Gå til innhold

Snehvit sin:) Mister og mister, men gir ikke opp

snehvit88

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

Du kan lenke til innlegget tror jeg? Sånn:

Høyre klikk på det rosa innleggsnummeret.

Velg kopier lenke.

Skriv hva som skal stå i lenkenavnet - tippeliste.

Merk ordet "tippeliste".

Klikk på lenke symbolet i redigeringsmenyen i innlegget. Lim inn lenken du kopierte og voila - lenke til tippeliste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65
2 minutter siden, Blondie65 skrev:

Velg kopier lenke.

Merk ordet "tippeliste".

Klikk på lenke symbolet i redigeringsmenyen i innlegget. Lim inn lenken du kopierte og voila - lenke til tippeliste.

Du kan selvsagt gjøre akkurat det samme i signaturen din! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.3.2019 den 9.58, Blondie65 skrev:

Velg kopier lenke.

Merk ordet "tippeliste".

Dette skal jeg prøve etterpå😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi vært på siste ul 12+0. Den måler 6,1cm og hjertet slår 150. Den har lange froskeben!😂 Nå er jeg bekymret for at den lå så sammenklemt. Vi kunne ikke se en fin og rund fostersekk. Vi fikk en annen gynekolog denne gangen som ikke kunne vise like mye. Så typisk🙈 Har noen her sett det samme sammenklemte?

452EC2A0-362E-468A-A085-F558C62FF23D.jpeg

DAFF919E-4C5E-452F-9A0D-64E7A17D54E6.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sier hurra for å ha nådd enda en milepæl @snehvit88!! 🥳

Det med fostersekken har jeg ingen grunnlag til å si om er noe å bekymre seg for, men kanskje babyen har funnet ut at den kan bevege seg, og faktisk tatt et realt froskehopp 😁 Tviler jo på at det er noe som kan klemme på fostersekken på en farlig måte. Og så lenge ikke gyn gjorde noe poeng ut av det, ville ikke jeg bekymret meg. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fin da 😍 jeg googlet "ultrasound week 12" og ser at der er veldig stor forskjell på bildene hvordan det ser ut i fostersekken 😊 jeg tenker det kan handle om utsnittet på bilde 😊

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, snehvit88 said:

Nå har vi vært på siste ul 12+0. Den måler 6,1cm og hjertet slår 150. Den har lange froskeben!😂 Nå er jeg bekymret for at den lå så sammenklemt. Vi kunne ikke se en fin og rund fostersekk. Vi fikk en annen gynekolog denne gangen som ikke kunne vise like mye. Så typisk🙈 Har noen her sett det samme sammenklemte?

452EC2A0-362E-468A-A085-F558C62FF23D.jpeg

DAFF919E-4C5E-452F-9A0D-64E7A17D54E6.jpeg

Ååå fine babyen! Min baby lå også sammenklemt, og gynekologen min sa at det er helt normalt, og at den gjerne trives å  med å ha det litt trangt. Fostersekken var heller ikke rund. Det ser jo også ut som den nesten dytter fostersekken med beina sine, slik at den får en annen form (hvis det er mulig da? :P) 

Endret av Metzili
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!! 😍

Jeg vet ikke om det kan sammenlignes, men tulla her hadde dårlig med plass pga min sterkt hjerteformede livmor. Dr L sa det går heelt fint, og at de trives med å ha det litt trangt 😛

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat kommet over dagboken din, og vil bare si gratulerer så masse <3! Ser at dere har hatt en tung vei med mye motgang. Gleder meg over at du har kommet så langt nå, og dette kommer til å gå strålende! Grattis med vel gjennomført 12 ukers UL, en flott liten tass (kan man tolke bildet som en gutt mon tro? Vet at 12 uker er for tidlig, og at det kan være bildevinkel som gjør at noe vises mellom bena der 😄 )

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, prøverpåny skrev:

Sier hurra for å ha nådd enda en milepæl @snehvit88!! 🥳

Det med fostersekken har jeg ingen grunnlag til å si om er noe å bekymre seg for, men kanskje babyen har funnet ut at den kan bevege seg, og faktisk tatt et realt froskehopp 😁 Tviler jo på at det er noe som kan klemme på fostersekken på en farlig måte. Og så lenge ikke gyn gjorde noe poeng ut av det, ville ikke jeg bekymret meg. 

Takk😘 Jeg hørte med favorittgynekologen min som sa at de kan av og til «pakke» seg inn tett mot veggen og at hvis alt var bra med babyen så var det ingenting å bekymre seg for.

9 timer siden, lillemeg90 skrev:

Så fin da 😍 jeg googlet "ultrasound week 12" og ser at der er veldig stor forskjell på bildene hvordan det ser ut i fostersekken 😊 jeg tenker det kan handle om utsnittet på bilde 😊

Takk😘 Lurer på hvor lang den er målt fra hode til tåspiss🙈

9 timer siden, Sinsiew skrev:

Herlig!! 😍

Jeg vet ikke om det kan sammenlignes, men tulla her hadde dårlig med plass pga min sterkt hjerteformede livmor. Dr L sa det går heelt fint, og at de trives med å ha det litt trangt 😛

Det var godt å høre! 

9 timer siden, Metzili skrev:

Ååå fine babyen! Min baby lå også sammenklemt, og gynekologen min sa at det er helt normalt, og at den gjerne trives å  med å ha det litt trangt. Fostersekken var heller ikke rund. Det ser jo også ut som den nesten dytter fostersekken med beina sine, slik at den får en annen form (hvis det er mulig da? :P) 

Så fint å høre!! Det kan hende det er mulig, den beveget bena mye. Den så ut som Pinocchio!

