Gå til innhold

Caroline Berg Eriksen

Ultiva

Anbefalte innlegg

Og da er hun fritatt fra å tenke og fra å følge reglene som gjelder uansett hva getinspired sier.?

De kan jo ikke ta ansvaret for at hun merker innlegget. De må jo cbe vite selv.

Men nå var vel vilkårene for å få en gratis bok veldig klare, var de ikke? Tolker jeg paragrafen feil..?

"§ 18.Tilleggsfordel ved markedsføring til forbrukere

Næringsdrivende som i markedsføring tilbyr forbrukerne en tilleggsfordel eller en mulighet for å oppnå en slik fordel, eksempelvis i form av rabatter, gaver, deltakelse i konkurranser eller spill, skal sikre at vilkårene for å benytte seg av tilbudet er klare og lett tilgjengelige for forbrukerne."

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men nå var vel vilkårene for å få en gratis bok veldig klare, var de ikke? Tolker jeg paragrafen feil..?

"§ 18.Tilleggsfordel ved markedsføring til forbrukere

Næringsdrivende som i markedsføring tilbyr forbrukerne en tilleggsfordel eller en mulighet for å oppnå en slik fordel, eksempelvis i form av rabatter, gaver, deltakelse i konkurranser eller spill, skal sikre at vilkårene for å benytte seg av tilbudet er klare og lett tilgjengelige for forbrukerne."

Ja, snakket mest om merking av innlegg som reklame. Sorry. Snakket jeg forbi alle? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære vene, får dere aldri nok? Er det bare om å gjøre å ta henne på mest mulig. Hun kan ikke engang skrive er innlegg uten at "hun garantert samarbeider med noen om det og det må varsles!"

Husker for noen år siden når Ida wulff var størst. Da hadde noen meldt henne for å samarbeide med lambi toalettpapir fordi det var et bilde av det på bloggen.

Alt er ikke reklame bare fordi det er bilde på bloggen eller instagram...

Hvis noe ikke er reklame så får de skrive det også. De bør følge regler til punkt og prikke, da slipper de at lesere følger med og klager. Så enkelt er det faktisk!

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skriver hun på IG at hun bare skrev det hun fikk beskjed om av getinspired...

Hvorfor har hun slettet kommentarer om dette tidligere da?

Hun har jo fått så mange tilbakemeldinger på IG (jeg leser ikke bloggen) om manglende merking, at jeg nekter å tro på at hun ikke vet dette og "bare gjorde som hun fikk beskjed om".

Jeg syns det er TRAGISK slik CBE driver med ansvarsfraskrivelse her. "Jammen jeg gjorde kun som #sjefen/firmaet# ga meg beskjed om?" og spiller på å være en liten og troskyldig jente. Hadde jeg oppført meg slik på jobben, ville jeg mistet både jobb og ansikt, og slettes ikke fått noen god attest!

CBE: Slik oppførsel sømmer seg ikke for den som vil være en profesjonell aktør! Ta ansvar eller legg ned hele firmaet, for du klarer visst ikke å utføre jobben din på en skikkelig måte. Jeg hadde glatt gitt deg sparken jobbet du i min bedrift!

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er TRAGISK slik CBE driver med ansvarsfraskrivelse her. "Jammen jeg gjorde kun som #sjefen/firmaet# ga meg beskjed om?" og spiller på å være en liten og troskyldig jente. Hadde jeg oppført meg slik på jobben, ville jeg mistet både jobb og ansikt, og slettes ikke fått noen god attest!

Ja, det er hennes ansvar uansett. Det er litt som å si, "jamen Lasse sa man gjerne må kjøre 60 km/t når det står 50 km/t på skiltet!?". Uvitenhet er ingen unnskyldning.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Ja, det er hennes ansvar uansett. Det er litt som å si, "jamen Lasse sa man gjerne må kjøre 60 km/t når det står 50 km/t på skiltet!?". Uvitenhet er ingen unnskyldning.

mhm, det er fortsatt hun som sitter i bilen med bakoversveis i vinden..... :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zeitgeist

Etter alt oppstyret rundt CBE-bloggen den siste måneden, så kan jeg med beste evne ikke fatte og begripe at eieren av bloggen fortsatt tillater seg slike blundere. Hvor mange påpakninger fra Forbrukerombudet trenger vedkommende før det endelig synker inn at man faktisk har et regelverk å forholde seg til?

