Gå til innhold

er dere nøye på innpakningen?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Er også nøye på at det pakkene ser litt fine ut :) men med tanke på at de bare river det av igjen alikevel,så burde man ikke legge så veldig mye tid i det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Fortsetter under...

Elsker å pakke inn gaver

og er veldig nøye med hvordan de er pakka inn.

alelr heslt så skal jeg ha litt forskjellig papir og bånd.

kjedlig hvis alt er likt..

i butikken sier jeg alltid nei dersom de spør om de skal pakke inn..

det vil jeg gjøre selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg koser meg minst like mye når jeg pakker inn som når jeg pakker opp.... :ler: Innpakkingskvelden min er hellig. Den inneholder fred og ro, tomt hus, Jan Werner, Tommy Kørberg, Oslo Gospel Choir, rødvinsgløgg og masse deilig julepapir, bånd, stearinlys, lakk, lim, bånd, farger, glitter... Kort sagt alt som kan gjøre kvelden for en som meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i butikken sier jeg alltid nei dersom de spør om de skal pakke inn..

det vil jeg gjøre selv :)

...men jeg tar gjerne med meg papiret hvis det er fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til dere andre som liker å pakke pent inn:

Smart Club har pakker med ruller i samme farvetema.Med bånd, sløyfer og kort i samme!

Orntlig flotte gavepapir med mønster som passer sammen.

I fjor kjøpte jeg en pakke der alt gikk i forskjellige lilla og blåtoner.

Pakkene ble kjempelekre!

Jeg kjøpte små pappesker på Biltema (sånne til gaveinnpakning)

Noen fikk flere ting.Da pakket jeg tingene i esker i litt forskjellig høyde inn i forskjellig papir (men i samme farvetema)

satte dem oppå hverandre og knytet dem sammen med pene bånd.

Det ble kjempe-pene de pakkene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...men jeg tar gjerne med meg papiret hvis det er fint :)

Jeg også.

Jatakk, jeg får alltid med meg papiret (men forklarer at de trenger ikke bruke tid på å pakke inn for meg, jeg trenger ikke lag kø, "dessuten skal jeg legge noe inni")

Jeg vil pakke selv, det er jo det som er gøy! Men papiret kan jeg gjerne få. Brukes sikkert ikke på akkurat den pakken, for jeg SKAL ofte legge noe inni (finner jo ikke alt på en plass må vite) så et passer kanskje ikke, men helt sikkert til en annen gave :)

Jeg har seriøse planer om hjemmelagede til/fra-lapper, men det er ikke så mange jeg har fått til det med opp gjennom årene. En ting jeg gjode i fjor var å klippe ut en detalj fra papiret, lime på stivt papir og bruke som til/fra-lapp, det er litt stilig. (og myyyye enklere enn å lage selv...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En ting jeg gjode i fjor var å klippe ut en detalj fra papiret, lime på stivt papir og bruke som til/fra-lapp, det er litt stilig. (og myyyye enklere enn å lage selv...)

Hva snakker du om, du har jo laget de selv..... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JA - innpakningen er veldig viktig - nesten like viktig som gaven :ler:

Jeg kjøper flott papir hvert år - og matchende bånd. Bruker ytterst sjeldent butikk-papiret - kun det som kommer fra butikker som gjør seg litt flid med innpakkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva snakker du om, du har jo laget de selv..... :ler:

Ja, men på en enklere måte :)

Jeg husket i fjor, at slik gjorde mamma av og til når vi var små, når vi pakket inn gaver til bursdagsbrn og sånn, så fikk vi velge ett fint motiv fra papiret, som hun laget kort av. Det var litt gøy huset jeg, så jeg gjentok dette (med mindr motiv) på julegavene. Står jo i det minste perfekt i stil da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men på en enklere måte :)

Jeg husket i fjor, at slik gjorde mamma av og til når vi var små, når vi pakket inn gaver til bursdagsbrn og sånn, så fikk vi velge ett fint motiv fra papiret, som hun laget kort av. Det var litt gøy huset jeg, så jeg gjentok dette (med mindr motiv) på julegavene. Står jo i det minste perfekt i stil da :)

