Lykkehjerte Skrevet 24. januar 2017 #61 Skrevet 24. januar 2017 14 minutter siden, Hemoglobin skrev: Det er samme person. Hvordan kan du påstå at jeg er samme person? Det er jeg altså ikke! Det blir like dumt som om jeg skulle kommet med en påstand om at du er denne leietakeren det er snakk om! Har for øvrig hørt at de som slipper opp for argumenter i en diskusjon, gjerne peiler seg inn på usaklige ting, og begynner med å påstå uriktige påstander som for eksempel det å spekulere i person bak nick og sånn! Når det er sagt, kjenner jeg at jeg vil ta det som et stort kompliment at du og dere (om det ikke er du selv som svarer her og der med både ditt nick og som anonym da ) tror at jeg som er Lykkehjerte, også er den samme personen som er TS, for jeg setter nemlig svært stor pris på slike egenskaper hos et menneske, som nettopp er snill og viser omtanke ved å ville strekke seg godt for at andre skal få det bra!
Gjest Hemoglobin Skrevet 24. januar 2017 #62 Skrevet 24. januar 2017 (endret) 6 minutter siden, Lykkehjerte skrev: Hvordan kan du påstå at jeg er samme person? Det er jeg altså ikke! Det blir like dumt som om jeg skulle kommet med en påstand om at du er denne leietakeren det er snakk om! Har for øvrig hørt at de som slipper opp for argumenter i en diskusjon, gjerne peiler seg inn på usaklige ting, og begynner med å påstå uriktige påstander som for eksempel det å spekulere i person bak nick og sånn! Når det er sagt, kjenner jeg at jeg vil ta det som et stort kompliment at du og dere (om det ikke er du selv som svarer her og der med både ditt nick og som anonym da ) tror at jeg som er Lykkehjerte, også er den samme personen som er TS, for jeg setter nemlig svært stor pris på slike egenskaper hos et menneske, som nettopp er snill og viser omtanke ved å ville strekke seg godt for at andre skal få det bra! Fordi dere fremstår så like at den tanken kom helt automatisk Hvor empatisk er det forresten å forsøke å kaste ut en leieboer en mnd før avtalt tidspunkt? Nei du. Endret 24. januar 2017 av Hemoglobin
Lykkehjerte Skrevet 24. januar 2017 #63 Skrevet 24. januar 2017 10 minutter siden, Hemoglobin skrev: Fordi dere fremstår så like at den tanken kom helt automatisk Hvor empatisk er det forresten å forsøke å kaste ut en leieboer en mnd før avtalt tidspunkt? Nei du. Noen ganger er det fint å møtes på halvveien Tenker du det er bedre at ts står på sitt mht første skriftlige kontrakt da? Leietaker fant ut at hun ikke hadde råd til å bo der likevel. Du syns ikke det er litt sent å finne det ut flere mnd etter at hun selv frivillig har signert en kontrakt? Syns du det er mer empatisk å tvinge leietaker til å bo der til september, og måtte betale altfor høy leie for hennes økonomi? Og det er ikke snakk om å kaste ut, leietaker blir ikke tvunget til å flytte, hun kan velge å fortsette å bo der. Her tenker jeg at leietaker har tatt seg vann over hodet, og må gi litt selv også for å få dette til gå opp. Virker jo helt upåvirket og naiv i forhold til krøllet hun har laget, syns jeg! Leietaker har foreldre rett i nærheten, hun kunne sikkert i nøden få leie hos de den mnd det er snakk om, selv om det sikkert ikke er ønskelig for noen av de. Kanskje foreldrene nekter det også, for alt jeg vet. Det eneste jeg vet, er at dersom det var meg da, så vile jeg heller flyttet ut 1mnd tidligere enn planlagt i mitt hode, enn å betale mengder av husleie i flere mnd til, dersom jeg visste at jeg ikke hadde penger til det! Hva ville du valgt selv? 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 24. januar 2017 #64 Skrevet 24. januar 2017 (endret) 2 timer siden, Lykkehjerte skrev: Det er forskjell på å ytre sin mening og råde noen til! (Jeg kan selvsagt ikke gi juridiske råd som bør følges, når jeg ikke kjenner denne loven! Jeg har flere ganger fått frem at jeg synser og mener!) Hva med første kontrakt som ble nedskrevet, da mener du at det eneste riktige her er å forholde seg til den da? At det er helt feil og faktisk lovstridig å endre kontrakten, dersom leietaker ønsker det? Dessuten skulle vel ts lage en oppsigelseskontrakt som leietaker skulle skrive under på, dersom hun ville flytte før den opprinnelige avtalen. Ergo ingen tvang, ingen som blir sagt opp eller kastet ut mot sin vilje! Du ser vel at det er en vesentlig forskjell her! Enig i at ts ikke bare kan kaste leietaker ut, men dette er ikke tilfelle i saken, tenker jeg! Tenker også at oppsigelse må da vel være lov uansett grunn, lovfestet eller ei, så lenge begge parter er enige? Hva tenker du om det? Leieboer har med sin fulle rett lov til å si opp fastbestemt leiekontrakt, men TS kan ikke kaste ut leieboer før oppsigelsen har gått ut. Dette sier husleieloven. Hva du og jeg mener om saken er ikke relevant. Jeg har lagt ved husleieloven for deg, håper du leser. https://lovdata.no/dokument/NL/lov/1999-03-26-17 Endret 24. januar 2017 av Evilposelos 2
