Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Hold the door

Dere må ikke tipse dem om at mulig Det Nye i goodiebagene er mistenkelig, folkens! De har jo fortsatt et par timer på seg til å plukke bladene ut av posene.

Men veldig bra jobbet, alle!

Jeg tenkte det samme. Men på bilder CBE allerede har lagt ut på bloggen så kan man se at det ligger Det Nye-blader innimellom Adax-veskene på utstilling og i "Caroline Berg Eriksen by Adax"-nettet hun holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjør ikke noe fra eller til, de har allerede bæsjet på leggen så det holder. Og kg-kjerringene har som vanlig hatt dødtid nok til å dokumentere det hele.

Ja, Det Nye har vel det!

(Noen bruker dødtiden sin til dette, andre til å kjøre til Panduro for å kjøpe inn materialer og lage forseggjorte bursdagskroner til hundene sine).

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Det Nye har vel det!

(Noen bruker dødtiden sin til dette, andre til å kjøre til Panduro for å kjøpe inn materialer og lage forseggjorte bursdagskroner til hundene sine).

neineinei du har misforstått!! CBE har ikke fritid! Alt hun gjør er jobb. Alt hun gjør er en inntektskilde. Og det er faktisk ikke tull engang.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle jo ringe Thyness, men det rakk jeg ikke/fikk ikke gjort det. Sendte en mail med noen spørsmål. Vet ikke om jeg får svar. Synd for meg at jeg ikke fikk mulighet til å ringe, men var på jobb og kunne ikke gjøre det da.

Hei! 

Jeg er lei for at jeg ikke fikk ringt deg i dag, men jeg sender deg her noen spørsmål på e-post, vedrørende Det Nye-utgaven som portretterte bloggeren Caroline Berg Eriksen og hvor hun også hadde forsidebildet, samt det som kan fremstå som en kommersiell kobling mellom bloggeren, Det Nye og Adax på en måte som ikke helt fremstår som tydelig. 

Både Det Nye og Adax har signert invitasjonen til kundekvelden i kveld hvor det er mulig å kjøpe veskekolleksjonen Adax by Caroline Berg Eriksen en dag før den legges ut for salg i butikker som fører Adax.

Det Nye har sagt at dere ikke har noen økonomiske insentiver ved arrangementet, dette er bare noe dere gjør fordi dere har lesere som synes det ville være gøy. Til en av de som sendte dere en henvendelse og lurte på om reportasjen var en del av veskepromoteringen svarte dere:

"De fleste profiler er jo gjerne aktuelle når de intervjues, enten det gjelder en ny film, bok, kolleksjon etc, og Caroline er aktuell med vesker - uten at det vies spesielt mye plass i saken.

Arrangør av eventet i morgen spurte om vi ville invitere lesere til å komme - det gjorde vi, fordi vi vet at en del av våre lesere vil synes det er gøy. Kun derfor, dette er selvsagt ikke noe vi har fått betalt for, om det var det du lurte på."

1) Stemmer det at dere er med på dette samarbeidet helt uten å få noe som helst for det?
2) Hvem er arrangør for eventet? Steen og Strøm la ut informasjon om dette i dag, men hvem står bak?
3) Hva med de som besøker eventet? Er det gaver fra Det Nye (goodie bag) til de som kommer?
4) Da dere lagde intervjuet med Caroline Berg Eriksen skrev dere at det skulle være lansering i september. Visste dere da dere intervjuet Caroline Berg Eriksen at dere skulle ha en rolle ved lanseringen? Kommer hennes vesker til å brukt som vervepremie eller velkomstgave?
5 )For å melde seg på kveldens arrangement ble lesere på bloggen bedt om å sende sms DETNYEADAX til 2205. Hvorfor det?
6) Er det Det Nye som sponser hotelloppholdet i forbindelse med lanseringen? Eller Adax? Eller begge?
7) Caroline Berg Eriksen har flere ganger annonsert for Det Nye. På bloggen har bladet blitt eksponert gjennom annonser som har vært merket, men vi finner også flere bloggposter hvor bladet tilfeldigvis ligger på bordet akkurat idet et bilde ble tatt. Dette fremstår som umerket reklame. Er det det? Tydeligere: Får hun noen fordeler ved å eksponere bladet i hverdagsposter som ikke er merket som reklame?

Intervjuet forteller en kjent historie om kommentarjuks og bilderedigering. På flere måter kan det virke som om dette ble tatt opp igjen for å skape blest om kolleksjonen. Det er i og for seg problemfritt. Men det er ikke lenger det når dere allerede har kommersielle interesser i at Caroline Berg Eriksen fremstår så bra som mulig, både gjennom at det kan føre til at dere selger flere blader når dere kjører kampanje på bloggen hennes, og at dere åpenbart har et samarbeid rundt veskelanseringen.

Jeg håper du vil svare på dette, det er vel egentlig rett frem greie spørsmål å svare på dette her. Jeg kommer til å legge svarene ut på min blogg

Bra skrevet.

Det eneste jeg savner er et konkret spørsmål om CBE/Caroline får Det Nye bladene gratis? 

I så fall skal jo alle slike poster der Det Nye ligger fint plassert (og tydelig) være merket, selv om Det Nye måtte mene at de bare vil gi gratis blader til CBE uten at de forventer at de blir nevnt/avbildet i bloggen

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Holititten

LKE har lagt ut snapper fra bilen mens han kjører med Nelia i baksetet.. Herlighet for en unødvendig farlig ting å gjøre! Man ser han kjører og at bilen er i fart, så det er ingen unnskyldning der. La igjen en kommentar på bloggen til frus og sa hun bør kjefte på han for å ha satt datteren i slik fare, så spørs hvor lenge de snappene får lov til å ligge ute.. Har screenshottet da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LKE har lagt ut snapper fra bilen mens han kjører med Nelia i baksetet.. Herlighet for en unødvendig farlig ting å gjøre! Man ser han kjører og at bilen er i fart, så det er ingen unnskyldning der. La igjen en kommentar på bloggen til frus og sa hun bør kjefte på han for å ha satt datteren i slik fare, så spørs hvor lenge de snappene får lov til å ligge ute.. Har screenshottet da!

For noen dager siden snakket Caroline også mens hun kjørte. Hun snappet fremover,mens de satt i kø.

Kan legge ut screenshotten, men har ikke hatt tid til å finne ut hvordan jeg legger ut på tinypic enda

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Få mine trenings- og livsstiltips. Bli bedre kjent med meg. Få tilgang til bilder som ikke publiseres på bloggen.

Kjøp CarolineBergEriksen+ for 199,- mnd.

http://styleconnection.blogg.no/1395068901_styleconnection_exclu.html

Kristin Gjelsvik prøvde seg på noe lignende. Tror dog ikke det var stort hell med det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, der var det en del interessant lesing. Og bemerkelsesverdig at ingen spørsmål fra leserne rundt dette temaet ble besvart. Eller kanskje ble de besvart den gang, men senere fjernet  :klo:

enig, veldig interessant. Hun har svart litt i kommentarfeltet idag da, der hun forsvarer eksponeringen av den mindreårige med at den er "delikat" , og verken for mye eller for lite. M.a.o. helt perfekt. Ferdig snakka.  

Endret av Amafalathiel
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun virker utilpass på bildene fra i morges, men når hun selv redigerer så kraftig at hun ikke er til å kjenne igjen, skjønner jeg jo hvorfor. Det er jo en helt annen dame på bloggen! OG: hun er helt flott slik hun EGENTLIG er!

Når det møter opp i underkant av ti stk, så blir det litt awkward

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig, veldig interessant. Hun har svart litt i kommentarfeltet idag da, der hun forsvarer eksponeringen av den mindreårige med at den er "delikat" , og verken for mye eller for lite. M.a.o. helt perfekt. Ferdig snakka.

Vi får spørre på nytt om 14 år.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pussig. Tidligere på snapchatten til CBE kunne man se boken til Cathinthecity og et par andre bilder av samme person. Deretter ser man på snapchatten til Cathinthecity at CBE/noen har sendt henne en av Adax-veskene, med masse lovord og takksigelser.

- Javel, tenkte jeg. Nå som bildene er slettet fra CBEs snap, tenker jeg ikke "javel" lenger.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hele denne "Adax by Caroline Berg Eriksen" er ganske komisk. Har det virkelig blitt arrangert et så "stort" show i Oslo bare for å lansere disse veskene?  :klo:

Hvor stor rolle har hun egentlig hatt i denne kolleksjonen? Har hun tegnet/designet veskene? Jeg ser for meg at hun har sagt hvordan hun kunne tenke seg at de skal være, mao. har hun egentlig ikke gjort så mye.

Adax håper vel på å selge mye mer når som det er "by CBE", og CBE får vel en real sum for dette. Men hallois, vi snakker jo ikke om en kjendis her da. Jeg lurer på om folk hadde vært like "gira" på disse veskene om det ikke hadde vært "by CBE". Skjønner meg ikke på sånt

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meldes om ca 80-100 lol'ende fjortenåringer utenfor S&S ❤️💓💚💛💚💛💚💛💚❤️❤️❤️❤️❤️❤️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bluebird1992

Det meldes om ca 80-100 lol'ende fjortenåringer utenfor S&S ❤️💓💚💛💚💛💚💛💚❤️❤️❤️❤️❤️❤️

Jeg håper de klarer å gjenkjenne henne IRL. Det tviler jeg på om jeg hadde klart (jfr. de ikke-redigerte bildene som ble lagt ut her i dag).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes hele denne "Adax by Caroline Berg Eriksen" er ganske komisk. Har det virkelig blitt arrangert et så "stort" show i Oslo bare for å lansere disse veskene?  :klo:

Hvor stor rolle har hun egentlig hatt i denne kolleksjonen? Har hun tegnet/designet veskene? Jeg ser for meg at hun har sagt hvordan hun kunne tenke seg at de skal være, mao. har hun egentlig ikke gjort så mye.

Adax håper vel på å selge mye mer når som det er "by CBE", og CBE får vel en real sum for dette. Men hallois, vi snakker jo ikke om en kjendis her da. Jeg lurer på om folk hadde vært like "gira" på disse veskene om det ikke hadde vært "by CBE". Skjønner meg ikke på sånt

Storytelling.

Et begrep innenfor markedsføring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Visjonær? (Linken over). Really?

Som nevnt, dette er storytelling.

Storytelling inneholder ikke nødvendigvis sannheten. Det er en strategisk historiefortelling, spesielt brukt når man skal inføre/bygge en merkevare, kort sagt.

Har drevet med lettere storytelling i en tidligere jobb.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet nå.

Jeg har igrunnen litt "mye fritid" akkurat nå, ved ettertanke.

Endret av Cornucopia
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet nå.

Jeg har igrunnen litt "mye fritid" akkurat nå, ved ettertanke.

Ja så det er slettet jeg også. :5:

:ler:

Endret av loffen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...