Gå til innhold

Hvem er den vanskelige her??

Fremhevede innlegg

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok, men da må du jo bare spørre pent om dere kan fravike avtalen om 1.4.?

Anonymkode: a9073...579

Jeg spurte pent, men hun sa nei siden jeg hadde sagt at jeg trenger kanskje er par mnd på meg på å finne ny leietager. 

I teorien så er jo muntlig like bindende som skriftlig, men blir det er jo ikke det i praksis. Blir fort ord mot ord og da er det skriftlig kontrakt som gjelder. 

Anonymkode: 01f62...aa7

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg spurte pent, men hun sa nei siden jeg hadde sagt at jeg trenger kanskje er par mnd på meg på å finne ny leietager. 

I teorien så er jo muntlig like bindende som skriftlig, men blir det er jo ikke det i praksis. Blir fort ord mot ord og da er det skriftlig kontrakt som gjelder. 

I dette tilfellet blir det jo bare ord mot ord DERSOM DU LYVER. 

Har du tenkt å gjøre det? 

• Liker 3
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager, men du er på bærtur :fnise:

Hvorfor er ts på bærtur, mener du? Noe sier meg at dette er et utsagt leietakeren fint kunne kommet med! ;) 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom dere ble enige om 1. april som utflytningsdato kan du ikke kaste henne ut 1. mars bare fordi du har funnet nye leietakere som ønsker å flytte inn da, nei. Vernet for leietakere er sterkt, og du kan ikke kaste henne ut uten god grunn. Du skriver at hun har brutt kontrakten, hva mener du egentlig med det? Selv om hun har skrevet leiekontrakt for 1 år så har hun jo oppsigelsestid, det er ikke slik at hun leie hos deg i et helt år. 

Til neste gang sørger du for å få oppsigelse samt bekreftelse på avtalt flyttedato skriftlig. Muntlige avtaler er vanskelig å bevise. 

Du virker svært lite erfaren som utleier og har mye å sette deg inn i. Du er ikke "snill" dersom du krever at leieboeren flytter en måned før avtalt utflytningsdato. 

Anonymkode: 37a1e...b4e

Vi satte flyttedato til 1. September 2017. 

Og nå ville hun plutselig flytte ut før. 

Hun må mer enn gjerne bo her til 1. September 2017! 

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

I dette tilfellet blir det jo bare ord mot ord DERSOM DU LYVER. 

Har du tenkt å gjøre det? 

I verste fall JA, men jeg går utifra at hun flytter ut om en måned, slik at hun slipper å betale dyr husleie i 6 mnd til! 

Skrevet

Men nå vet du åpenbart godt at dere har en avtale på den 1 april og hun forholder seg også til den datoen! Så hvis det blir "ord mot ord" er det jo kun hvis du oppfører deg uærlig. 

• Liker 4
Skrevet

Hvordan havnet denne her ? 😂 Enten er leitaker barn eller familie 😂😂

Anonymkode: eeaa7...fd1

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi ble muntlig enig om at hun måtte bo her til 1

april, men nå som jeg har funnet noen, så vil jeg jo ha henne ut 1. Mars. 

Det jeg gjør nå er å lage en oppsigelse til henne. Der skriver jeg at hun bryter kontrakten og at hun dermed må flytte ut 1. Mars. Vil hun ikke skrive under på den, sier jeg at hun må bo her og betale til 1. September, slik nåværende kontrakt tilsier. 

Her prøvde jeg å være snill med henne, så er hun bare kjip tilbake. Utrolig! 

Kanskje du skal sette deg inn i husleieloven før du leier ut? Det kan i verste fall koste deg mye penger å holde på som en bajas uten å lese loven, bare en advarsel. Du kan ikke si henne opp på det grunnlaget ifølge DEN NORSKE LOV

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, men da må du jo bare spørre pent om dere kan fravike avtalen om 1.4.?