Gjest Hemoglobin Skrevet 24. januar 2017 #65 Skrevet 24. januar 2017 26 minutter siden, Lykkehjerte skrev: Noen ganger er det fint å møtes på halvveien Tenker du det er bedre at ts står på sitt mht første skriftlige kontrakt da? Leietaker fant ut at hun ikke hadde råd til å bo der likevel. Du syns ikke det er litt sent å finne det ut flere mnd etter at hun selv frivillig har signert en kontrakt? Syns du det er mer empatisk å tvinge leietaker til å bo der til september, og måtte betale altfor høy leie for hennes økonomi? Og det er ikke snakk om å kaste ut, leietaker blir ikke tvunget til å flytte, hun kan velge å fortsette å bo der. Her tenker jeg at leietaker har tatt seg vann over hodet, og må gi litt selv også for å få dette til gå opp. Virker jo helt upåvirket og naiv i forhold til krøllet hun har laget, syns jeg! Leietaker har foreldre rett i nærheten, hun kunne sikkert i nøden få leie hos de den mnd det er snakk om, selv om det sikkert ikke er ønskelig for noen av de. Kanskje foreldrene nekter det også, for alt jeg vet. Det eneste jeg vet, er at dersom det var meg da, så vile jeg heller flyttet ut 1mnd tidligere enn planlagt i mitt hode, enn å betale mengder av husleie i flere mnd til, dersom jeg visste at jeg ikke hadde penger til det! Hva ville du valgt selv? Jeg hadde tatt med meg all dokumentasjon til leieboerforeningen så kunne ts fått svare for seg der. Det ville ført til kostnader for henne hos statens hus der jeg hadde vunnet fram, men det kunne ikke jeg brydd meg om da hun allerede driver med en slags psykisk terror og fisker på kg etter tips til drive ut leieboer ved selvtekt, for å få ut leieboer før avtalt tid.
Rotemor Skrevet 24. januar 2017 #66 Skrevet 24. januar 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Vi ble muntlig enig om at hun måtte bo her til 1 april, men nå som jeg har funnet noen, så vil jeg jo ha henne ut 1. Mars. Det jeg gjør nå er å lage en oppsigelse til henne. Der skriver jeg at hun bryter kontrakten og at hun dermed må flytte ut 1. Mars. Vil hun ikke skrive under på den, sier jeg at hun må bo her og betale til 1. September, slik nåværende kontrakt tilsier. Her prøvde jeg å være snill med henne, så er hun bare kjip tilbake. Utrolig! Anonymkode: 01f62...aa7 Men da må hun jo få bli til 1. april! Det er du som er kjip her. Du har heller ingen reett til å be henne flytte ut før. 1
Lykkehjerte Skrevet 24. januar 2017 #67 Skrevet 24. januar 2017 21 minutter siden, Evilposelos skrev: Hva du og jeg mener om saken er ikke relevant. Jeg har lagt ved husleieloven for deg, håper du leser. Det var fint gjort å legge ved loven! Begynte å lese, men fikk ikke til å fullføre. Hadde overskriften på innlegget blitt kalt for "leiekontrakt", hadde jeg ikke trykket meg inn på den, av den grunn til at jeg hadde kjent mine begrensninger mht paragrafer på dette området. Jeg er enig med deg at hva du og jeg mener i saken er irrelevant i en rettsak. Da er det loven og kontrakter som gjelder. Men derimot hva jeg mener her i denne tråden er relevant, syns jeg, som overskriften på innlegget sier, "Hvem er den vanskelige her??", så er min mening at her syns jeg at leietaker er svært urimelig som signerte en kontrakt hun ikke kunne stå for, ergo er hun den vanskelige her, etter min mening, sett fra et medmenneskelig perspektiv. Hva med ts som mister sin inntekt her, og andre leieboere pga leietaker ikke vil møte henne på dette? Denne situasjonen er kjedelig både for huseier og leietaker. Men ang leietaker, så syns jeg ikke bare at hun er ganske kjip, men skikkelig kjip på en svært ufin måte mot ts, uavhengig om hun har retten på sin side, og langt fra en drømmeleietaker i mine øyne. Og ja det syns jeg, selv om denne leietakeren kan slå i bordet med paragrafer så bordet knekker.
