Gå til innhold

Hvorfor skjønner ikke kvinner i 50-60-årene dette:


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva er det med disse 50-60 åringene? Tror dem at de kan sammenligne og irettesette ut i fra hva de har opplevd når de var på samme alder som oss som er yngre?
Ser dem ikke at tidene har forandret seg ganske dramatisk og at ting ikke er som på 70-80-90-tallet lenger?


 

Anonymkode: 6c642...f01

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De vil vel bruke sin erfaring for det den er verdt. Noen ting er jo som før, tross alt. Men ikke alt.

Min egen mor er 60 og hun er ikke slik. 

Anonymkode: 9559a...a41

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, men tror de fleste kan forskjellen mellom de og dem.

Anonymkode: 1b457...4cd

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med disse 50-60 åringene? Tror dem at de kan sammenligne og irettesette ut i fra hva de har opplevd når de var på samme alder som oss som er yngre?
Ser dem ikke at tidene har forandret seg ganske dramatisk og at ting ikke er som på 70-80-90-tallet lenger?


 

Anonymkode: 6c642...f01

Mange ting har forandret seg dramatisk mye mindre enn du tror... nei, vi hadde ikke mobiltelefoner og var ikke tilgjengelige til enhver tid, men normer og regler i samfunnet er mye det samme! Du må nok være litt mer konkret for at vi gamliser skal forstår hva du mener... :P 

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tja, men tror de fleste kan forskjellen mellom de og dem.

Anonymkode: 1b457...4cd

Tror ikke det, er masse språkfeil fra folk i alle aldre der jeg jobber.

Anonymkode: 87106...568

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes også du trenger å komme med eksempler for selv jeg som er langt fra 50-60 skjønner ikke hva du mener. Det er mindre enn du tror som har forandret seg fra den tiden. Den største forandringen er vel hvor stor del TV/data/nettbrett o.l. tar i barnas liv og at foreldre i større grad er utearbeidende begge to. Utover det går barna fremdeles på skolen og må gjøre lekser og finne ut av hva de vil i livet, de har fritidsaktiviteter og venner, de har trassalder og tenåringsopprør, de må fremdeles lære seg sosiale koder, høflighet, samarbeid og ansvar. De som er ferdige med å oppdra barn sitter på mye nyttig erfaring uansett hvor gamle de er, ikke minst så ser de det store bildet som vi som er midt i det ikke ser ennå, hvilke ting som faktisk betyr noe og hvilke som er mindre viktige. Men så er det jo gjerne slik at mange unge er lite mottakelige for råd fra andre og tror at de vet best selv uansett, men det kommer du ikke til å se før du blir eldre. ;) 

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff min mor er slik :rolleyes: Ble "mast" på om å få deltidsjobb på videregående, dette er/var riktignok midt under oljekrisen (folk får fremdeles ikke jobb), og ingenting ble utlyst på markedet. Sommerjobb var heller ikke enkelt for de aller fleste var livredde for å miste jobben sin og det ble type 600 søkere per utlyst stilling. Mor sa hver dag at det "er jo så lett å få jobb!" for det var jo sånn den gang hun var 17. 
Eller da hun ønsket at jeg skulle invitere gutter hjem for å se på film/netflix. Jeg forsøkte å forklare at det kunne misforstås, men neida da hun var tenåring var det helt normalt at man få på film sammen om kveldene uten noen baktanker. Jeg opplevde ikke helt det samme for å si det sånn :fnise:
Også den gangen jeg og far drev og diskuterte boligmarkedet og renta, jeg var veldig nervøs for å skaffe meg egen bolig i framtiden og eie hus alene kunne jeg egentlig bare drømme etter. Men neida hus kan du jo få for opp i mot 1 million! Mente hun.
Eller når jeg forklarte at venner oftest kun samles for å drikke og gå ut på byen, ikke brettspill eller for å høre på musikk. Det var helt feil mente hun! 

Anonymkode: 6c41e...c6e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med disse 50-60 åringene? Tror dem at de kan sammenligne og irettesette ut i fra hva de har opplevd når de var på samme alder som oss som er yngre?
Ser dem ikke at tidene har forandret seg ganske dramatisk og at ting ikke er som på 70-80-90-tallet lenger?


