Gå til innhold

Hvorfor skjønner ikke kvinner i 50-60-årene dette:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

54 minutter siden, fuglekvitter__ skrev:

Hæ? Jeg skjønner ingenting av det - hvem/hva hvor?

Hva mente du med dette under her, da?

1 time siden, fuglekvitter__ skrev:

 For det er nye ting på gang og kvinnene har ofte de rettighetene dere ba om på 70-tallet og sånne ting som de ropte ut om på 70-80-tallet. 

 

 

Anonymkode: 4adcd...582

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

:hoho: 

Altså, folkens: ts snakket om 50-60 åringer, ikke 110-120 åringer. Moren min og hennes gjevngamle mødre er 50-70 år. De jobba, vi ungene gikk i barnehagen. Når foreldrene kom hjem fra jobb laga faren vår middag, og så dro vingården organiserte aktiviteter. Vi sykla med hjelm og gråt oss ikke i søvn. Vi hadde strengt regulert makstid for TV og fikk ikke lov å spille dataspill i timesvis. Jeg er over 30 år. Ja, vi hadde TV og dataspill. Ingen med vettet i behold under 70 har brukt langkost og bøtte og bare de ordentlig gammaldagse familiene hadde mor som ikke fikk jobbe (vi ungene syntes alltid synd i kjøkkenslave-mødrene). Ting var omtrent som i dag, bortsett fra at lekeapparatene var livsfarlige og mobilen var dritdyr. :ler: 

 

Ts: alle som tror de vet noe er blærete overbærende folk. Det kommer ikke med alderen. Det kommer av manglende innsikt. 

Anonymkode: 20e0b...694

Nei folk som vet noe kan være smarte de, og det er ikke det samme som å være blærete, men noen kan jo mene det også. Ja, det har definitivt noe med det personen mener og står for å gjøre, men alle er forskjellige og alle har lov til å ha sin egen mening. Til og med 70-åringer kan ha forskjellige meninger. 
Allikevel så vet jeg det er/var vanlig for dem å demonstrere i perioder og at noen kan være veldig strenge når det gjelder kaffe-latte drikkingen til folk. :fnise: For noen av dem så skal det ingenting til før det er galt slik dem ser det, men dette er vel en spesiell type gruppe/folk som stemte på et spesielt parti og gudene vet hva noen av de har påstått. :P Da kan pekefinger'n komme frem. 

Endret av fuglekvitter__
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså... jeg tror kanskje at livet var ganske tøft for de fleste som var unge voksne på den tiden. De som er 50-70 år nå. De var den første generasjonen kvinner som jobbet ute og samtidig skulle ta vare på barn og hus og hjem. Det er riktig at mennene hjalp til, men jeg tror kvinner på den tiden virkelig måtte bevise at noe... de måtte vise sine mødre at de kunne være mødre og stelle hjemme og mennene at de kunne jobbe.

Jeg synes ikke det er så rart at de reagerer på nåtidens unge voksne. Arbeidsmoralen er lav, det fokuseres mye på utseende og materiale gode. de som er unge nå er ganske så egoistiske (ja, mange... ikke alle). De impulskjøper ting de ikke trenger, mens den generasjonen det er snakk om her sparte i en evighet for å kjøpe seg noe de virkelig trengte.

Nå er jeg kanskje midt i mellom selv, men jeg syntes også at det var mange "godt voksne" som var belærende. Nå skjønner jeg dem mye bedre. Mange av dem har vært (og kanskje er de ennå) nesten superkvinner. Ikke alt de kan er nyttig nå til dags og ikke alt de vet er sant lengre, men det kan være interessant å høre om hvorfor de tenker slik de gjør :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen på deg og kvinner på 50- 60 er at de har prøvd å være både barn, ung, voksen og middelaldrende. De fleste er fullstendig klar over at enkelte ting har forandret seg siden de var 20 år, ikke minst kroppen deres. Hvilken erfaring har du, som du mener de ikke har forutsetning for å ha? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FantasDick skrev:

Jeg skjønner litt hva TS mener, jeg føler noen "voksne" damer er litt skarpe. Jeg er 30 år og har kanskje opplevd mest fra mamma, svigermor og kolleger. Fikk kommentarer på at jeg ammet for ofte (hver tredje time er mer enn nok!), at jeg ikke lot baby ligge å skrike (hun tåler det!), at jeg ikke har lyst å ha hun på 21 mnd hjemme hver dag når babyen kommer (hva tror du vi gjorde med alle barna våre? Vi var hjemme med de!!) osv. 

Koffer amma du så myye??!

-kvinna, nord, 74 år-

Anonymkode: 8470e...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Appropo 1970-tallet ;)

 

Anonymkode: 407fb...635

Så unbelivable tragisk..!!!!!!!😳😂😖☹️😏

-Superkul jente, 68 år-

Anonymkode: 8470e...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Koffer amma du så myye??!

-kvinna, nord, 74 år-

Anonymkode: 8470e...b02

 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så unbelivable tragisk..!!!!!!!😳😂😖☹️😏

-Superkul jente, 68 år-

Anonymkode: 8470e...b02

:laugh:

Anonymkode: 4adcd...582

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

:laugh:

Anonymkode: 4adcd...582

I know 😇

-Modell, jente, 62-🍾💍💋💅💄👸🏻👛👢👜🍷

Anonymkode: 8470e...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...