Gjest Hold the door Skrevet 24. mars 2015 #11321 Skrevet 24. mars 2015 Cavalchina: Ja, og dette er et diskusjonsforum og ikke en privat facebookgruppe ved navn "Vi som hater fotballfrue". Det er lov å uttrykke misnøye med hva slags kritikk som fremsettes i et diskusjonsforum. Kan noen forresten forklare meg den allmennnyttige hensikten med visningsnamn sitt innlegg? Det er ingen allmennyttig hensikt med mitt innlegg. Det var ment som en "morsomhet" til det som ble kommentert om de andre som var der sammen med Caroline. Jeg velger å tro at hverken Røe Isaksen eller Sagen ble fornærmet av det jeg skrev. Når det er sagt så ser jeg at det var unødvendig å skrive det innlegget, (selv om det må sies at jeg ikke er imot alle innlegg her som ikke kommer inn under "allmennyttig hensikt.")
Gjest Zeitgeist Skrevet 24. mars 2015 #11322 Skrevet 24. mars 2015 synes det er noen ganger at de som ikke er enige med mange her inne å sporer av,får beskjed om å holde seg til det tråden handler om. Og det er merking av innlegg og hennes troverdighet om bloggen. Kan vel ikke si meg enig i att diskusjonen om at 3 øl på tur,og att dere alkohol inntak har noe med dette å gjøre.. Vel, som sagt - tråden heter "Fotballfrue kritikk". Og selv om tråden har utviklet seg i den retningen av det er ulike aspekter av troverdigheten til CBE som er det primærdiskusjonen rundt, så er det ikke dermed sagt at man kun skal/må diskutere dette. Tidvis har denne tråden hatt 700 (!) lesere samtidig. Selvsagt deler ikke alle disse menneskene det samme synet på alt CBE gjør og foretar seg. Som øl-diskusjonen viste, finnes det også personer som ikke synes det er greit å drikke alkohol i barns nærvær. Og det er fullt ut legitimt å ha denne oppfatningen, forutsatt at man kan argumentere noenlunde vettugt - noe som også fant sted i den to sider lange "øl-diskusjonen". Vi har alle ulike oppfatninger, meninger, verdisyn, og erfaringer. Som det også har vist seg, så er det enkelte som ikke synes noe om at en rekke brukere her inne engasjerer seg i lovstridighetene rundt manglende merking av reklame. Problemet i dette tilfellet, er at de engasjerte brukerne utsettes for persondebatt og mistenkliggjøring. Og selvsagt, det er tilnærmet håpløst å argumentere mot harde fakta som bilderedigeringa, kommentarfeltjukset, og reklamefuskeriet - da alt dette er bevist, og bevisene ligger tilgjengelig for alle og enhver. Så hva gjenstår? En metadiskusjon rundt brukerne som har engasjert seg i dette, mistenkeliggjøring, mobbing, uthenging, latterliggjøring, og avsporing.
Gjest CecilieX Skrevet 24. mars 2015 #11323 Skrevet 24. mars 2015 Leser med interesse saken i Aftenposten om at VG ble felt i PFU på grunn av kjøpslenker fra Min Mote til nettbutikk. Dette er veldig relevant i forhold til debatten vi har. Denne bør jo ha presedens:)
Gjest faico Skrevet 24. mars 2015 #11325 Skrevet 24. mars 2015 Les innlegget du svarer på en gang til, der står det i klartekst hvordan tråden har utviklet seg. Har lest det og skjønner hva som menes.
Nora Nordbo Skrevet 24. mars 2015 #11327 Skrevet 24. mars 2015 (endret) Fantastisk artikkel, Mamsi! Journalisten.no - Sammenfiltret og skjult reklame. Endret 24. mars 2015 av Nora Nordbo 15
Gjest Bergensia Skrevet 24. mars 2015 #11328 Skrevet 24. mars 2015 Fantastisk artikkel, Mamsi! Journalisten.no - Sammenfiltret og skjult reklame. Hurra! Veldig bra Mamsi!
mamsi Skrevet 24. mars 2015 #11329 Skrevet 24. mars 2015 Anbefales: Sammenfiltret og skjult reklame Du, journalist? Ikke selg deg for et par solbriller eller et sett med «gratis» hair extensions: http://journalisten.no/2015/03/sammenfiltret-og-skjult-om-bruk-av-reklame-pa-sosiale-medier . Handler også om CBE & Co. Tilføyelse: Jeg er stolt av deg, mamsi. Du får sagt det. Fantastisk artikkel, Mamsi! Journalisten.no - Sammenfiltret og skjult reklame. Hurra! Veldig bra Mamsi! Wæ :-) Tusen takk til dere! 15
Gjest Zeitgeist Skrevet 24. mars 2015 #11332 Skrevet 24. mars 2015 Jeg føyer meg i rekken: Svært bra, Mamsi! Laurbærkrans til deg! (Jada, jeg vet at det er en blomsterbukett, men det finnes ingen laurbærkransemotikon)
Kollontaj Skrevet 24. mars 2015 #11333 Skrevet 24. mars 2015 Mamsi; du gjør jobben som både journalister og FO unnlater å gjøre!🌺 17
Gjest hulderjenta Skrevet 24. mars 2015 #11334 Skrevet 24. mars 2015 Du er helt rå, mamsi! Saklig, velbegrunnet og velskrevet!
mamsi Skrevet 24. mars 2015 #11335 Skrevet 24. mars 2015 Tusen hjertelig takk for alle de hyggelige avsporingene :-) Det hadde så lyst til å få den inn på journalisten.no fordi da vet jeg at mange som er veldig opptatt av dette leser. Heller det, enn at mange flere som bare klikker på ting skal lese et annet sted :-) Jeg synes jeg merker at det er mange som er enige nå. Og jeg tenkte i går, at det virker som om Forbrukerombudet har spilt seg selv ut på sidelinjen, 15
Aldrisur Skrevet 24. mars 2015 #11336 Skrevet 24. mars 2015 Og for å avspore enda litt mer her: Mamsi du ser ut som en skikkelig feit og misunnelig KG-kjerring på det bilde! For sikkerhets skyld: En meget velskrevet og informativ artikkel. (Og et nydelig bilde) 19
minimymlen Skrevet 24. mars 2015 #11337 Skrevet 24. mars 2015 Veldig bra sak, Mamsi! Uttalelsen til Eva S du siterer fikk meg til å tanke på en sak jeg leste for lenge siden, og etter litt googling fant jeg den igjen, fra Dagbladet Magasinet i 2008: http://linetiller.com/wp-content/showcase/Kjendissak.pdf Dette med "gaver" og forventninger og gratis ditt og datt er slett ikke noe nytt. Merkelig at det ikke har kommet noe mer regelverk på dette? Spesielt når det skjer såpass åpenlyst i gråsonene? 6
Gjest Cement Skrevet 24. mars 2015 #11338 Skrevet 24. mars 2015 Mamsi, her fikk du virkelig sagt det. Så velskrevet og poengtert. Gratulerer!
Gjest Bergensia Skrevet 24. mars 2015 #11339 Skrevet 24. mars 2015 Jeg sier det igjen; knallbra! Og noen flere føler for å kalle dette KG-kjerringenes heksejakt eller si at FO hadde slått ned om det var noe snusk kommer jeg til å linke til denne kronikken og dagens PFU-dom.
Fremhevede innlegg