3 timer siden, Kitcat skrev:

Akkurat kommet over dagboken din, og vil bare si gratulerer så masse <3! Ser at dere har hatt en tung vei med mye motgang. Gleder meg over at du har kommet så langt nå, og dette kommer til å gå strålende! Grattis med vel gjennomført 12 ukers UL, en flott liten tass (kan man tolke bildet som en gutt mon tro? Vet at 12 uker er for tidlig, og at det kan være bildevinkel som gjør at noe vises mellom bena der 😄 )

Takk😘 Jeg spurte gyn om den lille tappen kunne være en penis. Han sa nei😅

2 timer siden, Blondie65 skrev:

Nydelige lille snøfnugget - gratulerer med 12 uker!

Takk😘

7 timer siden, Rucula skrev:

Så fin! Gratulerer med vell gjennomført 1 trimester 😄😄😄

Takk😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei å nei for en dårlig opplevelse det var å være på jordmorkontroll🙈 

En veldig hyggelig dame som kunne jobben sin, men hun hadde så dårlig tid! Det var ikke så voldsomt, men jeg hadde gruet meg litt og følte meg veldig liten og sårbar. Hun fant ikke hjertelyd med doppler. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å si at jeg ikke ville høre etter hjertelyd med doppler i tilfelle hun ikke fant den. Vi hørte og så jo hjertet på ultralyd i går! Jeg la meg på benken og trodde hun skulle kjenne hvor høyt livmoren lå, men så sto hun der med doppleren. Jeg visste jeg kom til å få hetta men jeg lot henne prøve likevel. Hvorfor sa jeg ikke nei...🤦‍♀️  

Hjemme etter jobb fant jeg frem en annen jordmor på nett som tar litt rimeligere ultralydundersøkelser og skal til henne på fredag. Jeg fant fort ut at jeg kan ikke gå å prøve å overbevise meg om at det er greit å miste nå som vi har kommet så langt!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, snehvit88 skrev:

Nei å nei for en dårlig opplevelse det var å være på jordmorkontroll🙈 

En veldig hyggelig dame som kunne jobben sin, men hun hadde så dårlig tid! Det var ikke så voldsomt, men jeg hadde gruet meg litt og følte meg veldig liten og sårbar. Hun fant ikke hjertelyd med doppler. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å si at jeg ikke ville høre etter hjertelyd med doppler i tilfelle hun ikke fant den. Vi hørte og så jo hjertet på ultralyd i går! Jeg la meg på benken og trodde hun skulle kjenne hvor høyt livmoren lå, men så sto hun der med doppleren. Jeg visste jeg kom til å få hetta men jeg lot henne prøve likevel. Hvorfor sa jeg ikke nei...🤦‍♀️  

Hjemme etter jobb fant jeg frem en annen jordmor på nett som tar litt rimeligere ultralydundersøkelser og skal til henne på fredag. Jeg fant fort ut at jeg kan ikke gå å prøve å overbevise meg om at det er greit å miste nå som vi har kommet så langt!

Det er litt varierende hvor god tid de har 🙈 gikk til privat jordmor med storebror og kan anbefale det! Nå har jordmor dekningen økt her i kommunen så går til kommunal jordmor nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, lillemeg90 skrev:

Det er litt varierende hvor god tid de har 🙈 gikk til privat jordmor med storebror og kan anbefale det! Nå har jordmor dekningen økt her i kommunen så går til kommunal jordmor nå :)

Å gå privat er noe å tenke på. Det blir vel ikke like mye å prate om videre på de neste  kontrollene? Hvis det blir fler da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, snehvit88 skrev:

Å gå privat er noe å tenke på. Det blir vel ikke like mye å prate om videre på de neste  kontrollene? Hvis det blir fler da

Det blir nok flere ❤ 

Det blir mer og mer å prate om egentlig. Fødsel og amming feks :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, lillemeg90 skrev:

Det blir nok flere ❤ 

Det blir mer og mer å prate om egentlig. Fødsel og amming feks :)

Kanskje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg så bekymret!!! Jeg har hatt flere mareritt i natt om at vi ikke finner hjerteaktivitet. Jeg vil helst til ul i dag!!! Det er lenge å vente til etter jobb i morgen! Den doppleren vil jeg aldri se igjen!

Er det normalt å ikke finne hjertelyd med doppler når man er 12+1? Ifølge gyn ligger fosteret helt øverst i livmor, så det bør ikke være vanskelig å finne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, snehvit88 skrev:

Nå er jeg så bekymret!!! Jeg har hatt flere mareritt i natt om at vi ikke finner hjerteaktivitet. Jeg vil helst til ul i dag!!! Det er lenge å vente til etter jobb i morgen! Den doppleren vil jeg aldri se igjen!

Er det normalt å ikke finne hjertelyd med doppler når man er 12+1? Ifølge gyn ligger fosteret helt øverst i livmor, så det bør ikke være vanskelig å finne..

Jm fant ikke hos meg når jeg var 12+5, og jeg har ei frisk lita tulle ;)

Selv om fosteret ligger øverst i livmora, ligger fortsatt livmora ganske lavt. 

Jeg fant først hjertelys etter intens leting i uke 13+4. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...