AnonymBruker Skrevet 24. januar 2017 #68 Skrevet 24. januar 2017 1 minutt siden, Lykkehjerte skrev: Det var fint gjort å legge ved loven! Begynte å lese, men fikk ikke til å fullføre. Hadde overskriften på innlegget blitt kalt for "leiekontrakt", hadde jeg ikke trykket meg inn på den, av den grunn til at jeg hadde kjent mine begrensninger mht paragrafer på dette området. Jeg er enig med deg at hva du og jeg mener i saken er irrelevant i en rettsak. Da er det loven og kontrakter som gjelder. Men derimot hva jeg mener her i denne tråden er relevant, syns jeg, som overskriften på innlegget sier, "Hvem er den vanskelige her??", så er min mening at her syns jeg at leietaker er svært urimelig som signerte en kontrakt hun ikke kunne stå for, ergo er hun den vanskelige her, etter min mening, sett fra et medmenneskelig perspektiv. Hva med ts som mister sin inntekt her, og andre leieboere pga leietaker ikke vil møte henne på dette? Denne situasjonen er kjedelig både for huseier og leietaker. Men ang leietaker, så syns jeg ikke bare at hun er ganske kjip, men skikkelig kjip på en svært ufin måte mot ts, uavhengig om hun har retten på sin side, og langt fra en drømmeleietaker i mine øyne. Og ja det syns jeg, selv om denne leietakeren kan slå i bordet med paragrafer så bordet knekker. Når leietakeren kommer og spør så kunne TS sagt nei. Det skader ikke å spørre, men TS hadde i sin fulle rett i å si nei og bedt henne forholde seg til kontrakten. Sånn fra et medmenneskelig perspektiv. Og sånn sett, så havner ikke på listen over snille mennesker når man driver med løgn og bedrageri som TS planlegger i tråden her. Anonymkode: 73499...afb 1
Gjest Chroma Skrevet 24. januar 2017 #69 Skrevet 24. januar 2017 Du er tydeligvis en av de mange som egentlig ikke bør drive utleie.
xinnia Skrevet 24. januar 2017 #70 Skrevet 24. januar 2017 10 minutter siden, Lykkehjerte skrev: Det var fint gjort å legge ved loven! Begynte å lese, men fikk ikke til å fullføre. Hadde overskriften på innlegget blitt kalt for "leiekontrakt", hadde jeg ikke trykket meg inn på den, av den grunn til at jeg hadde kjent mine begrensninger mht paragrafer på dette området. Jeg er enig med deg at hva du og jeg mener i saken er irrelevant i en rettsak. Da er det loven og kontrakter som gjelder. Men derimot hva jeg mener her i denne tråden er relevant, syns jeg, som overskriften på innlegget sier, "Hvem er den vanskelige her??", så er min mening at her syns jeg at leietaker er svært urimelig som signerte en kontrakt hun ikke kunne stå for, ergo er hun den vanskelige her, etter min mening, sett fra et medmenneskelig perspektiv. Hva med ts som mister sin inntekt her, og andre leieboere pga leietaker ikke vil møte henne på dette? Denne situasjonen er kjedelig både for huseier og leietaker. Men ang leietaker, så syns jeg ikke bare at hun er ganske kjip, men skikkelig kjip på en svært ufin måte mot ts, uavhengig om hun har retten på sin side, og langt fra en drømmeleietaker i mine øyne. Og ja det syns jeg, selv om denne leietakeren kan slå i bordet med paragrafer så bordet knekker. Mye som kan skje som gjør at man ikke får den inntekten man hadde regnet med, kanskje mistet jobben? - og når en ser at man ikke har råd til å bo der 1 år som avtalen er, så gjør leietaker det eneste rette- nemlig å si opp...hvordan du får det til å være skikkelig kjipt forstår jeg virkelig ikke. 2
Gjest Gaea Skrevet 24. januar 2017 #71 Skrevet 24. januar 2017 Regner med at dere hadde en tidsbestemt kontrakt? En tidsbestemt kontrakt kan man i utgangspunktet ikke si opp på lik linje med en tidsubestemt, som er det vanligste. Nå har dere en muntlig avtale om 1. april, og det er juridisk bindende, dog vanskelig å bevise. Anbefaler deg å forholde deg til det dere har avtalt, men hvis du ikke gjør det kan én av tre ting skje; 1 - Hun blir boende til 1. september. 2 - Dere bryter kontrakten med avtale om utflytting 1. mars, skriftlig. Dette må begge være med på, for du kan ikke si opp leietaker uten saklig grunn. 3 - Hun ordner fremleie, du godkjenner det. Skulle du nekte uten saklig grunn basert på framleierens forhold, vil nåværende leietaker kunne si opp slik som ved tidsubestemt leiekontrakt (tre måneders oppsigelse, evt én om hun leier et rom i din bolig).
