Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Gjest Bluebird1992

Syns det virker som ikke hu er helt fornøyd med hvordan hu så ut på bryllupsdagen i ettertid. De fleste bryllupsbildene hun viser (inkl de slm henger hjemme på veggen) er fokuset på andre ting så ansiktet blir helt "blurry".

Syns hu var søtere da, før hu sprøytet inn i lepper og fikk malt på de laaange øyenbrynene hennes.

Kanskje hun bare kan redigere bildene litt? ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

men får vi damer her inne gjort noe som helst med dette? Får vi stoppet CBE og alle de andre bloggerene som gjør dette? CBE er ikke den eneste. Da må det komme en lov som forbyr eksponering av barn på nett under 18 år

Hjelper mer enn å ikke gjøre noenting. Ingen lover har vel blitt til før et samfunnsproblem har blitt identifisert?

F.eks. bilderedigeringen, kommentarfusket og reklamemangelen ble jo avslørt herfra, så de som skjer her er ikke helt ubetydelig, selv om det ikke har ført til nye lover. Første steg er nok å få medias oppmerksomhet.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dette vært tatt opp i tråden før, så var det ikke meningen å gjenta det.

Men ved nærmere ettersyn så inneholder alle produktene inne på "My shop"-fanen i bloggen affiliate-lenker, dvs. ren inntekt. Burde ikke dette vært merket på et vis? Annonselenker, eller i det minste en disclaimer, for eksempel?

"Her finner du klærne og skoene, og alternativer til klærne og skoene jeg viser frem på bloggen. Om du klikker deg videre på lenkene, vil jeg tjene provisjon på alt det du eventuelt skulle kjøpe i den nettbutikken du havner i. Kanskje i opptil 30 dager, uavhengig av om du kjøper produktet på bildet eller ikke. Ikke klikk om det ikke er greit for deg."

Jeg skjønner ikke helt konseptet til "My shop". Så hun selger ikke videre klærene hun har kjøpt/fått sponset, men det er rett og slett en samling av affiliatelenker. Eller?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jo godt på snap at de er på venterommet på lege/sykehus(?)! Og hun skrev på blogg at de skulle til lege.

men allikevel ser jeg ikke problemene her. Hun tar ikke bilder inne hos legen.. Nevn en blogg som har barn som ikke sier at de er hos lege når barna er syke.

Det gjør jammen de fleste. Men det er klart... De andre bloggerene har jo så få lesere å da gjør det ingenting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt konseptet til "My shop". Så hun selger ikke videre klærene hun har kjøpt/fått sponset, men det er rett og slett en samling av affiliatelenker. Eller?

Slik som jeg kan se det, består "My shop" av en samling affiliatelenker, ja. 

Holder man musen over produktlenken/produktbildet, vises apprl-lenken til produktet nederst i venstre hjørne av skjermen..

Her kan man lese mer om hva Apprl er - det er enda en affiliate-partner.

Innlegget "12 nettbutikker jeg elsker" er merket med annonse, men av alle de 12 butikkene hun reklamerer for, har 7 av butikkene i tillegg affiliate-lenke om man holder musen over butikk-navnet i innlegget. Mange av dem er apprl., deriblant Gina Tricot som bloggen har (snik-)reklamert (dvs. teaserinnlegg med etterfølgende outfit-innlegg) så mye for i det siste.

Edit:

Dette ser da virkelig ut som "My shop"-oppsettet CBE har, en tredjepartsfunksjon knyttet til bloggen?

Endret av Cornucopia
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Holder man musen over produktlenken/produktbildet, vises apprl-lenken til produktet nederst i venstre hjørne av skjermen..

Innlegget "12 nettbutikker jeg elsker" er merket med annonse, men av alle de 12 butikkene hun reklamerer for, har 7 av butikkene i tillegg affiliate-lenke om man holder musen over butikk-navnet i innlegget. Mange av dem er apprl., deriblant Gina Tricot som bloggen har (snik-)reklamert (dvs. teaserinnlegg med etterfølgende outfit-innlegg) så mye for i det siste.

Edit:

Dette ser da virkelig ut som "My shop"-oppsettet CBE har, en tredjepartsfunksjon knyttet til bloggen?

:sjokkert:  Must be. Er jo helt likt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edit:

Ja. Husker hun mente de løste det ved å sette opp "annonse" øverst. Da de gjorde om nettsiden var myshop der helt umerket. Jeg mener lenkene må merkes også. Synes det er synd at FO ikke brukte muligheten til å endre praksis da de hadde tilsynet.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://underlivet.blogg.no/1435663002_fotballfrues_farlige_.html

Mulig dette allerede er postet, men kommentarfeltet her var litt festlig. IT-Åge  :laugh: 

Edit: Merker meg forresten at LK har tatt seg tid til å kommentere her FØR de gikk ut med et nytt blogginnlegg. Svare pressen har de ikke tid til, men å kommentere "ubetydelige" blogger har de tid til.  :klo:

Der var det mange kommentatorer med enkeltbokstaver som navn! Merkelig. Og alle støtter svindelbedriften. Veldig rart. Er det vanlig med enkeltbokstaver som navn på blogger?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har det skjedd noe nytt siden prevensjonsgreia i begynnelsen av juli? Gidder ikke lese hele tråden helt tilbake til starten av juli.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Har det skjedd noe nytt siden prevensjonsgreia i begynnelsen av juli? Gidder ikke lese hele tråden helt tilbake til starten av juli.

Nei, ikke noe verdensbevegende. Var en del diskusjon rundt bruk av barn i blogg og ervervs øyesmed. Ellers har det gått noe i CBE-bloggens fortsatt manglende merking av kjøpte innlegg den siste tiden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser frua får skryt på bloggen over at hun klarer alt.

Være blogger, mamma OG ha prosjekter på siden!

Hun får t.om en advarende pekefinger om at hun må passe på så hun ikke blir utbrent siden hun er så flink til alt.

Er ikke dette det som kalles et vanlig liv?

Jobb, familie, trening og alt annet man holder på med?

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser frua får skryt på bloggen over at hun klarer alt.

Være blogger, mamma OG ha prosjekter på siden!

Hun får t.om en advarende pekefinger om at hun må passe på så hun ikke blir utbrent siden hun er så flink til alt.

Er ikke dette det som kalles et vanlig liv?

Jobb, familie, trening og alt annet man holder på med?

Jo!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le i går da de parodierte Trine Grung på Komiprisen. Det var ikke fritt for at Fotballfrue og mannen ble parodiert de også :P

Endret av Sobril
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måtte le i går da de parodierte Trine Grung på Komiprisen. Det var ikke fritt for at Fotballfrue og mannen ble parodiert de også :P

Ligger klipp av dette på nett? Trenger å se dette :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...