hverdagssysler er ikke så interessante, og merker det irriterer meg litt å få « tusen» snapper av barna ukentlig. Vet ikke om det er fordi det ikke er så interessant eller om det er fordi jeg ser noe jeg ikke får til selv🤔

19 timer siden, Ruccula skrev:

Åjoda! Det kommer til å skje deg! Jeg er helt sikker :) det blir bra med Ivf og skiklelig utredning.  

Men skaff deg en pakke abyl og crione nå da ;)

Håper det da😊 Så føler jeg av og til at dette kanskje ikke er rett for meg, men jeg tenker såpass mye på det at jeg føler jeg ikke kommer meg videre i livet uten. Det at jeg av og til føler at barn kanskje ikke er noe for meg er kanskje fordi jeg ikke tør å se for meg fremtid med barn fordi jeg kjenner nå at det føles ganske umulig å få det til. Det er «lettere og lettere» nå å føle det sånn. 

Jeg har jo også lyst å slå til folk når de snakker om graviditeter og fødsler og hvor koselig det er. Blir både irritert og lei meg. Denne mannen på jobben som fortalte superstolt at han skulle blir pappa igjen, og sa at jeg også snart burde få meg barn, han kjente jeg at jeg gjerne skulle slått til. Sa gratulerer, men tenkte «klapp igjen, sikkert fint at du skal bli pappa men det driter jeg i. Liver suger!» 

Håper ingen føler seg støtt😅 Jeg bare prøver å beskytte meg selv hver dag. 

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg tror at åpenhet om at du gjerne vil ha barn og har mistet flere ganger - også ovenfor kolleger - kan spare deg for mye dumme kommentarer. I alle fall av typen "du burde snart få barn også". Har du vurdert å svare tilbake at det er noe du forsøker på men ikke har fått til enda? 

Da jeg var i "produktiv alder" fikk jeg stadig høre dette. Det var enormt sårt, spesielt siden jeg hadde lyst på barn og mannen ikke. Til folk som spurte om jeg var gravid begynte jeg å svare "nei jeg er bare feit". Til de som mente jeg var dum som ikke fikk barn snart, svarte jeg at det ikke stod på meg og at det var et sårt tema som jeg helst ville slippe å høre om igjen (på tomannshånd, vel og merke). Det ga seg fort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg tror at åpenhet om at du gjerne vil ha barn og har mistet flere ganger - også ovenfor kolleger - kan spare deg for mye dumme kommentarer. I alle fall av typen "du burde snart få barn også". Har du vurdert å svare tilbake at det er noe du forsøker på men ikke har fått til enda? 

Da jeg var i "produktiv alder" fikk jeg stadig høre dette. Det var enormt sårt, spesielt siden jeg hadde lyst på barn og mannen ikke. Til folk som spurte om jeg var gravid begynte jeg å svare "nei jeg er bare feit". Til de som mente jeg var dum som ikke fikk barn snart, svarte jeg at det ikke stod på meg og at det var et sårt tema som jeg helst ville slippe å høre om igjen (på tomannshånd, vel og merke). Det ga seg fort.

Har vurdert det og noen vet det. Fortalte det til en gammel mann som alltid åpnet samtalen med «erru gravvid?». Etter det har vi hatt flere fine samtaler om det. Har vurdert å fortelle det til en annen mann også hvis sjansen byr seg. Hver gang jeg forteller om en syk drøm eller har vondt i magen, er sulten eller er trøtt så kommer han med en slengbemerkning. Har til enkelte veldig lyst å si noe sånn som at jo jeg startet å prøve i 2015 og hadde 6 ufrivillige aborter på to år, den ene fikk kreft på morkake så jeg måtte ta blodprøver hver mnd i et halvt år, så ikke spør igjen. Kjenner meg kjempesint i dag🤬 Det er enkelte sladrehanker på jobb som har sånne ryktespredningtendenser, der andres ulykke er underholdning (blant annet han som fortalte han skulle bli pappa). Det er ikke alle jeg liker, og disse vil man ikke alltid at skal vite alt. Jeg kan gjerne fortelle det til de jeg har tillit til. Og det begynner å bli flere av de som vet det. I tillegg vet ikke pappa om dette (såvidt jeg vet) fordi han Blir så bekymret for alt at jeg vil skåne han. Derfor kjennes det urettferdig overfor han å fortelle det. Det kan hende han snart skal få vite, blir helt på gråten av å tenke på det. 

Endret av snehvit88
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NÅ er jeg sur! I så forferdelig dårlig humør! Føler jeg ikke får gjort jobben på den måten jeg vil, blir irritert på mennesker det ikke er noen grunn til å bli irritert på, drar fra trening etter 5 minutter fordi er så umotivert og faller inn i sinte tanker. Siste kunden i dag var også veldig tung å ha med å gjøre, han bringte videre kritikk fra tidligere kunder. Glad han gjorde meg oppmerksom på ting men det tynget også enda mer. 