De blir sikkert kjempefine. Jeg laget bursdagskort til lillemann med Donald på i år, gjett om det var en som ble happy :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kommer et langt svar dere, for dette er noe som opptar meg! :ler:

For dere som hopper av allerede her: legg gjerne inn pakke-inn-tips. Har ei svigerinne som er dødsflink til å pakke inn gaver. Misunner henne!

kjøper ikke det billigste båndet og innpakningspapiret, selv om det heller ikke er det dyreste. Kjøper det jeg synes er finest rett og slett.

Finnes jo billige papir som er fine og. ;)

Skal jo "glitre" litt når det er jul :-)

Det skal det! :Nikke:

Hva bruker du når du pakker inn? Noe spesielt?

Synes også gaven blir mer personlig og kreativ, når jeg gjør det selv.

Enig! Også er det jo koselig...

Jeg har en slags "mani" om at alle gavene som skal til samme familie har forskjellig gavepapir.

Er ikke noen mani det der. ;)

Synes det er fint jeg og. Tenker på hvem som skal feire jul med hvem, sånn at de ikke får likt papir. ;)

i tillegg har jeg hatt for vane å prøve å få alle pakkene mine i samme gavepapir. Da ser en liksom på julaften hvem som kommer fra oss. Synes det er litt koselig og jeg  :wink:

Ah, skjønner. Ikke så dumt, egentlig.

Innpakking har en del med service og gjøre!...

Enig!

Men sånn ble det ikke i butikken der jeg jobbet, der hadde vi ikke tid til å pakke inn lenger. :( Det var ekkelt å bare måtte sende med eske...

og mye teip.  :oops: Må jo være sikker på at ingen sniktitter på pakkene.  8)

Og teip på båndet! Kjipt med bånd som faller av, og plutselig ligger det en pakke der uten noe navn på... :roll:

Det morsomme er at jeg av og til må pakke inn til kunder på jobb, og de ser alltid litt forskrekket ut etter at jeg har pakket inn.

:ler:

Det er noen butikkansatte som pakker så stygt at jeg pakker på nytt når jeg kommer hjem, er det deg det altså? :grine2:

men med tanke på at de bare river det av igjen alikevel,så burde man ikke legge så veldig mye tid i det :ler:

Egentlig. Men de skal jo overleveres, legges under treet og ligge der, så da er det jo fint at de ser pene ut.

:gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg husker så godt en jul da jeg var liten. Mamma digga Bruce Springsteen, og fikk en gave fra sin svigerinne som var pakket inn i en passelig Bruce-plakat. Det var dødskult!! ( det er det eneste jeg husker fra den julen... ) :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Jeg elsker å pakke inn gaver. Setter på julemusikk og tar meg god tid slik at de blir finest mulig. Er også nøye på at alle gavene som skal til samme familie har forskjellig gavepapir. Syns det ser mye koseligere ut med masse forskjellige gaver under juletreet, enn om det er flere gaver med samme gavepapir.

:gave::gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ah, nå gleder jeg mer enn noen gang til å pakke inn gavene. Skal gjøre meg flid med både papir, til-og-fra lapper og julekortene i år. Har noen planer allerede. Åååå, hvorfor er det så lenge til jul!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, nå gleder jeg mer enn noen gang til å pakke inn gavene. Skal gjøre meg flid med både papir, til-og-fra lapper og julekortene i år. Har noen planer allerede. Åååå, hvorfor er det så lenge til jul!

Jah, og det var meg som hadde glemt å logge inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvert år tenker jeg at nå skal jeg klare å få fine pakker og kose meg med å pakke dem inn. Men - det blir alltid helt i siste liten og pakkene ser ikke ut :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å gjøre de så fine jeg kan, men siden jeg er helt håpløs på slike ting,ser de som regel ikke ut.. :ler:

Endret av Milah
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...