Gå til innhold

Hvordan få far til å forstå at 50/50 ikke er løsningen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest New Girl
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

I barnehagen jeg jobber i får alle foreldre som ikke lenger er sammen beskjed om at dette absolutt ikke er ønskelig. Det er et ansvar som foreldrene har. Barnehagen skal ikke være den parten som tar ansvar for noe som foreldrene ene og alene har bestemt seg, og som i så godt som ALLE tilfeller er svært vanskelig for barna. 

Anonymkode: 814c3...7ee

Hva mener du egentlig? Barnehagen får vel ikke noe mer ansvar selv om mor leverer og far henter samme dag? Det kan vel være vanlig i tilfeller der mor og far fortsatt er sammen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hjelp han da! 😳

minn han på at det er turdag i morgen, og at det da er lurt at h*n har på seg det og det.

Hjelp han å få en bedre releasjon til ungen sin. 

Denne pappaen kommer aldri til å få en bedre relasjon så lenge du har den innstillingen du har. Hjelp de på vei!

Anonymkode: c4332...2d1

Jeg har hjolpet han i 4 år! Jeg har mast om at han må se barnet hele tiden, dette er ikke en ny greie som har oppstått nå. Jeg kan ikke hjelpe han når vi ikke bor sammen og jeg ikke er tilstede. Jeg kan minne han på turdag, men hvem skal 'se' barnet når jeg ikke er der og han ikke gjør det?

 

ts

Anonymkode: 0b3da...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, brownbrown skrev:

50/50 fordeling er greit vist han har lyst. hvorfor skal du ha ungen mer enn ham ? det er begge sitt barn. barn på 4 år gråter mye og er lett påvirkelige. så tror ungen din ombestemmer seg eller vil like seg godt hos far etterhvert

Fordi barnet ønsker å være hos meg. Det handler ikke om hvem av oss som har rett på hva, det handler om en 4 åring med behov for mer kontakt med moren sin. 

 

Ts

Anonymkode: 0b3da...0a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Fordi barnet ønsker å være hos meg. Det handler ikke om hvem av oss som har rett på hva, det handler om en 4 åring med behov for mer kontakt med moren sin. 

 

Ts

Anonymkode: 0b3da...0a9

en 4 åring vet ikke hva som er best for seg selv og du tenker kun på deg selv nå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, brownbrown skrev:

en 4 åring vet ikke hva som er best for seg selv og du tenker kun på deg selv nå

En 4 åring fortjener også å bli hørt. Selvsagt kan ikke en 4 åring fritt få bestemme sitt eget samvær, men man skal også ta deres mening med i beregningen. 

 

Ts

Anonymkode: 0b3da...0a9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

I barnehagen jeg jobber i får alle foreldre som ikke lenger er sammen beskjed om at dette absolutt ikke er ønskelig. Det er et ansvar som foreldrene har. Barnehagen skal ikke være den parten som tar ansvar for noe som foreldrene ene og alene har bestemt seg, og som i så godt som ALLE tilfeller er svært vanskelig for barna. 

Anonymkode: 814c3...7ee

Hvorfor det? Har barnehagen absolutte ønsker om hvem som henter? Er det ønskelig med onkler, besteforeldre, au pairer eller "å bli med andre hjem", legger dere dere opp i det? Jeg skjønner jo hvis det er en konkret situasjon som gjelder et konkret barn der barnet har problemer med en slik overgangsdag på fast basis (hver fredag blir vanskelig/trist), at dere da både sier deres mening og fraråder slik "overlevering" så lenge det er noe dere ser og erfarer, og som kanskje foreldrene ikke ser. Men på generelt grunnlag hos alle som ikke bor sammen? Kan du begrunne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS - ta utgangspunkt i DITT barn og deres situasjon.

DU kjenner barnet og DU ser hvordan ungen har det og reagerer. Det skal du forholde deg til. Det er din plikt å søke og gjøre barnets liv og tilværelse best mulig, og hvis 50/50 ikke fungerer, så må du forsøke å få til en endring.

Ikke la deg overkjøre av bedrevitere på et forum som dette, hvor det er opplest og vedtatt at ALLE barn, uansett SKAL deles likt mellom foreldrene, fordi det er best for foreldrene. Det er BARNETS BESTE som skal være utgangspunktet, ikke ditt beste eller fars beste.

Det er skremmende å se hvor mange som bryr seg null og niks om det som burde være viktigst, nemlig BARNETS BESTE, og i stedenfor er mest opptatt av særlig fars rettigheter. At barnet ikke har det bra er komplett uvesentlig, dessuten er det bare noe mor sier, for alle vet jo hvor kjipe mødre er...... Veldig interessant med alle som vet med 100% sikkerhet at det uansett er mor som er kjip og ute etter å ødelegge, så derfor har hun null troverdighet hvis hun påpeker at barnet ikke har det bra.

Så mitt råd til deg, TS, er at du slutter å "henge" her inne - du får svært liten støtte, fordi det alltid er din skyld. I tillegg bør du loggføre barnets tilværelse, hva det forteller deg etc, slik at du stiller sterkere når dere skal reforhandle. Far vil helt sikkert hevde (og er det på FVK bli trodd) på at han er så fantastisk for barnet og barnet må derfor ha 50/50, uansett hvordan barnet egentlig har det. Da er det viktig at du har fakta å slå i bordet med, for å vise både at du lojalt har støttet prøveordningen, men at du samtidig ser barnet og dets behov.

igjen: ivareta barnet - det er din aller viktigste oppgave. Ikke tilrettelegge for far, eller for tidens politisk korrekte fordeling av barn. Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...