 

Anonymkode: 6c642...f01

De fleste av dem kan det ja, og når du blir en 50-åring selv så kommer du til å skjønne hvorfor :)

Anonymkode: 407fb...635

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med disse 50-60 åringene? Tror dem at de kan sammenligne og irettesette ut i fra hva de har opplevd når de var på samme alder som oss som er yngre?
Ser dem ikke at tidene har forandret seg ganske dramatisk og at ting ikke er som på 70-80-90-tallet lenger?


 

Anonymkode: 6c642...f01

Denne typen protestuttalelser kommer gjerne fra unge og nyutdannelde verdensvante verdenseksperte. 

 

Anonymkode: 63bcb...7c9

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 30 og liker godt 50-60 åringer da de er på alderen med mine egne foreldre. Gjør meg ingenting at de forteller og irettesetter da jeg er voksen og velger nøye hva jeg tar til meg. Synes det er bare koselig med "mammaskikkelser" da jeg savner min egen, men forstår jo at det er irriterende for noen. 

Anonymkode: d03d9...6ad

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er over 60.  Vil påstå at vi over 50 er like forskjellige som alle andre aldersgrupper. Vi er ikke en likttenkende gruppe :)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med disse 50-60 åringene? Tror dem at de kan sammenligne og irettesette ut i fra hva de har opplevd når de var på samme alder som oss som er yngre?
Ser dem ikke at tidene har forandret seg ganske dramatisk og at ting ikke er som på 70-80-90-tallet lenger?


 

Anonymkode: 6c642...f01

"Dem"? Hva med "de".

Kan du være mer konkret og gi eksempler?

Er 60, reiser en del til NYC, er mye ute i middager og ho clubbing men hva mener du, er ikke det hipt nok for deg som ikke kan god grammatikk?

Hva gjør du to be cool da - ser på Skam og toger for de homofile? 

-60-åring i Armani jeans, ute på kafé hele tiden-

Anonymkode: 8470e...b02

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tja, men tror de fleste kan forskjellen mellom de og dem.

Anonymkode: 1b457...4cd

SÅ enig!!!

Anonymkode: 8470e...b02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonasmann

Kvinner som er 60 og over er mye bedre mødre enn dagens noen gang kan være. Mitt tips er at de tar over ansvaret fra alle unge kvinner i dag :P

Endret av Jonasmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest chisandra
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva er det med disse 50-60 åringene? Tror dem at de kan sammenligne og irettesette ut i fra hva de har opplevd når de var på samme alder som oss som er yngre?
Ser dem ikke at tidene har forandret seg ganske dramatisk og at ting ikke er som på 70-80-90-tallet lenger?


 

Anonymkode: 6c642...f01

Tenk nå når du snakker om 50-60 åringer....der har du f.eks. Vendela Kirsebom, Dorte Skappel etc. 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jonasmann skrev:

Kvinner som er 60 og over er mye bedre mødre enn dagens noen gang kan være. Mitt tips er at de tar over ansvaret fra alle unge kvinner i dag :P

Pissprat. Vet du hva slags råd jeg fikk fra eldre damer da min baby hadde kolikk? Og la den skrike alene og sette den ut på verandaen slik som de gjorde, i timesvis. Og da jeg var helt hvit i ansiktet av søvnmangel pga barnet kunne de ikke skjønne hvorfor jeg ikke bare lot den ligge alene og skrike, til tross for at ny forskning viser at det gir skader på hjernen. Ikke rart de var uthvilt om dagen

Dagens mødre gjør husarbeid med baby på armen og barn i hælene, eldre mødre sendte vekk ungene for å klare begge deler.

Og 

http://www.aftenposten.no/norge/Dagens-foreldre-bruker-mer-tid-pa-barna-143453b.html

Anonymkode: 7d6e9...930

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dagens mødre gjør husarbeid med baby på armen og barn i hælene, eldre mødre sendte vekk ungene for å klare begge deler.

Anonymkode: 7d6e9...930

Eldre mødre, mener du da de som er 50 60 år? Dersom ja, så lurer jeg på hvor de sendte ungene vekk. Husker da mamma vasket, da var det bøtte med grønnsåpe vann og langkost. Ingen mopp til å sveipe over gulvet med. Hjemmelaget middag hver dag, og det var bare noen få som gikk i barnehagen. På hytten til mormor og morfar var det å vaske klær i bekken. Utedoen måtte tømmes. Og varme opp med ved, som var hogget utenfor.

De fleste barn i dag er i barnehage, og det er mer deling av husarbeid mellom mann og kvinne.

Så jeg mener at det er motsatt :)

Anonymkode: 7f5ee...26e

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...