Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Blogglesere kan velge. Dere kan velge om dere skal lese disse bloggene dere avskyr så fælt.

Da lurer jeg på, - skulle du ønske bloggen til caroline eriksen ble forbudt?

Du.. du surrer ikke fælt nå når du sauser sammen ytringsfrihet og rosabloggere?

Det der blir så faaaaar out at ikke engang jeg kan følge deg der.

Beklager, det er ikke ment som hersketeknikk - men rosabloggeres og ytringsfriheten?! Tror ikke det var det det som menes med å forsvare ytringsfriheten. Tror ikke engang rosabloggere var i nærheten av å bli tenkt på i vårt solsystem!

Tilføyelse:

Du forsvarer rosabloggens rett til å blogge utfra ytringsfriheten. Kritiske røster derimot skal holde kjeft fordi de kan velge å ikke lese bloggen.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aha.. du er for ytringsfrihet for bloggere, men ikke bloggleserne?

Good one!

Tilføyelse

Ytringsfrihet og bloggen carolinebergeriksen.no i samme setning? Neeeh.. (vet ikke engang hva jeg skal si).

Du forstår vel selv at blogglesere påvirker caroline eriksen mer enn caroline eriksen påvirker blogglesere?

Ikke en eneste av dere har blitt påvirket av caroline eriksen. Ikke EN av dere har gjort en handling på grunn av caroline eriksen som dere ellers ikke ha gjort.

Så dere påstår at dere blir påvirket av fotballfrue så fantaserer dere! Dere lyver mot bedre vitende! Dere har illusjoner!

Så klart dette her er gøy!

Forestill dere hvor gøy det er for meg at dere påstår at dere blir så påvirket av caroline når det kun er en illusjon! Ingen av dere blir påvirket.

Dere er jo kritiske! =)

• Liker 1
Skrevet

Du.. du surrer ikke fælt nå når du sauser sammen ytringsfrihet og rosabloggere?

Det der blir så faaaaar out at ikke engang jeg kan følge deg der.

Beklager, det er ikke ment som hersketeknikk - men rosabloggeres og ytringsfriheten?! Tror ikke det var det det som menes med å forsvare ytringsfriheten. Tror ikke engang rosabloggere var i nærheten av å bli tenkt på i vårt solsystem!

Kan du beskrive litt hvordan du blir påvirket av caroline eriksen til å gjøre handlinger du ellers ikke ville ha gjort?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Edit: slettet kommentar

Endret av LilleSnupp
  • Liker 3
Skrevet

<-- tusler over i tråden om svar man skulle gitt i andre tråder eller noe slikt

Ok, men før vi avslutter, kan vi ikke bare være enige om en ting?

- altså at fotballfrue blir mer påvirket av sine blogg-lesere enn blogg-lesere blir av fotballfrue?

kan vi være enige om det?

Skrevet (endret)

Du forstår vel selv at blogglesere påvirker caroline eriksen mer enn caroline eriksen påvirker blogglesere?

Ikke en eneste av dere har blitt påvirket av caroline eriksen. Ikke EN av dere har gjort en handling på grunn av caroline eriksen som dere ellers ikke ha gjort.

Så dere påstår at dere blir påvirket av fotballfrue så fantaserer dere! Dere lyver mot bedre vitende! Dere har illusjoner!

Så klart dette her er gøy!

Forestill dere hvor gøy det er for meg at dere påstår at dere blir så påvirket av caroline når det kun er en illusjon! Ingen av dere blir påvirket.

Dere er jo kritiske! =)

Feil. Jeg er kritisk nettopp fordi jeg selv blir påvirket negativt selvom jeg er voksen. Har en historie med spiseforstyrrelser osv, er egentlig relativt frisk nå, men merker at visse bilder hun legger ut trigger negative tanker igjen. Og jeg tror ikke jeg er den eneste. Ja, selvsagt kan jeg slutte å gå inn på bloggen (som jeg stort sett gjør). Jeg har rett og slett bare fremmet mitt syn som går på at jeg ikke forstår hvorfor det er så viktig for henne å fortsette legge ut disse bildene, også mtp hennes egen historie med anstrengt forhold til mat. Nettopp fordi det er en av de mest leste bloggene i landet. Det er ikke mer komplisert enn det.