Lykkehjerte Skrevet 24. januar 2017 #72 Skrevet 24. januar 2017 40 minutter siden, xinnia skrev: Mye som kan skje som gjør at man ikke får den inntekten man hadde regnet med, kanskje mistet jobben? - og når en ser at man ikke har råd til å bo der 1 år som avtalen er, så gjør leietaker det eneste rette- nemlig å si opp...hvordan du får det til å være skikkelig kjipt forstår jeg virkelig ikke. Syns det var å være skikkelig kjip ja, når man viser til kontrakten, som leietaker har vært enig i og underskrevet. Som noen over her sa så kunne ts sagt nei. Men ts prøvde å gjøre det greit for henne. Om leietaker må forholde seg til den opprinnelige kontrakten, så blir det jo mye mer kostbart for leietaker. Ser du virkelig ikke den? Om du leser alle svarene mine og tråden, så skjønner du kanskje bedre hvorfor jeg syns leietaker virker kjip. Jeg skjønner at saken er lei for de begge, jeg klarer faktisk å se saken fra begges sider! Men her i denne tråden tar jeg meg friheten til å støtte ts, med å svare på det som spørres etter i overskriften, at jeg syns at leietaker er den vanskelige her, og for hundrede og x gang da selvsagt uavhengig hvor rett eller mye paragrafer leietaker har på sin side! Det er noe med måten ting blir gjort på! Noe sier meg at ts er en snill person, som ikke er ute etter å stikke kjepper i hjulene på noen, og ganske sikker på at ts kommer til å møte leietaker på hennes ønsker her når alt kommer til alt, selv om hun kanskje ikke engang er nødt til det.
Gjest MrGreen Skrevet 24. januar 2017 #73 Skrevet 24. januar 2017 (endret) Du som er vanskelig her. De som bor der som har rett til å bestemme om de vil flytte ut tidligere. De kan for faen ikke bli kastet ut heller. Endret 24. januar 2017 av MrGreen
Kattugla Skrevet 25. januar 2017 #74 Skrevet 25. januar 2017 10 timer siden, Lykkehjerte skrev: Syns det var å være skikkelig kjip ja, når man viser til kontrakten, som leietaker har vært enig i og underskrevet. Som noen over her sa så kunne ts sagt nei. Men ts prøvde å gjøre det greit for henne. Om leietaker må forholde seg til den opprinnelige kontrakten, så blir det jo mye mer kostbart for leietaker. Ser du virkelig ikke den? Om du leser alle svarene mine og tråden, så skjønner du kanskje bedre hvorfor jeg syns leietaker virker kjip. Jeg skjønner at saken er lei for de begge, jeg klarer faktisk å se saken fra begges sider! Men her i denne tråden tar jeg meg friheten til å støtte ts, med å svare på det som spørres etter i overskriften, at jeg syns at leietaker er den vanskelige her, og for hundrede og x gang da selvsagt uavhengig hvor rett eller mye paragrafer leietaker har på sin side! Det er noe med måten ting blir gjort på! Noe sier meg at ts er en snill person, som ikke er ute etter å stikke kjepper i hjulene på noen, og ganske sikker på at ts kommer til å møte leietaker på hennes ønsker her når alt kommer til alt, selv om hun kanskje ikke engang er nødt til det. Det er ikke leietaker som er kjip som har avklart ny dato med huseiers godkjennelse! Dessuten, hvis man skal sko seg på utleie er man nødt til å forholde seg både til lovgivningen rundt det og avtaler man har lagd med leietaker. Det er langt i fra å være "snill" å lyve og jukse for å bli kvitt noen man har en bindende avtale med, det er simpelthen å være uærlig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå