Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva er egentlig poenget med å legge ut skjermdumpene av de frekke kommentarene sammen med innsamlingsaksjonen på facebook? Jeg ser virkelig ikke sammenhengen. Skulle spurt henne på facebook, men vil ikke legge igjen navnet mitt der. Trist at fokuset kommer der og ikke over givergleden til leserene.

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå som hun har skrevet et innlegg om flyktningene, håper jeg dere alle som kritiserte går inn og støtter...

Er vel ikke så mange som er kritiske rundt akkurat dette? Har donert selv via Carolines innsamling.

Skrevet

Synes det er utrolig sært at folk antar at vi som var kritiske ikke allerede har støttet saken lenge før vi begynte å diskutere det her eller i kommentarfeltet. Tror du virkelig at vi er så kjipe?

Er du kjip med CBE-bloggen, er du kjip mot alt, liksom. 😖 Har gitt penger, men lenge før CBE kom i gang.

• Liker 6
Skrevet

Hva er egentlig poenget med å legge ut skjermdumpene av de frekke kommentarene sammen med innsamlingsaksjonen på facebook? Jeg ser virkelig ikke sammenhengen. Skulle spurt henne på facebook, men vil ikke legge igjen navnet mitt der. Trist at fokuset kommer der og ikke over givergleden til leserene.

Mulig jeg husker feil men mener å ha lest her inne at enkelte ikke tror henne når hun sier hvilke ufine kommentarer hun kan få. Kanskje det er litt derfor? Her er beviset liksom.

Apropos dette med hvor fokuset ligger så er det like trist at enkelte her inne ser ut til at de må legge med noe negativt når de bemerker at det CBE gjør er bra. Altså; "Bra gjort av paret MEEEEN det kunne vært tidligere slik at det hadde blitt mer penger/jeg ga lenge før de satte igang aksjonen/KG-damene bør få kred for dette".

• Liker 1
Skrevet

Mulig jeg husker feil men mener å ha lest her inne at enkelte ikke tror henne når hun sier hvilke ufine kommentarer hun kan få. Kanskje det er litt derfor? Her er beviset liksom.

Apropos dette med hvor fokuset ligger så er det like trist at enkelte her inne ser ut til at de må legge med noe negativt når de bemerker at det CBE gjør er bra. Altså; "Bra gjort av paret MEEEEN det kunne vært tidligere slik at det hadde blitt mer penger/jeg ga lenge før de satte igang aksjonen/KG-damene bør få kred for dette".

Så nå er det negativt å si at man har gitt før hun satte i gang? Den må du lengre ut på landet med. Enkelte har fulgt denne katastrofen i mange år, noen av oss har yrker der man holder seg informert og oppdatert i politikk og historie.
  • Liker 4
Gjest Zeitgeist
Skrevet

Veldig bra at folk bidrar såpass i såvel denne som i andre kronerullinger (i tillegg til de aksjonene hvor man kan donere utstyr, klær, hygieneartikler, osv. samt hjelp).

Jeg vegrer meg for å falle for fristelsen til å hevde at innsamlingsaksjonen på bloggen ikke var annet enn et resultat av leserpress og/eller oppfordring fra management (hadde bloggen forholdt seg passiv, så hadde det blitt en shitstorm uten like). Jeg er fornøyd med det sosiale engasjementet som CBE viser her - uavhengig av bevegelsesårsak.

Det jeg derimot reagerer på, er at stygge kommentarer publiseres slik. Hva er hensikten om ikke å forsterke "offer"-rollen? En taktikk som er velkjent og velbrukt på bloggen.

Jeg synes det er smålig å spekulere i årsaken til hvorfor denne innsamlinga kom i gang, og jeg synes det er smålig å publisere slike stygge kommentarer. 

Skrevet (endret)

Så nå er det negativt å si at man har gitt før hun satte i gang? Den må du lengre ut på landet med. Enkelte har fulgt denne katastrofen i mange år, noen av oss har yrker der man holder seg informert og oppdatert i politikk og historie.

Jeg ser bare ikke helt poenget med å bemerke det, hva har det med CBE sin aksjon å gjøre liksom? Ok, noen ga penger lenge før hun gjorde, javel, takk for infoen, det var veldig relevant for akkurat denne tråden :)

Endret av Salmonella
  • Liker 1
Skrevet

Jeg ser bare ikke helt poenget med å bemerke det, hva har det med CBE sin aksjon å gjøre liksom? Ok, noen ga penger lenge før hun gjorde, javel, takk for infoen, det var veldig relevant for akkurat denne tråden :)

Men for pokker, det var svar på de som etterlyste at vi skulle skrive at vi ga NÅ via CBE-innsamlingen!

• Liker 7
Skrevet

Men for pokker, det var svar på de som etterlyste at vi skulle skrive at vi ga NÅ via CBE-innsamlingen!

Greitgreit, trenger ikke å bli så sur av den grunn :) Fryktelig så ampert det alltid er her inne.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Da har United Bloggers også fått opp en innsamlingsaksjon og i tillegg støtter de Nerd Aid med en halv million reklamevisninger i annonsenettverket de har på alle bloggene sine :)

Kanskje de ble inspirert av andre bloggere? ;) Flott at de skjønner de når ut til mange!

Edit: Presisering: United Bloggers startet innsamlingsaksjon 4.september, mao før CBE

Uansett flott at bloggerne viser engasjement!

Endret av minimymlen
  • Liker 5
Skrevet

Da har United Bloggers også fått opp en innsamlingsaksjon og i tillegg støtter de Nerd Aid med en halv million reklamevisninger i annonsenettverket de har på alle bloggene sine :)

Kanskje de ble inspirert av andre bloggere? ;) Flott at de skjønner de når ut til mange!

United Bloggers sin innsamlingsaksjon startet vel 4., mens "andre" startet 5.

• Liker 3
Skrevet

United Bloggers sin innsamlingsaksjon startet vel 4., mens "andre" startet 5.

Ah, takk for presisering! At de "sponser" Nerd Aid med gratis bannerannonser skjedde i hvert fall idag 

• Liker 1
Skrevet

Over 80 000 samlet inn nå, tror ikke det vil være noe problem å oppnå 150 000 iløpet av en måneds tid. Ser folk gir det dem kan, om det så er bare 30kr, alle monner drar. :)

• Liker 2
Skrevet

Men det er da noen timer siden jeg spurte om dette. Har ikke mast noe mere om det. Nå er det jo dere som trekker frem det innlegget.

Så, hva er relevansen?

Skrevet

Selvfølgelig må vi ta imot flere flyktninger enn vi pleier pga denne krisen. Når det er sagt, vil det koste 4 mill per flyktning som kommer, gang dette med 8000, du får 30 milliarder, tenk på hvor mange flere vi kunne hjulpet med de 30 milliardene? Det er en flyktningleir med 1 million mennesker, de lever under forferdelige forhold, 30 milliarder kunne gjort noe med det. Syria er jo et ikke eksisterende land lenger, vi må jo tilbake til andre verdenskrig for å finne lignende flyktningskatastrofe.

Du ser vel konklusjonen i ditt eget innlegg?

Vi må ta imot 0 flyktnigner, fordi de er ekstremt dyre å ha her. For hver flyktning som kommer hit vil livet til de som bor i flyktningleire forbli dårlig.

Ser du ikke at de to gruppene er i direkte konkurranse om midlene?

• Liker 1
Skrevet

Av hva jeg kan lese på Flyktninghjelpen.no så går mye av hjelpen til flyktninger "det de er" i form av beskyttelse, til livsopphold, skole osv.

Jada, det stemmer. Men de legger likevel opp til å hente folk hit, noe som er sløseri og som forverrer situasjonen for de som ikke klarer å komme seg videre.

De hjelper altså i nærområdene, men samtidig motarbeider de flyktningene i nærområdet ved å belønne de få som klarer å komme seg videre (stort sett menn, viser det seg) og dermed bruke mindre på de som faktisk sliter.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du ser vel konklusjonen i ditt eget innlegg?

Vi må ta imot 0 flyktnigner, fordi de er ekstremt dyre å ha her. For hver flyktning som kommer hit vil livet til de som bor i flyktningleire forbli dårlig.

Ser du ikke at de to gruppene er i direkte konkurranse om midlene?

Norge tar imot flyktninger hvert år, og vi blir nødt på lik linje med andre land å ta imot flere nå. Det får vi ikke gjort noe med, de blir fordelt utover alle de europeiske land, som pleier å ta imot. Jeg har ikke skrevet om jeg er enig i det eller ikke, så ikke vri og vend på det jeg skriver. Jeg skriver hvordan situasjonen er - deretter skriver jeg om kostnadene ved det - og hvor mange flere man kan hjelpe der de er. Men så er det utfordringen med at Syria er totalt rasert av IS og Assad, de kan jo ikke sendes tilbake heller slik det er nå. Og de kan jo ikke bo i flyktningleir for alltid.

Regner med du har svaret på hvordan man løser dette siden du vrir sånn på det jeg skriver?

Endret av Bootybuilder
  • Liker 2
Skrevet

Det er litt trist å lese på Facebooksiden til CBE nå og noen av de kommentarene

folk har skrevet! Jeg er en av de (saklige, mener jeg :)) kritikerne, men akkurat her

gir jeg en lang beng i hvorfor de startet denne innsamlingen, det viktigste er at de

gjør det og at masse penger kommer inn! Stå på, Caroline, vil jeg si her!

En sammenligning:

Det blir som å si at barn må lære seg å lese bedre og samtidig innføre en markant reduksjon i antall timer i skolen satt av til å lære barna å lese.

Jada, barna lærer fortsatt å lese, men de får mindre ut av det.

• Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig var det turbulens da frua skulle ut å fly...er jo alltid det når hun flyr...merkelig..er nesten aldri det når jeg flyr...

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...