Den ene eieren av bloggen, CBE, er ikke bare utdannet journalist, hun har jo etter eget sigende studert juss. Dermed bør det være på sin plass å forvente at hun av alle skjønner hva lovverk og lovtekst er, men også hvorfor vi har et regelverk.

Å stille seg hen som intetanende slik hun gjør i dette tilfellet, er bare pinlig. Igjen viser hun at kappen vendes etter vinden. I det ene øyeblikket ønsker hun å fremstille seg selv som selvstendig og sterk kvinne, mens i det neste utviser hun en tankegang man kan regne med å finne hos en 14-15 åring, men ikke hos en snart 28 år gammel kvinne. Som lever av å blogge. Som er profesjonell blogger. Som har drevet med profesjonell blogging i en årrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunniva82

Teksten er endret nå. Fikk du tatt skjermdump?

Dessverre. Men jeg tipset ombudet, er faglig interessert i dette). Du kan fremdeles nå å dumpe det siste bildet i samme innlegg. Der står det at det er gratis. Utrolig slurvete å kun fjerne det i teksten. Igjen, uprofft. Get inspired hadde en lignende reklame tidligere og de unngikk klokelig ordet "gratis". Det er det som er problemet. Såkalt tilgift er greit, det ble lov for noen år siden.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette et forsøk på å gi henne klikk?

Anonymous poster hash: 68cf8...b1e

Har alldri følgt med på hun før så synst det var bare så morsomt at vi ikke fant hun ogjenn etter all kritikken hun har fått:P

Anonymous poster hash: 6482f...c3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må slutte å mase om fotballfrue, og for all del slutte å gi henne et levebrød gjennom (den meningsløse) bloggen hennes.

Ikke trykk dere inn!

Anonymous poster hash: 9229f...4a2

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Skarpsynt;)

Jeg blir i hvertfall godt humør av den for det meste, og får meg til å ville se positivt på livet og i godt humør. Ved å være det, føler jeg meg bedre, og får bedre selvtillit :)

Så bra! Jeg er veldig for at folk skal få lese det de vil så lenge det gir positiv feedback til en selv også!

Jeg leste også bloggen (ikke hver dag, nei, men innimellom) før fordi jeg trodde at hovedpersonen som står bak bloggen hadde det bra! Det var jo det de frontet med hele tiden! Både i kommentarfelt og i media og intervju. Når det viser seg nå i ettertid at gjennom intervju og media og avsløringer at Caroline ikke har det så bra med seg selv, så fikk jeg avsmak. Ikke avsmak for henne for å føle seg dårlig. Det er ingen som fortjener å føle seg elendig / tjukk osv

Men det blir veldig feil å spille på noe man ikke er, og for å så gi det videre til leserne / klikkere

Endret av Skarpsynt;)
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde vel over 300 000 etter disse avsløringene? Den bloggen er som se&hør. Ingen leser den, men alle vet hva som står der. Den bloggen er såpass stor fordi en stor del av brukerne her inne er fullstendig besatte.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Skarpsynt;)

Nå spør jeg fordi jeg er oppriktig nysgjerrig. Går dere aldri lei?

: ) Bra du spør! Beste som finnes er oppriktig nysgjerrighet!

Hva mener du med å gå lei ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Nå spør jeg fordi jeg er oppriktig nysgjerrig. Går dere aldri lei?

Vi går aldri lei av etterforskning og krim, Gunvald. Det var derfor vi likte Beck så godt.

:fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå spør jeg fordi jeg er oppriktig nysgjerrig. Går dere aldri lei

jo, vi er lei.

Drittlei.

Drittlei av bloggere som jukser og lurer tenåringsbarna våre gjennom falske fasader og umerket reklame, og alvorlig møkka lei av folk som kritiserer at vi er kritiske.

• Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...