Endret av Clavel
Skrevet

Ok, men før vi avslutter, kan vi ikke bare være enige om en ting?

- altså at fotballfrue blir mer påvirket av sine blogg-lesere enn blogg-lesere blir av fotballfrue?

kan vi være enige om det?

Nei, og det har jeg minst 2,8 millioner bevis for.

• Liker 7
Skrevet

Feil. Jeg er kritisk nettopp fordi jeg selv blir påvirket negativt selvom jeg er voksen. Har en historie med spiseforstyrrelser osv, er egentlig relativt frisk nå, men merker at visse bilder hun legger ut trigger negative tanker igjen. Og jeg tror ikke jeg er den eneste. Ja, selvsagt kan jeg slutte å gå inn på bloggen (som jeg stort sett gjør). Jeg har rett og slett bare fremmet mitt syn som går på at jeg ikke forstår hvorfor det er så viktig for henne å fortsette legge ut disse bildene, også mtp hennes egen historie med anstrengt forhold til mat. Det er ikke mer komplisert enn det.

Hvorfor lager du deg ikke bare din egen blogg uten disse bildene som trigger negative tanker?

Det er ikke caroline sin skyld, hvordan kan det være det? Er det bare caroline du ansvarliggjør for egne tanker eller er flere?

For eksempel meg? om jeg hadde lagt ut et bilde av meg tynn, hadde det påvirket deg?

Om jeg hadde lagt ut et bilde av meg feit, - ville du da blitt mer lyst til å være feit?

Hvis fotballfrue ikke hadde eksistert - hadde du vært lykkelig og glad da eller ville du fremdeles vært syk av spiseforstyrrelse?

Og hva er egentlig spiseforstyrrelse? - Jo det er de tynnes alminnelige forakt mot feite, og feites alminnelige forakt mot tynne mennesker.

• Liker 2
Skrevet

Nei, og det har jeg minst 2,8 millioner bevis for.

Noen må vel påvirke caroline berg eriksen! Og hvem ellers enn blogg-lesere skulle det ha vært?

• Liker 1
Skrevet

Noen må vel påvirke caroline berg eriksen! Og hvem ellers enn blogg-lesere skulle det ha vært?

Tja.. nettrollet hun er gift med kanskje?

• Liker 18
Skrevet

Tja.. nettrollet hun er gift med kanskje?

Og hvem påvirker ham?

• Liker 1
Skrevet (endret)

Hvorfor lager du deg ikke bare din egen blogg uten disse bildene som trigger negative tanker?

Det er ikke caroline sin skyld, hvordan kan det være det? Er det bare caroline du ansvarliggjør for egne tanker eller er flere?

For eksempel meg? om jeg hadde lagt ut et bilde av meg tynn, hadde det påvirket deg?

Om jeg hadde lagt ut et bilde av meg feit, - ville du da blitt mer lyst til å være feit?

Hvis fotballfrue ikke hadde eksistert - hadde du vært lykkelig og glad da eller ville du fremdeles vært syk av spiseforstyrrelse?

Og hva er egentlig spiseforstyrrelse? - Jo det er de tynnes alminnelige forakt mot feite, og feites alminnelige forakt mot tynne mennesker.

Du ser ikke poenget mitt. Lage meg min egen blogg? Hva har det med saken å gøre? Der beviser du at du ikke forstår hva jeg sier, og resten av innlegget ditt underbygger dette.

Hvis fotballfrue ikke hadde eksistert - hadde du vært lykkelig og glad da eller ville du fremdeles vært syk av spiseforstyrrelse?- Igjen jeg har aldri sagt at hun er eneste påvirkningskilde! Jeg skjønner bare ikke behovet hennes for å fremstille seg som hun gjør, siden hun selv har hatt spiseforstyrrelser og har en blogg som så mange leser.

Derfor er jeg kritisk, og mener det er helt legitimt. Du mener tydeligvis ikke det samme..

Endret av Clavel
Skrevet

Og hvem påvirker ham?

Jeg tror hans preferanse kom før bloggen..

• Liker 11
Skrevet

Jeg skjønner ikke dette argumentet med at det skal være personlig. Hva mener dere med det? Jeg kjenner ikke Caroline Berg Eriksen personlig, kun via det som er kommet via blogg og media - og det er jo IKKE privatpersonen Caroline Berg Eriksen.

Argumentet om at man er besatt skjønner jeg heller ikke. Frua driver den største bloggen og da er det naturlig at den får mest oppmerksomhet. Sånn er det jo bare.

Hvorfor er det personlig at man reagerer på juks, løgn og fanteri?!

Vil være så freidig at jeg her og nå avfeier argumentene jeg har kommentert som forsøk på hersketeknikk!

Hvordan er det ikke privatpersonen CBE som kommer gjennom blogg og media? Hun påstår jo selv at det er det, hvordan kan du bedømme at det ikke er det? (eller deler av personen hvis man skal flisespikke) Om det er personen, valgene og livet til personen bak bloggen du ikke liker, bruker jeg ordet personlig. Dette er retorisk og ikke myntet på deg bare så det er sagt.

Det er så klart ikke personlig å bry seg om juks og bedrag. Det som oppleves som personlig er hvordan i tillegg alle aspekter av bloggen ser ut til å måtte plukkes på. Det er hvordan CBE skal studere, hva hun velger å poste, hvordan hun ser ut, hvem hun eventuelt er rollemodell for, hva hun spiser (evt hva hun spiser men ikke rapporterer om), så og si alt. DET får det til å framstå som personlig. Man liker ikke Caroline Berg Eriksen. Bloggeren, livet hennes, familien hennes, maten hennes. Ikke bare bedriften Caroline Berg Eriksen.

Sånn tror jeg veldig mange som ser tråder som denne fra "utsiden" opplever mange av debattantene.

• Liker 3
Skrevet

Jeg tror hans preferanse kom før bloggen..

Altså.

Ingen påvirker mannen til fotballfrue.

Mannen til fotballfrue påvirker fotballfrue.

Fotballfrue påvirker hundretusener av mennesker.

Oj! Da skjønner jeg hvorfor dere er så sure. Mennesker som ikke selv blir påvirket tar seg friheten til å påvirke andre! Fy flate så skammelig! For et hån! At mennesker kan gjøre sånt.

Skønner ikke fotballfrue og fotballfrue mannen hennes at mennesker er lett påvirkelige? Mennesker har ikke egne meninger, - mennesker elsker underkastelse og bli fortalt hva vi skal mene og hva vi skal tenke!

Selvfølgelig er det ingen som påvirker fotballfrue! Selvsagt er det ingen som påvirker fotballfruemannen! De er nemlig idoler! De lar seg ikke påvirke, men allikevel påvirker andre!

Fy flate så skammelig det er å bli bedratt sånn!

javisst må man være sint og forbanna! Tøsen må få sin straff!

- hvis ikke så er det ikke rettferdighet igjen på denne jord.

• Liker 1
Skrevet

Hvordan er det ikke privatpersonen CBE som kommer gjennom blogg og media? Hun påstår jo selv at det er det, hvordan kan du bedømme at det ikke er det? (eller deler av personen hvis man skal flisespikke) Om det er personen, valgene og livet til personen bak bloggen du ikke liker, bruker jeg ordet personlig. Dette er retorisk og ikke myntet på deg bare så det er sagt.

Det er så klart ikke personlig å bry seg om juks og bedrag. Det som oppleves som personlig er hvordan i tillegg alle aspekter av bloggen ser ut til å måtte plukkes på. Det er hvordan CBE skal studere, hva hun velger å poste, hvordan hun ser ut, hvem hun eventuelt er rollemodell for, hva hun spiser (evt hva hun spiser men ikke rapporterer om), så og si alt. DET får det til å framstå som personlig. Man liker ikke Caroline Berg Eriksen. Bloggeren, livet hennes, familien hennes, maten hennes. Ikke bare bedriften Caroline Berg Eriksen.

Sånn tror jeg veldig mange som ser tråder som denne fra "utsiden" opplever mange av debattantene.

Dette har jeg kun sett i offer-innlegg, altså at det er privatpersonen CBE. Ellers og alltid ellers er det IKKE privatpersonen CBE, men en glanset versjon - altså rollefiguren CBE.

Naturlig nok vil resten av avsnittet ditt da i mine øyne falle igjennom siden vi er uenig om utgangspunktet for argumentasjonen.

• Liker 6
Skrevet (endret)

Altså.

Ingen påvirker mannen til fotballfrue.

Mannen til fotballfrue påvirker fotballfrue.

Fotballfrue påvirker hundretusener av mennesker.

Oj! Da skjønner jeg hvorfor dere er så sure. Mennesker som ikke selv blir påvirket tar seg friheten til å påvirke andre! Fy flate så skammelig! For et hån! At mennesker kan gjøre sånt.

Skønner ikke fotballfrue og fotballfrue mannen hennes at mennesker er lett påvirkelige? Mennesker har ikke egne meninger, - mennesker elsker underkastelse og bli fortalt hva vi skal mene og hva vi skal tenke!

Selvfølgelig er det ingen som påvirker fotballfrue! Selvsagt er det ingen som påvirker fotballfruemannen! De er nemlig idoler! De lar seg ikke påvirke, men allikevel påvirker andre!

Fy flate så skammelig det er å bli bedratt sånn!

javisst må man være sint og forbanna! Tøsen må få sin straff!

- hvis ikke så er det ikke rettferdighet igjen på denne jord.

Edit: slettet kommentar

Endret av LilleSnupp
  • Liker 1
Skrevet

Dette har jeg kun sett i offer-innlegg, altså at det er privatpersonen CBE. Ellers og alltid ellers er det IKKE privatpersonen CBE, men en glanset versjon - altså rollefiguren CBE.

Naturlig nok vil resten av avsnittet ditt da i mine øyne falle igjennom siden vi er uenig om utgangspunktet for argumentasjonen.

Igjen, hvem er du til å bedømme hvem og hvordan hun egentlig er? Er du bare deg selv når du avslører dine innerste og mørkeste tanker? Er du sikker på at alle dine bekjente kjenner alle dine sider? De glansete sidene av CBE er tydeligvis en del av henne, så om du misliker dem, så er det etter min forståelse personen du ikke liker. Ikke bedriften.

• Liker 3
Skrevet

Igjen, hvem er du til å bedømme hvem og hvordan hun egentlig er? Er du bare deg selv når du avslører dine innerste og mørkeste tanker? Er du sikker på at alle dine bekjente kjenner alle dine sider? De glansete sidene av CBE er tydeligvis en del av henne, så om du misliker dem, så er det etter min forståelse personen du ikke liker. Ikke bedriften.

Lille Snupp mener vel at det er Caroline Eriksen sitt ansvar og bli likt av Lille Snupp.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Da må jeg få korrigere din forståelse siden du tar feil og jeg ønsker ikke slike påstander skal få stå uimotsagt.

Beklager, men vri&vreng-på-alt avstår jeg fra å delta i.

.. og ja, jeg er fullstendig klar over at taktikken er å snu diskusjonen over på bruker/-metadiskusjon.

Oppfordrer dere til å holde dere til trådens emne, og ikke bruker-/metadebatt.

Endret av LilleSnupp
  • Liker 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...