Her er det utleier som kan sette krav, og leietaker som evt må spørre pent! ;) 

Skrevet
1 minutt siden, Kattugla skrev:

Men nå vet du åpenbart godt at dere har en avtale på den 1 april og hun forholder seg også til den datoen! Så hvis det blir "ord mot ord" er det jo kun hvis du oppfører deg uærlig. 

Da gjør jeg nok det, da leligheten er en investering, og jeg trenger pengene.  Som sagt, hun må gjerne bo her til september, hvis det ikke passer å flytte ut om en måned. Hun hadde aldri fått leiligheten hadde jeg visst at hun ville flytte ut 1. April, da jeg hadde flere som ønsket å bo her i minst ett år

Skrevet

Hvordan havnet denne her ? 😂 Enten er leitaker barn eller familie 😂😂

Anonymkode: eeaa7...fd1

Ts her

Hahaha, fordi jeg er ny her og fant ikke noe "anonymforum" slik det er på DIB. 🙈

Skrevet
1 minutt siden, Lykkehjerte skrev:

Her er det utleier som kan sette krav, og leietaker som evt må spørre pent! ;) 

Utleier kan ikke sette et eneste krav som er dårligere enn husleieloven.

• Liker 3
Skrevet
3 minutter siden, Evilposelos skrev:

Kanskje du skal sette deg inn i husleieloven før du leier ut? Det kan i verste fall koste deg mye penger å holde på som en bajas uten å lese loven, bare en advarsel. Du kan ikke si henne opp på det grunnlaget ifølge DEN NORSKE LOV

Ok

Skrevet
Akkurat nå, Evilposelos skrev:

Utleier kan ikke sette et eneste krav som er dårligere enn husleieloven.

Og hva sier den? At leietager kan bryte kontrakten sånn som det passer vedkommende?? Uten konsekvenser?

Skrevet

Du høres ut som et skikkelig rotehue, TS. Hva med å sette seg litt inn i regelverket før du leier ut? Når dere allerede har avtalt 1. April er du en sleip, kjip idiot som prutselig prøver å kaste ut leietakeren en mnd. før dette. Skjerp deg.

• Liker 7
Skrevet
Akkurat nå, Citpensacola skrev:

Du høres ut som et skikkelig rotehue, TS. Hva med å sette seg litt inn i regelverket før du leier ut? Når dere allerede har avtalt 1. April er du en sleip, kjip idiot som prutselig prøver å kaste ut leietakeren en mnd. før dette. Skjerp deg.

Vi hadde vel strengt tatt avtalt 1. September. 

Skrevet

Når dere var enige om 1. april så er det jo du som er den vanskelige når du vil ha henne ut en måned før dette.

• Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi hadde vel strengt tatt avtalt 1. September. 

Og så 1. April. Som dere begge ble enige om. Du VET du har driti deg ut her, så det er bare å ta konsekvensene. Forøvrig vil jeg anbefale deg å finne noe annet å drive med enn å være utleier. Du er åpenbart såpass vrang og ignorant at du er uegnet til å være utleier.

• Liker 8
Skrevet

Ts her

Da var jeg først snill, så vanskelig. 

Det vittigste er at jeg nå får inn leietagere. Alle klarer å finne seg et sted å bo i en mnd. Hun har et nært forhold til sine foreldre, så regner meg at hun i verste fall flytter inn der. 

Skrevet
Akkurat nå, Citpensacola skrev:

Og så 1. April. Som dere begge ble enige om. Du VET du har driti deg ut her, så det er bare å ta konsekvensene. Forøvrig vil jeg anbefale deg å finne noe annet å drive med enn å være utleier. Du er åpenbart såpass vrang og ignorant at du er uegnet til å være utleier.

Ts her

Jeg kommer til å fortsette å leie ut, men bli helt firkantet og ikke vike fra kontrakten. Dumt å prøve å være snill, når det kun går utover meg selv. Skulle bare sagt at hun må forholde seg til kontrakten hun har skrevet. Msn lærer så lenge msn lever ja. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...