Ringte til sykehuset fordi ingen brev fra Porsgrunn har kommet. Damen i telefon sa at henvisning er skrevet men ikke sendt!😫 Jeg spurte også om hun kunne spørre om gyn kunne skrive ut albyl-E og sterkere progesteron så vi kan prøve en siste gang før ivf, og hun sa han skulle ringe. Han ringte ikke i dag og han er bare på sykehuset en dag annenhver uke😣 Ringer for å få tak i faste gyn for om hun kan ordne. Skal vi prøve vil jeg gjerne starte denne perioden-2 uker til EL. Fastlegen ville  gjerne at gyn på sykehuset skulle gjøre det fordi det er der jeg får oppfølging. 

Så fælt at følelsene tar så overhånd! Så langt nede!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi bestemt oss for å prøve igjen. Må bare få tak i gyn om han kan skrive ut Albyl og sterkere progesteron. Ellers har jeg ikke troa. 

Og enda en i venninneflokken er gravid. Egentlig gjør det meg ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har EL onsdag neste uke og vil ha medisiner før det🙈 så er veldig klar for å prøve! Er på dag 4 i syklusen, 9 dager til EL! Har fått motivasjon til å prøve dette etter å ha fulgt en annen som har mistet 11 ganger og med ny medisin er hun nå 12 uker på vei! 

Har ringt sykehuset mandag, tirsdag, onsdag (hver dag denne uka) for å få tak i gyn. Fikk beskjed om å ringe fredag hvis gyn ikke har ringt. Ellers skal fastlege ringe i  morgen, skal mase litt til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, snehvit88 skrev:

Har EL onsdag neste uke og vil ha medisiner før det🙈 så er veldig klar for å prøve! Er på dag 4 i syklusen, 9 dager til EL! Har fått motivasjon til å prøve dette etter å ha fulgt en annen som har mistet 11 ganger og med ny medisin er hun nå 12 uker på vei! 

Har ringt sykehuset mandag, tirsdag, onsdag (hver dag denne uka) for å få tak i gyn. Fikk beskjed om å ringe fredag hvis gyn ikke har ringt. Ellers skal fastlege ringe i  morgen, skal mase litt til. 

Hva slags medisiner har hun brukt?

Jeg brukte crione, abyl + stor dose B vit. 

Du aner ikke hvor mye jeg håper at dere får barnet deres!!  <3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til. Har troa på at det kan hjelpe 😊 og bare ring morra middag og kveld til sykehuset å mas skikkelig på de! Krysser alt som krysses kan :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Meley skrev:

Lykke til. Har troa på at det kan hjelpe 😊 og bare ring morra middag og kveld til sykehuset å mas skikkelig på de! Krysser alt som krysses kan :klem:

Takk❤️

40 minutter siden, Ruccula skrev:

Hva slags medisiner har hun brukt?

Jeg brukte crione, abyl + stor dose B vit. 

Du aner ikke hvor mye jeg håper at dere får barnet deres!!  <3

Hun har prøvd Crinone, Prednisolon, Lutinus, Utrogestan (tidligere Progestan), metformin, albyl-E.

Nå er hun 11+2 på Utrogestan (første gang hun prøvde denne) og Albyl-E. 

Jeg har kjøpt inn maca, naturprodukt som skal stabilisere hormoner.

Takk❤️ Ble hjemme fra jobb i dag fordi er helt mentalt nedkjørt🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hjemme siden onsdag, har pratet med sjefen og sagt jeg holder på å gå på veggen. Er så stressa men får ikke satt fingeren på hva...

Har bestemt meg for å vente enda litt lenger med prøving. 

Pratet med biopat som sa det er sannsynlig det samme skjer igjen.. MA. Jeg fortalte om alt fysisk jeg har sliti med siden jeg var 14. Hun pratet om noe som kalles hirsutisme, hun understreket at hun aldri gir diagnose, men at det kunne høres ut som hirsutisme. Etter samtalen leste jeg om det og alt stemmer! Uønsket behåring, acne, regelmessig mens men likevel barnløs- blir ikke gravid eller gjentatte aborter, redusert binyrefunksjon (har nettopp tatt blodprøver for det), forhøyet testosteron (ligger akkurat innenfor normalen så det kunne vært lavere), takler stress dårlig (absolutt!!), PCOS (fikk påvist pcos da jeg var 18 år, ble operert for det i 2012 og det kom aldri tilbake)... Så hun skal lage en plan om kosthold, vitamintilskudd/mineraltilskudd og akupunktur. Dette virker sketchy men er verdt å prøve. Jeg er desperat! 

Etter dette prøver vi igjen eller går rett på ivf. Uansett vil jeg ha Albyl-E og Crinone. Disse kan ikke skade. Har lest om sterkere progesterontilskudd og de har så skumle bivirkninger at jeg tør ikke. Evt dobbel dose Crinone hvis det har noe for seg...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk nettopp telefon fra sykehuset. De sier vi ikke skal prøve en gang til selv😕 De vil ikke gi mer medisiner. De sier vi skal vente til vi kommer til Porsgrunn.. Jeg er forsåvidt enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hjemme siden onsdag, har pratet med sjefen og sagt jeg holder på å gå på veggen. Er så stressa men får ikke satt fingeren på hva...

Har bestemt meg for å vente enda litt lenger med prøving. 

Pratet med biopat som sa det er sannsynlig det samme skjer igjen.. MA. Jeg fortalte om alt fysisk jeg har sliti med siden jeg var 14. Hun pratet om noe som kalles hirsutisme, hun understreket at hun aldri gir diagnose, men at det kunne høres ut som hirsutisme. Etter samtalen leste jeg om det og alt stemmer! Uønsket behåring, acne, regelmessig mens men likevel barnløs- blir ikke gravid eller gjentatte aborter, redusert binyrefunksjon (har nettopp tatt blodprøver for det), forhøyet testosteron (ligger akkurat innenfor normalen så det kunne vært lavere), takler stress dårlig (absolutt!!), PCOS (fikk påvist pcos da jeg var 18 år, ble operert for det i 2012 og det kom aldri tilbake)... Så hun skal lage en plan om kosthold, vitamintilskudd/mineraltilskudd og akupunktur. Dette virker sketchy men er verdt å prøve. Jeg er desperat! 

Etter dette prøver vi igjen eller går rett på ivf. Uansett vil jeg ha Albyl-E og Crinone. Disse kan ikke skade. Har lest om sterkere progesterontilskudd og de har så skumle bivirkninger at jeg tør ikke. Evt dobbel dose Crinone hvis det har noe for seg...

Fikk nettopp telefon fra sykehuset. De sier vi ikke skal prøve en gang til selv😕 De vil ikke gi mer medisiner. De sier vi skal vente til vi kommer til Porsgrunn.. Jeg er forsåvidt enig

Jeg tror det er veldig lurt at dere venter :)

Jeg skrev et innlegg til deg der jeg skrev, er du sikker på at du vil prøve igjen, er det ikke best å vente på ivf nå. 

Men så slettet jeg innlegget for jeg ville ikke være negativ.  

Det er ikke bra for psyken din om det går i dass en gang til nå, så jeg ville ventet til noen skikkelige tiltak ble gjort og du hadde god oppfølging fra sykehuset :)

Men nå er du på vei mot løsningen!! Dette blir super bra!! Spennende det hun biopaten sa, da har du jo en plan fremmover. 

Få kroppen i best mulig form før det er tid for IVF!! Jeg har trua!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Ruccula skrev:

Jeg tror det er veldig lurt at dere venter :)

Jeg skrev et innlegg til deg der jeg skrev, er du sikker på at du vil prøve igjen, er det ikke best å vente på ivf nå. 

Men så slettet jeg innlegget for jeg ville ikke være negativ.  

Det er ikke bra for psyken din om det går i dass en gang til nå, så jeg ville ventet til noen skikkelige tiltak ble gjort og du hadde god oppfølging fra sykehuset :)

Men nå er du på vei mot løsningen!! Dette blir super bra!! Spennende det hun biopaten sa, da har du jo en plan fremmover. 

Få kroppen i best mulig form før det er tid for IVF!! Jeg har trua!

Det hadde du nok helt rett i at vi ikke bør prøve igjen akkurat nå😅 Det hadde ikke gjort noe om du skrev det altså. 

Håper planen fungerer så vi får baby😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Nå er jeg bekymret. Har hatt rosa i trusa lørdag og søndag, og syns det var litt i trusa på fredag også... Hadde eggløsning på fredag iflg kalender, og hatt kløe i underlivet siden lørdag. Tok Pevaryl mot underlivssopp for sikkerhetsskyld. Umulig at jeg er gravid, det kan vel heller ikke være blødning ved eggløsning. Akkurat nå var blodet rødt og slimete... Håper ikke det er noe farlig🤕 Er bare på dag 15 i syklusen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
På 2.3.2018 den 10.10, snehvit88 skrev:

Har du sjekka om du har faktor v Leiden mutasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Neinøff skrev:

Har du sjekka om du har faktor v Leiden mutasjon?

Ja, har sjekket det. Har tatt flere blodprøver enn det som er med i habituell abort utredningen. Sykehuset har tatt blodprøver av alt de kunne tenke seg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest N-Nøff
2 minutter siden, snehvit88 skrev:

Ja, har sjekket det. Har tatt flere blodprøver enn det som er med i habituell abort utredningen. Sykehuset har tatt blodprøver av alt de kunne tenke seg..

Håper dere finner ut av det :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...